Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
public class RevList<E extends Comparable<E>> implements ReversibleList<E> { private E list[] = null; private int size = 1; private int current = 0; … @Override public void add(E e) { if (size == current) { } }a potřebuji dvojnásobně zvětšit pole
list
(v té podmínce). Kdyby to byl např. normální int, tak nemám problém. Jak to mám ale udělat, když je tam to E?
(Potřebuji to do školní úlohy, kde je zadání takové, že máme implementovat vlastní metody komponenty ReversibleList
, které jsme dostali jako rozhraní, a nesmíme přitom použít kolekce…)
Řešení dotazu:
ll.add()
), tak mi bylo hned jasné, že to není dovoleno (čili - není LinkedList kolekce?).
Potřebuji to do školní úlohy, kde je zadání takové, že máme implementovat vlastní metody komponenty ReversibleList, které jsme dostali jako rozhraní, a nesmíme přitom použít kolekce…Ach jo. To by mne zajímalo, jaký je v tom výchovný záměr, naučit to někoho schválně dělat blbě. Jinak když použijete
java.util.Arrays.copyOf()
, nemusíte myslím nic moc řešit. A až ten úkol dokončíte, tak na to celé hlavně rychle zapomeňte – pole a primitivní typy jsou v Javě především z historických důvodů, kdy to byl způsob optimalizace. Pokud k tomu nemáte nějaký pádný důvod (jako třeba hloupé zadání školní úlohy), používejte kolekce, ty jsou mnohem pružnější.
int list[] = new int[1]; int tmp[] = list.clone(); list = new int[2*list.length]atd
Jenomže když to pole list
není int, ale E, tak nevím, jak udělat to list = new E[2*list.length]
(toto je samozřejmně špatně…)
(E[]) new Object[list.length*2]
java.util.LinkedList
Nebo si vyhledejte na internetu "spojový seznam", určitě najdete spoustu popisů toho, jaké se používají struktury a jak jsou implementovány jednotlivé operace.
Tiskni Sdílej: