abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 45
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 876 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    23.2.2011 22:37 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývoj webové aplikace v 5+ lidí
    Pokud to neznáte vy, tak je to vaše věc, ale při tvrzení, že nikdo a nikdy a neexistuje si myslím že jste trochu ujel.
    Už jenom samotný fakt, že drtivá většina takové problémy nemá, svědčí o tom, že vámi popisované problémy nejsou způsobeny použitou technologií a organizací práce, ale něčím jiným. „Nikdo a nikdy“ je jenom takový hovorový výraz, který se často používá i v případě, že se najde pár výjimek. Vy byste se ale spíš měl zabývat rozporem, že tvrdíte, že něco způsobuje problémy, a většina uživatelů se s takovým problémem nesetkala.
    Cena za chybu se nezlevňuje.
    Cena za chybu při vývoji samozřejmě zlevňuje. Dříve jste musel přelepovat dirku nebo rovnou vyhodit celý štítek, přišel jste o drahocenný strojový čas – dneska zmáčknete delete nebo za minutu spustíte kompilaci znova. To je výrazné zlevnění.
    Cena za chybu je funkce silně závislá na čase mezi jejím vyrobením a opravením. A s tím časem lze pracovat. V dobách štítků to bylo dlouho pro ty důvody které popisujete. A ještě dnes je např. rozdíl mezi tím, když si spustíte kompilaci z příkazové řádky a čekáte na zapomenuté středníky, a tím když to IDE automaticky podtrhne červeně. Programátor pracující s IDE opraví syntaktickou chybu rychleji než programátor pracující s editorem a překladačem. Aplikací stejného principu týmy pracující s CI opraví chyby v programu rychleji než týmy pracující s feature větvemi.
    Nepřipadá vám to divné? Uvedete X příkladů, které programátorovi usnadňují práci a nenutí ho udělat to hned na první pokus správně, a nakonec k tomu přiřadíte pravý opak, který programátorovi práci přidělává a nutí ho vše dělat „na první dobrou“. To se k sobě moc nehodí…
    Rozdělit čas na T1 vývoj a T2 testování znamená že do konce T2 nebudu vědět jestli práce v T1 za něco stojí. Co když na začátku T1 udělám chybný předpoklad a na tom postavím celou další práci? To je extrémní případ, ale ukazuje, jak je důležité odhalit co nejvíc problémů co nejdřív.
    Proto se běžně vývoj a testování prolíná. Jenže k tomu je potřeba klid, nemůžete vyvíjet a testovat, když vám zároveň pořád přicházejí změny a chyby od někoho jiného.
    Výhoda toho "mého" přístupu je, že eliminuje všechy složky, které vám běžně působí problém. A sice "ejhle", "honem", "trávíš čas" (ve smyslu čekáš/vyčerpáváš se) a "překopat". A to právě proto, že je to nastavené tak, aby se tyhle věci nestihly vyvinout a nabobtnat. … Ano čas je kratší, výsledek je funkční
    Chápal bych to tak, že pro samou integraci s kódem, který se nikdy nepoužije, už vám nezbývá žádný čas na vývoj. Ale tak jste to asi nemyslel. Zajímalo by mne, jak tím, že někomu zkrátíte čas na vývoj, docílíte toho, aby nedělal chyby a navrhl vše rovnou správně. Proč se ta vaše metoda nepoužívá třeba ve výrobě? Vyrábíte jeden výrobek 3 dny a občas stejně vyrobíte zmetek? Od teď to musíte stihnout za 4 hodiny, a uvidíte, že zmetky už nebudou… Já bych na to tedy nevsadil ani korunu.
    CHAPTER 1 Why Agile? Agile development is popular. All the cool kids are doing it: Google, Yahoo, Symantec, Microsoft, and the list goes on.
    Nás nezajímá, kdo používá úplně jiné metody vývoje, než vy. Nás by zajímal někdo, kdo používá tu vaši metodu „čím méně času, tím lepší výsledek“. Až budete mít někdy hodně klidnou náladu a jen tak něco vás nevyvede z míry, přečtěte si o tom, jak Microsoft vyvíjí Windows, a jak trvá týdny, než kód od programátora přes různé větve probublá do masteru.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.