abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:22 | Zajímavý software

    Hru The Legend of Zelda: Twilight Princess od společnosti Nintendo si lze nově díky projektu Dusklight (původně Dusk) a reverznímu inženýrství zahrát i na počítačích a mobilních zařízeních. Vyžadována je kopie původní hry (textury, modely, hudba, zvukové efekty, …). Ukázka na YouTube. Projekt byl zahájen v srpnu 2020.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 29.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Po zranitelnostech Copy Fail a Dirty Frag přichází zranitelnost Fragnesia. Další lokální eskalace práv na Linuxu. Zatím v upstreamu neopravena. Přiřazeno ji bylo CVE-2026-46300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie) prostřednictvím svého fondu Sovereign Tech Fund podpoří KDE částkou 1 285 200 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:55 | IT novinky

    Google na včerejší akci The Android Show | I/O Edition 2026 (YouTube) představil celou řadu novinek: Gemini Intelligence, notebooky Googlebook, novou generaci Android Auto, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | IT novinky

    Evropská komise by do léta mohla předložit návrh normy omezující používání sociálních sítí dětmi v zájmu jejich bezpečí na internetu. Prohlásila to včera předsedkyně EK Ursula von der Leyenová, podle níž řada zemí Evropské unie volá po zavedení věkové hranice pro sociální sítě. EU částečně řeší bezpečnost dětí v digitálním prostředí v již platném nařízení o digitálních službách (DSA), podle německé političky to však není dostatečné a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 37
    včera 04:11 | Nová verze

    Multiplatformní open source aplikace scrcpy (Wikipedie) pro zrcadlení připojeného zařízení se systémem Android na desktopu a umožňující ovládání tohoto zařízení z desktopu, byla vydána v nové verzi 4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 23:22 | Pozvánky

    Chybí vám někdo, s kým byste si popovídali o bastlení, technice, počítačích a vědě? Nechcete riskovat debatu o sportu u piva v hospodě? Pak doražte na virtuální pokec u virtuálního piva v rámci Virtuální Bastlírny organizované strahovským MacGyverem již tento čtvrtek. Možná se ptáte, co se tak může probírat? Dají se probrat slavná výročí - kromě 55 let obvodu 555 (což je mimochodem prý andělské číslo) a vzpomínky na firmu Signetics -

    … více »
    bkralik | Komentářů: 2
    12.5. 23:11 | Zajímavý software

    GTK2-NG je komunitní fork GTK 2.24 (aktuální verze je 4.22). Oznámení a diskuse v diskusním fóru Devuanu, forku Debianu bez systemd. Není to jediný fork GTK 2. Ardour je například postaven na vlastním forku GTK 2 s názvem YTK.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 17:33 | Pozvánky

    V neděli 17. května 2026 proběhne v Českých Budějovicích první MobileLinux Hackday zaměřený na Linux v mobilech, embedded platformy a open source hardware. Po sedmi úspěšných měsíčních setkáních v Praze se akce přesouvá také do jižních Čech, aby se komunita mobilního Linuxu mohla potkat i mimo hlavní město. Akce se uskuteční v konferenčním sále Vajgar v Clarion Congress Hotelu (Pražská tř. 2306/14) se zahájením mezi 14:00 až 15:00 a … více »

    lkocman | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1603 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Dotaz: snmp zveda load

    19.8.2020 16:44 snmp
    snmp zveda load
    Přečteno: 747×
    Ahoj, mel bych dotaz pouzivame nagios plugin check_snmp_int.pl, pri jeho nasazeni nam vzrostl na serveru load a jeho hodnota je kolem 7 pri 4 cpu.

    Vsechny CPU jsou z cca 50% idle, diky se taky flakaji. Predpokladam ze bottlecneck bude sit. Muzete prosim poradit jak udelat troubleshooting? Pripadne jakym nastrojem a jakou podezrelou hodnotu hledat?

    Diky

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    19.8.2020 18:05 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    Load ceho?
    19.8.2020 18:15 snmp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    serveru na kterem ten plugin spoustime
    19.8.2020 19:24 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    Jasne, ale load ceho? Site, pameti, disku, nebo CPU?
    19.8.2020 19:47 snmp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    Mluvim o load average - prvni radek v topu uplne v pravo.
    - Vsechny CPU jsou vice mene stejne idle okolo 50%.
    - Available RAM je dost - odswapovano je 0.
    - iostat ukazeje u disku %util mezi 0.2% - 0.38%. Vidim sice nejakou hodnotu ve await a w_await, ale je to okolo 0.5, takze myslim ze disky nejsou problem.
    
    Takze co zbyva? Sit? Co vsechno se da zkontrolovat? Jestli kernel droppuje packety? Muze navazat dostatek tcp spojeni? Propustnost? Ta sit je trosku komplexnejsi tema.

    19.8.2020 20:29 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    A v tomm TOPe sa zobrazuje čo pod tou bielou čiarou?

    Tam by mohol byť schovaný proces ktorý vyťažuje zbernicu tak, že z polovice čaká na dáta z nejakej prispatej periférie.
    19.8.2020 20:47 snmp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    Ahoj, stridaji se tam v podstate tyto processy.
      PID USER      PR  NI    VIRT    RES    SHR S  %CPU %MEM     TIME+ COMMAND
     7799 icinga    20   0 1837828 175216   7140 S  16.6  4.5  87:31.03 icinga2
     1257 icinga    20   0  483240   2796    936 S   4.3  0.1  28:21.61 icinga2
     4298 icinga    25   5  149484  11964   2368 S   3.0  0.3   0:00.09 check_snmp_int.
     4305 icinga    25   5  149352  11964   2368 S   3.0  0.3   0:00.09 check_snmp_int.
     1044 root      20   0   27292   1188    848 S   2.6  0.0  20:26.93 xinetd
    
    Myslim, ze to dela prave ten check_snmp_int.pl, protoze kdyz jsme v icinge vypnuli tento check, tak load sel dolu. Navic na jinem satelitu tento check nemame a load je v pohode.

    Vytizeni sbernice. Jak se to da prosim zkontrolovat?
    20.8.2020 10:40 tttttt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    Tohle vypadá, že icinga2 vytíží jedno jádro procesoru. Problém bude spíš na příjmu, než v tom skriptu, který to odesílá.

    Nedávno jsem odstraňoval několik miliónu souborů pojmenovaných "perfdata*" z jednoho adresáře, které icinga vygenerovala. Můžeš se podívat, jestli tam nemáš něco podobného.
    20.8.2020 11:30 snmp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    Diky za tip, kouknu se.

    Ja sleduji jak prumernou hodnotu vyuziti CPU, tak pak jeste kazde CPU zvlast, prave pro pripad jedno threadovych aplikaci. Vsechny jsou vicemene z poloviny idle.

    Myslim ze je to ten script, protoze jsme na masteru vypnuli check, ktery jej pouziva a vsechny ostatni nechali zapnute a load hezky spadnul dolu.
    21.8.2020 10:21 ttttttttt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    To pořád může znamenat, že skript je v pořádku a icinga má problém se zpracováním výstupu toho skriptu. Ty skripty, které posílají data do nagiosu (icingy), se často dají ladit ručně. Bude to nějaká verze podobná http://nagios.manubulon.com/check_snmp_int.pl, můžeš tam případně přidat výpisy a koukat, co dělá.
    24.8.2020 09:19 snmp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    Ja teda souhlasim, ze ten script bude asi svym zpusobem ok - co jsem koukal na ruzna fora, tak to vypada, ze jej pouzivaji mraky lidi.

    icinga má problém se zpracováním výstupu toho skriptu Ok, ale jak je toto mozne debugovat?

    Ja mam porad podezreni, ze to drhne na strane site, ale nejsem schopny to nejak rozumne prokazat... Koukal jsem na pocet droppnutych packetu a nema narustajici tendenci. Koukal jsem jestli nemam nejak velky pocet TCP spojeni ve stavu SYN_RECV, ale je to v prumeru stejne cislo, jako na druhem satelitu, ktery nemam zvyseny load.
    24.8.2020 12:10 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    mno a nechces to teda spustit z radky, jak pise predrecnik (s parametrama, s kteryma to vola icingaa idealne s time) a postnout vystup?
    24.8.2020 14:10 snmp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    Jasne, tady to je.
    [root@satelite plugins]# time /usr/lib64/nagios/plugins/check_snmp_int.pl -2 -B -C public -H 10.11.11.11 -S -Y -c 51200,51200 -d 90 -e -f -k -n ether1 -t 5 -w 40960,40960
    ether1:UP (426.1Kbps/170.7Kbps):1 UP: OK | 'ether1_in_bps'=426052;40960000;51200000;0;1000000000 'ether1_out_bps'=170652;40960000;51200000;0;1000000000 'ether1_in_error'=0c 'ether1_in_discard'=0c 'ether1_out_error'=0c 'ether1_out_discard'=0c 'ether1_speed_bps'=1000000000
    
    real    0m0.172s
    user    0m0.062s
    sys     0m0.012s
    
    Vtipne je, ze load pred vikendem spadnul do nejakeho normalu a drzi se tam do ted.

    Takze ze by nakonec problem se siti? Ze by treba ten check bezel delsi dobu, protoze sit mela nejake problemy?
    19.8.2020 22:07 snmp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    Moc nerozumim, proc byl dotaz oznacen za vyreseny :)
    21.8.2020 12:24 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    To je easy, prijde mamlas, vylosuje libovolnej post, a prohlasi o nem ze resi problem, ackoli to v 99% pripadu tady neni pravda.

    Jinak krome dalsich veci zkus redukovat frekvenci odesilani udaju, ztratis tim sice podrobnosti ale tvuj problem by to melo taky omezit. Ony tyhle sledovace jsou totiz schopny ten server velmi rychle vysat do mrte, staci na to doslova par stroju u kterych sledujes vic ukazatelu, a server prestava stihat hodnoty zapisovat. Problem se jeste nasobi tim, pokud s tema hodnotama rovnou provadis nejakej vypocet.

    Nekdy je vyhodny si napsat i vlastni scripty, protoze ty defaulni veci pak fungujou jako ten kanon, ty chces 1-2 hodnoty, ale ono to ve skutecnosti zpracovava 100.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    24.8.2020 11:20 snmp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: snmp zveda load
    Jasne, vice mene souhlasim.

    Ony tyhle sledovace jsou totiz schopny ten server velmi rychle vysat do mrte, staci na to doslova par stroju u kterych sledujes vic ukazatelu, a server prestava stihat hodnoty zapisovat. Nechci slovickarit. Myslel jsi zapisovani na disk? To se podle me nedeje, taky bych videl narust hodnoty wait v iostat.

    Ale mozna drhne nejak komunikace mezi procesy? Pokud ano, je to mozne nekde vycist?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.