abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:33 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 21:00 | Komunita

    Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 20:44 | IT novinky

    Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    15.9. 20:33 | IT novinky

    Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 16:55 | Komunita

    MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (75%)
     (100%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (25%)
     (50%)
     (0%)
     (25%)
    Celkem 4 hlasů
     Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: PCX format obráyku čím vytvořit

    23.1.2021 21:49 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    PCX format obráyku čím vytvořit
    Přečteno: 621×
    Potřeboval bych, pro prehistorickou aplikaci, vytvořit několik obrázků PCX.

    Problém je v tom, že všechny konvertory, které jsem našel vytvoří PCX formát, kterému daná aplikace nerozumí. Psát si vlastní program skutečně nechci

    Hlavička souboru, který aplikace čte (z instalace pbrush)
    0A 05 01 01 00 00 00 00 11 02 69 01 2C 01 00 00
    
    Hlavička souboru, který aplikace NEčte vytváří nalezlé konvertory a GIMP
    0A 05 01 08 00 00 00 00 73 01 3F 02 48 00 48 00
    
    Hlavička by měla mit tuto strukturu
    typedef struct _PcxHeader
    {
      BYTE	Identifier;        /* PCX Id Number (Always 0x0A) */
      BYTE	Version;           /* Version Number */
      BYTE	Encoding;          /* Encoding Format */
      BYTE	BitsPerPixel;      /* Bits per Pixel */
      WORD	XStart;            /* Left of image */
      WORD	YStart;            /* Top of Image */
      WORD	XEnd;              /* Right of Image
      WORD	YEnd;              /* Bottom of image */
      WORD	HorzRes;           /* Horizontal Resolution */
      WORD	VertRes;           /* Vertical Resolution */
      BYTE	Palette[48];       /* 16-Color EGA Palette */
      BYTE	Reserved1;         /* Reserved (Always 0) */
      BYTE	NumBitPlanes;      /* Number of Bit Planes */
      WORD	BytesPerLine;      /* Bytes per Scan-line */
      WORD	PaletteType;       /* Palette Type */
      WORD	HorzScreenSize;    /* Horizontal Screen Size */
      WORD	VertScreenSize;    /* Vertical Screen Size */
      BYTE	Reserved2[54];     /* Reserved (Always 0) */
    } PCXHEAD;
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    23.1.2021 22:07 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    Mozna tomu vadi ten 4-ty byte. Nastav si v Gimpu "Use Black and White (1 bit) palette" a uloz to znovu.
    23.1.2021 22:33 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    Gimp zachová se dle popisu, obrázek převede na BW, což je pro daný účel nepoužitelné, ale aplikace to načte. Ostatní načtené obrázky jsou docela solidně barevné. Vi popis hlavičky
    23.1.2021 22:38 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    Příloha:
    Připojuji obrázek, který aplikace čte a je barevný, přitom byte 4 má hodnotu 01.
    Gréta avatar 23.1.2021 23:24 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit

    zkus v menu gimpu máčknout image pak v submenu mode a přepnout z rgb na indexed a exportovat pcx :O :O

    Gréta avatar 23.1.2021 23:27 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit

    blbost sem se blbě koukla promiň :O :O

    Jendа avatar 24.1.2021 01:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    248320-astro16-3424760319873571706.PCX: PCX ver. 3.0 image data bounding box [0, 0] - [529, 361], 4 planes each of 1-bit colour, 300 x 300 dpi, RLE compressed
    To asi budeš muset zjistit jak fungujou ty planes, pak zjistit jestli to jde i bez RLE, a pak to podle článku na Rootu odhadnout a napsat.
    24.1.2021 17:01 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    Příloha:
    Nepotěšil jste mne Jendo, ale je to řešení. Nakonec jsem použil Javu a knihovnu Apache Commons Imaging 1.0-alpha2 pro moje účely zcela postačuje.

    Jako vstup mám bitmapu ( .bmp ) je nutná redukce počtu barev (provedl Gimp), pak výstup proběhne automaticky. Asi by to šlo parametrizovat a redukovat pomocí apache knihovny, to však přenechám ostatním. Přikládám prográmek konverze BmpToPcx.
    28.1.2021 16:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    K prehistorické aplikaci bych zkusil prehistorické nástroje, prohlížeč SEA krásně běží pod DOSBoxem a umí konvertovat do spousty dobových formátů: https://vetusware.com/download/Sea%20Graphics%20Viewer%201.3/?id=4806 nebo http://www.osdos.net/download2.htm

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.