Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
$this->__set('foo'); $this->__get('foo');
Getterem/setter nezpřístupníš žádnou imlementaci (naopak), je doplníš (obvykle) veřejné rozhraní. A setter právě potencionální inkonzistenci brání, protože provede ty patřičné operace aby k tomu nedošlo.
Je lepší gettery/settery vůbec nedělat a atributy objektu ponechat jako privátní…Pominu-li, že mohou existovat různé typy tříd, mezi nimi třeba datové, zajištující právě tu konzistenci dat, kde se to minimálně gettery může hemžit, tak se jedná jen o jeden z možných způsobů jak pracovat.
Tím nám objekt zůstane hezky zapouzdřený a nikdo nemůže narušit jeho konzistenci.Vidím tam hříčku, s tím co je zapouzdřené. Ale jinak počítač odpojený od sítě, taky nebude napaden, jeho využití, nechť každý zváží sám…
Pro většinu drtivou setterů, které vidím v různých aplikacích, toto tvrzení neplatí. Sofistikovaným setterům se omlouvám, ty jsem na mysli neměl. Měl jsem na mysli ty primitivní šmejdy, kterými se to v aplikacích jen hemží.A setter právě potencionální inkonzistenci brání, protože provede ty patřičné operace aby k tomu nedošlo.
No, ono se to logicky těmi primitivními hemží (tam kde se používá předávání dat), protože když tam ten primitivní setter/getter je, tak lze třídu případně upravit a udělat z něj pak sofistikovaný setter/getter), a tedy nerozbije se rozhraní třídy.
Furt někde něco nastavovat setterem a vybírat getterem je často jen blbost, nezkušenost či lenost, ale obecně bych to neodsuzoval.
$obj = new Predmet(); $obj->setTvar('kostka'); $obj->setBarva('bílá');Metoda setTvar() možná kontroluje, zda parametr je některým z podporovaných objektů a setTvar() kontroluje barvu, ale ten objekt není konzistentní. Po provedení prvního řádku vím, že mám nějaký objekt, ale nevím o něm nic. Použití takového objektu zpravidla způsobí chybu. Po provedení druhého řádku vím, že je to kostka, ale barva je stále v nedefinovaném stavu. Objekt stále není konzistentní.
$obj = new Predmet('kulička', 'modrá'); $obj->setTvar('kostka'); $obj->setBarva('bílá');Už to mám i s konstruktorem. Předmětem je původně modrá kulička, která se pomocí setterů změní na bílou kostku. Samozřejmě je to také špatně. Proč o tom píši? Protože je to i v různých návodech a spousta tupců to opisuje do svých aplikací. Ukaž mi příklad nějaké své třídy, ve které to bez setteru/getteru nejde. Samozřejmě s privátními vlastnostmi.
Předmětem je původně modrá kulička, která se pomocí setterů změní na bílou kostku.No dobře, tak třeba změna tvaru nemusí být úplně v pořádku, ale nevidím důvod, proč by tu kuličku nemohl někdo přebarvit. Nebo proč by si člověk nemohl změnit telefonní číslo, student opravit známku, okno změnit stav ze zavřeného na otevřené, ... Jak to chceš bez (nějaké obdoby) setteru řešit? Podle mě, máš prostě tři možnosti. Veřejnou metodu, klasický setter jako takový a nebo metodu typu
setFoo($foo)
. Pokud tě chápu, tak jsi proti všem těmto možnostem, ...
open()
, close()
, isOpened()
.
open()
na rozdíl od setOpened(true)
nepředávám argument, tedy dle Kitovi logiky, nemůže narušit konzistenci objektu.
open()
, close()
za setter označit nedá.
open()
a close()
. Každý z nich to může implementovat jinak. Ty implementace se rozhodně nedají označit za settery, protože se netýkají atributu, ale objektu.
open()
a close()
jsi mě stejně odzbrojil. Tyto metody už nemanipulují s atributem, ale s objektem.
Možná to vypadá jen jako obyčejná změna názvu metod, ale i prosté přejmenování proměnné může změnit smysl třídy a čitelnost programu.
$objekt->setVisible(false); $objekt->setVisible(true);a
$objekt->hide(); $objekt->show();Uvnitř mohou dělat naprosto totéž, ale sémanticky se liší. Které řešení je pro tebe čitelnější?
$obj = new Predmet('kulička', 'modrá'); $obj = new Predmet('kostka', 'bílá'); echo $obj;Původní objekt byl nahrazen novým, atributy vloženy konstruktorem a getter nahrazen metodou __toString(), která udělá i potřebné výstupní formátování. Takový objekt se dá bez problémů místo echa přímo strčit do výstupní šablony. Jednou definované objekty už zpravidla neměním. Je to jen příklad, jak se dá udělat elegantní viewer.
__set( $name , $value )
$this->foo = value; // zavolá __set('foo', value) echo $this->foo; // zavolá __get('foo')
Tiskni
Sdílej: