Ministerstvo průmyslu a obchodu propaguje Microsoft. Ten ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu spouští AI National Skilling Plan v ČR. "Iniciativa Microsoftu přináší konkrétní a praktickou podporu právě tam, kde ji nejvíc potřebujeme – do škol, firem i veřejné správy.", říká ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.
Jste český ISP? Vyplněním krátkého dotazníku můžete pomoci nasměrovat vývoj nové generace routerů Turris Omnia [𝕏].
Celkové tržby společnosti Canonical za rok 2024 byly 292 milionů dolarů (pdf). Za rok 2023 to bylo 251 milionů dolarů.
Byla vydána verze 1.88.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Distribuce Tails specializující se ochranu online soukromí uživatele byla vydána ve verzi 6.17. Mimo jiné aktualizuje Tor Browser (14.5.4) a opravuje několik chyb.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 2. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Město Lyon posiluje svou digitální suverenitu a postupně nahrazuje software od společnosti Microsoft bezplatnými alternativami, zejména OnlyOffice pro kancelářské aplikace a Linux a PostgreSQL pro systémy a databáze.
Evropská občanská iniciativa Stop Destroying Videogames se snaží o to, aby vydavatelé, kteří spotřebitelům v Evropské unii prodávají videohry nebo na ně udělují licence, měli povinnost tyto hry ponechat ve funkčním (hratelném) stavu i po ukončení podpory ze své strany. Podpořit podpisem tuto iniciativu můžete v Systému pro online sběr podpisů.
Mozilla oficiálně ukončila svůj již několik let mrtvý projekt DeepSpeech pro převod řeči na text.
Krátce po oficiálním oznámení forku X.Org Xserveru s názvem XLibre Xserver byl ve Fedoře předložen návrh, aby byl X.Org Xserver nahrazen tímto XLibre Xserverem. Po krátké ale intenzivní diskusi byl návrh stažen.
Vývojáři svobodného 3D softwaru Blender oznámili, že nejnovějším firemním sponzorem Blenderu je společnost Adidas. Jedná se o úroveň Corporate Silver, tj. 12 tisíc eur ročně.
Tiskni
Sdílej:
ovladanim z peklaPár let mě živil Photoshop. Gimp na něj nemá funkcionalitou, ale ovládáním ho předčí - pokud byl projekt proveditelný v Gimpu, vždy jsem mu dával přednost. Je to už pár let, ale PS se od té doby ovladatelností spíše zhoršil.
Ale to UI je proste des, coz je paradox druhy protoze clovek by cekal, ze to pouzivaji graficky nadani lide a tedy je v jejich silach to polidstit. Ale nedeje se protoze Gnome despotismus v praxi.Ale to byl právě Blender taky. Ten měl legendárně dementní ovládání a ošklivé rozhraní. Ta verze 1.80, která vyšla někdy na začátku roku toho změnila fakt hodně a myslím že hlavní důvod byl právě že se jim postupně dařilo přidat tolik featur a funkcionality, že lidi jim za to začali dobrovolně platit. Například jsem četl, že na Blender teď přecházejí některá anime studia, která do toho nasypala větší peníze právě aby se rozhraní a klávesové zkratky připodobnily ostatním běžně používaným nástrojům. Za sebe musím říct, že teď je to skoro intuitivní nástroj, kdežto před deseti lety jsem v tom ani po semestru kurzu modelování nezvládl udělat nic než naprosté základy.
Že nepovažuješ kompletní přepracování core GIMPu a oproštění se od 8bit za zásadní featuru o něčem vypovídá...Když on je rozdíl mezi náročností implementace (to nezpochybňuji, a respektuji) a výslednou užitečností. V komentování zásadnosti jsem měl na mysli zejména to druhé. Na druhou stranu jsem přiznal, že jsem se do určité míry mýlil a že skupiny vrstev jsou užitečné. Tak snad je možné snížit konfrontační tón.
Ono tam těch novinek je ale mnohem víc, prostě o tom nic nevíš a trollíš."Nic nevíš" je přehnané. Že ze současného vývoje GIMPu vím míň je pravda, stejně tak to, že jej momentálně pozoruji spíše z pohledu občasného uživatele. Akorát zhruba ze stejného pohledu pozoruji vývoj Inkscape či Blenderu, a prostě v těch druhých jmenovaných jsou změny vidět lépe (i když má starý GIMP v něčem pořád lepší UI než současný inkscape, a vždycky když si stáhnu nový Inkscape, tak do něj dohackuju defaultní "guess by extension ukládání").
A že má někdo problém s odděleným save a export si umím vysvětlit jen tak, že je rigidní a nepřizpůsobivý a prostě trvá na tom, aby rybích prstů bylo osm (viz Rain Man). To nové uspořádání je jednoznačně lepší. Každopádně je to zcela nepodstatná prkotina.Ano, "jenom" to může snižovat pohodlí při používání, (zvlášť v případě "malé zmény, více obrázků"), nic víc.
A k osobním útokům...To snad nemáme zapotřebí.
tohle si přečti https://www.gimpusers.com/forums/gimp-user/14339-hate-the-new-save-vs-export-behaviorNemám náladu číst celou diskuzi, ale vychází mi z ní, že je nejspíš po obou variantách dostatečná poptávka, tak by možná stálo za to rozšíření Saver oficiálně podporovat.
Když on je rozdíl mezi náročností implementace (to nezpochybňuji, a respektuji) a výslednou užitečností. V komentování zásadnosti jsem měl na mysli zejména to druhé.neexistuje featura, jejíž absence tolik omezovala využití gimpu v mnoha oblastech, a neexistuje featura, po které by uživatele volali více - je to zcela zásadní přelom ve schopnostech gimpu
Na druhou stranu jsem přiznal, že jsem se do určité míry mýlil a že skupiny vrstev jsou užitečné.Skupiny vrstev sice užitečné jsou, ale nejsou nijak zásadní. Vše co jde udělat s nimi jde udělat i bez nich. Méně pohodlně.
Ano, "jenom" to může snižovat pohodlí při používání, (zvlášť v případě "malé zmény, více obrázků"), nic víc. Nemám náladu číst celou diskuzi, ale vychází mi z ní, že je nejspíš po obou variantách dostatečná poptávka, tak by možná stálo za to rozšíření Saver oficiálně podporovat.Z té diskuse především vyplývá, že "malé zmény, více obrázků" a vůbec jednoduché amatérské použití _není_ to, na co by vývojáři gimpu cílili. Pokud chce gimp používat náhodný laický uživatel, musí se smířit s tím, že funkce i UI je zaměřeno na pokročilé uživatele a složitější úlohy. abych citoval vývojáře:
Other than that, if you don't do complex work and don't care about accidentally not saving non-destructive changes such as layers and masks, perhaps you don't really need GIMP. There is a fair amount of free image editors that will suit simpler workflows just fine. That change is there for a reason. And the reason is that we are trying to target a special group of users who have certain workflows and work on files in certain ways. It's not possible to make this change without losing part of the user base. This had been understood from the very beginning. The work on usability improvement started in 2006 from interviews with _professionals_. If we targeted people with unsafe workflows, we would interview non-professionals. The direction of the development was publicly declared years ago (OK, it does sounds a bit like Vogons destroying Earth, I admit :)).
Mňa nedávno blender veľmi milo prekvapil pri editácii videa. Skúšal som rôzne sotvréry či už openshot, kdenlive atď a nakoniec som skončil paradoxne pri blenderi kvôli jednoduchému ovládaniu, rýchlosti, stabilite atď. Každá drobnosť animovateľná, skriptovateľná atď.