Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Stahneme z mandrake updates zdrojaky jadra (kernel-source-2.4.19-24mdk.i586.rpm - 33MB).
Od nvidie stahneme drivery:
(NVIDIA_kernel-1.0-4191.src.rpm a NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386.rpm).
Zrusime stare nvidia drivery:
rpm -e NVIDIA_kernel NVIDIA_GLX
Nainstalujeme zdrojaky noveho jadra:
rpm -ivh kernel-source-2.4.19-24mdk.i586.rpm
Zkompilujeme a nainstalujeme nvidia kernel modul:
rpm --rebuild NVIDIA_kernel-1.0-4191.src.rpm
rpm -ivh /usr/src/RPM/RPMS/i586/NVIDIA_kernel-1.0-4191.i586.rpm
Nainstalujeme nvidia glx driver:
rpm -ivh NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386.rpm
Vyzkousime, napr.startx nebo /etc/init.d/dm start
Neexistuje nejaky postup, ktery by mi zachoval ovladace NVIDIA ve starsim i novejsim jadre? Abych mohl testovat zda mi to novejsi chodi spravne a pripadne se mohl vratit bez nejakych vetsich problemu ke starsimu?
Uznavam, ze je to castecne necisty trik, ale zpusob, jak to provest bez osizeni rpm systemu me nenapada.
Urcite by bylo dobre dotazat se primo firmy NVIDIA.
Tiskni Sdílej: