Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
virtual int read(struktura1 *data)=0;
virtual int write(struktura1 *data)=0;
virtual int read(struktura2 *data)=0;
virtual int write(struktura2 *data)=0;
Tento interface pak je konkrétně implementován pro xml a modbus.
Dále mám třídu readWriteFactory, která má metodu
ReadWrite* ReadWriteFactory::chooseRWType(int type)
{
ReadWrite *ret;
switch(type)
{
case 1:
ret = new ReadWriteModbus();
return ret;
break;
default :
ret = new ReadWriteXML();
return ret;
break;
}
}
tímhle si vytvořím instanci konkrétní třídy pro komunikaci, která splňuje interface a pak v programu neřeším, jakým způsobem data získávám. Instanci třídy si takhle vytvářim všude kde jí potřebuju - v každym widgetu, kterj potřebuje načítat nebo ukládat data. Dál pak používám jen rw->read(&data)
kde data je struktura, kterou chci naplnit daty.
Modbus na rozdíl od xml souborů potřebuje navázat spojení a udržovat někde identifikátor toho spojení. To je řešeno tím, že po spuštění aplikace se zjistí, jaký je nastavený typ spojení, pokud je to modbus, tak se zavolá funkce, která to spojí a identifikátor se uloží do globální proměnné. Pokaždký když pak volám rw->read pro modbus, tak se identifikátor spojení načte z globální proměnné. Vím, že to je navrženo špatně a chci to zlepšit. Dlouho jsem to chtěl předělat, ale dělal sem věci, které byly někde vidět a na tohle se nedostalo.
Teď potřebuju aplikaci rozdělit do knihoven - datalogic a businesslogic budou v čistém C++ jako knihovny a v aplikaci zbude GUI v Qt. Problém je s používáním globálních proměnných.
Už si s tím lámu docela dlouho hlavu, ale moc mi to nejde. Vymyslel jsem, že interface změním na
virtual int read(struktura1 *data,connectionClass identifikator)=0;
virtual int write(struktura1 *data,connectionClass identifikator)=0;
virtual int read(struktura2 *data,connectionClass identifikator)=0;
virtual int write(struktura2 *data,connectionClass identifikator)=0;
Kde třída identifikator bude uchovávat informace o typu připojení a identifikátor spojení, pokud existuje. Mám představu, že vytvořím instanci třídy connectionClass na začátku programu nebo při manuálním spojení a tu pak budu předávat rw->read(&data,id)
.
A teď jedna z věcí, která mi v OOP pořád nejde na rozum - jak mam předávat id? rw->read bude volaná někde úplně z nejnižšího QtWidgetu, kterej nad sebou má další 3 parent widgety - jak tam to id dostanu? Nejjednoduší by bylo udělat id nějakym způsobem globální, ale všude píšou, že to je špatně, že to neni thread safe a další věci.
Je takhle navržená struktura správná? Jak mam správně předávat id?
Doufám, že to je popsaný srozumitelně a nic sem nevynechal. Díky.
Řešení dotazu:
read()
nebo write()
je samozřejmě veskrze špatným řešením. Nejen z důvodu neefektivnosti, ale především z pohledu návrhu.
C++ jsem už bohužel hodně let neviděl, ale nejspíše bych to přepsal takto (záměrně vypuštěna členská funkce write()
):
Struktury:
typedef struct Data {} Data; typedef struct Data2 {} Data2;Třída pro zapouzdření případných kontextových dat:
class Context { private: int sourceType; ModbusConnection* modbusConn; public: Context() : sourceType(0), modbusConn(0) {} int getSourceType(); void setSourceType(int type); ModbusConnection* getModbusConnection(); void setModbusConnection(ModbusConnection* conn); };Připojení k modbus:
class ModbusConnection { public: ~ModbusConnection(); };Rozhraní pro čtení:
class Reader { public: virtual ~Reader() {} virtual int read(Data& data) = 0; virtual int read(Data2& data) = 0; };Třídy implementující čtení:
class ModbusReader : public Reader { private: ModbusConnection* conn; public: ModbusReader(ModbusConnection* connection) : conn(connection) {} int read(Data& data); int read(Data2& data); };
class XMLReader : public Reader { public: int read(Data& data); int read(Data2& data); };Factory třída:
Reader* ReaderFactory::get(Context* context) { Reader *ret = 0; int type = context->getSourceType(); switch(type) { case 1: ret = new ModbusReader(context->getModbusConnection()); break; default : ret = new XMLReader(); } return ret; }A konečně pak to vše nějak zavoláme:
ModbusConnection modbus; Context context; context.setSourceType(1); context.setModbusConnection(&modbus); Reader *reader = ReaderFactory::get(&context); Data data; while (reader->read(data)) { // .... } delete(reader);
class MainClass
{
public: MainClass();
~MainClass();
}
MainClass()
{
odbusConnection modbus;
Context context;
context.setSourceType(1);
context.setModbusConnection(&modbus);
Reader *reader = ReaderFactory::get(&context);
obj = new Class1();
}
~MainClass()
{
delete(reader);
}
Class1()
{
obj = new Class2();
obj = new Class3();
}
Class2()
{
Data data;
reader->read(data);
}
Jediný, co mě napadá, je prostě to předávat v konstruktoru nějak takhle:
class Class1
{
public Class1(Reader *reader);
}
class Class2
{
public Class2(Reader *reader);
}
Class1(Reader *reader)
{
obj = new Class2(reader);
obj = new Class3(reader);
}
Class2(Reader *reader)
{
Data data;
reader->read(data);
}
Ale nevím, jestli to je takhle správně a nelíbí s mi to, protože musím udělat vlastní třídu Class1 a nemůžu použít standardní (jsou to widgety GUI).
Proč máš break za returnem?Možná proto aby uspokojil některé validátory - už jsem je tam kdysi dopisoval, bo mě štvaly warning-y.
break
dopsat (stejně jako třeba zbytečný zápis virtual ~InterfaceAsPureAbstractClass(){/* nothing to do */};
).NOW()- 2 years)
v Zatmění s C++ to nedělá…
Class Trida : public QMainWindow{
Q_OBJECT
public:
QWidget *novyWidget;
public slots:
void readData(Struktura* data);
void //tady budou sloty pro cteni a zapis vsech struktur a dalsi veci - connect, disconnect atd.
private:
ReadWrite *readWrite;
}
Trida::Trida(QWidget *parent) : QMainWindow(parent){
cnt = new Context();
cnt->set....
//tady naplnim obsah cnt z konfiguracniho souboru
//cnt uchovava informace pro vsechny spojeni - ip, port, modbus_identifikator_spojeni,
//umisteni_xml_souboru, jestli je to nekam aktkualne pripojeno a dalsi...
ReadWriteFactory *readWriteFactory = new ReadWriteFactory();
readWrite = readWriteFactory->sellect(cnt);//tohle mi vrati jeden konkretni typ spojeni
readWrite->setContext(cnt);
readWrite->connect(); //pripojim se - pro typy pripojeni, ktere nevyzaduji spojeni to neni potreba,
// ale nicemu to nevadi
novyWidget = new NovyWidget();
connect(novyWidget,SIGNAL(readData(Struktura*)),this,SLOT(readData(Struktura*)));
//pomoci signalu a slotu spojim pozadavaky na data se slotem, kterej je tady
//budu pridavat vic slotu - na cteni, zapis, disconnect, novej connect atd...
}
Trida::~Trida()
{
readWrite->disconnect();
delete ui;
}
void Trida::readData(Struktura* data)
{
readWrite->read(data);
}
Vlastni cteni dat se pak dela vyslanim signalu
Struktura *data;
data = new Struktura;
emit readData(data);
Všem díky moc za pomoc.
ReadWriteFactory *readWriteFactory = new ReadWriteFactory();
To druhý nevim jak, protože v potřebuju za běhu aplikace měnit typy připojení = mazat a vytvářet nový instance ReadWrite...
To mam do main přesunout jen vytváření factory a jako parametr konstruktoru předat instanci factory?Ano.
Nebo tam ma přesunout všechno - i naplnění context a vytvoření instance ReadWriteTo je práce pro tu factory.
To druhý nevim jak, protože v potřebuju za běhu aplikace měnit typy připojení = mazat a vytvářet nový instance ReadWrite...Takže si budeš hrát s factory, kterou dostaneš zvenčí (z main). Ono se mi tam trošku namíchaly dvě myšlenky, kdy první pocházela z doby než jsem si uvědomil, že asi nebudeš chtít pracovat jen nad jedním spojením.
Tiskni
Sdílej: