abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 398 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: PCX format obráyku čím vytvořit

    23.1.2021 21:49 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    PCX format obráyku čím vytvořit
    Přečteno: 616×
    Potřeboval bych, pro prehistorickou aplikaci, vytvořit několik obrázků PCX.

    Problém je v tom, že všechny konvertory, které jsem našel vytvoří PCX formát, kterému daná aplikace nerozumí. Psát si vlastní program skutečně nechci

    Hlavička souboru, který aplikace čte (z instalace pbrush)
    0A 05 01 01 00 00 00 00 11 02 69 01 2C 01 00 00
    
    Hlavička souboru, který aplikace NEčte vytváří nalezlé konvertory a GIMP
    0A 05 01 08 00 00 00 00 73 01 3F 02 48 00 48 00
    
    Hlavička by měla mit tuto strukturu
    typedef struct _PcxHeader
    {
      BYTE	Identifier;        /* PCX Id Number (Always 0x0A) */
      BYTE	Version;           /* Version Number */
      BYTE	Encoding;          /* Encoding Format */
      BYTE	BitsPerPixel;      /* Bits per Pixel */
      WORD	XStart;            /* Left of image */
      WORD	YStart;            /* Top of Image */
      WORD	XEnd;              /* Right of Image
      WORD	YEnd;              /* Bottom of image */
      WORD	HorzRes;           /* Horizontal Resolution */
      WORD	VertRes;           /* Vertical Resolution */
      BYTE	Palette[48];       /* 16-Color EGA Palette */
      BYTE	Reserved1;         /* Reserved (Always 0) */
      BYTE	NumBitPlanes;      /* Number of Bit Planes */
      WORD	BytesPerLine;      /* Bytes per Scan-line */
      WORD	PaletteType;       /* Palette Type */
      WORD	HorzScreenSize;    /* Horizontal Screen Size */
      WORD	VertScreenSize;    /* Vertical Screen Size */
      BYTE	Reserved2[54];     /* Reserved (Always 0) */
    } PCXHEAD;
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    23.1.2021 22:07 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    Mozna tomu vadi ten 4-ty byte. Nastav si v Gimpu "Use Black and White (1 bit) palette" a uloz to znovu.
    23.1.2021 22:33 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    Gimp zachová se dle popisu, obrázek převede na BW, což je pro daný účel nepoužitelné, ale aplikace to načte. Ostatní načtené obrázky jsou docela solidně barevné. Vi popis hlavičky
    23.1.2021 22:38 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    Příloha:
    Připojuji obrázek, který aplikace čte a je barevný, přitom byte 4 má hodnotu 01.
    Gréta avatar 23.1.2021 23:24 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit

    zkus v menu gimpu máčknout image pak v submenu mode a přepnout z rgb na indexed a exportovat pcx :O :O

    Gréta avatar 23.1.2021 23:27 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    Jendа avatar 24.1.2021 01:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    248320-astro16-3424760319873571706.PCX: PCX ver. 3.0 image data bounding box [0, 0] - [529, 361], 4 planes each of 1-bit colour, 300 x 300 dpi, RLE compressed
    To asi budeš muset zjistit jak fungujou ty planes, pak zjistit jestli to jde i bez RLE, a pak to podle článku na Rootu odhadnout a napsat.
    24.1.2021 17:01 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    Příloha:
    Nepotěšil jste mne Jendo, ale je to řešení. Nakonec jsem použil Javu a knihovnu Apache Commons Imaging 1.0-alpha2 pro moje účely zcela postačuje.

    Jako vstup mám bitmapu ( .bmp ) je nutná redukce počtu barev (provedl Gimp), pak výstup proběhne automaticky. Asi by to šlo parametrizovat a redukovat pomocí apache knihovny, to však přenechám ostatním. Přikládám prográmek konverze BmpToPcx.
    28.1.2021 16:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    K prehistorické aplikaci bych zkusil prehistorické nástroje, prohlížeč SEA krásně běží pod DOSBoxem a umí konvertovat do spousty dobových formátů: https://vetusware.com/download/Sea%20Graphics%20Viewer%201.3/?id=4806 nebo http://www.osdos.net/download2.htm

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.