abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | IT novinky

    Byly vyhlášeny výsledky The Game Awards 2024 (YouTube). Hrou roku se stal Astro Bot (YouTube) běžící pouze na PlayStation 5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | IT novinky

    Na GOG.COM probíhá Winter Sale 2024. Při té příležitosti lze každý den do konce roku získat zdarma jinou počítačovou hru, viz kalendář uprostřed stránky Winter Sale 2024. Otevření balíčku se hrou vždy ve tři odpoledne. První hrou je The Whispered World: Special Edition.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 02:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Internet Security Research Group (ISRG) vydala Výroční zprávu za rok 2024 (pdf). Organizace stojí za certifikační autoritou Let's Encrypt, projektem Prossimo, jehož cílem je používání paměťově bezpečného kódu v kritické internetové infrastruktuře a službou Divvi Up řešící telemetrii respektující soukromí uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.12. 15:55 | Zajímavý software

    Vývojáři PeerTube, tj. svobodné alternativy k videoplatformám velkých technologických společností, představili mobilní aplikaci PeerTube (Google Play, App Store). Zdrojové kódy jsou k dispozici na Framagitu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    12.12. 13:55 | IT novinky

    Google představil Gemini 2.0, tj. novou verzi svého modelu umělé inteligence (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 13:44 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 03:44 | Zajímavý článek

    Prosincové číslo časopisu MagPi od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: MagPi 148 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.12. 01:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.27 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.6 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.12. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) listopadová aktualizace aneb nová verze 1.96 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.96 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.12. 16:55 | Nová verze

    OpenMandriva ROME, tj. průběžně aktualizovaná (rolling) edice linuxové distribuce OpenMandriva, byla vydána ve verzi 24.12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník

    GIMP 3.0 RC1

    Oficiálně byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.0. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.

    6.11. 22:11 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.11. 08:31 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    Verze 2 GIMPu vyšla v 3/2004. Popravdě řečeno jsem věřil v dřívější dokončení jaderné fúze, ale nakonec je to zatím jen RC verze GIMPu takže šance pro NF tu stále je.
    Max avatar 7.11. 08:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    Na wine 1.0 se čekalo také pěkně dlouho. Postupně peklo zamrzá na všech frontách :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.11. 09:56 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    gimp 3, cloveka tak napada, bude to stacit?
    7.11. 12:20 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    Ehmmm NE ... na Affinity Photo to nema a dnes uz fici AI ... zajimave je ze KRITA ac neni primo retusovaci nastroj jiz AI plne podporuje - ale tak proc ne, GIMP je porad njelpsi free retusovaci graficky editor ever, uz mu ale zacinaji utikat i webove editory, ktere jsou vlastne taky semi zdarma
    7.11. 12:47 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    Umi nejaky jiny GUI SW interaktivne pracovat s ~1 GPx obrazky? GIMP nema problem, zatimco Fotokram neumi vic nez 30000 px a webove editory se nechytaji uz vubec.
    7.11. 13:05 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    Ano GIMP je v tomhle neprekonatelny ale Affinity photio uz to ma pry taky od verze 1 ted uz je verze 2 https://forum.affinity.serif.com/index.php?/topic/146390-what-are-the-maximum-image-pixel-dimensions-affinity-can-handle/

    Good news! I updated Affinity to v 1.10.1.1142 and my image canvas width is 557372px! Goodbye Photoshop, Hello Affinity
    7.11. 14:51 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    Tak to se pletes, lehci verze photoshopu umi 30tisx30tis, velky photoshop umi 300tisx300tis... coz je 90mld pixelu tedy ~90GPx... Photoshop supports maximum pixel dimension of 300,000 by 300,000 pixels per image. https://helpx.adobe.com/photoshop/using/image-size-resolution.html
    7.11. 11:23 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    Cim vetsi cislo a castejsi major verze, tim lepsi sw, to da rozum.
    7.11. 13:14 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    GIMP VS Zoner etc. - Gimp je vitez Co se GIMPU tyce, normlane jsme v nem delal, na beznou retus OK, takove ty vrzstvy, masky, healing brush, dokonce ma i liqify ... co nema je kromadna vrstva uprav, ale co si budem, to ve skutecnosti nefunguje dobre ani v Photoshopu ;-)) funguje to spravne asi jen v Affinity Photo ... ale plno veci tak v PS jede i v hromade vrstve uprav ... Gimp upravuje vzdy jen jednu vrzstvu a atributy pak muzou ovlivnit vse pod nic, nic min, nic vic, to ma 3 zmenit.

    No ale ted si vezmemem nastroje bezneho joudy fotografa, co ma treba ZONER - tam je GIMP uplne jiny vesmir a opravdu to neni vubec spatny nastroj, ja se ucil GIMP podle navodu z PHOTOSHOPU a naprostou vetsinu veci jsme udelal, ne li vsechno, co me limitovalo byly prave nektere nastroje, ktere v PS urychlily praci a v Gimpu to vyzadovalo vice kroku a vetsi opruz, ale jine veci jsou v Gimpu lepsi ;-)

    Bohuzel GIMP prisel o vsechny pokrocile pluginy - je to logicke, ale treba frekvnecni separace byla v Gimpu mnohem drive nez o tom vedeli v Photoshopu ... jako jasnem, prakticky ji umle PS vzdy, ane jako 1. se zacala pouzivat prave v Gimpu, kde na to byl plugin, co rovnou udelat 3 vrstvy, slo to nastavit pro ruzne jemnosti a kazda se pak retusovala ...

    Co se napr tyce heling brushe, tam je vse OK, upravy oci, nejake korekce, maskovani vyrezavani, montaze, na to vs eje Gimp mnohem lepsi nez vsemozne udelatka ... ale je pravdou, ze mnoho lidem staci Darktable, ktery je naopak profi nastroj a moznsot healing brushe ma tez, ale takovy ala lightroom/C1 - takze spise jen na male veci
    7.11. 13:27 dr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    no vidis, kdyz si das prasky a pises na macu tak je to hned lepe ctitelne
    7.11. 13:38 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    GIMP VS AI - a zde dostava GIMP dost pres drzku, ale Adobe uz chce vice penez. Kryta ma AI zdarma, nutnost mit lokalni GPU, Luminar s hejio novym APERTY a nebo Luminar NEO - bez cenzury a lokalne.

    A co teda GIMP - nic ... a co Adobe - 1) v LR i PS zacina omezovat AI a ma uz jen kredity podle predplatneho ;-) - tedy kdo hodne pouziva AI, bude si muset priplatit, nebot Adobe to resi pres internet a posilani na svoji farmu ... UUPS - a coje dlasi fackup Adobe ohledne AI - nepodporuje nahotu, takze cokoliv vyhodnoti jako NSFW, odmitne udelat, ma i cenzuru na woke sracky - takze vas neumoznuje delat nekorektni vtipky a rtasove orientovany humor, na trigerovani cernochu v USA napr. Humor na belochy ale delat muzete ;-) - no ale nas trapi prave ta NAHOTA a tam woke hlaska, ze jste fujky fujky a ze nahotu u Adobe delat nebudete ;-))

    Takze mate bud KRITA, nebo Luminar neo, nebo mega predrazenou Automate AI, coz je moc hezke, ale ma to jeden problem, kazdy nastroj je placeny zvlast, bud predplatne, nebo dozivotne, kazdy nastroj 100-200 USD ... na na retus potrebujete min 3-4 radeji 6 ... a ma jich pres 10 ... funguji, funguji loklane i v PS - negenereuji obsah, jen retusuji.

    No a ja ziskal dozvotni licenci na APERTY od Skryrim (Luminar) za 70 euro dozvotne vcetne vsech update - ale tihle Ukrajinci me uz vazne serou taky, meli Luminar - tej jsem nemel, teda mel, ale protoze jsme kupoval betu Luminar NEO ... jak ta firma funguje, proste Ukrajinci : ... super uspesny produkt, udellai novou gneraci Luminar NEO - ta byla super, ale co udelali z Luminarem, vykostili jej a odstranili z nej vsechny FCE ;-)) LOL, jasne uzivatele nemuseli upgradovat ;-) Clovek si rekne OK, abizeli snad za 30$ prechor na NEO a kdo bycbn tel resit starsi sort.

    Ale pak to prislo, protoze prodej LUTek moce nesel, tak zacali delat vsemozne cele presety za prachy, takze X obloh v cene, dlasi za prachy atd ... a nasledne zacali davat vsechny dobre fce za dalsi prachy, levne, ale za prachy - a bohuzel moc nefungovaly a nefunguji ... ale ty stare fungovaly dobre i na retus osob ....

    No ale proze Luminar Neo je univ. a APERTY ma byt jen na upravu lidi, focusovany na hromadnou retus - prozatim nema vse, ale vypada nadejne, jenze je to k**** zase dalsi SW, misto aby to dali treba do Luminar NEO ... jo a je kurevsky pomalejsi - ale mam betu - kterou oznacili jako stabiln verzi 1 ... ale rikaji, ze je to pred vydani a ze ti co si to kupuji ted jeste maji smolika .... uvidime, jak se se mnou zase budou snazit vyjebat ;-)
    7.11. 16:53 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    BTW vyvojari Gimpu tvrdi, ze v3 vse urychli, problem Gimpu v2 byly chibejici primitivy a vubec cele spatne jadro, diky cemuz kazdy lepsi plugin musel byt napsan extrne, musel si zkopirovat celou vrstvu, nebo sloucienniy vrstev a vse si udelat v sobe mimo GIMP a vysledek pak vratit do GIMPu jako vrstvu - coz sice funguje, ale je to zcela limitujici pro jakoukoliv integraci a reseni navaznosti, vrstev uprav a jinych veci.

    Ono GIMP stalenema ve V3 to co mel mit, do bud emit snad az 3.2 mozna az 4 ... ale ted se pry stabilizovbalo primarne API, ktere se uz pry nema menit a ma se jen pridavat - diky cemuz budou nove pluginy, ktere uz pobezi primarne v Gimpu a ne mimo nej ... teda asi krom Gmic ;-)

    Doufejme ze je to pravda a Gimpu uz se konecne bude darit, pravda, prchazi tak prochu pozde,nebot v dobe, kdy tohle jeste ficely prisel Affinity Photo a ten pretahl kupu Adobe zakazniku, Adobe zjistilo, ze uz nema co nabidnout, zema fakt silnou konkurenci, tak zalozili web pro fotografy, aby jim mohli ukrast fotky, vyzuli faktu, ze jsou silna a bohata firma a z toho sveho webu pak postavila ucici zaklad pro Ai generovani fotek a nasledne i AI retus - a to PS vystyreilo do uplne jinych dimenzi a donutilo lidi se vratit ... no ale je to Adobe ze ;-)) v momnte kdyz melo zakazniky zpet, zacina zpoplatnovat AI ;-) a z neomezenych uprav dle libosti udelali kredity, kdo vycerpa mesicni kredit, musi si dokoupit ;-)) - jsou si oproste jisti v krmaflecich, ano cas jsou penize a tohle spori cas extremne ;-) - a umoznuje i uplne nezkusenym lidem delat retus na urovni, kterou pred X lety delali jen profici ;-)
    7.11. 17:32 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    gimp byla vzdy sracka i v dobe kdy bylo asi pet jinych k mani uz asi deset let i aplikace v telefonu toho umi vic a kvalitneji nez gymp
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    7.11. 19:38 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    GIMP byl vzdy dobry, ale colil na profi a nemel kupu profi fci - v dusledku toho, jej neumi pouzivat nikdo, kdo se jej nenaucil, nebo neumi photoshop - photoshopisti GIMP chapali rychle. ... teda az na cloveka, co mi tvrdil jak jedine PS ... a pak se me ptal, jak v PS udela vyber (CTVERCOVY SAMOZREJME) a nebo jak oreze fotku ... LOL ... no tak prtesne takovy pak na GIMP nadava a jedine photoshop, ktery ale taky vubec neumi a rika to jen proto, ze slysel, ze PS je nejlepsi - pritom jan na co, obecne patri asi ke spicce a je asi i 1. ale na nektere veci jsou lepsi jine programy i ten Gimp ma nektere veci lepsi, nebo prave Affinity photo - ktery ma plno vychytavek ... konec koncu, u retuse uplnne jejvice ulehcuje praci tablet, zvlaste pokud se retusuje rucne, full rucni retus je ulne OK i v GIMPu .... a TABLET je ta vec, co posune rychlost na uplne jiny level ... a kdo si nepredtsvi tablet jako WACOM, nebo XP_PEN ... ale treba iPAD, tak vubec netusi o cem mluvi a neumi nejspise ani ten photoshop ;-)

    A TAblet ma jednu hezkou vlastnost, kod blbe keca, posadim jej k tabletu a necham jen ovbladat OS bez mysi ;-) pokud to nezvladne, nikdy tablet nepouzival a jen blbe keca ;-))
    8.11. 08:53 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    GIMP například umožnil v minulosti vznik odvozeniny Cinepaint(původně Film Gimp), která rozšířila bitovou hloubku barev na přesnost a podporu formátů jež si vyžadovala filmová produkce. Nástroj byl využit v řadě produkcí v letech 1999+.
    8.11. 12:02 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    jj taky jsme jej pouzival ;-)) ... hlavne v te dobe PS neumel scriptovat a toni potrevovali hlavne delat veci hromadne a casto z CMD ... coz prave GIMP umoznoval a PS v te dobe mel max 16bit hloubiku, jenze filmari uz meli 24bit a 32 bit formaty ... resili v tom 2 veci - RAW z digitalni kamery, profi kamera neumi tocit video do video formaty, al ekazdy snimek se samostatny RAW ... tam jim stacilo 10 a 12bit, ale scany z filmu jsou min 24bit nebo 32 bit ... a to nic jineho neumelo ... mozna ImageMagic, aleten zase neumel ty python scripty co meli do gimpu ;-)

    A krom filamu jej pouzvali i FYZICI ... nebot teleskopy taktez produkuji FIPS dosubory s vyssi bitovou hloubkou ... i kdyz an to jsou prtohlizece, kde se s tim pro prohlizeni soupa, nebot ani monitor to neumi zobrazit, tak si prejzidi pres celou hloubku ... no ale z cinepaintu slo pak delat snadneji exporty toho co tam nasli do tistitelne a zobrazitelne podoby
    8.11. 12:15 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    Tez to byla doba, kdyz se na GPU pocitaly jen graficke veci pro 3D a neco tam popcitaly CADy - tedy se stavely linuxove farmy-clustery, tez na SGI - ten mel ale spaby vykon, pak Digitl Alphy a IBM Power (HP-UZ taky s PARISC, ale ty mely tez maly vykon) ... ono plni RISC nebylo o hrubem vykonu, ale o propustnosti zbernic a ze to melo garanci cvykonatelnosti instrukce, ze kdyz rekne, ze instrukci provedl, ze ji fakt provedl, coz x86 dlouho nemel .

    No ale ac byly IBM Power i Alpha super vykonne, v Clusteru se za mene penez a malem i mensi spotreby postavil cluster na x86, pozdeji x86-64 -- kdyz jsme postavil cluster na MOSIXU napr. na novych 64bit AMD, tak jsem porazel bezne clustery za miliony ... ne kazdy ma neco z TOP500 ze, plno lidi melo jen par nodu.

    No ale byla takovba doba, dokonce i Adobe meli pro premieru pro after efekt jednoduchy cluster a myslim, ze to podporovalo i Linux, SGI imho tez mel kupu SW, co podprovalo Linux jako aplikacni cluster. Apliakce se tim nestavly, do soubory se zapsalu IP adresy nodu a apka si to tam posilala sama a jednotlivy nod o druhem vubec nevedel, nepotreboval to, dostal poslanou ulohu a resil ji

    A taky plno SW proste nebylo, prusly nove digotalni postupy a nove generace scanneru a nebyl pro to SW a stavajizi to neumel ;-)) tak se to srtrihacimu a efekrtovacimu SW predzvykalo ... v te dobe bylo bezne, ze clovbak co mel SGI s may e kde strihal film a delal 3D efekrty mel dalsich X nastroju, treba 3D modelar, zvlastni SW na render vlasu, na chuzy no a pak na upravu snimku ... Cili se rozxhodlo, ze nez prast neco jineho, nebo to delat v image magicu buide lepsi upravit GIMP, duvod ? ze si to vyzkousiv GUY co to udela a pak to pres script-fu co mel gimp aplikuji z priokazove radky v clusteru na celou sadu tisice snimku, 1 sec je mon 24 snimklu, casto 32 nebo 64 ... UUUPS ... hlavne v te dobe.

    GIMP byl v te dobe proste nejlepsi volbou, nebot byl otevreny ... vyvojari CINEPAINTu davai vse zdarma a rikali vyvojarum Gimpu, ze to muzou implementovat do normlani vetve ...

    Proto to v te dobe pouzival kazdy, kdo pouzival moderni nejnovesji technologie te doby, ktere predbehly SW vyvoj ;-)) a tyak si to museli dopsat sami ;-)
    8.11. 12:28 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 3.0 RC1
    A proc uz neni cluster, ani cinepaint potreba ? - Protoze formaty uz umi upravovat primo strihovy program, skondily jak profi programy pro UNIX a zustala tam jen MAYA, Blender a Houdiony ... a prop smensi prdoukce Adobe Premiere nahradil DaVinci resolve - coz je uz profi strihovy a efektovaci nastroj jako z velkych Unixu, ale stoji pakatel ;-)) ... no a dnes tohle vse zvladne GPU - takze Da Vinci resolve uz nepotrebuje vely cluster, bud striha video vice lidi na svych GPU, nebo se na finali export kopi 1 silna masine, ve ktere jsou 4x NVIDIA PASCAL/TESLA etc ;-)) ... na taklove to domaci zvykani v RAWu vam vode vyexportuje na desktop grafice treba za 30 min az v radu hodin neco delsiho a slozitejsiho, export i 1 den je porad OK, to co ndes vzaldnete na GPU, k tomu jste predrtim potrebovali nekolik RACku serveru s tehdejsimi CPU ;-)

    BTW Clustery umel dobre SGI .. ale MIPS byl pomaly a tak co nebylo ingerovano do GPU, to se radeji poustelo na Linuxu ... ona taky vypocetni GPU pro SGI stala treba 3 nasobek samtne stanice ;-) ... ale Maya na tom svihala a renderovala jako malo co v te dobe ;-)

    BTWE Linux dost zlevnil ve sve dobe produkci filmu s digitalnimi efekty i digitalne upravovanych, nebot PC bylo neskutecne levne proti tehdejsim RISCum co mely vykon, casto prave Digital Alpha -- na kterych jsme delal ... tam to bylo tak, koupila se Alpha za 1M kc - byla super, za 4 roky proslo pentium MMX s rychlo RAm a melo to na vypocty stejny vykon ;-) jasne nova Alpha za dalsi 1M byla zase uplne jidne, kralovala dlouho a pak prusly za X let 64bit AMD a melo to zase stejny ne li vyssi vykon ;-)

    No a filmove studia nekupovaly servery, kupovalu motehrborady a nedavali to ani do skrini ;-) koupili neake prumyslove police na ty nalepili rozvody el, koupili jen zdroje, casto bootvali z diskety, nebo z ROM na NIC a mounrtovali nejaky NFS at nemusi kupovat drahe HDD - kde meli jako jediny server, treba i ten Digital s tru64 nebo linux s inernim RAID 5 ... nekdo mel i extreni FC pole ... a jeli, PC proste bylo proti RISC tak levne a i to mene zralo, v te dobe je netrapila ani tak cena el. jako spise, ze nemuseli provadet dalsi vetev, ne kazdy mel svoje datacentrum, casto se to skladalo v kanclech kde se prikoupila klima ... setrit se musi, za 1/2 roku uz se resil jiny film a vyvoj HW sel casto tak dopredu, ze za 2 roky uz vysle lepe koupit novy HW ... to uz dnes malem neplati ;-)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.