abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 516 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Dotaz: closed source a licence

    6.12.2009 22:12 martin
    closed source a licence
    Přečteno: 324×
    Zdravím, Chtěl bych se zeptat na jednu věc. Už od rána studuji různé licence protože jsem dostal nabídku vytvořit pro svého zaměstnavatele aplikaci samozřejmě za nějaký ten obolous. Chci mu to dodat jen v binární podobě. Tak a ted ten problém.

    Aplikace je programovaná v pythonu a pygtk.Zde si myslím že není problém. Sám jsem kupoval WingIDE personal takže tohle jako binár podle mě ano.

    Dál v aplikaci využívám jako textový buffer pygtksourceview2. tam si nejsem jistý ale je to wrapper nad gtksourceview který je tuším LGPL. Myslím že tohle snad taky půjde, ale krk za to nedám.

    No a nakonec aby to bylo trochu chutné tak používám jednu GPL věc.Ale pouze tak že ji z programu volám jako externí příkaz a jeho výstup pak v mé aplikaci parsuju do výsledků. Tato věc nebude distribuovaná jen budu v programu dávat upozornění že bude dobré si ji nainstalovat.

    Tak to je asi vše. Je to všechno legální ? Díky za odpovědi.

    Odpovědi

    6.12.2009 23:11 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: closed source a licence
    Mělo by. Binárky musejí být dynamicky slinkované, přinejmenším tedy s LGPL knihovnami, aby byla dodržena LGPL. Spouštění programů může vést k odvozenému dílu, ale popsaný případ je OK.

    Toto vše je z pohledu cíle (,ducha`) licence, což znamená, že můžeš mít čisté svědomí a lze čekat, že autoři (L)GPL věcí tě nebudou žalovat. Ovšem z pohledu marastu právního legalismu vládnoucího v ČR, autorského zákona koncteptuálně nekompatibilním s GNU (L)GPL na několika úrovních a skutečnosti, že GNU (L)GPL nikdy nebyla netestována v soudním sporu, samozřejmě není jasné vůbec nic.
    7.12.2009 00:44 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: closed source a licence
    dík za odpověd, jde mi o to abych nemusel na jeho stroji instalovat python, pygtk a gtk+ runtime (jedna se o windows) takhle by se to freezlo pomoci py2exe nebo cx_freeze a byl by pokoj.

    přinejhorsim by se to nainstalovalo a dodal bych bajtkod.o nic nejde. pochopil jsem ze kdyz vyuzivam lgpl veci mel bych hodit alespon link kde na ne stahnout zdrojaky. Nevim ovsem jak to bude s mou aplikaci. pochopil jsem ze muj kod nemusim zverejnit.

    v anglictine nejsem dobrej ale presto jsem neco sesmolil a ptal se na pygtk foru. tohle mi prislo.

    You can get a definitive answer from the Free Software Foundation (FSF) as they write the LGPL and can give you actual legal advice.

    DISCLAIMER: this is not legal advice, just one programmer's opinion based on the FSF FAQs.

    With the LGPL, there are basically two conditions: dynamically link (pretty much a given in Python), and provide the source for the LGPL components, particularly any modifications.

    You do NOT have to make the source of your application available, just the LGPL components. If you have not modified the LGPL code, then as long as you provide clear instructions on how to obtain the source you should be in compliance - make sure you make note of the specific version.

    Bottom line: You can sell a binary-only version, as long as you provide clear instructions on how to obtain the source for the versions of PyGTK/PyGtkSourceView2 you are using. If you decide to provide the source for your application, make sure you choose a LGPL-compatible license for the proprietary components.

    a toto pak primo od tvurce wingide:

    You can sell your app for money. What you must do if you use LGPL'd libraries is to dynamically line to those libraries and provide a way for users to obtain source to the LGPL'd libraries. I'm simplifying here; I suggest you read the license and look at some of the many explanations on the web, including http://www.gnu.org/copyleft/lesser.html

    You do not need to buy a license to Wing IDE Professional to obtain the source to the LGPL'd libraries shipped with Wing.

    I should add that I am not a lawyer so this is not legal advice.

    tak doufam ze aplikace bude cista kdyz zverejnim linky kde ziskat python,pygtk,gtk+ a ostatni.

    omlouvam se za diakritiku a formatovani jsem uz ponekud unaven.
    7.12.2009 11:07 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: closed source a licence
    Nestačí zveřejnit linky, podstata LGPL je, že ať už je aplikace pod jakoukoli licencí, LGPL komponenty musejí být zůstat Free Software, tj. např. být samostatně nahraditelné. Takže Gtk+ runtime asi v nějaké podobě instalovat musíš.
    7.12.2009 12:09 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: closed source a licence
    Ano, jak jsem byl dneska vyrozuměn mohu se svou aplikací nakládat jak chci.
    Tedy i šířit ji v binární podobě, to ale jen v tom případě že
    zveřejním informace jak získat zdrojový kod použitých LGPL komponent.
    Což se bude v tomhle případě týkat PyGTK a PyGtkSourceView2.

    Dalo by se říct že v tom mám už trochu jasno.
    Ted ještě GPL,MIT,BSD,Mozilla atd. :)

    PS: V dnešní době by i programátorům měli dávat právnický titul.
    PS2: Beru objednávky. Mám známého v Plzni xD.
    7.12.2009 13:34 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: closed source a licence
    Ne, to nestačí, nebo se nedokážeš výjádřit jasně. Už jsem to jednou jednoznačně, napsal, ale znovu:

    LGPL komponenty musejí být nahraditelné i ve výsledné binární formě. Tj. uživatel na cílovém systému může gtk-2.0.dll (např.) používané aplikací nahradit jiným gtk-2.0.dll. To lze u knihoven pouze za předpokladu dynamického linkování a jejich instalace coby samostatných souborů.
    Bilbo avatar 7.12.2009 14:33 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: closed source a licence
    Ano, ale ty knihovny (DLLka) mohou být šířeny spolu s aplikací a můžou být pak prostě pohozeny v adresáři kde je nainstalován program (pochopil jsem že jde o Windowsí build, takže tam to často takhle funguje) a nemusí se instalovat do systému - a samozřejmě, pokud jsou ty DLLka v adresáři s programem, je možné je pak nahradit něčím jiným (I když pochybuju, že by o to zákazník stál. Ale může to udělat :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    7.12.2009 15:00 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: closed source a licence
    Ano,takhle nejak jsem to pochopil. koukal jsem ze u mnoha aplikaci pro win to takhle funguje.gimp, pidgin, pygame(sdl knihovny) atd.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.