Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o naší práci, prostředí ve kterém pracujeme a o naší firemní kultuře. Letos se dveře otevřou 26. 11. 2025 v 16:00. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem naši inženýři v Praze pracují, jak spolupracujeme se zákazníky, partnery i studenty, proč máme rádi open source a co pro nás skutečně
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
class Parser{
   function __construct($obj){
      $this->$obj = $obj;
   }
   function __get(){
      # Nevím jak tady zavolat ten objekt $obj. Zkoušel jsem toto
      $this->obj->metoda;
      # ale nefunguje to
   }
}
            Řešení dotazu:
$this->$obj = $obj; má být $this->obj = $obj;. $this->$obj totiž pro jméno proměnné použije výsledek volání $obj->__toString()$this->obj->metoda()public $obj = NULL; (nebo bez inicializace).
            public - to mi ujelo.
            
<?php
class Parser {
    private $obj = array();
    function __set($key, $value) {
        $this->obj[$key] = $value;
    }
    function __get($key) {
        return $this->obj[$key];
    }
}
$registr = new Parser();
$registr->smysl = 42;
$registr->kopa = 60;
echo "Kopa je $registr->kopa kusů, smyslem života je $registr->smysl";
Jenže pokud potřebuješ něco takhle primitivního, vystačíš si i se standardní třídou stdClass, která to už umí.
            __get() a __set() v PHP jsem nikdy nepochopil. Přijde mi, že gettery a settery jako takové, mají dvě výhody. 
public function getFoo() { ... }
public function setFoo($foo) { ... }
            $obj->getFoo() nemůžeš použít ve stringu (šabloně), ale $obj->foo tam použít můžeš - normálně se expanduje. Ládovat všechno do pomocných proměnných před šablonou je poněkud nepraktické.
Jak jsem psal, ten mnou popsaný způsob pouze popisuje volání - jako v manuálu. V této podobě to už nepoužívám. Nepoužívám gettery/settery a nepoužívám ani public proměnné.
            Stačí použít vhodný switchUrčitě souhlas, ale asi by se mi to moc nelíbilo.
Metodu $obj->getFoo() nemůžeš použít ve stringu (šabloně)Díky, tohle mě nenapadlo. Já většinou používám Laravel a tam by s tím problém nebyl.
        Tiskni
            
                Sdílej: