abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.6.0 s kódovým jménem Amaryllis. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Upozornění

    Zemřel Scott Adams, tvůrce komiksových stripů Dilbert parodujících pracovní prostředí velké firmy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:00 | Nová verze

    Sdružení CZ.NIC vydalo novou verzi Knot Resolveru (6.1.0). Jedná se o první vydanou stabilní verzi 6, která je nyní oficiálně preferovanou a doporučovanou verzí, namísto předešlé verze 5. Více o Knot Resolveru 6 je možné se dočíst přímo v dokumentaci.

    VSladek | Komentářů: 1
    dnes 01:22 | Nová verze

    Byl vydán Linux Mint 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Wine bylo po roce vývoje od vydání verze 10.0 vydáno v nové stabilní verzi 11.0. Přehled novinek na GitLabu. Vypíchnuta je podpora NTSYNC a dokončení architektury WoW64.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 16:11 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 147.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Firefox nově podporuje Freedesktop.org XDG Base Directory Specification. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 147 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Humor

    Asociace repair.org udělila anticeny těm nejhorším produktům představeným na veletrhu CES 2026. Oceněnými jsou například šmírující kamery Amazon Ring AI, chytrý běžecký pás od společnosti Merach, která otevřeně přiznává, že nedokáže zabezpečit osobní data uživatelů, případně jednorázové lízátko, které rozvibrovává čelisti uživatele a tak přehrává hudbu. Absolutním vítězem je lednička od Samsungu, která zobrazuje reklamy a kterou lze otevřít pouze hlasovým příkazem přes cloudovou službu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 12:00 | IT novinky

    Íránští protirežimní aktivisté si všímají 30% až 80% ztráty packetů při komunikaci se satelity služby Starlink. Mohlo by se jednat o vedlejší důsledek rušení GPS, kterou pozemní přijímače Starlinku používají k výpočtu polohy satelitů a kterou se režim rovněž snaží blokovat, podle bezpečnostního experta a iranisty Amira Rashidiho je ale pravděpodobnější příčinou terestrické rušení přímo satelitní komunikace Starlinku podobnou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    včera 00:55 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zvažuje, že zařadí komunikační službu WhatsApp americké společnosti Meta mezi velké internetové platformy, které podléhají přísnější regulaci podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Firmy s více než 45 miliony uživatelů jsou podle DSA považovány za velmi velké on-line platformy (Very Large Online Platforms; VLOP) a podléhají přísnějším pravidlům EU pro internetový obsah. Pravidla po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 00:44 | IT novinky

    Tržní hodnota technologické společnosti Alphabet poprvé v historii přesáhla čtyři biliony dolarů (83 bilionů Kč). Stalo se tak poté, co Apple oznámil, že bude na poli umělé inteligence (AI) spolupracovat s dceřinou firmou Alphabetu, společností Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (4%)
     (0%)
     (8%)
     (19%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (45%)
    Celkem 429 hlasů
     Komentářů: 12, poslední dnes 21:12
    Rozcestník

    Dotaz: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém

    TomasABC32 avatar 30.12.2018 23:16 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    Přečteno: 753×
    Zdravím, mám takový dotaz. Na novém Linux Mint 19.1 se mi při kopírování výrazně zpomaluje systém. Reakce a otevírání okem je o dost pomalejší. Setkal jste se s tím někdo? Případně máte na to nějaké řešení ? Díky
    Linux forever ! Asi jinej gang.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    TomasABC32 avatar 30.12.2018 23:19 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    dodávám, že při kopírování mezi dvěma fyzickými disky.
    Linux forever ! Asi jinej gang.
    k3dAR avatar 30.12.2018 23:47 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    zkus se podivat na zatizeni cpu (pres htop) a zatizeni disku (pres iotop)...
    pripadne zkus nastavit pevne "vm dirty" velikosti (vychozi je procentualne dle obsazene RAM a delava(lo?) to problemy:
    echo 104857600 | sudo tee /proc/sys/vm/dirty_background_bytes
    echo 209715200 | sudo tee /proc/sys/vm/dirty_bytes
    pokud to zabere (timto ^^ je to nastaveni jen docasne, pridej do /etc/rc.local NAD radek "exit 0" tohle:
    echo 104857600 > /proc/sys/vm/dirty_background_bytes
    echo 209715200 > /proc/sys/vm/dirty_bytes
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    TomasABC32 avatar 31.12.2018 00:01 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    mrknu, díky.
    Linux forever ! Asi jinej gang.
    TomasABC32 avatar 31.12.2018 00:40 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    obávám se, že zadání nezabralo (viz. htop dole příloze):
    echo 104857600 | sudo tee /proc/sys/vm/dirty_background_bytes
    echo 209715200 | sudo tee /proc/sys/vm/dirty_bytes
    Nemusí se u toho ještě něco nastavit? Předpokládám, že po zadání by měla Mem spadnout do nějakých přijatelných čísel ?
    Linux forever ! Asi jinej gang.
    k3dAR avatar 31.12.2018 01:58 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    ne, to je vse, muzes to overit ze/jestli se tam ty hodnoty zapsali:
    cat /proc/sys/vm/dirty_background_bytes
    cat /proc/sys/vm/dirty_bytes
    kdyz to nenastavis, resp. kdyz das reboot (a NEmast to pridane to rc.local), tak cat vrati hodnoty 0, protoze je misto toho pouzite jine/dirty_ratio coz je prave ten pomer/procenta vzhledem k velikosti ram...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    TomasABC32 avatar 31.12.2018 12:31 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    zkusím to nastavit natvrdo do rc.local, ale asi to bude tím, že disk je systémový. akorat by to chtělo zregulovat....
    Linux forever ! Asi jinej gang.
    TomasABC32 avatar 31.12.2018 12:34 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    je možný, že v novém systému ještě nemám rc.local ? Nemůžu ho najít...
    Linux forever ! Asi jinej gang.
    31.12.2018 15:16 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    Je, protože v systemd prostředí se to dělá jinak, viz systemd tmpfiles. Ale zrovna s tímhle problémem asi nastavení dirty bytes příliš nepomůže.
    31.12.2018 00:17 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    A su tie disky na sata alebo je aspon jeden z nich na usb.
    TomasABC32 avatar 31.12.2018 00:36 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    Příloha:
    oba na SATA. a HTOP je totalně vytíženej.
    Linux forever ! Asi jinej gang.
    k3dAR avatar 31.12.2018 02:00 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    totalne urcite ne, jsou tam 4 jadra (nebo 2 jadra s HT) a kazde na ~20%, pri totalnim vytizenim bys mel vse na 100% a hlavne by Load nebyl ~3 ale mnohem vice...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    31.12.2018 02:00 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    Nezměnil se IO scheduler? Mrkni na
    for f in /sys/block/sd*; do echo -n "${f}: "; cat $f/queue/scheduler; done
    
    Podle toho, co máš v jádře k dispozici se pak dá nastavit třeba bfq.
    TomasABC32 avatar 31.12.2018 12:11 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    to mi vrací:
    tomas@tomas-mint19:~$ for f in /sys/block/sd*; do echo -n "${f}: "; cat $f/queue/scheduler; done
    /sys/block/sda: noop deadline [cfq] 
    /sys/block/sdb: noop deadline [cfq] 
    /sys/block/sdc: noop deadline [cfq] 
    /sys/block/sdd: noop deadline [cfq] 
    /sys/block/sde: noop deadline [cfq] 
    /sys/block/sdf: noop deadline [cfq] 
    /sys/block/sdg: noop deadline [cfq] 
    /sys/block/sdh: noop deadline [cfq] 
    
    Linux forever ! Asi jinej gang.
    Řešení 1× (TomasABC32 (tazatel))
    31.12.2018 13:27 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    Nevím, co má LM 19.1 za jádro, ale zkus nabootovat s jaderným parametrem scsi_mod.use_blk_mq=1. To samo o sobě může pomoct, pokud ne, mohlo by to aspoň zpřístupnit plánovač bfq.
    TomasABC32 avatar 31.12.2018 13:31 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    to už je na mě vyšší dívčí.. jak ten parametr nabootoju scsi_mod.use_blk_mq=1 ?
    Linux forever ! Asi jinej gang.
    31.12.2018 13:43 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    TomasABC32 avatar 31.12.2018 13:59 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    tak jsem s tím nabootoval a vypadá to že je to lepší. Co je to za parametr? Vložím ho tedy do GRUBU natvrdo?
    Linux forever ! Asi jinej gang.
    TomasABC32 avatar 31.12.2018 14:17 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    přidává se to do /etc/default/grub někam nakonec že?
    Linux forever ! Asi jinej gang.
    31.12.2018 15:11 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    To jo, v tom odkazovaném příspěvku je to napsané. Na desktop se může hodit ještě povolit plánovač bfq, pokud ho teda má Mint v jádře povolený.
    31.12.2018 07:15 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    Je jeden z těch disků systémový? Pak je normální, že se celý systém zpomalí, když přístup k systémovým datům soupeří s kopírováním.
    31.12.2018 09:03 Adolf Kernel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    prave preto sa odporuca na system dat SSD hoc aj maly (32GB a pod.) a tym sa znizi rezia pri IO operaciach na ostatnych HDD...
    TomasABC32 avatar 31.12.2018 12:09 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    Ano, jeden z disků je systémová. sda.
    Linux forever ! Asi jinej gang.
    31.12.2018 09:32 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    Budem hádať. Pomalé je to keď kopíruješ z disku nazvaného OTESANEK ktorý bol naformátovaný na NTFS, a disky naformátované na iný FS to nerobia.
    1. Používaš na pripojenie toho pomalého Captive NTFS, NTFS/Fuse alebo NTFS3G/Fuse?
    2. Je to USB2 alebo USB3 disk? Ten disk má 1T a mal by byť USB3
    3. Je v USB2 alebo USB3 porte? USB3 disky patria do USB3 portu, obvykle značeného na modro.
    4. Nemáš náhodou vypnuté DMA pri USB3?
    TomasABC32 avatar 31.12.2018 12:10 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    Ahoj, nene nejedna se vubec o ty USB disky. Ale o ty dva SDA a SDB, přičemž SDA je systémový.
    Linux forever ! Asi jinej gang.
    31.12.2018 12:53 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    HDD s rotujícími plotnami mají přístupovou dobu v řádu desítek milisekund (vystavení hlavy, pootočení plotny). Při samostatném sekvenčním čtení/zápisu (v nefragmentovaném prostoru filesystému) se hlava pohybuje prakticky ideálně a dá se docílit až rychlostí desítek-stovek MB/s. Pokud je ovšem disk vytížen současně jinými operacemi (spouštění programů ze vzálených stop atd.) jeho výsledná efektivita logicky značně klesá (větší podíl neužitečné režie). Hlava musí přejíždet mezi více stopami a to stojí čas (výsledný výkon IO). Techniky jako NCQ (vyřizování mimo pořadí) zde pomohou jen z části. Mezi hlavní výhody SSD proti HDD patří právě nízká přístupová doba(jejich úložiště je typicky na bázi flash pamětí), která zajistí kratší reakční dobu právě při paralelní zátěži.
    vencour avatar 31.12.2018 12:58 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    V iotopu by mělo být vidět vše, co hrabe na disk, je to tak?
    Takže prosím tazatele o doložení dat a pak se uvidí.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    31.12.2018 13:27 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    No, vidím teda že asi odpratávaš vyše ½T z ROOT disku na iný disk. Akej povahy sú tie dáta, nejedná sa o kvantá maličkých súboríkov? Resp, lepšie sa opýtať, ako často budeš také niečo presúvať medzi mechanickými diskami?
    TomasABC32 avatar 31.12.2018 13:32 TomasABC32 | skóre: 28 | blog: LinuxGangster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    Petře jsou to zálohy, filmy a dokumenty. Nic dalšího tam není. A nebudu to dělat často.
    Linux forever ! Asi jinej gang.
    31.12.2018 13:55 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    Ak je to len jednorázová akcia, tak to kopíruj/presúvaj len v jednom prúde a to pomocou midnight commandera. A kým to dobehne, tak si skús zatiaľ naložiť chladničku aby si ju mal pripravenú na to odpočítavanie.

    IMO takéto niečo by som ja osobne riešil len ak by sa jednalo o periodickú úlohu ktorá by ma brzdila pri odchode z práce. ŠNR!
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 31.12.2018 14:44 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    Ale to je naprosto normální, pusť na to rsync (případně i s automatickým vypnutím) v nejméně vytěžovanou dobu a neřeš to.
    Řešení 1× (TomasABC32 (tazatel))
    31.12.2018 20:34 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    Kopíruj v příkazové řádce:

    nice -n19 ionice -c3 cp /odkud /kam
    k3dAR avatar 1.1.2019 15:17 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopírování mezi disky výrazně zpomaluje systém
    pres nice/ionice muze pustit i mc, kdyz uz cp tak aspon s parametrem -a aby zachoval atributy/casy
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.