abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 44
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 875 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    13.2.2011 13:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývoj webové aplikace v 5+ lidí
    Vývoj funkce může trvat déle, ale doba, po kterou je kód technicky nefunkční (nejde přeložit, nefungují testy), může být podstatně kratší.
    Může být kratší, ale také nemusí, někdy může oprava trvat opravdu několik dní. Ale nejde jen o technickou nefunkčnost. Představte si třeba e-shop – někdo upraví funkcionalitu přidávání do košíku. Kód jde přeložit a nepadají testy, ale nejde věci přidávat do košíku (protože se celá funkcionalita mění a znamená to několik dní či týdnů práce). Ostatní členové týmu, kteří dělají na zobrazení obsahu košíku, sestavení objednávky, fakturaci, expedici apod. mohou během té doby sice psát kód a testy, kompilovat s zkoušet testy, ale nemohou si to naživo vyzkoušet, protože s prázdným košíkem nemohou pokračovat – neuvidí, jak se s tím asi bude pracovat uživateli, jestli se to dobře ovládá, jestli se to chová logicky, jestli uživatel nemůže zadat nějaký neočekávaný vstup. S tím vším musí čekat, až tým, který mění košík, dodělá svou práci. Ale proč, je ty změny vůbec nezajímají.
    Takhle se to dá naplánovat vždycky.
    Je vidět, že jste nikdy nepracoval na větším projektu.
    Počet konfliktů není velký, právě protože ten půlden.
    Jeden konflikt za půlden mi dává 40 konfliktů za měsíc. Jeden konflikt za čtrnáct dní mi dává 2 konflikty za měsíc. Co je míň?
    Ten čtyřnásobný příklad mi nějak nesedí.
    Co vám na něm nesedí? Mám nějaké rozhraní, třeba metodu. Vyvíjím novou funkci, předpokládám, že tam budu potřebovat dva další parametry navíc. Přidám je do rozhraní, všichni refaktorují. Za pár dní zjistím, že se jeden parametr vůbec nepoužívá, tak ho vyhodím. Všichni refaktorují. Po nějaké době zjistím, že mi nestačí předat id objektu (ten nový parametr), ale že je kvůli optimalizaci lepší předávat celý objekt. Opět všichni refaktorují. Pak zjistím, že se ta funkce většinou volá s nulovým novým parametrem, takže do rozhraní přidám zpátky i tu původní funkci, která bude volat interně tu novou. Všichni se vrací zpátky ke kódu, který měli na začátku. Kdybych je průběžným tlačením nehotového kódu do společné repository nenutil reagovat na každou moji změnu, nemuseli dělat vůbec nic (nebo jeden refaktoring, pokud bych neudělal poslední krok). Místo toho jsem je nutil k průběžným úpravám, které je odvádějí od jejich práce. Navíc je mi k ničemu historie práce v VCS, protože jsou tam zmatlané dohromady změny funkcionalit a merge.
    Kernel je trochu jiná dimenze, ale i tam lze nalézt analogie. Mají jasně stanovený časový plán, kterým se vývoj řídí (merge window, atd.), mají integrační větev next, mají systém "první příspěvek projde bez konfliktů a ostatní mergujou", atd. Na druhou stranu taky mají milion regresí (i bezpečnostních), protože testy žádné a kontrola očima nestačí.
    Ale ten časový plán nepočítá s tím, že se ucelené změny v kódu zvládnou během půl dne. Naopak, vývoj jádra je postaven na tom, že se pracuje paralelně ve spoustě větví, a do master větve se kód dává až po funkčních celcích. A že by Linus musel neustále řešit nějaké hrozné konflikty při mergování, to se mi nezdá.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.