abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    včera 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 0
    7.4. 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.4. 10:22 | Komunita

    Michael Meeks, CEO společnosti Collabora, na apríla oznámil, nebyl to ale apríl, že nadace The Document Foundation zastřešující vývoj kancelářského balíku LibreOffice vyloučila ze svých řad všechny zaměstnance a partnery společnosti Collabora, tj. více než třicet lidí, kteří po mnoho let přispívali do LibreOffice. Nadace The Document Foundation po několika dnech publikovala oficiální vyjádření. Přiznává pochybení při zakládání

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    6.4. 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že v úterý 14. dubna (změna!!!) od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout

    … více »
    bkralik | Komentářů: 3
    5.4. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1248 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Marián Kyral avatar 5.9.2011 06:56 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Používám, ale minimálně.
    Valerius avatar 9.9.2011 11:57 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    +1
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    |🇵🇸 avatar 5.9.2011 12:34 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID

    Heh, OpenID? That's totally gay...

    ...real men remember tens or even hundreds of unique, randomly-generated super-strong passwords.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.9.2011 15:41 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    pavlix avatar 15.9.2011 00:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Nechceš jít přiživovat hulána někam jinam? Osobně proti němu nic nemám, ale přijde mi, že jsou stránky, které si odkaz z dobře rankovaného abc zaslouží víc.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.9.2011 17:40 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Třeba ty tvoje vid? Hahaha
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    cezz avatar 21.9.2011 01:58 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Tie su aspon k teme ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    pavlix avatar 23.9.2011 18:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Třeba ty tvoje vid? Hahaha
    Spousta jiných.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.9.2011 19:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Tak to by se asi měl podívat na toto...
    26.9.2011 11:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    no nevim, já si pamatuju correct, horse, staple, ale zaboha si nikdy nemůžu vzpomenout na battery ...
    pavlix avatar 5.9.2011 14:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Používám denně díky konkurenčnímu Root.cz a dalším portálům Internet Info.

    Zcela náhodou jsem získal ověřenou identitu na MojeID (na konferenci IT 2011 stačilo vytáhnout občanku), na to delegované pavlix.net, které jsem používal před časem se svou vlastní implementací OpenID přes Jabber (padalo to kvůli divné knihovně a nenašel jsem čas to opravit).

    Ale jak říkal kolega kolibáč...
    ...real men remember tens or even hundreds of unique, randomly-generated super-strong passwords.
    (Nebo vše cpou do texťáku či ekvivalentu.)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    |🇵🇸 avatar 5.9.2011 16:58 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    (Nebo vše cpou do texťáku či ekvivalentu.)

    To se pleteš, to se pleteš! Jedině na nalepovací žlutý poznámkový papírek na monitor!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    6.9.2011 14:49 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Ty aspoň nejdou vzdáleně hacknout :-)
    pavlix avatar 6.9.2011 15:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    To taky už není pravda, od té doby, co bylo vynalezeno toto.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.9.2011 17:52 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Jako správnej programátor žiju přece v černé kobce bez oken, ne? :-D
    pavlix avatar 6.9.2011 21:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Tak si to užij, programátore :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.9.2011 18:40 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Nekolikrat jsem ho pouzil, ale spis omylem. uvazoval jsem, ze bych openid pouzil i v nekolika projektech, ale vadi me, ze s nim nejde primocare nahradit formular login/heslo a je tam ten zbytecny krok, kdy se otevira okno u providera.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    pavlix avatar 5.9.2011 21:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Kdyby ten krok byl zbytečný, tak by tam nebyl :). Okno u providera se vůbec otevírat nemusí, pokud je dotyčný už do OpenID přihlášený a má potvrzeno, že se dané stránce můžou předávat požadované údaje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.9.2011 21:40 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Kdyby ten krok byl zbytečný, tak by tam nebyl :)
    Cekal jsem, kdy se nekdo ozve. Pochopitelne chapu, ze z pohledu navrhu OpenID ten krok neni zbytecny a bez neho by to s bezpecnostni stalo za starou backoru. Kdyz se na to podivas z pohledu uzivatele, tak uz ten krok zbytecny je. Co mi vadi je, ze proste nemuzes udelat bezesvou integraci do standardniho prihlasovani login/heslo na kterou jsou lidi zvykli.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    pavlix avatar 6.9.2011 05:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Ale můžeš, za předpokladu, že přistoupíš na to, že to ti lidi jednou zaškrtnou, na což bys přistupit měl, je to jednodušší než registrace s ověřením e-mailu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.9.2011 14:50 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Nepoužívám, nechci, nepotřebuji. Zvlášť v dnešní době, kdy už některé weby nabízejí přihlášení přes Twitter/Facebook.
    pavlix avatar 6.9.2011 15:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Nepoužívám, nechci, nepotřebuji. Zvlášť v dnešní době, kdy už některé weby nabízejí přihlášení přes Twitter/Facebook.
    A můžeš si o tom psát s holčičkama po ajsíkjů :).

    Někdo holt má rád univerzální standardny, někdo ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.9.2011 17:54 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Nemám nic proti standardům. Ale zde ještě jaksi nebylo naplněno to nadkritické množství webu, které umožňují přihlášení OpenID abych se tím začal zabývat. Tedy není to tak, že bych říkal, že je to nesmysl ale spíše že mi to zatím k ničemu nebude (neboť tam, kam chodím nejčastěji, OpenID není).

    A jinak jo, ty holčičky mohou být výhoda :-)
    pavlix avatar 6.9.2011 21:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Nemám nic proti standardům. Ale zde ještě jaksi nebylo naplněno to nadkritické množství webu, které umožňují přihlášení OpenID abych se tím začal zabývat. Tedy není to tak, že bych říkal, že je to nesmysl ale spíše že mi to zatím k ničemu nebude (neboť tam, kam chodím nejčastěji, OpenID není).
    Já ten standard taky nikomu nenutím, maximálně provozovatele požádám a počkám, zda odmítnou.

    Zde pouze vyvracím argumentaci Twitterem a Facebookem, které neodpovídají ani nejzákladnějším požadavkům obecně použitelné (tedy decentralizované) služby.
    A jinak jo, ty holčičky mohou být výhoda :-)
    Tak což o to, dneska na to stačí Facebook s jabber konektivitou (jen client-to-server). Federovaná služba to bohužel není, ale co naděláš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    yac avatar 6.9.2011 17:49 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Hojně používám OpenID spojené s google účtem, kterým se dá překvapivě pohodlně přihlásit do spousty různých služeb, takže jsem ušetřil kotel času na otravných registracích.
    srck! Linux smrdí. Méně.
    cezz avatar 6.9.2011 21:57 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Mne to nejak poriadne nefungovalo ani na rootovi (namiesto mena to zobrazuje nejaku cast tej skaredej auth url)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    pavlix avatar 7.9.2011 17:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Mne to nejak poriadne nefungovalo ani na rootovi (namiesto mena to zobrazuje nejaku cast tej skaredej auth url)
    Že ti to něco zobrazovalo, je důkaz, že ti to fungovalo :).

    Mě to překvapilo opačným způsobem, na Rootu mi to zobrazuje místo OpenID jméno a příjmení, což bych ještě docela chápal (i když volitelná přezdívka by byla lepší), ale nikde to neprezentuje mé OpenID.

    Že máš škaredou auth url je tvoje blbost. Já pouhávám pavlix.net :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    cezz avatar 8.9.2011 01:26 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Vsak ja nevravim, ze mi to nefungovalo - prihlasit som sa s tym dokazal. Ale namiesto mena/priezviska to zobrazovalo tu URL, ani to nie celu (co sa mi zda trochu cudne) Proste to nefungovalo poriadne :)
    Že máš škaredou auth url je tvoje blbost. Já pouhávám pavlix.net :).
    Blbost ani tak nie, ako lenivost :) V zasade je to jediny web, kde by pre mna malo zmysel sa prihlasit a zaroven je tam moznost pouzivat openid, tak som si povedal, ze pouzijem to, ktore mam s google uctom.. Pre jednu stranku jaksi zatial nemam potrebu si rozbiehat vlastne openid.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    pavlix avatar 8.9.2011 11:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Vsak ja nevravim, ze mi to nefungovalo - prihlasit som sa s tym dokazal. Ale namiesto mena/priezviska to zobrazovalo tu URL, ani to nie celu (co sa mi zda trochu cudne) Proste to nefungovalo poriadne :)
    Nemůžu srovnat, dneska jim to zřejmě funguje jinak.
    Blbost ani tak nie, ako lenivost :) V zasade je to jediny web, kde by pre mna malo zmysel sa prihlasit a zaroven je tam moznost pouzivat openid, tak som si povedal, ze pouzijem to, ktore mam s google uctom.. Pre jednu stranku jaksi zatial nemam potrebu si rozbiehat vlastne openid.
    Chápu, tak ono pro klasickou registraci je asi lepší, když ti umožní to samé, co ostatním registrovaným uživatelům. Ale zatím bych se spíš zajímal o další místa, kde to vůbec zavedou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.9.2011 15:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Teď jsem zjistil, že můj účet na stackoverflow je vlastně openid od stackexchange. Mimochodem, jak složité je být sám sobě openid providerem? To bych asi radši...
    26.9.2011 15:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Už nic, tady o tom mají krátké povídání...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.