Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ahoj,
mám problém se signály a sloty. Mám vytvořené dvě třídy ve dvou vláknech (pomocí Thread run). V jednom vláknu získávám data a po zpracování se je snažím předat druhému vláknu pomocí signálu a slotu. Pro data mám vytvořenou vlastní strukturu.
Vše se zdá, že funguje (žádné hlášení při kompilaci). Při spuštění se data opravdu přesouvají z jednoho vlákna do druhého. ALE při zrušení aplikace(třídy A) vypíše QT následující hlášku:
Qt has caught an exception thrown from an event handler. Throwing exceptions from an event handler is not supported in Qt. You must reimplement QApplication notify() and catch all exceptions there.
(po reimplementaci notify jsem obdrzel stejnou hlasku).
Díky za každou odpověd!!!
Přidávám dulezite casti kodu:
class Global{
typedef struct mStruct{
int promenna;
int promenna2;
}mStruct;
};
Q_DECLARE_METATYPE(GFunction::mStruct)
class B{
signal:
mSignal(Global::mStruct);
};
class A:QThread{
~A{
this->terminate();
QThread::wait() ;
}
void run(){
B b;
qRegisterMetaType<Global::mStruct> ("Global::mStruct");
connect(&b,SIGNAL(mSignal(Global::mStruct)),this,SLOT(mSlot(Global::mStruct)));
exec();
}
slot:
mSlot(Global::mStruct){}
};
Tak jsem zjistil,
že tu varovnou hlášku způsobuje pravděpodobně exec(), ale nevím co místo něj použít, možná eventloop???
Tak po dlouhém hledání a zkoušení různých věcí jsem zjistil, že problém dělá ukončování vlákna.
Je nutné použít this->quit(); potom uz hláška nevyskočí a vše je korektní.
Z toho kódu co je přiložený není úplně zřejmé, jakým způsobem máš obě třídy vytvořené, ale s největší pravděpodobností vůbec nemusíš ve třídě A dědit QThread. Někdy v Qt4.4 se totiž změnil způsob práce s QThread a nyní je to spíš interface, pomocí kterého se s vlákny manipuluje.
Dokumentace bohužel tuhle "malou" změnu nějak nereflektuje a neobsahuje korektní příklad použití.
Jak správně použít QThread je třeba tady.
Tiskni
Sdílej: