Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2024, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách Fakulty informačních technologií Českého vysokého učení v Praze (FIT ČVUT). Na programu je spousta zajímavých přednášek.
Elon Musk na akci We, Robot (YouTube, 𝕏) představil Robotaxi, Robovan a vylepšeného Tesla Bota (Optimus).
Internet Archive je offline (𝕏, Bluesky, Mastodon). Unikly údaje 31 milionů uživatelů. Probíhal / probíhá na něj DDoS útok.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu rozepsala o hraní AAA her na Asahi Linuxu. Na YouTube je záznam její včerejší přednášky na XDC 2024 (X.Org Developer's Conference).
Vláda schválila Národní polovodičovou strategii: Česká republika má velký potenciál stát se významným hráčem v oblasti výroby čipů, zejména v evropském měřítku. Využít tento potenciál je cílem Národní polovodičové strategie, kterou připravilo Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s experty, a která navazuje na evropský Akt o čipech.
V lete vyšiel Aeonwave 4.0, ktorý niekoľkonásobne menej vyťažuje procesor pri interpretácií priestorového zvuku než OpenAL Soft. Autor hľadá prispievateľov do knižnice libaaxopenal za účelom pridania ALC_EXT_EFX rozšírení využívaných napr. v hre Doom 3 cez port Dhewm3 v Linuxe.
Linuxová distribuce Ubuntu 24.10 „Oracular Oriole“ byla vydána. Jde o průběžné vydání s podporou 9 měsíců. Obsahuje mj. Linux 6.11 či GNOME 47 s několika odkazy na první vydání Ubuntu (4.10 „Warty Warthog“) před 20 lety. K dispozici jsou také oficiální deriváty s odlišnými výchozími desktopovými prostředími anebo balíky aplikací.
Deno (Wikipedie), běhové prostředí (runtime) pro JavaScript, TypeScript a WebAssembly, bylo vydáno v nové major verzi 2.0 (YouTube). Důležité změny v Migration Guide.
Apache Tomcat (Wikipedie) slaví 25 let. Při té příležitosti byla vydána nová verze 11.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 24.09.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. O3DE má nového maskota: Odie.
Ahoj,
mám problém se signály a sloty. Mám vytvořené dvě třídy ve dvou vláknech (pomocí Thread run). V jednom vláknu získávám data a po zpracování se je snažím předat druhému vláknu pomocí signálu a slotu. Pro data mám vytvořenou vlastní strukturu.
Vše se zdá, že funguje (žádné hlášení při kompilaci). Při spuštění se data opravdu přesouvají z jednoho vlákna do druhého. ALE při zrušení aplikace(třídy A) vypíše QT následující hlášku:
Qt has caught an exception thrown from an event handler. Throwing exceptions from an event handler is not supported in Qt. You must reimplement QApplication notify() and catch all exceptions there.
(po reimplementaci notify jsem obdrzel stejnou hlasku).
Díky za každou odpověd!!!
Přidávám dulezite casti kodu:
class Global{
typedef struct mStruct{
int promenna;
int promenna2;
}mStruct;
};
Q_DECLARE_METATYPE(GFunction::mStruct)
class B{
signal:
mSignal(Global::mStruct);
};
class A:QThread{
~A{
this->terminate();
QThread::wait() ;
}
void run(){
B b;
qRegisterMetaType<Global::mStruct> ("Global::mStruct");
connect(&b,SIGNAL(mSignal(Global::mStruct)),this,SLOT(mSlot(Global::mStruct)));
exec();
}
slot:
mSlot(Global::mStruct){}
};
Tak jsem zjistil,
že tu varovnou hlášku způsobuje pravděpodobně exec(), ale nevím co místo něj použít, možná eventloop???
Tak po dlouhém hledání a zkoušení různých věcí jsem zjistil, že problém dělá ukončování vlákna.
Je nutné použít this->quit(); potom uz hláška nevyskočí a vše je korektní.
Z toho kódu co je přiložený není úplně zřejmé, jakým způsobem máš obě třídy vytvořené, ale s největší pravděpodobností vůbec nemusíš ve třídě A dědit QThread. Někdy v Qt4.4 se totiž změnil způsob práce s QThread a nyní je to spíš interface, pomocí kterého se s vlákny manipuluje.
Dokumentace bohužel tuhle "malou" změnu nějak nereflektuje a neobsahuje korektní příklad použití.
Jak správně použít QThread je třeba tady.
Tiskni Sdílej: