Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
source soubor. Ten
soubor
je textak s python kodem, napr.
klic = "hodnota" if klic == "neco": vypnout = 0Existuje neco takoveho?
execfile()
, ale vyhnul bych se mu.
Situace je totiž přesně opačná: Shell nezná moduly, takže jediný a ne moc dobrý způsob, jak realizovat modularizaci, tj. něco podobného pythonímu import
, je prostě načíst kód z nějakého souboru. Ale v jazycích, které moduly umí, je v 99,5% případů modul to, co chceš.
import config print config.foo...a
from config import * print foo...
Import
provede to, ze nad tim souborem udela neco jako source
v BASHi. Proste to precte a pokud je to soubor s prikazy Pythonu, tak je normalne provede. A potom muzes normalne ke vsem promennym pristupovat.
Takze pokud mas ten soubor pojmenovany jako config.py
, staci napsat vyse zminene prikazy a budes mit vse prirazene a zpristupnene (jak to udelat, kdyz ten soubor nebude mit rozsireni .py
, to netusim)
~/.program/config.py
, šlo by to např.:
import os, sys try: sys.path.insert(0, os.path.join(os.environ['HOME'], '.program')) import config sys.path.pop(0) except ImportError: # Konfigurák není, tak si vytvoříme výchozí config... print config.foo...
Tiskni Sdílej: