abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:55 | Nová verze

    Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | Upozornění

    Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 16:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:11 | Komunita

    Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Nová verze

    TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Zajímavý článek

    České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (19%)
     (19%)
     (22%)
     (17%)
     (21%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 285 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Dotaz: PCX format obráyku čím vytvořit

    23.1.2021 21:49 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    PCX format obráyku čím vytvořit
    Přečteno: 628×
    Potřeboval bych, pro prehistorickou aplikaci, vytvořit několik obrázků PCX.

    Problém je v tom, že všechny konvertory, které jsem našel vytvoří PCX formát, kterému daná aplikace nerozumí. Psát si vlastní program skutečně nechci

    Hlavička souboru, který aplikace čte (z instalace pbrush)
    0A 05 01 01 00 00 00 00 11 02 69 01 2C 01 00 00
    
    Hlavička souboru, který aplikace NEčte vytváří nalezlé konvertory a GIMP
    0A 05 01 08 00 00 00 00 73 01 3F 02 48 00 48 00
    
    Hlavička by měla mit tuto strukturu
    typedef struct _PcxHeader
    {
      BYTE	Identifier;        /* PCX Id Number (Always 0x0A) */
      BYTE	Version;           /* Version Number */
      BYTE	Encoding;          /* Encoding Format */
      BYTE	BitsPerPixel;      /* Bits per Pixel */
      WORD	XStart;            /* Left of image */
      WORD	YStart;            /* Top of Image */
      WORD	XEnd;              /* Right of Image
      WORD	YEnd;              /* Bottom of image */
      WORD	HorzRes;           /* Horizontal Resolution */
      WORD	VertRes;           /* Vertical Resolution */
      BYTE	Palette[48];       /* 16-Color EGA Palette */
      BYTE	Reserved1;         /* Reserved (Always 0) */
      BYTE	NumBitPlanes;      /* Number of Bit Planes */
      WORD	BytesPerLine;      /* Bytes per Scan-line */
      WORD	PaletteType;       /* Palette Type */
      WORD	HorzScreenSize;    /* Horizontal Screen Size */
      WORD	VertScreenSize;    /* Vertical Screen Size */
      BYTE	Reserved2[54];     /* Reserved (Always 0) */
    } PCXHEAD;
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    23.1.2021 22:07 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    Mozna tomu vadi ten 4-ty byte. Nastav si v Gimpu "Use Black and White (1 bit) palette" a uloz to znovu.
    23.1.2021 22:33 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    Gimp zachová se dle popisu, obrázek převede na BW, což je pro daný účel nepoužitelné, ale aplikace to načte. Ostatní načtené obrázky jsou docela solidně barevné. Vi popis hlavičky
    23.1.2021 22:38 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    Příloha:
    Připojuji obrázek, který aplikace čte a je barevný, přitom byte 4 má hodnotu 01.
    🇹🇬 avatar 23.1.2021 23:24 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit

    zkus v menu gimpu máčknout image pak v submenu mode a přepnout z rgb na indexed a exportovat pcx :O :O

    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶
    🇹🇬 avatar 23.1.2021 23:27 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit

    blbost sem se blbě koukla promiň :O :O

    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶
    Jendа avatar 24.1.2021 01:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    248320-astro16-3424760319873571706.PCX: PCX ver. 3.0 image data bounding box [0, 0] - [529, 361], 4 planes each of 1-bit colour, 300 x 300 dpi, RLE compressed
    To asi budeš muset zjistit jak fungujou ty planes, pak zjistit jestli to jde i bez RLE, a pak to podle článku na Rootu odhadnout a napsat.
    24.1.2021 17:01 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    Příloha:
    Nepotěšil jste mne Jendo, ale je to řešení. Nakonec jsem použil Javu a knihovnu Apache Commons Imaging 1.0-alpha2 pro moje účely zcela postačuje.

    Jako vstup mám bitmapu ( .bmp ) je nutná redukce počtu barev (provedl Gimp), pak výstup proběhne automaticky. Asi by to šlo parametrizovat a redukovat pomocí apache knihovny, to však přenechám ostatním. Přikládám prográmek konverze BmpToPcx.
    28.1.2021 16:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PCX format obráyku čím vytvořit
    K prehistorické aplikaci bych zkusil prehistorické nástroje, prohlížeč SEA krásně běží pod DOSBoxem a umí konvertovat do spousty dobových formátů: https://vetusware.com/download/Sea%20Graphics%20Viewer%201.3/?id=4806 nebo http://www.osdos.net/download2.htm

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.