abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:44 | Nová verze

    PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Nová verze

    Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:33 | Zajímavý software

    CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.7. 17:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.7. 16:11 | Zajímavý software

    Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.7. 16:22 | Zajímavý článek

    Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    30.7. 13:55 | IT novinky

    Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.7. 14:44 | IT novinky

    Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    29.7. 13:44 | Nová verze

    Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.7. 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (28%)
     (5%)
     (7%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 198 hlasů
     Komentářů: 21, poslední 30.7. 22:56
    Rozcestník

    Samsung Bada bude open source

    Samsung se ve snaze snížit svou závislost na Google Android rozhodl otevřít svůj vlastní operační systém Bada externím vývojářům a vydat ho jako open source. Samsung současně neplánuje investovat do žádné další softwarové platformy jako MeeGo nebo WebOS.

    23.9.2011 19:56 | Migi | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Bedňa avatar 23.9.2011 20:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Tu je vidieť ako šírenie poplašných správ o konci Androidu dokáže zamávať aj veľkými koncernami. Už aby vytiahli IBM a Google patenty a ten smrad názvom Apple bol v ťahu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 23.9.2011 20:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Náhodou, pokud Apple dokáže způsobit diverzifikaci ekosystému, tím lépe.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 23.9.2011 21:30 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Na Badu sa určite teším a pokiaľ to bude pod rozumnou licenciou, určite to pomôže aj ostatným Open Source projektom. Len ma mrzí, že sa to deje pod tlakom nezmyselných softvérových patentov a to platí pre Android, bude platiť aj pre Bada, určite bude porušovať patenty, však tu mám aj patent na vypnutie systému.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    23.9.2011 20:13 xxxxxxxxxxxxxxxx | skóre: 2 | blog: xyzxyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Paráda, taková menší záchrana, kdyby padnul android...
    The kernel layer: The Linux kernel or a real-time OS kernel, depending on the hardware configuration. VELKÉ +
    (wiki: kernel: Hybrid (RTOS, Linux kernel, FreeBSD Kernel)
    dále
    The framework layer: Export the C++ open API. The framework consists of an application framework and functions exported by the underlying layers. Navíc je na tom dobré to, že aplikace se dají spát v QT.
    23.9.2011 20:14 xxxxxxxxxxxxxxxx | skóre: 2 | blog: xyzxyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    *psát
    23.9.2011 20:25 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Vyborne zpravy, protoze by tim padem mely jit na Badu snadno portovat veci jako je SIP Client s kodekama. At si za nej autor klidne nauctuje na nejakym shopu $20 pokud to bude chodit jako z praku a podporovat pouzivany kodeky (Ne jak Android s AMR, GSM a PCM nebo nestabilni SIP v Symbianu).
    23.9.2011 20:35 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Aka zachrana? OS pre mobilne telefony sa neda urobit bez toho, aby sa neporusili niekoho patenty. Takze ak Samsung nema portfolio patentov, tak bude platit rovnake vypalne ako za Android.
    23.9.2011 20:43 xxxxxxxxxxxxxxxx | skóre: 2 | blog: xyzxyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    No, ale myslím si, že samsung to dělal s ohledem na to, aby neměl podobné problémy jako android...
    23.9.2011 20:58 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Plnohodnotny OS pre mobilne telefony sa neda vytvorit bez porusenia patentov. SW patenty su jedno obrovske minove pole. A to nehovorim o patentoch ohladom GSM, 3G, 4G atd. :) Jedinou vyhodou oproti Androidu by bolo mozno odstranenie casti problemov s Oracle (tiez sa chcu domoct podobneho vypalneho ako MS). :)
    23.9.2011 21:01 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Paráda, taková menší záchrana, kdyby padnul android...
    Spíš myslím, že toto znamená, že Samsung začíná nad Bada lámat hůl a že plánuje se na něj vybodnout v případě, že se nestane nějaký zázrak. Takže imho, dobrá zpráva pro Android.
    23.9.2011 22:48 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Hura, ziadna Java.
    24.9.2011 00:01 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Proc hura? Bez Javy to znamena, ze aplikace bezi nativne, tedy to uz navzdy musi bezet na stejne architekture. Pokud nekdo vynalezne cip, ktery je levnejsi/vykonnejsi/s mensi spotrebou, tak mame smulu a pouzit ho nemuzem, protoze vsechny aplikace jsou zkompilovane na jiny cip. Vznikne tedy monopol jednoho vyrobce cipu.
    Bedňa avatar 24.9.2011 00:14 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Aha a JIT kompilátor pre ten číp napíše pánbožko.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    24.9.2011 20:22 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Pochopiteľne, že áno. Procesory ARM majú integrovanú inštrukčnú sadu pre Java kód. A len boh robí zbytočné veci. Takže, áno. Len on má nutkavú obsesiu to pre Teba zrobiť. Si s ním zadobre?
    Bedňa avatar 24.9.2011 22:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Bratislavák zrobiť, nesekol si sa, čo tak Lunik9? Inak ten tvoj koment je fakt dosť mimo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.9.2011 09:01 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Takže Ty vyžaduješ JIT prekladač pre CPU ARM, ale ja som mimo. A to len pretože si ma nazval Bratislavákom. Si v poriadku, nepotrebuješ náhodou odbornú pomoc?
    Bedňa avatar 25.9.2011 14:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Ja som reagoval na
    Pokud nekdo vynalezne cip, ktery je levnejsi/vykonnejsi/s mensi spotrebou
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.9.2011 14:13 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Výborne. Pretože JIT prekladače pre platformu ARM existujú už dávno. Inak by napríklad Android nefungoval. Ich výkon je ale silne degradovaný absenciou inštrukčnej sady používanej pre prácu s textami. Takže existencia inštrukčnej sady schopnej priamo vykonávať java kód už nemá čo urýchliť napríklad pri prezeraní blikajúcich stránok.

    Nabudúce si skús niečo pozrieť o cudzom slovíčku ktoré Ti zabehlo.

    Ps: mne pripadá ARM vhodnejší na desktop ako tie vykurovacie telesá čo si kupujú reklamožrúti.
    Bedňa avatar 25.9.2011 14:22 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Mňa jepne, kde je tam spomínaný ARM?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.9.2011 15:05 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Samsung Bada. Už Ťa jeblo?

    Ak ešte nie, tak si pozri definície zariadení pre spomenutý OS. A pozri sa o čom je táto správička. Možno Ti to potom vyjde.
    Bedňa avatar 25.9.2011 15:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Pozri sa ešte raz na čo som reagoval. Ja viem tu nieje v móde povedať že sorry sekol som sa, takže čakám odpoveď že ja som ...
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.9.2011 15:43 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Pretože ARM má všetko o čom sa v tom príspevku písalo. Zabezpečila to už spomenutá inštrukčná sada pre Javu. Neviem či si si všimol, java sa používa kôli portabilite už od minulého tisícročia. Ostatné platformy ju len emulujú.

    Takže, ako si podotkol, neočakávam od Teba slová ktoré si naznačil.
    Bedňa avatar 25.9.2011 19:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    :-D Ja skapem, no čo už, nieje čo dodať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.9.2011 15:36 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Ich výkon je ale silne degradovaný absenciou inštrukčnej sady používanej pre prácu s textami. Takže existencia inštrukčnej sady schopnej priamo vykonávať java kód už nemá čo urýchliť napríklad pri prezeraní blikajúcich stránok.
    Můžeš nám tu vysvětlit, co má blikající text společného s CPU? Nebo jak blikající text souvisí s instrukční sadou pro práci s textem, popřípadě tu instrukční sadu pro práci s textem, chci říct, viděl jsi někdy C knihovnu? :-)
    25.9.2011 15:53 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Áno, videl som statické a dynamické knižnice, tak isto ako som videl zdieľané objekty. Ale, nechápem čo má spoločné knižnica jazyka C s java skriptom na blikajúcich internetových stránkach.

    Ten spomenutý java skript je treba spracovať po slovách aby sa mohol spracovať do niečoho čo už dokáže priamo vykonať CPU. A ten preprocessing sa robí trochu pomalšie keď CPU nemá inštrukčnú sadu na spracovanie textu.
    26.9.2011 01:23 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Áno, videl som statické a dynamické knižnice, tak isto ako som videl zdieľané objekty. Ale, nechápem čo má spoločné knižnica jazyka C s java skriptom na blikajúcich internetových stránkach.
    Má to společné jen to, že v tom C/C++ to končí. Ještě jsem neviděl instrukci na zpracování textu (nepočítám některé specializované SSE4 instrukce, ale o tom se určitě nebavíme).
    Ten spomenutý java skript je treba spracovať po slovách aby sa mohol spracovať do niečoho čo už dokáže priamo vykonať CPU. A ten preprocessing sa robí trochu pomalšie keď CPU nemá inštrukčnú sadu na spracovanie textu.
    Já ti nevím, tak chceš mluvit o javě nebo javascriptu? Protože ačkoliv některé telefony jsou schopné zpracovat java byte-code, tak to s javascriptem nemá co dělat, navíc pro javascript žádný standardní byte-code ani neexistuje.

    Navíc, o jakém zpracování textu pořád mluvíš? Zpracování textu je i parsování HTML, CSS, XML, uživatelského vstupu a dokonce i síťových protokolů (HTTP třeba). Každý procesor má instrukce, které se na zpracování používají, ale jsou to primitivní instrukce na porovnávání hodnot, čtení/zápis do paměti, atd..., žádné instrukce typu "najdi javascript token" jsem ještě neviděl.
    26.9.2011 16:10 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Má to společné jen to, že v tom C/C++ to končí.
    Tak to bolo k veci.
    Ještě jsem neviděl instrukci na zpracování textu (nepočítám některé specializované SSE4 instrukce, ale o tom se určitě nebavíme).
    Na servri root.cz vychádza pekný seriál o procesoroch a jeho súčasťou sú inštrukčné sady procesorov.
    Já ti nevím, tak chceš mluvit o javě nebo javascriptu? Protože ačkoliv některé telefony jsou schopné zpracovat java byte-code, tak to s javascriptem nemá co dělat, navíc pro javascript žádný standardní byte-code ani neexistuje.
    Reagoval som na JIT, a uviedol som obidve implementácie jazyka java ako príklad ako to funguje s a bez. Java bola spomenutá anonymom ktorý sa podpísal ako "R".
    Navíc, o jakém zpracování textu pořád mluvíš? Zpracování textu je i parsování HTML, CSS, XML, uživatelského vstupu a dokonce i síťových protokolů (HTTP třeba).
    Lexical parsing, a podobné veci ktoré sa dejú v inetrpreteroch jazyka.
    Každý procesor má instrukce, které se na zpracování používají, ale jsou to primitivní instrukce na porovnávání hodnot, čtení/zápis do paměti, atd..., žádné instrukce typu "najdi javascript token" jsem ještě neviděl.
    Áno. Len je rozdiel, keď sa vykoná inštrukcia (voľne preložené do ľudskej reči) nájdi medzeru alebo iný oddelovač slov, a keď sa niečo také vykonáva sériou inštrukcií.
    26.9.2011 17:42 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    nájdi medzeru alebo iný oddelovač slov

    Wow. Takovou instrukci jsem teda nikdy neviděl. Fakt něco takovýho existuje? To existuje fakt na nějaké architektuře HW instrukce která prohledává pole bajtů a nějaký hledá? A jak dlouho se taková instrukce vykonává?? Co přerušení během takové instrukce?
    27.9.2011 18:29 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Niesi náhodou tajomný pán R? Lebo máš s ním spoločnú rétoriku. Do príspevku dáš zjavnú nepravdu a chceš aby Ti ju niekto vyvrátil. Ale, aspoň nedávaš hlášky typu citacion needed.
    27.9.2011 19:04 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Já se prostě jenom ptám. Jsem líný hledat datasheety. Kdysi jsem je pročítal a nic takového jsem tam neviděl :-)
    27.9.2011 21:41 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    To je samozrejmé, to beriem. Kedysi som mal k dispozícii rozpis inštrukcií aj s príkladmi použitia pre Pentium prvej generácie, a tá príručka sa po vytlačení nedala zviazať. Takže je pochopiteľné, že si to kôlivá vlasnej lenivosti nenašiel. Na google sa moc nepoužíva klávesová skratka CTRL+F.
    24.9.2011 01:11 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Pokud je na vsech HW platformach stejnej tool chain a systemovy knihovny, tak staci crosskompilace a minimum uprav. Vzdycky je to jen o tom, jak moc blizko musis jit k HW a co za to zaplatis. Ciste VM platforma je jen a pouze stary neQNX BlackBerry a neco pro ten system delat je hnus fialovej. Android by byl bez NDK a C/C++ v pozadi uplne v haji. Stejne jako vsechny ostatni mobilni platformy.

    Na rovinu musim rict, ze v dnesni dobe mi prijde rozumnejsi stavet mobilni aplikace na rychlym C++/C/OjbC backendu, kterej zapouzdri vykonove narocny ukony a JakysiScript/NejakyML zajistej flexibilitu frontendu. Java muze fungovat jako univerzalni kladivo na serverech, kde je hromada vykonu a pameti, ale na mobilech se tenhle pristup moc nehodi.
    26.9.2011 00:43 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung Bada bude open source
    Qt, neslyšeli? Nikdy?!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.