abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 13:55 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice zveřejnila čtyřiapadesátistránkovou výroční zprávu za rok 2019. K dispozici je v nízkém (6,4 MB) i vysokém (53,2 MB) rozlišení. Nadace také publikovala statistiky související s LibreOffice 7.0. Před týdnem vydaná verze byla z oficiálních stránek stažena již 423 tisíckrát.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:33 | Zajímavý článek

Když se řekne „jmenný prostor“ hodně lidí si představí xmlns v XML nebo balíčky v Javě odvozené od internetových domén. Jmenné prostory jsou ale obecný koncept se kterým se setkáme prakticky všude a odvozovat je můžeme i jinak. Článek Jména a jmenné prostory dává toto téma do souvislostí a ukazuje různé způsoby tvorby jmenných prostorů. Nahlédneme i do zajímavého světa RDF a ukážeme si, jak vytvářet URI, která budou globálně unikátní jednou provždy.

xkucf03 | Komentářů: 0
včera 08:00 | Nová verze

Po více než čtyřech měsících vývoje od vydání verze 5.4 byla vydána nová verze 5.5 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové označení Eckstine bylo vybráno na počest amerického jazzového zpěváka Billy Eckstine.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 07:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 1.14 byla vydána nová verze 1.15 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:10 | Nová verze
Vyšla nová verzia Firefox 79.0.3 pre android. Prináša zmenené rozhranie (práca s taby, vytváranie kolekcií stránok a možnosť mať hlavnú lištu už aj dole na obrazovke). V backhand zaujme používateľa, že odsek vie zalamovať podľa šírky obrazovky. (viac)
debian+ | Komentářů: 14
11.8. 18:00 | Komunita

Mitchell Baker v příspěvku Changing World, Changing Mozilla na blogu Mozilly píše o měnícím se světě a měnící se Mozille aneb výrazné restrukturalizaci společnosti Mozilla Corporation. Propuštěno bude 250 zaměstnanců.

Ladislav Hagara | Komentářů: 44
11.8. 17:00 | Zajímavý článek

O novince Swap na ZRAM, jež se objeví ve Fedoře 33, píše Vojtěch Trefný na MojeFedora.cz. Ve výchozí instalaci Fedory bude swap, neboli odkládací prostor, vytvořen již pouze na ZRAM, neboli komprimován v paměti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
11.8. 16:00 | Nová verze

Po více než 6 letech byla vydána nová verze 2.4.0 open source 2D fyzikálního enginu Box2D (Wikipedie). Videopředstavení na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
11.8. 09:00 | Bezpečnostní upozornění

Příspěvek na blogu společnosti Check Point Software Technologies informuje o více než 400 zranitelnostech v SoC Snapdragon od společnosti Qualcomm. Detailněji v přednášce na YouTube z letošní konference DEF CON.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
11.8. 08:00 | Nová verze

Projekt KDE neon poskytuje oficiální sestavení prostředí Plasma a aplikací pro uživatele nebo vývojáře, testery aj. Základem systému je Ubuntu s dlouhodobou podporou, nově 20.04 „Focal Fossa“. Povýšení z předchozího 18.04 je možné. Jelikož obsahuje nejnovější vydání z upstreamu, závisí také na novější verzi knihoven Qt, což může v některých případech vést ke konfliktům s balíčky aplikací z repozitářů Ubuntu; např. Plasma 5.19 závisí na Qt 5.14 namísto verze 5.12 dostupné v Ubuntu.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
Dokážete si představit, že by váš hlavní počítač (desktop, notebook) byl v současné době založen na architektuře jiné než x86 (x86_64)? Například ARM, POWER, RISC-V,…
 (13%)
 (12%)
 (56%)
 (14%)
 (5%)
Celkem 245 hlasů
 Komentářů: 14, poslední 10.8. 19:58
Rozcestník

Adidas sponzorem Blenderu

Vývojáři svobodného 3D softwaru Blender oznámili, že nejnovějším firemním sponzorem Blenderu je společnost Adidas. Jedná se o úroveň Corporate Silver, tj. 12 tisíc eur ročně.

16.10.2019 21:44 | Ladislav Hagara | Komunita


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

Bystroushaak avatar 17.10.2019 12:53 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Blender má fakt dobře našlápnuto. Nedávno jsem se rozhodl že se k němu po deseti letech vrátím a fakt nestíhám čumět, jak hodně se to pohlo kupředu. Škoda že třeba gimpu se takový krok nepovedl.
17.10.2019 18:42 3k0
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
No to bude tim, ze Blender je poradny kus software, kdezto Gimp je nomen-omen pytel sracek vynikajici nekomaptibilitou s cimkoliv, ovladanim z pekla a vyzorem strasaka na poli. Je to paradox protoze, jak koukam na zdrojaky tak pod kapotou to je celkem hezky organizovano a slusne nakodeno. Ale to UI je proste des, coz je paradox druhy protoze clovek by cekal, ze to pouzivaji graficky nadani lide a tedy je v jejich silach to polidstit. Ale nedeje se protoze Gnome despotismus v praxi.
17.10.2019 19:14 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Docela by mě zajímalo, co si pod představuješ pod výrazem "nekomaptibilitou s cimkoliv" - gimp zvládá bravurně všechny důležité rastrové formáty.
ovladanim z pekla
Pár let mě živil Photoshop. Gimp na něj nemá funkcionalitou, ale ovládáním ho předčí - pokud byl projekt proveditelný v Gimpu, vždy jsem mu dával přednost. Je to už pár let, ale PS se od té doby ovladatelností spíše zhoršil.

17.10.2019 19:32 3k0
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Ja sice Photoshopu nefandim od dob predplat(vypal)neho ale minimalne v ovladani je skvely. Sveho casu existoval fork Gimpshop a ten byl mnohem pouzitelnejsi, bohuzel tyhle patche Gimp odmitl. Je tady spousta jinych editoru jako Acorn, Affinity Photo ci Pixelmator, ktere nejsou tak tezkotonazne jako Photoshop ale hrave predci Gimp jak rychlosti tak ovladanim. Budoucnost stejne asi patri webbased editorum jako Photopea a jejich pripadne offline "predesktopovani" je mozne pres Electron cim se elegantne poresi i multiplatfo.
17.10.2019 21:25 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Gimp shop byl totálně nepoužitelný bastl, který popravu pro nezájem zahynul
Bystroushaak avatar 17.10.2019 20:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Ale to UI je proste des, coz je paradox druhy protoze clovek by cekal, ze to pouzivaji graficky nadani lide a tedy je v jejich silach to polidstit. Ale nedeje se protoze Gnome despotismus v praxi.
Ale to byl právě Blender taky. Ten měl legendárně dementní ovládání a ošklivé rozhraní. Ta verze 1.80, která vyšla někdy na začátku roku toho změnila fakt hodně a myslím že hlavní důvod byl právě že se jim postupně dařilo přidat tolik featur a funkcionality, že lidi jim za to začali dobrovolně platit. Například jsem četl, že na Blender teď přecházejí některá anime studia, která do toho nasypala větší peníze právě aby se rozhraní a klávesové zkratky připodobnily ostatním běžně používaným nástrojům. Za sebe musím říct, že teď je to skoro intuitivní nástroj, kdežto před deseti lety jsem v tom ani po semestru kurzu modelování nezvládl udělat nic než naprosté základy.
mirefek avatar 17.10.2019 21:57 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
GIMP měl docela dobře našlápnuto před těmi deseti lety, okolo verze 2.4. Problém je, že se od té doby nikam moc neposunul, a akorát mu zmršili UI -- zbytečné okno navíc, rozlišování save a export, které je u jednoduchých obrázků irelevantní.
18.10.2019 00:06 m.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
A ty slidery. Nejnepouzitelnejsi vec. Chci zmenit v nem cislo, protoze tou humpolackou sipkou se do neceho trefovat jen proto, ze to chci posunout o maly kousek nehodlam, ale netrefim se mysi o pixel a ouha, slider se posune o kilometr. Kdyz se mi to stane po nekolikatem za sebou, zhnusen zaviram a jdu se radsi venovat necemu jinemu.
Bystroushaak avatar 18.10.2019 01:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Víš že se na nich dá pro posun točit kolečkem?
Blaazen avatar 18.10.2019 01:54 Blaazen | skóre: 23 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Jóóó, točit kolečkem nad horizontálním sliderem, to je lahůdka. Na to byl asi dobrý ten trackball, jak se diskutuje vedle, ale myš ne. Taky bývávaly kávesnice s kolečkem.
Bystroushaak avatar 18.10.2019 12:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Já neříkám, že je to lahůdka (osobně to mám teda radši pro jemný posun než alternativy), ale pouze že to funguje.
Blaazen avatar 18.10.2019 13:49 Blaazen | skóre: 23 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Funguje. Já to zkoušel v Inkscapu, kde jsou ty slidery taky. Levou rukou jsem držel myš, aby neujela, a pravým ukazováčkem točil kolečkem :-). Ty slidery jsou pejskokočičkovský dort, slider se spineditem dohromady.
18.10.2019 17:07 Emil Zátopek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Zrovna Inkscape má široko daleko nejhorší GUI. Aspoň na Full HD to nemá šanci se vejít. Nebo počítají, že bude mít každý 4K/8K? (ale tam by zase bylo vyšší DPI, takže těch prvků se na stejně velký monitor při stejné čitelnosti vejde stejně) Navíc jsou tam základní ikony jinde, než v drtivě většině aplikací. To použitelnosti taky nepřidává. A tam, kde jsou normálně šipky undo/redo, jsou v Inkscapu šipky pro rotaci objektu. Taky lahůdka.

Co taková Xara LX? Možná by stálo za to ji oprášit...
20.10.2019 15:28 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Ty musíš držet myš druhou rukou aby neujela, když točíš kolečkem?

TY slidery v gimpu jsou dost high tech maji vlastně tři úrovně jemnosti použití, imho skvělá vychytávka.
Blaazen avatar 20.10.2019 15:56 Blaazen | skóre: 23 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Příloha:
No, jde to i bez toho, to je hlavně proto, že jsem přešel na vertikální myš. Nekliká se proti podložce, ale do strany. Proto se s nima nedají hrát hry (dají, ale blbě).

U těch sliderů by alespoň mohla být naznačena ta úroveň, kde se tahá zleva doprava, takhle se tam jen divoce mění kurzor myši.
20.10.2019 19:37 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Příloha:
Co to máš za verzi? U mě to vypadá úplně jinak (2.10.12) EDIT: jo aha to je inkscape...

Je jedno zda kliknu vlevo nebo vpravo, důležité je kam táhnu. V horní půlce slideru je hrubý posuv, v dolní jemný posuv. Nebo netáhnu ale vrtím kolečkem, mačkám šipky, či zadám přímo numerickou hodnotu. Mně se ty slidery líbí.

Bohužel sreenshot se mi udělal s generickou šipkou, ne tím gimp kurozrem co tam v reálu je. Tak foto z mobilu.
19.10.2019 09:41 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Až budeš dělat nějaký velký projekt a pak zjistíš, že sis ho omylem sejvnul do jpg, tak pochopíš, k čemu to oddělení je.

Stížnosti na GUI gimpu jsou pravidelně od těch, kteří v gimpu hledají jednoduchy editor pro rychlé jednoduché úlohy. To ale není poslání gimpu.
mirefek avatar 19.10.2019 21:34 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Jelikož mi GIMP vždycky (naštěstí ještě pořád) ukládá soubory podle připony, tak bych musel být naprostý pako, kdybych si rozpracovaný projekt s vrstvami, maskami, apod. uložil jako ".jpg". Fakt se mi to nikdy nestalo, aniž bych to chtěl. Občas se mi stalo, že jsem si projekt jako ".xcf" neuložil jednoduše proto, že jsem si říkal, že mi výsledný obrázek stačí, a pak jsem toho trochu litoval, ale to samé bych udělal i s tím save / export rozlišení.

Výhoda GIMPu byla (do jisté míry ještě je), že se dá používat i (!) na jednoduché úlohy. Tvrzení, že v něm hledám jenom jednoduchý editor popírám, svého času (okolo verze 2.0 -- 2.4) jsem si s ním hrál poměrně dost, dokonce jsem si tehdy i psal skripty ve script-fu. Kdyby GIMP od té doby prodělal výrazné zlepšení na úrovni funkcí, tak to zmršené UI tolik nevyzdvihuju, ale zkrátka od verze 2.4 přibylo (vedle otravných prvků UI) tak akorát scrollování za hranice obrázku, takže asi tak...
19.10.2019 22:33 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Promiň ale od verze 2.4 přibylo tolik funkcionality, včetně bitovych hloubek, že tě vůbec nemůžu brát vážně.
mirefek avatar 20.10.2019 00:54 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Vyšší bitové hloubka mi kdysi chyběla -- potřeboval jsem plynulý barevný přechod mezi hodně podobnými barvami.

GIMP, který mám momentálně v systému nainstalovaný (2.8.22), se nezdá, že by ji uměl.

Možná jenom nevím, kde to hledat. Přijde mi, že prakticky veškeré volby z menu znám už z dřívějška, snad kromě "Tools/GEGL operation", které vypadají, že zhruba dělají to samé, co různé Filters. Ne že by byla vyšší barevná hloubka něco, co bych potřeboval často, ale zůstaňme u ní, umí ji GIMP 2.8? Jestli ano, jak?
20.10.2019 09:42 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Já nevím, zda jsi troll nebo to myslíš skutečně vážně.

S Gimpem evidentně neumíš zacházet, využíváš ho tak na 0.5%. To je jako by si někdo stěžoval na UI nového iPhonu a nakonec z něj vylezlo, že ho používá k vyťukávání morzeovky do ústředního topení a neví, že aby to telefonovalo, potřebuje simkartu a elektřinu. Jo jasně, jako kladivo se telefon drží fakt blbě a to sklo se při mlácení do ústředního topení taky hned rozbije, kokoti v tom Applu, fakt :)

- začal bych tím, že bych si nainstaloval aktuální verzi (a ne 2.5 roku starou!)

- new image -> advanced options -> precision

- pokud ti to nepomůže, bude slabina v monitoru, většina jich neumí ani 8bit, nýbrž jen 6

mirefek avatar 20.10.2019 12:04 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Nad nařčením z trolla od anonymní pomlčky mi zůstáva rozum stát, ale budiž.

OK, jestli jsou bitové hloubky novinkou v 2.10, super, aspoň něco navíc to umí. Nepovažuju to za přelomovou featuru, ale může se hodit. Uznávám, že od té doby, co GIMP za svoje nejlepší nové featury začal vydávat UI změny, které jsem já považoval za špatné, s ním už tak moc nedržím krok, a nepoužívám ho tak často.

Při bližším prozkoumání koukám, že už v té 2.8 umí GIMP i seskupování vrstev, což je celkem zásadní featura, která mu dřív chyběla. Tak třeba se někdy dočkáme i lepších schopností nedestruktivní editace, či nahrání posloupností úkonů do skriptu...

Že to neumí nic moc nového teda beru zpět, byl to můj dojem způsobený do určité míry tím, že jsem GIMPu nevěnoval tolik pozornosti. Na druhou stranu trvám na tom, že by ten posun mohl být o dost lepší, kdyby se tolik nevěnovali kontroverzním změnám UI, které lidi (např. mne) odrazovaly.

Když se to srovná s Blenderem, tak skoro všechny změny UI -- třeba selekce levým a ne pravým tlačítkem, se dají v nastavení vrátit. Jaká to změna oproti přístupu GIMPu, že Empty Image Window je prostě lepší než menu v Toolboxu (už ani ten patch Gimp Classic mi nefunguje :-( ), či že Export a Save musí být oddělený (na to naštěstí ještě existuje plugin "Saver").
20.10.2019 12:21 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Že nepovažuješ kompletní přepracování core GIMPu a oproštění se od 8bit za zásadní featuru o něčem vypovídá... Ono tam těch novinek je ale mnohem víc, prostě o tom nic nevíš a trollíš.

A že má někdo problém s odděleným save a export si umím vysvětlit jen tak, že je rigidní a nepřizpůsobivý a prostě trvá na tom, aby rybích prstů bylo osm (viz Rain Man). To nové uspořádání je jednoznačně lepší. Každopádně je to zcela nepodstatná prkotina.

Jen bych jako uživatel Photoshopu od jeho verze 1 dodnes chtěl poznamenat, že z Photoshopu bys asi dostal infarkt, protože tam se podobných změn v historii stalo mnohem více.
20.10.2019 12:48 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
A k osobním útokům:

1) trolla nedělá podpis, ale obsah příspěvku - pokud někdo tvrdí, že se v Gimpu nic nevyvíjí a v zápětí se zjistí, že 2.5 roku neinstaloval novou verzi a že dokonce nezná ani tu svou starou ("jé ono to umí seskupování vrstev" - WTF?!), tak to je u mě přímo výstavní exemplář trolla

2) _ není pomlčka, což by uživatel grafické aplikace snad mohl poznat

3) Také se umím podepsat třeba jako "terefka" a do profilu si napsat Tereza Vopršálková, ale anonymové budeme pořád oba stejně

A ještě k věci:

tohle si přečti https://www.gimpusers.com/forums/gimp-user/14339-hate-the-new-save-vs-export-behavior
mirefek avatar 20.10.2019 13:42 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Že nepovažuješ kompletní přepracování core GIMPu a oproštění se od 8bit za zásadní featuru o něčem vypovídá...
Když on je rozdíl mezi náročností implementace (to nezpochybňuji, a respektuji) a výslednou užitečností. V komentování zásadnosti jsem měl na mysli zejména to druhé. Na druhou stranu jsem přiznal, že jsem se do určité míry mýlil a že skupiny vrstev jsou užitečné. Tak snad je možné snížit konfrontační tón.
Ono tam těch novinek je ale mnohem víc, prostě o tom nic nevíš a trollíš.
"Nic nevíš" je přehnané. Že ze současného vývoje GIMPu vím míň je pravda, stejně tak to, že jej momentálně pozoruji spíše z pohledu občasného uživatele. Akorát zhruba ze stejného pohledu pozoruji vývoj Inkscape či Blenderu, a prostě v těch druhých jmenovaných jsou změny vidět lépe (i když má starý GIMP v něčem pořád lepší UI než současný inkscape, a vždycky když si stáhnu nový Inkscape, tak do něj dohackuju defaultní "guess by extension ukládání").
A že má někdo problém s odděleným save a export si umím vysvětlit jen tak, že je rigidní a nepřizpůsobivý a prostě trvá na tom, aby rybích prstů bylo osm (viz Rain Man). To nové uspořádání je jednoznačně lepší. Každopádně je to zcela nepodstatná prkotina.
Ano, "jenom" to může snižovat pohodlí při používání, (zvlášť v případě "malé zmény, více obrázků"), nic víc.
A k osobním útokům...
To snad nemáme zapotřebí.
tohle si přečti https://www.gimpusers.com/forums/gimp-user/14339-hate-the-new-save-vs-export-behavior
Nemám náladu číst celou diskuzi, ale vychází mi z ní, že je nejspíš po obou variantách dostatečná poptávka, tak by možná stálo za to rozšíření Saver oficiálně podporovat.
20.10.2019 14:14 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Když on je rozdíl mezi náročností implementace (to nezpochybňuji, a respektuji) a výslednou užitečností. V komentování zásadnosti jsem měl na mysli zejména to druhé.
neexistuje featura, jejíž absence tolik omezovala využití gimpu v mnoha oblastech, a neexistuje featura, po které by uživatele volali více - je to zcela zásadní přelom ve schopnostech gimpu
Na druhou stranu jsem přiznal, že jsem se do určité míry mýlil a že skupiny vrstev jsou užitečné.
Skupiny vrstev sice užitečné jsou, ale nejsou nijak zásadní. Vše co jde udělat s nimi jde udělat i bez nich. Méně pohodlně.
Ano, "jenom" to může snižovat pohodlí při používání, (zvlášť v případě "malé zmény, více obrázků"), nic víc.

Nemám náladu číst celou diskuzi, ale vychází mi z ní, že je nejspíš po obou variantách dostatečná poptávka, tak by možná stálo za to rozšíření Saver oficiálně podporovat.

Z té diskuse především vyplývá, že "malé zmény, více obrázků" a vůbec jednoduché amatérské použití _není_ to, na co by vývojáři gimpu cílili. Pokud chce gimp používat náhodný laický uživatel, musí se smířit s tím, že funkce i UI je zaměřeno na pokročilé uživatele a složitější úlohy.

abych citoval vývojáře:
Other than that, if you don't do complex work and don't care about accidentally not saving non-destructive changes such as layers and masks, perhaps you don't really need GIMP. There is a fair amount of free image editors that will suit simpler workflows just fine.

That change is there for a reason. And the reason is that we are trying to target a special group of users who have certain workflows and work on files in certain ways.

It's not possible to make this change without losing part of the user base. This had been understood from the very beginning. The work on usability improvement started in 2006 from interviews with _professionals_. If we targeted people with unsafe workflows, we would interview non-professionals. The direction of the development was publicly declared years ago (OK, it does sounds a bit like Vogons destroying Earth, I admit :)).
19.10.2019 11:13 karpiCz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Gimp jsem už opravdu odinstaloval.

(posledním impulsem byla myšlenka "floating selections" díky mimž jsem v tichosti přišel o několik vložených hladin - ctrl-v z clipboardu mnohokrát za sebou v tichosti přepisuje "fs" aniž by tvořila nové hladiny...)

Pokud potřebuju zpracovat nějakou grafiku, tak v kritě.

19.10.2019 13:02 Otas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Tohle má i Photoshop. Bez toho snad složitější grafiku ani nejde udělat.
mirefek avatar 20.10.2019 14:08 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Z plovoucí selekce se dá jednoduše vytvořit nová vrstva pomocí jakéhokoli "New layer" kroku. Já si třeba nastavil klávesovou zkratku "Ctrl-Shift-X" na "layers-new-last-values" (aby se to dalo používat i pro normální vytvoření nové vrstvy bez dialogového okna).
mirec avatar 18.10.2019 18:26 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu

Mňa nedávno blender veľmi milo prekvapil pri editácii videa. Skúšal som rôzne sotvréry či už openshot, kdenlive atď a nakoniec som skončil paradoxne pri blenderi kvôli jednoduchému ovládaniu, rýchlosti, stabilite atď. Každá drobnosť animovateľná, skriptovateľná atď.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
17.10.2019 14:48 BoneFlute
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
gratulace
18.10.2019 17:01 Emil Zátopek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Adidas by podle mého měl sponzorovat spíš běhání než mixéry.
19.10.2019 09:43 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Běhání je nezdravé. Když už tak nějaký modernější sport.
19.10.2019 11:17 X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
To bylo keců o FSF a Mít a peníze od Adidas vám nesmrdí?
19.10.2019 14:52 xb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Nechápem, prečo by mali?
19.10.2019 15:33 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
Zeptám se jinak, co lze vytknout MIT a Adidasu ne?
19.10.2019 13:04 X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adidas sponzorem Blenderu
A kdy bude verze pro Android? Můj telefon má několikanásobek výkonu mého notebooku ale Blender tam nespustím...

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.