abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.8 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled oprav, vylepšení a novinek v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:44 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 11.0.0 nástroje mitmproxy určeného pro vytváření interaktivních MITM proxy pro HTTP a HTTPS komunikaci. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Vypíchnuta je plná podpora HTTP/3 a vylepšená podpora DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:11 | Nová verze

    Richard Hughes na svém blogu představil nejnovější major verzi 2.0.0 nástroje fwupd umožňujícího aktualizovat firmware zařízení na počítačích s Linuxem. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. Přehled podporovaných zařízení, nejnovějších firmwarů a zapojených výrobců na stránkách LVFS (Linux Vendor Firmware Service).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.10. 15:44 | Zajímavý software

    Počítačová hra Kvark (Steam) od studia Perun Creative dospěla do verze 1.0 (𝕏). Běží také na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    4.10. 15:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.94 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.94 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.10. 11:22 | Pozvánky

    O víkendu 5. a 6. října se koná ne-konference jOpenSpace. Pokud si chcete kouzlo živých přednášek vychutnat společně s námi, sledujte live streamy: sobota a neděle. Začínáme lehce po 9 hodině ranní. Zpracované záznamy jsou obvykle k dispozici do 14 dní na našem YouTube kanále.

    Zdenek H. | Komentářů: 0
    4.10. 11:11 | Humor

    Hodiny s unixovým časem dnes odbily 20 000 dnů. Unixový čas je počet sekund uplynulých od půlnoci 1. ledna 1970. Dnes ve 02:00 to bylo 1 728 000 000 sekund, tj. 20 000 dnů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.10. 05:00 | IT novinky

    Notebook NitroPad V56 od společnosti Nitrokey byl oficiálně certifikován pro Qubes OS verze 4. Qubes OS (Wikipedie) je svobodný a otevřený operační systém zaměřený na bezpečnost desktopu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    3.10. 17:22 | IT novinky

    Multiplatformní hororová adventura Whispering Willows je na portále GOG.com zdarma, akce trvá do 6. října.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock

    Server ServeTheHome píše, že funkce AMD PSB, která dosud byla známa u serverových procesorů EPYC, je přítomná také v desktopových procesorech Ryzen (minimálně ve verzi „PRO“, např. 5650G). AMD PSB umožňuje uzamknout procesor pro desky specifického výrobce tím, že při prvním bootu v desce s podporou PBS je v OTP paměti procesoru vypálen klíč daného výrobce. Procesor poté nelze použít v deskách jiného výrobce.

    4.1.2022 14:22 | Petr Tomášek | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 4.1.2022 14:40 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Slušnej výtěr, zatím tedy asi jen od Lenova.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.1.2022 14:58 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Leninovo je takovymi podrazy zname, deset let zpatky u jejich ntb nesla vymenit ani sitovka, u RAM se clovek musel trefit do kratkeho whitelistu.
    xxxs avatar 4.1.2022 15:59 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    ide o to, ze to amd umoznuje. a to je nechutne. dufam, ze sa k tomu rozumne postavia.
    4.1.2022 18:02 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    AMD dava vyrobcum *moznost* neco udelat nebo neudelat. To je spravne. Je zodpovednost vyrobce, jestli funkci vyuzije nebo ne.
    4.1.2022 22:35 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Jo, ale když to nečekáš a dáš tam svůj vlastní procesor (třeba při upgradu), tak nechceš, aby ho to Lenovo takhle domrdalo.
    k3dAR avatar 4.1.2022 18:29 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    u ktereho NTB jde vymenit sitovka? ;-) jestli myslis Wifi v mPCIe, tak to tusim delaj i ostatni velci vyrobci (cimz to neomlouvam, osobne sem u 4x Thinkpadu pouzil (neoficialni) modlej bios bez whitelistu)... s RAM u Thinkpadu sem nikdy problem nemel, daval proste kvalitni Hynix nebo Samsung ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Heron avatar 5.1.2022 04:53 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Hele, zeptám se jako idiot, ale proč je potřeba do NTB dávat jinej bios? Já mám jednom firemní notebooky (Thinkpad + Dell), ale když bylo potřeba cokoliv udělat s HW, tak se zavolalo na nbd podporu, druhej den přijel týpek a ten HW příslušně ošetřil. Klukům v centrále se nechtělo vyměňovat už ani větráčky, prostě jednodušší bylo kliknout na servisní podporu Lenovo / Dell a bylo to vyřešeno. Pro soukromé účely bych si ntb nikdy nekoupil, ale když jsem si z minulé práce nechával starý ntb, tak jsem si ho nechal vytunit na max a potom za dva litry odkoupil.

    Podotýkám, že tohle není provokativní otázka. Firemní ntb už odmítám, za celý život už mi jich nabízeli tak 8, z toho jsem jich prostřídal celkem asi 5 a další nechci, protože mě nebaví neustále (za minulý rok jsem měl dva firemní ntb) migrovat OS a zvykat si na přece jen o něco málo jiný HW. Staré firemní NTB se rozdávají.

    Nevím, kde se tahle kultura vzala, normální workstation (+ ntb) jsem měl v kanclu naposledy v roce 2007 a od té doby všude cpou jenom ntb. Raději bych měl klasickou workstation, než NTB v dokovačce.

    A podotýkám, že to nejsou megakorporace. V aktuální firmě je nás 11. V té první nás bylo 7.
    5.1.2022 11:18 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    zeptám se jako idiot, ale proč je potřeba do NTB dávat jinej bios? Já mám jednom firemní notebooky (Thinkpad + Dell), ale když bylo potřeba cokoliv udělat s HW, tak se zavolalo na nbd podporu

    tak bios neni HW, ze jo, kvuli upgrade bios ti jezdit nebudou, kazdy z vyrobcu ma dneska nejakou potvoru ktera ti dela upgrady ovladacu a biosu vetsinou taky. A proc menit BIOS? Protoze support ti davaji vyrobci jenom par let, pak si to odkoupis domu presne jak pises a tam si chces dat treba prave jinou wifi. Protoze NB je stary X let, doma ti uplne v pohode bezi, jenom tu wifi bys radsi lepsi/novejsi a mas tam vendor lock

    Heron avatar 5.1.2022 13:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Jasně že bios není HW, ale kdys naposledy potřeboval u starého NTB měnit wifi? To co tam je funguje, N/AC, 100Mbps.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 5.1.2022 21:01 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Ano, funguje, do doby, než shoří, pak je třeba ji vyměnit. Tuším, že Lenovo uvádělo 15% úmrtnost WiFi karet při stáří pěti let.
    5.1.2022 11:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    od té doby všude cpou jenom ntb
    Odhaduju: zastane to stejnou práci a jako bonus se to dá odnést někam jinam, když je potřeba.
    Quando omni flunkus moritati
    5.1.2022 12:55 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Odhadujes blbe, stejnou praci to nezastane (desktop za stejny prachy bude nejmin 2x vykonejsi), dneska se uz ani nedelaji normalni docky, takze to mas propojeny dalsim nesmyslnym usb kabelem (a ten konektor samo neprezije ani zaruku), ale managori to prezentujou jako benefit (realita je presne opacna = ocekavaji od tebe, ze budes delat vednevnoci).

    Jako bonus pak samo resis takovy krasy jako ze kdyz zdechne klavesnice, tak misto abys za kilo koupil v nejblizsi garazi novou, tak muzes zahodit celej notes, protoze nahradni bude stat vic nez kolik je jeho hodnota.

    Jinak v ramci tohodle velice casto vidim, ze dotycnej ma notes, a knemu vybrecenou normalni klavesnici, mys a 24+" monitor. Takze realne to pracoviste prave stalo 3x vic, nez kdyby tam byl desktop.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Heron avatar 5.1.2022 13:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Zastane, ono to zase takový problém není - připojíš na dokovačku, máš k tomu dva monitory, klávesku a myš. Vlastně skoro stejně jako desktop, akorát je to přenosné, má to malý výkon a nedáš tam disky a další HW.
    Takze realne to pracoviste prave stalo 3x vic, nez kdyby tam byl desktop.
    To ne. Ale za stejný peníze jako ten NTB bys měl mnohem výkonnější workstation, kterou lze snadno dále rozšířit o další HW.
    6.1.2022 00:36 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Notes s dalsima dvema monitorama je prenosnej? Desktop vemu pod jednu ruku a monitor pod druhou, ale vazne nevim kde bych vzal treti.

    Kancelarskej deskop sakumprask cca 15k, notes s polovicnim vykonem a jeste nedavno i bez ssdcka 30k (kupovali sme si ssdcka extra, protoze za model s nim chteli +10k). Kdyz k tomu notesu pridas dock, tak je to +5k nejmin. Kdyz jeste jeden monitor, tak ses na 40, se dvouma na 45k. Takze to +- trojnasobek je.

    A to se bavime o kancl strojich, bez ramky a s maximalne nejakym midrange cpu. S rostoucim vykonem rozdil jeste vyrazne stoupne.

    Rozsirovani je vedlejsi, to nikoho u tehle stroju nezajima, leda snad pridani ramky, coz je problem v obou variantach, protoze opet ti curaci (vsichni) ti prodaj klidne i jen 8G jako 2x4, a dalsi slot tam samo neni.

    Pak je tu jeste jeden aspekt, libovolnej notes dela mnohem vetsi kraval nez libovolnej desktop. Od ty doby co se pouzivaj SSDcka sem desktop tyhle kategorie neslysel vyluzovat zadny zvuky, zato s notesama je to cim dal horsi. Zapnout se mi takovej kram necekane doma, tak si myslim ze zacala valka.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    5.1.2022 13:02 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Chtel bych videt support, kterej ti prijede flashovat bios. Vazne.

    I u serveru kde za support platis radove vic nez to +- petikilo co stoji NBD u notesu, musis driv nez se stebou vubec nekdo bude bavit sam udelat celou radu veci, kde soucasti toho je ze to cely preflashujes na posledni verze firmware, a spustis nad tim nejakou diagnostiku a teprve pak mozna nekdo prijede.

    Dokonce mas ve smluvnich podminkavh vyslovene napsano (a utoho NBD to neni jinak) ze musis pouzivat aktualni verze. Nejen firmware, ale samo i ovladacu atd.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Heron avatar 5.1.2022 13:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Chtel bych videt support, kterej ti prijede flashovat bios.
    Proč by měl jezdit flashovat bios? Umíš číst? K3dar píše, že on flashnul bios, aby tam dostal hw mimo whitelist. Tohle u oficiálního HW vůbec neřešíš.

    Viděl jsem support, který přijel na místě vyměnit základní desku v NTB.
    I u serveru kde za support platis radove vic nez to +- petikilo co stoji NBD u notesu, musis driv nez se stebou vubec nekdo bude bavit sam udelat celou radu veci, kde soucasti toho je ze to cely preflashujes na posledni verze firmware, a spustis nad tim nejakou diagnostiku a teprve pak mozna nekdo prijede.
    Záleží u čeho. Měli jsme plně podporovný server a borci si to jezdili servisovat kompletně sami. Výměna disků, vždy nám jen poslali email. Samo si za to nechají zaplatit, ale ono to ve výsledku vychází skoro i levněji, než abys tam jezdil sám. Hlavně, když máš těch serverů víc. HW si objednají sami, nemusíš nic řešit.
    k3dAR avatar 5.1.2022 15:57 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    viz vejs, oficialni HW k T430s NEbyla Wifi AC ci WWAN LTE
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    5.1.2022 14:39 Ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Na PC nemigrujes OS? Ako casto menis firemny notebook? U nas mas narok na novy notebook po 3 rokoch ak chces(realne sa menia po 3-4 rokoch. Max 5 rokoch) a to mi nepride nenormalne raz za 3-4 roky prehodit veci novy notebook.

    U nas je notebook v podstate nutnost kvoli mobilite(aj v ramci firmy).
    Heron avatar 5.1.2022 23:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Na PC nemigrujes OS?

    Ne, poslední instalace byla kontinuální od uvedení Windows 7 až do uvedení Windows 11. U linuxu je update Debianu ještě snadnější. HW se mění, OS zůstává. Ano, zmigrovat OS je snadné, ale nebaví mě neustálá změna HW. Tohle se u desktopu dělá velmi snadno. Externí komponenty (monitory, klávesnice, myši) zůstávají a mění se jen HW. U NTB se mění NTB.
    Ako casto menis firemny notebook?
    Vnucují mi průměrně jeden za rok a půl. Loni jsem vystřídal dva.

    Kolega odmítá nové služební auto, protože se mu to všechno nechce zase stěhovat. Má jej i pro soukromé účely. Celkem jej chápu.
    U nas mas narok na novy notebook po 3 rokoch ak chces(realne sa menia po 3-4 rokoch. Max 5 rokoch) a to mi nepride nenormalne raz za 3-4 roky prehodit veci novy notebook.
    Jak jsem psal, od roku 2008 mi jich už nabízeli 8.
    U nas je notebook v podstate nutnost kvoli mobilite(aj v ramci firmy).
    Jasně, v první firmě jsem měl desktop v kanclu na stole a NTB v batohu. To se vůbec nijak nevylučuje.
    k3dAR avatar 5.1.2022 15:55 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    slo o X220t, T420s, X230, T430s... do tech se oficialne nedavali (=nejsou na whitelist) Wifi AC ani WWAN LTE, u NB po zaruce tezko budu tlacit na vyrobce aby mi prijel flashnout BIOS kde bude na whitelistu Intel 7260 (AC, natoz kdyz bych chtel AX) ci Quactell EC25 (LTE Cat4)...

    duvod proc preferuju NB je jednoduchej, da se kamkoliv prenaset, i 10let stara T430s (i7 3gen, 16GB, SSD, FHD IPS, klavesnice z T420) mi vykonem vice nez vyhovuje, takze vykon desktopu je mi ukradenej ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    5.1.2022 16:30 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    ja som vzdy daval 15 rokov to najlacnejsie co som nasiel a tiez som s ramkou nemal nikdy problem
    4.1.2022 15:20 --
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Stát nemá co kecat do volnýho podnikání. Všichni víme, jak by to dopadlo, kdyby se do IT začali míchat úředníci.
    Petr Tomášek avatar 4.1.2022 15:24 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    LOL, jasně, např. "agentury" nájemných vrahů, žejo. Do toho se stát nemá co sráti, nějak se člověk živit musí, LOL.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    4.1.2022 15:41 /pol/>>>/g/
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    smoothbrain
    4.1.2022 17:21 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Víme, ajťáci by dopadli stejně jako obchodníci s otroky :-D
    4.1.2022 15:56 hrtem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Jako nevím, proč by mělo AMD mít zájem to vůbec dělat. Jejich CPU jsou přece dostatečně dobré, aby se prosadily i bez tohohle podkuřování výrobcům.
    4.1.2022 17:58 Y_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Tohle jim zvýší obraty. Pár procent tady, pár procent támhle.. :)
    4.1.2022 22:25 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Chteji to dodavatele sluzeb, kteri HW dotuji. Treba vyrobce konsoli.
    4.1.2022 16:09 ajtacka
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Procesory sa dajú zhumplovať aj takto...
    4.1.2022 17:03 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Kdysi to popisovali na STH. Důvod proč to dělají je bezpečnost. Pokud někdo upraví BIOS, procesor odmítne bootovat. Samozřejmě že to může dělat problémy běžným uživatelům, ale naopak se to může hodit různým vládním agenturám, bankam, ...
    4.1.2022 18:12 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    lol ... on se bios vubec neaktualizuje ... lol

    Vladnim agenturam a bankam je to naprosto knicemu. Jediny vyuziti to ma prave k tomu, aby beznej user musel koupit vyhradne 10x predrazenej HW u dodavatele MB. A neni to vubec zadna novinka, pamatuju (hp), ktery melo prohazeny piny seriovyho portu, aby na nem nefungovala uplne obycena seriova mys, ale pouze ta od hp. Samo se to dalo (prohazenim tech pinu) snadno spravit.

    Pripadne meli prohozeny piny na ramce, aby se nedala pouzit uplne stejna, jen za 1/10 ceny. Coz uz se samo snadno opravit nedalo.

    Dtto co tu uz padlo, ruzny pokusy na tema ze wifi/modem/cokoli vyhradne ze zcela konkretniho seznamu, a ne ze ostatni "mozna" nebude fungovat, ono to proste nefungovalo. Opet, kdo vedel jak na to tak to pochopitelne umel vyresit, takze vopruz pouze pro bfu.

    Vsichni co nekdo neco delali se sitema samo vedi jak to je s trebas takovou blbosti jako sfp modul ... kdyz switch odmitne modul proto, ze nema spravny vendorid ... (diky pomerne velky konkurenci se tyhle moresy uz pomerne zredukovaly, on navic malo kdo je ochoten dat 20k za modul s logem cisco, kdyz stejne funkcni stoji 200Kc).

    Jinak krom jmenovanych si pamatuju ze tyhle picoviny meli v oblibe u simensu. Ty meli i diry na disku jinde aby se nedal normalni uchytit do jejich case.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    4.1.2022 21:27 ----------------- | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Za bezpečnost se dá schovat spousta kulišáren.
    4.1.2022 18:23 mln
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Podobné nechutné praktiky by mali tvrdo trestať antimonopolné úrady bez ohľadu na veľkosť firmy.

    Pre anarchokapitalistov a podobných:

    Vendor lock-in je presným opakom voľného trhu.

    4.1.2022 20:26 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Ako že by úrady mali zakázať Full Memory Encryption, alebo zrušiť ochranu pred podvrhnutím modifikovaného UEFI BIOSu z ktorého môžu uniknúť kryptovacie kľúče a umožniť tak prečítanie zakryptovaných údajov? Veď to by otvorilo dvere niečomu podobnému, ako bol známy nitrogen cold boot attack.

    Povedz mi o tom niečo. Určite to bude krásna ľudová múdrosť, podobná transparentu "Secure Boot je zlo", a "Načo sú nám zámky na dverách".
    4.1.2022 20:55 Troll neutralizer bot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Strawman detected.
    4.1.2022 21:11 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Tak to si sa netrafil. Tá funkcionalita je tam ako zabezpečenie pred únikom dát, a nie pred recykláciou vyjazdených serverových komponentov v hráčskych zostavách.

    Ale to je jedno. Ľuďom vždy vadí to, čo sa ich netýka. A to čo sa ich týka, na to si už dávno zvykli. Chcem vidieť ako si niekto s miestnych odporcov tejto technológie kúpi hentaké CPU, a potom ho dá do inej dosky. Vážne, aj s nacenením.
    4.1.2022 21:30 mln
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Citali ste vobec ten clanok. Do procesora nenahraju unikatny kluc zakladnej dosky. Do procaku nahraju kod vyrobcu zakladnej dosky. Ako to zlepsi bezpecnost ?

    Je to podobne svinstvo ako ked som si pred skoro 15 rokmi v bazari kupil prvy mobil blokovany T Mobilom. Vtedy novy operator O2 mal lepsie ceny predplatenych kariet, ale odblokovanie stalo dalsich 600 Sk. Nemal som pocit ze by ma T mobilom blokovany mobil chranil pred telemarketingovymi podvodmi.
    5.1.2022 11:47 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Presne ťým podpisovým kľúčom chránia pred podvrhnutým UEFI BIOSom.

    A porovnávať to s dotovanými mobilmi mi príde zcestné. Nikto človeka nenútil kupovať mobil za korunu v Globteli alebo v Euroteli. Vždy si mohol ten mobil kúpiť v plnej cene, a vykašlať sa na blokovanie. Ušetril by tých 600 korún za odblokovanie, ale zaplatil by 10x viac za neblokovaný telefónny aparát. A to sa oplatí.
    5.1.2022 12:40 mln
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Vidím že máte problém s pochopením písaného textu. Ja som ten mobil kúpil použitý v bazari za plnu cenu (ktorú som zaplatil predajcovi v elektrobazari).

    Ten mobil už nebol majetkom T-Mobilu, no napriek tomu T-Mobil mi naďalej bránil v slobodnom výbere mobilného GSM operátora a teda v slobodnom nakladaní s mojím majetkom.

    Takze sa budu objavovať "použité procesory" ktorých znovupoužitelnosť bude závieiseť od toho či máte základnú dosku od toho "správneho" zazmrdovaného výrobcu.

    Podpísaný UEFI boot vas ochrani pred kým ? Trojpísmenkové organizacie maju produkty od NSO ako Pegasus malware. Ale UEFI boot zneprijemnuje/znemožnuje inštalaciu Linuxu. A pre amaterov je hw keylogger/usb sniffer priamo na USB zbernici (napr schovaný v dutom odrušovacom ferite na kabli) asi najjednoduchsie/najlacnejšie riešenie.

    Aj ked dost pochybujem že by v rámci šetrenia si trojpísmenková organizácia doniesla len "falošnú" základnu dosku a procesor vymontovali/napastovali/namontovali ten povodný priamo u "priemernej" obete. No ano, budu mat viac byrokracie pri výberovom obstarávaní kombinácii procesor + zakladna doska. Myslím si že to hrubou hlúpou silou masy úradníkov hravo zvládnu.

    5.1.2022 16:10 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    V bazári by ten telefón odblokovali, takých SW na odblokovanie sa v tej dobe povaľovalo kopec. A robili to lacnejšie ako u hociktorého mobilného operátora.

    Pegasus Mallware je na telefóny. Miešaš hrušky s klincami.

    A úradníci neriešia výsluch, na to majú hrubú silu pešiakov.
    5.1.2022 00:52 Richard Trollman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Ale Secure Boot je zlo
    5.1.2022 11:53 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Z Linku:
    And as long as the user controls which keys they are, then it’s a security feature.
    Stroje ktoré mali UEFI Secure Boot ktorý nedával vlastníkovi železa kontrolu nad kľúčami, skončili na smetišti dejín.
    5.1.2022 21:02 PetrPA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Tak to je dobré chucpe. Obhajuješ AMD PSB, které bere vlastníkovi železa kontrolu a druhým dechem dodáváš, že podobné praktiky zaslouženě skončili.
    6.1.2022 08:30 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Odkiaľ máš že to tú kontrolu vlastníkovi berie? Nikde nevidím že by to bolo od výroby aktivované, a bez oznámenia klientovi.

    Vidím len že niekto trolí lebo si nebude môcť pichnúť do dosky procesor z bazáru ktorý predajca vybral z vyjazdeného serveru (elektroodpad).
    Gilhad avatar 6.1.2022 09:08 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    A nebo, že mi chcípne deska, tak koupím novou se stejnou paticí a ono to v ní nepojede, protože ji vyrobil někdo jiný (kdo třeba taky mezitím skončíl, takže další desku od něj už nekoupím), takže elektroodpad z mého funkčního CPU ...

    (No, snad ne, protože jsem snad koupil dost nízký model, ale o tomhle kurvítku jsem se dozvěděl až teď - a váhal jsem při koupi, zda nevzít model vyšší, nebo nepočkat ještě na další řadu, naštěstí jsem koupil už tehdy)

    A většina elektroniky, co mi doma normálně funguje, tak spadá do kategorie už nevyráběných (teda snad až na kabely a podobné drobnosti) - takže nejde zase o tak nerealistický scénář.
    6.1.2022 12:09 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Keby mi zdochla doska, tak kúpim celú novú zostavu. Nebudem riskovať že tú dosku odpálil nejaký polofunkčný komponent ktorý odpáli aj inú dosku (a niečo navyše ako bonus). HW je spotrebný materiál, podobne ako napríklad auto alebo mydlo na umývanie.
    k3dAR avatar 6.1.2022 12:40 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    pán demagog, kdyz ti odejde ridici jednotka v aute, tak kupujes cele nove auto? jak "chytre"... ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    6.1.2022 14:11 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Časy keď si každý vodič opravil svojpomocne svoju Š120 ihneď po kúpe, skončili. Autá majú už dávno plánovanú dobu zastarávania 5 rokov, a pokazená riadiaca jednotka sa nedá vymeniť. Dá sa len resetovať, ale to neodstráni HW peoblém.
    k3dAR avatar 6.1.2022 16:41 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    [...] Autá majú už dávno plánovanú dobu zastarávania 5 rokov, a pokazená riadiaca jednotka sa nedá vymeniť. [...]
    to je samozrejme nesmyl ze se RJ neda vymenit...
    ad 5 rokov - kdyz by se RJ rozbila tyden od koupe, tak misto vymeny RJ budes v ramci zaruky zadat vymenu celeho vozu?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    7.1.2022 11:12 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Tak si nechaj vymeniť pokazený imobilizér, zbadáš.

    V prípade záruky sa to rieši reklamáciou. A je na predajcovi čo s tým urobí.
    Gilhad avatar 7.1.2022 13:34 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Mě už párkrát deska zhebla, koupil jsem novou, věci na ni přesadil a zase to pškných pár let běželo/běží. Takže se mi vyplatilo místo celé sestavy vyměnit jen tu desku a i kdyby to příště třeba nevyšlo, tak jsem pořád ještě v plusu. Pořád je cena desky jen zlomkem ceny celé sestavy.

    (O tom, že bych chtěl třeba časem upgradovat, aby to mělo víc nějakých portů, možné paměti nebo tak něco ani nemluvě.)
    7.1.2022 16:51 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Oni už tie procesory s touto akože "bugou" montujú do desktopových dosiek, tak že by neboli naletované a dali sa tak vybrať?
    Gilhad avatar 7.1.2022 23:32 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Ono v tom článku je je řečené, kterých všech konkrétních modelů se to týká a kterých všech zaručeně ne?

    Do desktopů se už Ryzeny dávají běžně a firmy mají tendenci sekat celé řady a generace podle stejného mustru, s tím, že se někde něco disabluje a voila, slabší model (ať už z důvodůá firemní politiky, protože nasekat větší sérii je levnější, než dvě menší různé, nebo že se vyřadí něco, kde se vyskytla chyba a lepší to prodat levněji než vyhodit).

    Takže odkud víš, že (nic takověho nikam nemontují && nikdy nikam montovat nebudou) notabene se sílícím tlakem na ostatní technologie v této linii?
    8.1.2022 12:01 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Správička odkazuje na nejaké prcáky z notebookov, ktorým je mierny problém aj s refluxom vymeniť dosku (a šasi, a baterku, a klávesnicu, a šetko iné). Podobná technológia už bola pred tým v serverovom segmente. Ale sú tie prcáky aj pre desktopový segment skladačiek?

    Na to som sa pýtal. A poprosím k tomu aj nacenenie, či si to kúpia recyklátori elektroodpadu.
    Gilhad avatar 5.1.2022 02:45 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    1) Mám AMD Ryzen 9 3900X - jsem ohrožen tím AMD PSB?

    2) Mám to na ASUS PRIME X570-P - AMD X570 - ohrožuje tato deska tím AMD PSB?
    Petr Tomášek avatar 5.1.2022 09:56 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    1) asi ne, 2) ne.

    Problém je, když chceš někde z druhé ruky koupit např. Ryzen Pro 4650G nebo tak něco někde na ebayi nebo alixexpressu či tak něco, tak si nemůžeš být jistý, jestli to předtím nebylo v desce, která má AMD PSB aktivováno.

    Pokud si budeš stavět PC z nových komponent z běžných e-shopů, pak se tě to netýká.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Gilhad avatar 5.1.2022 15:02 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Díky, spíš mi šlo o to, kdybych to prodával, nebo nahrazoval (pár desek už mi odešlo)
    5.1.2022 10:14 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Také souhlasím, že je to velké zklamání. Dříve jsem preferoval AMD.
    5.1.2022 17:51 back to the grindstone
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Heh, a to jsem plánoval, aby můj příští komp byl založený na AMD. Tak zpátky k soudruhům z Intelu (časem možná našetřím na pořádnej RISC nebo OpenPOWER).
    6.1.2022 20:03 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Tohle IMHO není nic, co by moc šlo za AMD, fakt bych z toho nevyvozoval, že je AMD horší než Intel (podle mě bude větší smrad vždycky ten dominantní hráč a nevidím moc, že by to teď tak nebylo). Viz třeba jak teď chtějí zrušit AVX-512, který fungovalo u řady Core 12. generace proti jejich vůli, a řadě uživatelů to třeba kvůli vývoji SW bylo hodně užitečný. Takže Intel bych bral kdyby byl třeba mnohem levnější a výhodnější, ale jinak furt AMD.

    Je to zlo výrobců počítačů a serverů, tj. těch zmrdů z Lenova (škoda, že dělají jedyn z lepších/atraktivnějších notesů).
    5.1.2022 18:23 maikcrew | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Jestli dobře chápu. Odejde deska a mohu vyhodit i funkční procesor.
    Max avatar 5.1.2022 18:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Ne, odejde deska, tak musíš koupit novou, ale od stejného výrobce.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.1.2022 00:14 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Neboj, to prijde v pristi verzi ...

    Jinak to cenu frcovych AMDcek srazi k nule, budes totiz hrat loterii s tim, estli bude nebo nebude fungovat.

    A vubec nejvic by me zajimalo, japa soudruzi chteji vyresit to, ze ten procak do 14ti dnu vratis. Celkem premejslim ze uz jen pro tu rit bych to udela moh. Prodejce si takovy CPU muze leda vystavit. Moh bych takovych protocit trebas aspon stovku, at to ma ten spravnej efekt ... ;D.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Max avatar 6.1.2022 10:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    To by asi odporovalo podmínkám, protože to zboží nevrátíš v původním stavu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.1.2022 12:34 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    To podminkam neodporuje, protoze ja to zbozi nemusim vratit v puvodnim stavu, ja mam tech 14 dnu na to, abych ten produkt otestoval a musim ho vratit neposkozene, coz vratim. To ze se produkt sam znehodnoti zapnutim neni muj problem.

    Ostatne muzu pozadovat a prodejce musi produkt na mou zadost predvest v provozu, docilim tak tehoz.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    6.1.2022 20:10 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Podle mě to bude fíčura těch modelů Ryzen Pro, jako SEV a SME, který u běžnejch Ryzenů nejsou. Proč? Protože AMD chce, aby jim ti OEM výrobci za tyhle věci zaplatili extra (v případě tohohle locku je správně, že za to Lenovo musí zaplatit víc, když tím jebou se zákazníkama).

    Takže obyčejný modely Ryzenů, který se týkají běžnýho zákazníka, by to ohrožovat nemělo.
    7.1.2022 11:26 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Nebude, dlouhodobe se nevyplati delat ruzny verze chipu, typicky je ten chip stejnej, a ty jen deaktivujes nektery funkce (nebo nepridas nejaky chiplet, protoze soucasny CPU uz nejsou jednokremikovy) a prodas ho jako levnejsi model. Takze to s vysokou mirou pravdepodobnosti behem pristi generace bude ve vsem.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Petr Tomášek avatar 7.1.2022 12:27 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesory AMD Ryzen mají zabudovaný vendor-lock
    Tak se deaktivuje i PBS, v tom problém nebude.

    Spíš je protblém v tom, že se člověk dnes bez oněch PRO variant neobejde, pokud např. chceš mít podporu ECC (v případě APU)...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.