Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
$(info [$(THIS_MAKEFILE)])
.PHONY: all html plain_files static rsync_upload help more_help clean clean_all
all: html
html: $(TARGETS) $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav generated.mk
$(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav: $(DIRNAVS)
generated.mk: $(THIS_MAKEFILE) $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav
když smažu $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav a dám "make all", tak se mi generated.mk nezbuduje:
$ rm build/.nav_dir.nav
$ make all
[Makefile]
build/.nav_dir.nav
=== html ===
=== all ===
$
teprve až když to dám podruhé
$ make all
[Makefile]
=== generated.mk ===
[Makefile]
compile_rst: input output build file_5
compile_rst: input output build directory_2/subdirectory_5 file_5
compile_rst: input output build directory_2/subdirectory_5 file_2
....
=== html ===
=== all ===
$
Já si myslím, že když chybí ten build/.nav_dir.nav a dám přebudovat all, které závisí na html, které závisí na generated.mk, který závisí na tom build/.nav_dir.nav, tak by se měl přebudovat hned na poprvé
Make si to nemyslí. Kde dělám chybu? Jak ji opravit?
Řešení dotazu:
THIS_MAKEFILE=Makefile BUILD_DIR=build TARGETS=target .PHONY: all html plain_files static rsync_upload help more_help clean clean_all all: html html: $(TARGETS) $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav generated.mk $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav: $(DIRNAVS) mkdir -p $(BUILD_DIR)/ touch $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav generated.mk: $(THIS_MAKEFILE) $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav touch generated.mk target: touch targeta chová se tak, jak očekáváš:
❯ make touch target mkdir -p build/ touch build/.nav_dir.nav touch generated.mk ❯ rm -r build ❯ make mkdir -p build/ touch build/.nav_dir.nav touch generated.mkVětšinou to jde vyčíst z
make --debug
resp. make --debug=all
# .SECONDARY: bez targetu ponecha VSECHNY intermediate fily a nesmaze je (pokud se je podari vyrobit)
# Define the .SECONDARY target to keep intermediate files
.SECONDARY:
Ve skutečnosti to sice ty intermediate files sice zachová a nemaže, pokud už je jednou vytvoří (což bylo cílem), ale pokud je něco intermediate file a něco jiného ho potřebuje, ale to něco jiného se stejně bude přebudovávat, tak se ten intermediate file vůbec nemusí tvořit (a to je ten problém).
https://www.gnu.org/savannah-checkouts/gnu/make/manual/html_node/Special-Targets.html:
.SECONDARY can be used to avoid redundant rebuilds in some unusual situations. For example: Suppose hello.bin is up to date in regards to the source files, but the object file hello.o is missing. Without .SECONDARY make would rebuild hello.o then rebuild hello.bin even though the source files had not changed. By declaring hello.o as .SECONDARY make will not need to rebuild it and won’t need to rebuild hello.bin either. Of course, if one of the source files were updated then all object files would be rebuilt so that the creation of hello.bin could succeed. .SECONDARY with no prerequisites causes all targets to be treated as secondary (i.e., no target is removed because it is considered intermediate).Ve skutečnosti tam mělo být
.NOTINTERMEDIATE Prerequisites of the special target .NOTINTERMEDIATE are never considered intermediate files. See Chains of Implicit Rules. .NOTINTERMEDIATE with no prerequisites causes all targets to be treated as not intermediate. If the prerequisite is a target pattern then targets that are built using that pattern rule are not considered intermediate.Tak jsem to opravil a už to dělá co má :) Já to používám na vytváření statických stránek na web a mám tam spoustu těch mezilehlých souborů pro urychlení zpracování (seznamy souborů používajících nějaký tag, nějakého autora, v nějakém adresáři ... a často se kvůli takovému mrňavému souboru musí zpracovat naprosto věechny zdrojáky, aby se zjistilo, že se to použije jen v jediném případě), takže když se jednou vytvoří, tak je chci zachovat tak dlouho, dokud je není nutno změnit. A jak jsem se koukal, tak se se mnou tenhle špatný překlad/miskoncepce táhne minimálně od roku 2003 ... Takže ještě jednou díky :)
Tiskni
Sdílej: