abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    6.1. 16:22 | Komunita

    V úterý 13. ledna 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 5. Mobile Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a související infrastrukturu. Akci pořádá David Heidelberg.

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    6.1. 16:00 | Pozvánky

    Už je 14 dní zbývá do začátku osmého ročníku komunitního setkání nejen českých a slovenských správců sítí CSNOG 2026. Registrace na akci je stále otevřená, ale termín uzávěrky se blíží. I proto organizátoři doporučují, aby se zájemci přihlásili brzy, nejlépe ještě tento týden.

    … více »
    VSladek | Komentářů: 0
    6.1. 02:22 | Pozvánky

    Rok 2026 sotva začal, ale už v prvním týdnu se nashromáždilo nezvykle mnoho zajímavostí, událostí a zpráv. Jedno je ale jisté - už ve středu se koná Virtuální Bastlírna - online setkání techniků, bastlířů a ajťáků, kam rozhodně doražte, ideálně s mikrofonem a kamerou a zapojte se do diskuze o zajímavých technických tématech.

    Dějí se i ne zcela šťastné věci – zdražování a nedostupnost RAM a SSD, nedostatek waferů, 3€ clo na každou položku z Číny … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (5%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 282 hlasů
     Komentářů: 7, poslední dnes 15:35
    Rozcestník

    Dotaz: CENTOS 6.0 a DNS problem

    22.9.2011 11:36 bigBRAMBOR | skóre: 36
    CENTOS 6.0 a DNS problem
    Přečteno: 605×
    Ahoj, prosim o radu, jestli se s tím někdo nesetkal, nevím už co s tím.

    Mám stroj s Centos 6.0, má sloužit jako smtp server, žádna grafika. Stoj byl nejdříve na DHCP, potom přesunut na statickou adresu, potom na veřejnou adresu. V době DHCP a staticke lokalni vše ok, ale po přesunu na veřejnou začala blbnout DNS. Ale jenom u SSH, ssh po vyplneni hesla ceká asi minutu nez se prihlasi (vypnutim DNS v sshd.config vse zacne fungovat, takze opravdu chyba v komunikaci s DNS). Vse ostatni jede v poradku, SMTP odesila, DNS reaguje okamzite (jak ping, host, dig, vše reaguje okamžite, na všechny možné domény které si vymyslím). V resolv.conf jsou dva nameservery, a na jejich zmenu to reaguje, kdyz je vymazu, system prestane DNS prekladat (ping, host), kdyz je pridam, zacnou okamzite fungovat. Vse tedy jak jsem naučený na jiných CentOS (starsich, tohle je jediná 6 kterou mám), pouze SSH se pořád odkazuje na starou DNS. Prohledal jsem celý /ETC na IP staré DNS, a nenašel jsem nic. Pokud rozeběhnu lokální DNS (BIND) a dám ho do resolv.conf vše začne fungovat jak má. Vypnuti IPTABLES na chovani nemá vliv.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    22.9.2011 14:21 drunkezz | skóre: 34 | blog: kadeco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    skus v sshd_config pouzit "UseDNS no"

    a samozrejme pri konekci skus ssh -vvv ako debug

    D.
    22.9.2011 14:30 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    AHoj, jak jsem psa, pokud v sshd_config zakazu DNS, vse funguje, tak o tomto vím. Snažím se najít příčinu.
    22.9.2011 14:33 drunkezz | skóre: 34 | blog: kadeco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    aha sorac...no v principe je to problem s reverznym zaznamom.... dig -x "IPka" vracia co?
    22.9.2011 15:14 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    dig vraci svoji dardu informací a jmeno serveru v poradku jak by melo, a krasne rychle. Bez jakehokoliv zdržení. Stejne tak host ip.ip.ip.ip vrati spravne a rychle bez zdrzeni pointer na FQDN.
    22.9.2011 15:29 drunkezz | skóre: 34 | blog: kadeco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    hej..ale ty musis zo servera spravit dig -x Ipka_klienta

    ci?

    D.

    22.9.2011 15:43 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    ano, na tom serveru kde je problem zkousim dig (host) na nekolik IP, asi na 5, na vsechny mozne cizé,i na IP stroje ze ktereho se tam pripojuji, a vsechno se vraci ok, v poradku a rychle. Napsal jsem to nejednoznačně.
    22.9.2011 14:35 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    sshd se znaží získat reverz IP adresy ssh klienta. Takže pátrej proč to nelze přeložit.
    22.9.2011 15:15 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    viz nahoře
    22.9.2011 16:11 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    tohle sis urcite projel, ze jo? ;-) www.openssh.com/faq.html#3.3
    22.9.2011 17:07 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    ano, jak pišu, vim ze to je DNS, nemusim tedy hledat čím to je. Ale nevím proč to tak je, když DNS funguje, a normalne resolvuje - coz zkousim do alelujá, čumim na to jako tele. Vím že to jde zakázat v sshd.config, ale chci najít problém. Moji otazku jsi si přečetl, že jo?
    23.9.2011 06:52 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    ja vim, ze vis, ze to je DNS, jenze nikde jsi tu nepopsal jestli jsi vyzkousel test obojiho cili ip i hostname jak z clienta, tak ze serveru ;-) taky jestli verbose output z ssh vubec neco naznacuje, jestli traceroute na konkretni port prochazi, jestli mas aktualni ssh, jestli je DNS tve nebo spolehas na ISP jejichz DNS je casto otresne (pokud jsi mel svuj unbound, tak to bylo prece ok ne?)
    23.9.2011 07:44 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem

    AHoj, viz dole, uz jsem se dostal dal. K tomu co jsi psal

    1/ v puvodnim dotazu jsem psal ze system překládá, nepsal jsem jakým směrem, tedy jsem myslel obojím

    2/ otevrit port jde, nevim proc by na nej nemel jít traceroute

    3/SSH mam aktualni pro 6.0 v 6.1 je novejsi. Zjistil jsem ze to dela i VSFTPD, tedy verzi SSH to byt nemohlo, to jsem tu ale nepsal, chvili potom jsem nasel diskusi ktera me posunula dale (viz dole)

    4/ano, kdyz jsem si rozebehnul lokalni DNS, slo to dobre

    ale to uz je bepředmětné, našel jsem řesení, a dneska si v klidu dohledám důvod. Nejak to souvisí s resolv.conf, respektive se systémem dotazů na externí DNS, který se oprotil 5.x změnil.

    23.9.2011 09:38 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    Jo uz jsem to taky nasel, typicky Linux. Zkur.. na co sahne :D

    https://bugzilla.redhat.com/show_bug.cgi?id=58626 (ale bez uctu to nejde videt). Tak tady no

    http://www.cyberciti.biz/faq/rhel-redhat-centos-slow-dns-on-linux-with-ipv6-configured-firewall/

    A v tom jejich nesmyslnem rozhrani na RHN neminim hledat, protoze sekci man stranek tam primo nemaji, vyhledavani manual pages vraci nesmysly a resolv.conf taky :-)

    23.9.2011 09:51 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    asi nejlepe posane je to tady

    Pokud clovek pouzije lokalni DNS, at uz na tom samem stroji, nebo jine ve sve siti, je vsechno OK. Proto mi to na lokalni siti behalo OK. Pokud ale pouzijete externi, v mem pripade 1x DNS ISP a 1x DNS GOOGLE, muzete narazit na problem, že je po ceste router, ktery nebude rozumet tomu ,že se neptáte na každý dotaz zvlášť v jednom socketu, a zablbne. Problem je ale pouze pokud použijete resolv.conf a system se ptá přímo. DNS server (v mém případě BIND) se ptá asi ještě po staru, a problém nemá.
    22.9.2011 22:42 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    nasel jsem dalsi zoufalce kterým to dělá (na RHEL), presne popisují příznaky, akorat firefox jsem nevyzkousel, a vzhledem k nulovým aktualizacím pro CentOS 6.0 ani poradne yum.

    -ssh to the machine takes a long time before you finally get in. This usually points to DNS issues. -dig and host succeed and resolve names very fast. (few ms) -telnet to a port takes a longer than usual. -Firefox is slow -Yum is slow

    resením je parametr single-request-reopen přidaný do resolv.conf, po tom se vse chová jak má, jak jsem naučený. Jsem rád že to jede, ješte jdu studovat čím to je způsobené, a pak to sem dám, aby to bylo komplet pro další možné ubožáky.
    23.9.2011 11:18 drunkezz | skóre: 34 | blog: kadeco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CENTOS 6.0 a DNS problem
    dik ..celkom poucne vediet D.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.