Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
class Parser{ function __construct($obj){ $this->$obj = $obj; } function __get(){ # Nevím jak tady zavolat ten objekt $obj. Zkoušel jsem toto $this->obj->metoda; # ale nefunguje to } }
Řešení dotazu:
$this->$obj = $obj;
má být $this->obj = $obj;
. $this->$obj
totiž pro jméno proměnné použije výsledek volání $obj->__toString()
$this->obj->metoda()
public $obj = NULL;
(nebo bez inicializace).
public
- to mi ujelo.
<?php class Parser { private $obj = array(); function __set($key, $value) { $this->obj[$key] = $value; } function __get($key) { return $this->obj[$key]; } } $registr = new Parser(); $registr->smysl = 42; $registr->kopa = 60; echo "Kopa je $registr->kopa kusů, smyslem života je $registr->smysl";Jenže pokud potřebuješ něco takhle primitivního, vystačíš si i se standardní třídou
stdClass
, která to už umí.
__get()
a __set()
v PHP jsem nikdy nepochopil. Přijde mi, že gettery a settery jako takové, mají dvě výhody.
public function getFoo() { ... }
public function setFoo($foo) { ... }
$obj->getFoo()
nemůžeš použít ve stringu (šabloně), ale $obj->foo
tam použít můžeš - normálně se expanduje. Ládovat všechno do pomocných proměnných před šablonou je poněkud nepraktické.
Jak jsem psal, ten mnou popsaný způsob pouze popisuje volání - jako v manuálu. V této podobě to už nepoužívám. Nepoužívám gettery/settery a nepoužívám ani public proměnné.
Stačí použít vhodný switchUrčitě souhlas, ale asi by se mi to moc nelíbilo.
Metodu $obj->getFoo() nemůžeš použít ve stringu (šabloně)Díky, tohle mě nenapadlo. Já většinou používám Laravel a tam by s tím problém nebyl.
Tiskni
Sdílej: