abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:55 | Komunita

    MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    |🇵🇸 | Komentářů: 20
    12.9. 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.9. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.9. 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (7%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 181 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    21.12.2006 23:00 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Za současných podmínek NE.
    Baník pyčo!
    21.12.2006 23:01 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Hm, ale sakra, ja porušil tradici. Tak dodatečně: PRVNIII ;]...
    Baník pyčo!
    Saljack avatar 21.12.2006 23:03 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Když to bude výhodný tak ano
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    21.12.2006 23:07 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Tradice? :-), ok, ehm... děkuji za podporu a... ;-) Ok, jsem hnidopich, omlouvám se...
    Baník pyčo!
    21.12.2006 23:09 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    A pokud to bude výhodné jen pro Novell a ostatní distributoři si mohou..., protože je bude nahánět MS kdoví čím, tak se raději bez OpenXML v OO obejdu.
    Baník pyčo!
    freshmouse avatar 21.12.2006 23:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    To nejde jen tak říci JO nebo NE. Je to mnohem složitější a je potřeba se na to zaměřit z různých úhlů a vzdáleností... Například: co poskytuje OpenXML a ODF nikoli?
    andree avatar 22.12.2006 01:06 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    hlavna otazka je, aka podpora OpenXML... nevidim do toho, ale pripada mi ze 6000 stran dokumentacie nebude zdaleka mozne naimplementovat v rade mesiacov - mozno ani rokov (hlavne ked budu aktualizacie..).. a tak bude podpora nakoniec na urovni "stareho Office formatu". nevravim, ze ta podpora je vyslovene zla - ale stale existuju problemy s konverziou formatovania ci vzorcov z excelu... skratka mi pride, ze publikovanim takej "brutalnej" specifikacie sa nic nevyriesilo a az na odpadnutie potreby reverse engineeringu formatu bude stale rovnaky problem importovat data z neho...

    ono je totiz pekne poznat format, ale ked je ten format prisposobeny vnutornej strukture dat v M$ office, dost tazko sa to bude konvertovat na strukturu v inych balikoch.. if you know what i mean :-)
    Mikos avatar 24.12.2006 16:20 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    OpenXML je na implementaci opravdu šílené. Doporučuji přečíst blogpost Let's support OpenXML! od vývojáře KOffice. Podle jednoduchých propočtů to vypadá, že 5 vývojářům pracujících jen na podpoře OpenXML by zabralo cca 12 let (!!!) naimplementovat kompletní specifikaci OpenXML 1.0 do KOffice. Přičemž implementace OpenDocument formátu byla zvládnuta v nesrovnatelně kratším časovém úseku a v mnohem menším počtu vývojářů.

    Viz výtah z původního shrnutí které zmíněný blogpost komentuje a rozvádí:
    Word, alone, has more than 1100 individual XML elements that need to be processed. We do this processing by writing something called a "handler", and each one of these elements needs a handler.

    a team of 5 developers will implement 25 handlers a week, which means that we’d have all the XML handlers written in 44 weeks.

    Nevertheless, we’ve taken a little less than a year to get the converters reading the new file format. We still aren't writing the new file format [...] and I’ve completely left out all of the design and coding for the intermediate representation of the file.

    In other words, we're almost halfway through the schedule, with less than a quarter of the development work done.

    This is just for Word.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    22.12.2006 01:46 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Otázka je: co je mi po tom, sakra?
    Marián Kyral avatar 22.12.2006 08:54 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Klidně, ale jedině, pokud bude MS Office na oplátku plně podporovat formát OOo.
    22.12.2006 09:01 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Pokud bude vzdycky uroven podpory OpenXML v OOo stejna jako v MS Office, tak jsem rozhodne pro. Nelibilo by se mi ale, kdyby OpenXML v MS Office bylo "standardnejsi" nez v OOo.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    yac avatar 22.12.2006 10:38 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Souhlasim, ale musi to byt podpora kvalitni - bud vsechno nebo nic. Pokud bude na vyber z M$O a OOo, pricemz jedna bude umet oba formaty a bude zadarmo a jedna bude stat silene penize a bude umet implicitne jen jeden(nevim, jestli uz si M$ nahodou neuvedomil, ze nepodporovat ODF primo v office by byla kriticka chyba a upustil od pluginu), vyber je docela jasny. Tedy z pohledu "bezneho uzivatele" rozhodne. Nedavno muj kamarad instaloval OOo, protoze jsem mu posilal ODF soubory a on to nemel jak otevrit... a ted ma OOo jako default. Kdyby byla v M$O podpora, nikdy by se to nestalo...
    srck! Linux smrdí. Méně.
    Milan Lajtoš avatar 22.12.2006 12:14 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    +1
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    22.12.2006 10:42 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    I když mi MS dělá problémy ve škole se svym docem tak říkám jednoznačně NE! ODT je plně vyhovující formát, který je podporován všemi balíky ... krom jednoho. Implementovat to tam je krok z5.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    22.12.2006 11:56 Láďa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Určitě ANO. OOo to dá mnohem větší šanci se rozšířit - kompatibilita s majoritním kancelářským balíkem je klíčová.
    Voty avatar 22.12.2006 13:02 Voty | skóre: 12 | blog: gemini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Zcela souhlasim. Je jedno ktery format bude rozsireny, pokud bude otevreny, dokumentovany a siroce podporovany. Jedno zda OpenXML ci ODT, nebot to uzivatele uz nezajima. Ale alespon jeden je potreba rozsirit a pouzivat.
    Jednu rozbil a tu druhou ztratil.
    26.12.2006 00:03 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Neni jedno, ktery to bude.

    Pokud ma Microsoft OpenXML 5x delsi specifikaci, pak nema smysl ho podporovat, kdyz uz tu mame ISO standard, ktery ma specifikaci 5x kratsi a uz je implementovany.

    Pripada mi to jako pokus Microsoftu uzbrojit open source komunitu. Nemame zdroje soutezit s Microsoftem v potencialu implementovat jeho bloatspec. Navic, co bude, az Microsoft vyda specifikaci OpenXML 2.0, ktera bude mit 17400 stran? Hm? ...

    Budeme v pekny kasi.
    emorjino avatar 22.12.2006 12:39 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    JSem spíš pro. Věřím, že OpenXML bude implementován lépe, než současný .doc a tudíž to bude lepší pro uživatele, kteří potřebují fungovat i s MS formáty.
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    22.12.2006 18:02 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Měl bych dotaz pro ty, kdo jsou proti podpoře OpenXML v OOo: protestujete stejně vehementně proti existenci projektu Samba a podpoře filesystémů VFAT a NTFS v Linuxu? Pokud ne, proč?
    23.12.2006 17:20 Josef Navrátil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    IMHO to jsou naprosto odlišné záležitosti. Samba a podpora VFAT, NTFS jsou pro rozšíření Linuxu nutnost. Podpora OpenXML nikoliv. Ve srovnání s ODT nepřináší nic nového, ani lepšího. Docela si nepodporu OpenXML dokáži představit jako akt svrchovanosti a samostatnosti. Nicméně si myslím, že nakonec implementována bude, protože Novell.
    nemo avatar 24.12.2006 00:17 nemo | skóre: 12 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Ale neni. Kdyz treba ja NTFS a vFAT nepotrebuji, muzu rikat, ze by se mela podpora odebrat?

    Naopak pro cloveka, ktery podporu potrebuje, je to o duvod vice, proc pouzivat Linux, ktery umi vse, oproti Windows, ktere umi jen neco. To, ze je to treba horsi format, nerozhoduje. Ja nemohu ovlivnit to, aby me osoba XY OXML neposilala, nemuzu presvedcit vsechny, ze JA nejsem schopny takovy format otevrit...
    "Laughter is the best tech support!"
    25.12.2006 22:38 Láďa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    "akt svrchovanosti a samostatnosti" není nic jiného než póza, úplně zbytečná a nebezpečná.
    24.12.2006 17:54 Ludva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    U Samby mi nehrozí, že mi ji lidi budou posílat mailem a budou předpokládat, že ji přečtu, a přitom bude její podpora v Open Office funkční jen částečně.
    25.12.2006 00:31 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    obavam se, ze si nekdo v MS zrovna zaregistroval patent na smb over smtp
    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    24.12.2006 19:13 zigi | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Ja osobne vidim problem v tom, ze ODF tu byl prvni (aspon si myslim) a jako prvni byl uznan na uradech jako format dokumentu pro elektronicky korespondencni styk s obcany a tak si M$ musel na truc vymyslet vlastni format, misto toho, aby uznal certifikovany format.
    andree avatar 25.12.2006 22:59 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    myslim ze z trucu to nebolo... takto vydali format, ktory je technicky mozno to iste ako DOC/XLS/... - akurat v textaku.. takze prevod office na novy format ich bude stat par dolarov, kym vytvorenie kompletneho importu/exportu do ODF by ich stal peknych par milionikov/miliard... takze tym padom ostatni budu stale musiet investovat do pluginov na konverziu - a oni sa mozu tvarit akoze su free a otvoreni.. keby som mal monopol, tiez to tak robim a nes... sa s tym :o)))
    24.12.2006 01:08 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    aspon nekde sou lidi normalni...konecne zadna vanocni anketa :)) Vsechny ostatni servry sou tim trapny :P Ja treba na Vanoce kompiluju kernel...takovej darek :)

    Co se tyce OpenXML ... je mi to suma FuCk :)
    25.12.2006 12:12 Franta Uživatel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Docela bych se spokojil i s tím aby po instalaci OOo ihned šel zvuk v prezentacích bez nějakých opiček s instalací Javy ;-)
    25.12.2006 12:15 vojtes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    No pokud by ta implementace do OOo byla tak složitá, jak tady někdo píšete, tak radši ne.

    Vývojáři OOo by se měli raději soustředit na důležitější věci.
    25.12.2006 13:05 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Z pohledu uzivatele by se mi podpora OpenXML urcite libila, ale pokud by ji chteli v OO implementovat, tak by museli pristoupit na 120ti strankovou licenci M$, ktera jim zakazuje treba pouzivat nektere graficke prvky ovladani. To mi prijde jako docela vydirani.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    Luk avatar 25.12.2006 16:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?

    Podle vyjádření Briana Jonese z Microsoftu je to blbost. Jinde zase přímo píše:

    You don’t need to sign anything or even reference anything. You are free to use our formats as much as you want and you don’t need to make any mention or reference to Microsoft. You can implement these formats so that you can both read and write the formats with your technology, code, solution, etc. In other words we will not sue people for using the formats even if it is competitive software.
    ...
    If you want to build a solution that works with our formats you’re free to do so without worrying about patents or licenses associated with our formats.

    Není mi vůbec jasné, odkud se berou informace o nutnosti přistupovat na nějakou šílenou licenci. Narozdíl od informací o obrovské složitosti formátu (které věřím, i když specifikaci OpenXML příliš neznám) je nepokládám za pravdivé.

    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.12.2006 20:48 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Tato informace byla publikovana na zive.cz. Verim vsak, ze mate pravdu vy a jedna se o novinarskou kachnu.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    26.12.2006 00:14 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Tim jen priznava, ze OpenXML je format zatizeny patenty. A dodava, ze Microsoft nebude nikoho zalovat za pouzivani. To vsak neni dost, pro ochranu investice do implementace. Jsem si temer jist, ze pokud Microsft uzna za vhodne, najde cestu, jak tohle tvrzeni obejit. Napada me jedna. Proste ty patenty proda a novy majitel uz nemusi byt vazan slibem, ktery ucinil Microsoft.

    Mozna by nekdo, kdo se vic vyzna v americkem pravu, mohl rict, zda je to mozny scenar a/nebo napsat co by pripadne mohl MS ucinit, aby konkurencni implementaci zabranil v rozsireni, kdyz se mu to nebude hodit do kramu.

    Treba by mohl vyzadovat (placenou) certifikaci na kompatibilitu, pokud nejaka firma bude chtit tvrdit, ze jeji software podporuje OpenXML standard. Zalezi na tom, jak vysoka ta cena bude...

    Nebo jsem jen paranoidni?
    25.12.2006 20:44 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Boli by vysledky ankety rovnake, keby otazka znela:
    Tesite sa, ze v Java based OO bude MONO pluggin? ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    26.12.2006 07:23 Nelibi se mi anketa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    Co je to sakra OOo ? OpenOfficeOffice ? Nebo snad OpenOpenOffice ? popr. Open Office Office ? Melo by to byt prece OO
    26.12.2006 07:26 Nelibi se mi anketa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    a jeste nez kdokoli stihne odepsat, ze je to jasne (OpenOffice.org) tak odpovidam, ze M$ Office je pak MSOc ? (microsoftoffice.com)
    26.12.2006 12:06 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    MS Office se jmenuje MS Office. Kdyby se jmenoval MS Office.com, třeba by se používala zkratka MSOc. OpenOffice.org se jmenuje OpenOffice.org, proto se zkracuje na OOo. Kdyby se jmenoval OpenOffice, zkracoval by se na OO. Jak prosté...
    26.12.2006 12:13 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    pis si to jak chces, hlavne at je tomu rozumet...
    freshmouse avatar 26.12.2006 12:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlasíte s podporou OpenXML v OOo?
    OOo je nový druh smajlíka...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.