abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    17.4. 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    17.4. 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.4. 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 36
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1356 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Dotaz: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA

    21.3.2010 17:46 mtxrx
    Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    Přečteno: 540×
    Mám nakonfigurovaných několik email serverů s postfixem. Nikdy jsem zatím nevyužil samostatný MSA, všechno to táhne jen MTA(port 25). Tady na abíčku jsem si přečetl článek o smyslu rozdělení na MSA a MTA, ale nějak mi stejně pořád uchází smysl :-). Chci se zeptat jestli to někdo používá a jaké to v praxi přineslo výhody? Já totiž většinou konfiguruju smtp server, že přijámá maily z lokální sítě a pak od autentizovaných uživatelů a odesílá to jako smtp klient dál dalšímu smtp serveru. Také tam vydatně používám relay a všechno mám ošetřené proti virům/spamu a naprosto bezproblémů. Kde a proč by se mi třeba mohlo hodit rozdělení na MSA/MTA ?

    Odpovědi

    21.3.2010 23:30 nabob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    Napr. blokace odchoziho tcp portu 25 nekterymi super isp, takze vas clovek s notebookem pres port 25 nic neodesle. Nebo moznost okamzite odmitnout vse, co prichazi na port 25 se zfalsovanou adresou odesilatele nebo from: jako vasi adresou.
    22.3.2010 06:28 mtxrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    To je právě ono, můj poskytovatel neblokuje port 25 a i kdyby, ještě je tu 465. Právě proto by mě zajímala praktická využitelnost mail submission(port 587). Používá to někdo? Jaké praktické výhody vám to přineslo? Já osobně si myslím, že je až moc velký omezení kontrolovat adresu from. Sám občas s výhodou používám jinou a jsem názoru že server by měl mail přijmout, zkontrolovat proti spamu/virům a poštu odeslat nezávisle na adrese from.
    22.3.2010 09:38 nabob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    Some servers support port 465 for legacy secure SMTP in violation of the specifications. It is preferable to use standard ports and standard ESMTP commands.
    22.3.2010 11:19 Majklík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    465 je historický relikt, který by se neměl už moc používat. 587 používáme už roky a přesně to řeší, že nemusím pro mobilní notebookaře řešit, že jim najendou pošta nejde odesílat, protože jsou někde, kde je port 25 blokován (samozřejmě se dá zase najít místo, kde blokují vše a jen jim známé porty jsou průchozí, ale svět nebude nikdy jednoduchý, nicméně je častěji blokován 25 než 587). Blokace portu ě5 se dá řešit i pomocí VPNka, ale to také není na 100%. Takže normálně lidi mailují přes 587 a jako zálohu si případně nahodí VPNko, jedno z toho snad bude průchozí.
    22.3.2010 18:22 mtxrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    Historický relikt možná, ale 100% funkční a v klientovi stačí jen zaškrtnout volbu SSL, nemusí se ani psát port. Jinak to tedy vypadá že je 587 fakt k ničemu pokud nemám nějaký gigantický mail server, kde bych to potřeboval oddělit.
    23.3.2010 03:42 nabob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    Naopak, 465 je k nicemu. A vase nepochopeni, ze existuje i jiny nez vas provider, ze uzivatele obcas cestuji a ze existuji normy je k necemu ?
    23.3.2010 08:44 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    Ano, jiste... jak je 465 k nicemu vysvetli uzivatelum Outlooku. :P
    23.3.2010 09:08 nabob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    Na Outlooku XP, 2003, 2007, Express funguje bez problemu odesilani pres submission/587. Staci byt dobrym spravcem a office zaplatovat :P
    23.3.2010 09:53 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    Ano, bez problemu se to nastavit da, akorat ten uzivatel toho jaksi neni schopen. On opravdu maximalne zvladne instrukci typu "zaskrtni SSL", tim to pro nej konci. (Se zaplatovanim Office to nema absolutne nic spolecneho).
    23.3.2010 16:52 nabob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    Utiraji si aspon zadky, nebo s nimi zijete ve smradu ?
    Josef Kufner avatar 23.3.2010 17:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    Ty ses ještě moc nesetkal s realitou, viď ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.3.2010 19:48 nabob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    Vzhledem k faktu, ze zvladnou napsat jmeno serveru (dokonce vetsinou dve odlisna), tak mam pocit, ze jde spise o realitu adminu potrebujicich si zduvodnit proc neco nejde.
    23.3.2010 10:08 mtxrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    Osobne jsem teda jeste nezazil provera, ktery by blokoval port 465, vzdy jen 25 a i kdyby, tak porad existuje webmail.
    23.3.2010 16:51 nabob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postfix - smysl oddělení MSA/MTA
    Ja jsem nezazil providera, ktery by blokoval port 58472. Tak vzhuru do toho !!!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.