Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB
Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.
Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze
… více »Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.
The Document Foundation oznámila vydání nové major verze 25.8 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs) a také na Youtube a PeerTube.
Zeek (Wikipedie), původně Bro, byl vydán v nové major verzi 8.0.0. Jedná se o open source platformu pro analýzu síťového provozu. Vyzkoušet lze online.
Byl vydán Mozilla Firefox 142.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 142 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Python Developers Survey 2024, výsledky průzkumu mezi vývojáři v Pythonu organizovaném Python Software Foundation ve spolupráci se společností JetBrains v říjnu a listopadu loňského roku. Zúčastnilo se 30 tisíc vývojářů z 200 zemí. Linux používá 59 % z nich.
class Common{ public function __construct(){ $this->data = 'A'; } public function getData(){ return $data; } } class SetOne extends Common{ protected $data; public function __construct(){ $this->data = 'B'; } } class SetTwo extends Common{ protected $data; public function __construct(){ $this->data .= 'C'; $obj = new SetOne(); } } class SetTree extends Common{ protected $data; public function __construct(){ $this->data .= 'D'; $obj = new SetTwo(); } } $obj = new SetTree(); echo $obj->getData(); // Požadovaný výsledek: ABCD
echo "ABCD";
$obj
jsou tři nezávislé různé proměnné, $this->data
jsou tři různé member properties (vlastnosti objektu) a máš tam tři různé instance objektů.
Doporučuju přečíst nějaký dobrý úvod do objektového programování, řekl bych, že v tom máš guláš. Popis v dokumentaci PHP je dobrý, ale předpokládá znalosti základních principů, takže ti asi pomůže až později. Zkus začít tímto (nečetl jsem to celé, ale vypadá to slibně).
public function getData(){
return $this->data;
}
public function __construct(){ parent::__construct(); ... }2. V konštruktore SetTwo a SetTree vytváraš lokálny objekt $obj, ktorý sa potom nikde nepoužije. Nájdi si na nete rozdiely medzi dedičnosťou a kompozíciou v OOP. Podľa toho potom zvoľ vhodný typ väzby medzi objektami. Keďže si napísal len abstraktný príklad, tak Ti pravdepodobne nikto nebude vedieť povedať ako by to malo byť správne. V tomto kontexte kód echo "ABCD" naozaj nie je vôbec horší než ostatné odpovede, pretože robí presne to čo si chcel.
class Parent{
protected $data; // Definujeme už v rodiči, ne v potomcích
public function __construct(){
$this->data = 'A';
}
public function getData(){
return $data;
}
}
class Child extends Parent{
public function __construct(){
parent::__construnct(); // Konstruktor rodiče potřeba volat explicitně
$this->data .= 'B';
}
}
$obj = new Child();
echo $obj->getData(); // Vypíše AB
Tiskni
Sdílej: