abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:55 | Nová verze

    Byla vydána Java 26 / JDK 26. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 10. Odstraněno bylo Applet API.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 260 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub). Odstraněna byla podpora skriptů System V. Aktualizovány byly závislosti. Minimální verze Linuxu z 5.4 na 5.10, OpenSSL z 1.1.0 na 3.0.0, Pythonu z 3.7.0 na 3.9.0…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 18:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 35
    16.3. 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    16.3. 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    16.3. 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1098 hlasů
     Komentářů: 27, poslední včera 19:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    5.4.2019 22:47 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Ne, je to blbost a prekonany hype.
    18.4.2019 01:19 maco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    prekonany hype
    cim? Blbost bych nerekl ale je to zatim dost draha hracka. Az to bude alespon s 2K na oko budu o tom uvazovat. Treba videt film vetrelec ve 3D pro me lakave ale to uz se bohuzel nestane. Museli by me nalakat na neco podobneho. Avatar mi stacil ve 2D abych poznal ze to byla kravina.
    xkucf03 avatar 29.4.2019 12:21 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?

    Zrovna kvůli filmům nepotřebuješ mít na hlavě VR brýle. Na to stačí 3D projektor, na kterém se dá zároveň pohodlně koukat i na 2D filmy.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.4.2019 10:13 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Měl jsem možnost si vyzkoušet Oculus a rozlišení mi připadá moc malé. Až se rozlišení zvýší tak že to úhlově bude odpovídat monitoru co mám na stole alespoň při vzdálenosti 20cm před obrazovkou (mám 24" 1920x1200) tak to bude mít smysl zkoušet.

    V tuhle chvíli by mi asi stačilo AR, něco jako hololens - s tím by se asi dalo kupříkladu programovat na cestách, popřípadě by v kanceláři přestaly zavazet velké a žravé monitory. Pro pořádnou VR IMHO stejně člověk potřebuje i ostatní propriety jako všesměrový běžící pás, různé rukavice, ovladače, popruhy atd., aby to mělo smysl. Pak by to bylo o moc zajímavější - třeba by si člověk mohl doslova obejít dokola nějakou velkou věc (třeba 3d model nového letadla) zcela "lidsky přirozeně" aniž by musel fyzicky opustit místnost.
    Bystroushaak avatar 8.4.2019 10:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Jaký Oculus? Třeba ten poslední už má prý docela ucházející. A celkově toho má vyjít teď hodně, HTC taky něco chystá. A tohle je zajímavé: Retina resolution headset puts the “reality” into “virtual reality”
    V tuhle chvíli by mi asi stačilo AR, něco jako hololens - s tím by se asi dalo kupříkladu programovat na cestách, popřípadě by v kanceláři přestaly zavazet velké a žravé monitory.
    Nové Hololens vypadají dobře, ale ty staré byly velké, těžké, baterie moc dlouho nevydržela a hlavně uhel pohledu byl hodně malý. Celkově libovolné AR je o generaci pozadu co do optických vlastností za VR. Mrkni kdyžtak na /r/HMDProgramming co jsem založil na téma práce a HMD.
    Pro pořádnou VR IMHO stejně člověk potřebuje i ostatní propriety jako všesměrový běžící pás, různé rukavice, ovladače, popruhy atd., aby to mělo smysl. Pak by to bylo o moc zajímavější - třeba by si člověk mohl doslova obejít dokola nějakou velkou věc (třeba 3d model nového letadla) zcela "lidsky přirozeně" aniž by musel fyzicky opustit místnost.
    Trendem je tyhle ovladače odstranit tím že nacpeš kamery a senzory na ten headset. Tím pak můžeš jednak snímat pohyb rukou, jako to dělají třeba hololens, ale zajišťovat i to AR, protože kamery ti zajišťují jakousi transparentnost.

    Všesměrový pás je v podstatě dost hloupá věc, která v praxi tak moc nefunguje. Co jsem tak viděl, tak existuje několik projektů, které to řeší tak že máš počítač v batohu na zádech a chodíš někde v prostoru, a buďto ti kreslí zdi a objekty kolem jako obrysy, abys do nich nenarážel, nebo ti to upravuje virtuální svět tak, že tě to v tom reálném motá v kruhu.
    8.4.2019 14:42 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Ještě byl zajímavý projekt který nahrazovat všesměrový pás exoskeletonem zavěšeném na robotickém ramenu. Člověk ve VR pak chodí ve vzduchu a exoskelet mu poskytuje zpětnou vazbu a zvládne vytvořit i pocit chůze do schodů a podobně. Ve VR hernách a při práci ve VR by se to ujmout mohlo...
    8.4.2019 19:11 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Tohle zní ovšem opravdu zajímavě. Popravdě jsem už párkrát uvažoval jak to udělat, aby se ve VR mohl člověk třeba posadit, vyběhnout kopec, vylézt po stěně... Zajímavý nápad.
    8.4.2019 22:34 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    8.4.2019 22:35 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Ale jsem si jistá že jsem viděla i exoskelet co se dovedl hýbat ve zduchu na ramenu…
    8.4.2019 19:08 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Byl to DK2 takže máš asi pravdu.

    Ten všesměrový pás je opravdu problematický, ale o dost větší problém se mi jeví představa že budu k "výletu do VR" potřebovat stovky metrů čtverečních...
    Bystroushaak avatar 8.4.2019 20:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Ten všesměrový pás je opravdu problematický, ale o dost větší problém se mi jeví představa že budu k "výletu do VR" potřebovat stovky metrů čtverečních...
    Záleží na výletu no. Já osobně tohle zas tak moc neřeším, protože výlety mě tak moc nezajímají, zato přenosnou plochu s nekonečnou plochou na „monitory“ bych rozhodně využil o hodně radši, než čumět do 13" displeje notebooku.
    8.4.2019 21:42 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    S tím souhlasím. Nevím ovšem jestli bych přenosný pracovní-programovací VR systém nazval tohle právě tím "výletem". Mně by asi stačilo mít normální průhledový display a před sebou zhruba takový monitor co mám na stole. K tomu si můžu vzít normální klávesnici a trackpoint a můžu pracovat vlastně se stejným pohodlím jako u stolu. Myš moc nepoužívám a ideální by asi bylo kdybych prostě jen vybíral okna do kterých píšu tím že na ně "přísně pohlédnu" :-) když už bych to nedělal pomocí té klávesnice.

    Představa že mám kolem sebe kouli monitorů je asi ještě lepší, v kombinaci s kamerami na VR headsetu je možné míru izolace od okolí plynule řídit a případně ovlivňovat i to jak realitu vnímám (například si dokážu představit "real-life-adblock" co blokuje otravné cedule s reklamami všude okolo, třeba při jízdě autem nebo v MHD), ovšem ani to bych nenazval "výletem do VR".

    Pod výletem do VR si představuju že vyběhnu z centra města přímo na lesní pěšinu, horskou louku, pláž na atolu nebo do tropického pralesa. Pod výletem do VR si představuju že se budu pohybovat někde "jinde" aniž bych opustil místnost - jako v Ready Player One :-)
    Bystroushaak avatar 8.4.2019 21:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Mně by asi stačilo mít normální průhledový display a před sebou zhruba takový monitor co mám na stole.
    Hele, jasně. To by mi stačilo taky (mno, možná ne, teď jsem si koupi 32" 4K monitor a je to fakt rozdíl). Problém je, že ten relativně malý FOV (Field Of View) znamená, že trochu otočíš hlavou a ten monitor ti zmizí. Nebo když jsi u něj moc blízko, tak z něj vidíš jen výsek.

    Třeba už první hololens to uměly krásně přichytit na zeď, měl jsi pocit jak kdybys fakt koukal na monitor co tam je, tracking naprosto věrohodný, ale přijdeš k tomu blíž, vylezeš z FOV a z monitoru vidíš jen kousek. Nebo otočíš hlavou trochu a půlka monitoru ti zmizí.

    Ten druhý model Hololens by to měl mít podstatně lepší, ale ty jsem zatím nezkoušel a jednotlivcům se snad neprodávaj ani v preorderu. Tohle je excelentní článek: Microsoft’s HoloLens 2: a $3,500 mixed reality headset for the factory, not the living room, který dobře shrnuje jak moc je to cutting edge technologie a že bude trvat tak 5-10 let, než se AR brýle dostanou na fakt použitelnou úroveň.

    Oproti tomu dneska teoreticky jde koupit VR, které má rozlišení na hranicích lidského oka (viz to co jsem linkoval) a uhel pohledu široký kam až to jen jde. Co jsem tak četl
    K tomu si můžu vzít normální klávesnici a trackpoint a můžu pracovat vlastně se stejným pohodlím jako u stolu.
    Ty nové mají mimochodem eyetracking, takže jako myš můžeš používat prostě to že se na něco podíváš.
    Představa že mám kolem sebe kouli monitorů je asi ještě lepší, v kombinaci s kamerami na VR headsetu je možné míru izolace od okolí plynule řídit a případně ovlivňovat i to jak realitu vnímám (například si dokážu představit "real-life-adblock" co blokuje otravné cedule s reklamami všude okolo, třeba při jízdě autem nebo v MHD), ovšem ani to bych nenazval "výletem do VR".
    Jo, to souhlasím.
    29.4.2019 05:00 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?

    Pro drony. Tam je to jasná volba, když sedíte v obýváku, ale chcete udělat přemet v koupelně.

    Petr Tomášek avatar 1.5.2019 14:58 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte headset pro virtuální realitu?
    Ne, běžně si taky nepíchám nůž do oka, neskáču ze 100m mostu na betonovou plochu nebo nestrkám ruku do sudu s kyselinou. Tak proč bych dělal takovou píčovinu?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.