Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Vlákno bylo přesunuto do samostatné diskuse.
~/.themes/BreezeDark/gtk-3.0/gtk.css
) a jednak jsem nenašel způsob, jak si zvětšit detaily na 1:1 pro co nejpřesnější zaostření - což je asi hlavní důvod, proč fotit tak složitě. A nenašel jsem ani možnost upravit parametry focení…
Že je jako super přejmenovat „master“ na „main“, a kdo to neudělá, je xenofob? Pokud je to tak myšleno, tak vůbec nechápu myšlenkové pochody, vedoucí dotyčného k takovému závěru.
Tak se podívejte na Root, tam vám to Dušan Jasánek a poručík Troník náležitě vytmaví. Totiž vysvětlí. :-)
Tak to vypadá, že v době ne moc daleké budeme bránit spousty hodnot.Copak to bude za hodnoty?
Vždyť je naprosto jedno, jak cikány a negry nazýváme, jejich mentalitu to nezmění a rozhodně se z nich v nejbližší době nestanou lepší etnika.Aha. Byly doby, není to ani tak dávno, kdy „horšími etniky“ byli Irové, Italové – nebo Slovani. Takže tolik pro perspektivu.
Je třeba hodnotit každého člověka zvlášť a ne skupinově.A proto několik vět předtím meleš něco o hierarchii etnik, ty vořechu.
Copak to bude za hodnoty?Třeba svoboda projevu, již dnes jsou lidé odsuzováni za své výroky, které nejsou podle politicky korektního slovníku. Pak se musejí u soudu omlouvat za pravdu, kterou řekli po svém. Ale to není nic nového, už to tu bylo a není to tak dávno.
Aha. Byly doby, není to ani tak dávno, kdy „horšími etniky“ byli Irové, Italové – nebo Slovani. Takže tolik pro perspektivu.Jen se toho neboj, dokonce i Germáni. Jenže po tom všem zůstal nějaký pokrok. Brání někdo v pokroku cikánům, či negrům? Ať si řeknou, co potřebují, aby do pár let respektovali vyspělou společnost. Jenže jejich požadavky jsou v podobě pečených holubů přímo do huby, pokud je nedostanou, tak jsme rasisté.
A proto několik vět předtím meleš něco o hierarchii etnik, ty vořechu.Ta hyearchie tu je a nelze se tvářit, že ne, ale i přesto není problém ohodnotit jedince a posunout jej o úroveň výš. Postavit všechny na stejnou úroveň, to už tu také bylo a také to nevyšlo. Pokud to nevidíš, tak tento fanatismus rovnosti směřuje k další válce. A možná to tak má být, aby se to na pár let zase srovnalo. Ale kdo ví, třeba mnohem dříve vypukne válka o vodu, takže bude mít podstatně hlubší smysl.
Brání někdo v pokroku cikánům, či negrům?Tak pro začátek, jak se na člověku projeví, když ho velká část společnosti celoživotně už jen oslovuje pejorativně? Proč pejorativně? Což takhle se podívat na práci historiků – jak se společnost dostala do své stávající podoby. V případě Romů (a Sintů,…) zhruba na českém území je posledních sto let plných pokusů o násilné usazení – nesmíme zapomenout také Holocaust – segregace, násilných např. sterilizací,… V případě Afroameričanů (či jiných menšin v [post]koloniálních státech) jsou to staletí otrokářství, systematického násilí, segregace, dodnes fenoménů jako redlining. Kromě těch explicitně materiálních hendikepů se také ukazuje, že dochází k mezigeneračnímu přenosu traumatu. Možná ne genetickému, ale určitě memetickému: když dítě vyrůstá s tím, že např. dědečka/strýčka/… umučili, celoživotně se to projeví.
Ta hyearchie tu je a nelze se tvářit, že neNe, není. Leda v podobě kosmeticky reformulovaných eugenických teorií, jež jsou pavědecký paskvil.
Sám znám cikány, kteří se necítí být romy a cikán je žádným způsobem neuráží, ba naopak.Pěkná anekdota, to vztahuješ na celé etnikum?
Píšeš, co na tom etniku bylo pácháno a to já v žádném případě neneguji a všichni to víme. Ale měl by ses ptát, proč k tomu docházelo? Rozhodně v tom nehrála roli jen barva pleti a ani jejich kočovný život.Jakože útlak etnika je ospravedlnitelný, nebo co tím chceš naznačit?
Holocaust zase nebyl jen o romech.Primární zdejší cíle Holocaustu byli Židé, Romové,… podle té domnělé – hierarchie.
Také stojí zamyšlení nad tím, proč všichni ti rasisté nemají problém s asijskou kulturou?Uh, měl bych pro tebe novinky… mnoho novinek. Mohli bychom začít u údajné „asijské kultury“.
Odpovědi jsou poměrně jednoduché a pochopitelné, až si člověk řekne, jestli si za to zacházení nemohou tak trošku sami?Don't piss on me and tell me it's raining.
Tiskni
Sdílej: