abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 53
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (67%)
     (7%)
     (12%)
     (14%)
    Celkem 180 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    2.5.2008 11:49 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Když něco zaschne, tak je nejlepší to vyvařit. Pak nejsou potřeba žádně sračky a jde to dolů samo.
    2.5.2008 12:15 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Slysel jsem o cloveku, co podobnou vec (tj. naschla kolinka v hrnci) resil vysokotlakym cisticem ("wapkou"). Pry to docela fungovalo a stacila jen studena voda s kapkou nejakeho saponatu.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.5.2008 12:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    :-D A to šel s hrncem na myčku, nebo má wapku normálně v kuchyni? :-D
    Rezza avatar 2.5.2008 13:06 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Tak wapku ma ve sklepe snad kazdy kdo ma auto, ne?
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.5.2008 13:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    ...no já třeba auto mam, ale nemam ani sklep, ani wapku :-D
    Ilfirin avatar 2.5.2008 14:21 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    hmm, kočka se špekem 8-O
    2.5.2008 13:34 latrína.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    ne.
    Luk avatar 2.5.2008 13:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Tak tohle by mohlo kandidovat na vtip měsíce :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.5.2008 13:51 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Ne, proc?
    2.5.2008 14:12 latrína.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    nebo myslíš hadici neumětelně napojenou na vodovod jako mám já?:)

    ps: fajn avatar, co to je? nemůžu si pomoct, ale připadá mě to jako detail řádně zadělanýho haiz*u. :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.5.2008 14:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    ps: fajn avatar, co to je?
    ...mně to přijde jak dítě-borg :-D
    2.5.2008 18:32 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    tak tohle jsem dělal na vojně někdy v roce 1990. Jedli jsme z ešusů a myli je ve studene vodě. Měl jsem na starosti sklad a tak když se mi to nechtělo drhnout tak jsem si prostě z reg�alu vzal jiny ešus. A když jich tam už bylo špinavych moc tak jsem je dal do pytle, odnesl do autoparku a v koutě za myci rampou umyl wapkou. Pak to odkoukali kuchaři a myli tak pekače od masa. p.s. prominte zadrhele v diakritice, mam čerstvě nainstalovany Archlinux a ještě to jaksi nemam vyladěne. Některa pismenka to umi a některa ne, jak ostatně sami račte viděti.
    2.5.2008 18:46 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    setxkbmap cz snad i v Archi funguje hned po instalaci, ne? ;-)
    2.5.2008 19:20 changeit | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Pravdepodobne nemáte nastavený locale.
    2.5.2008 20:04 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    no však ja si s tim nějak poradim. Ale přechazim z klikaci Mandrivy takže to neni tak uplně jednoduchy. Vždycky si chvilku čtu na archackym foru a pak co jsem pochytil tak aplikuju. Celkem mi to jde, KDE už mi chodi, než jsem to rozchodil tak jsem asi dva dny dokonce internetil v konzoli na Lynxu. Takže pomalu to vychytavam ale chybi mi čas. Mam plny dvůr dřeva z toho větru před par tydny a jsem utahanej jak malej pes :-)
    mkoubik avatar 2.5.2008 15:13 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Když něco zaschne, tak je nejlepší to vyvařit.
    A ještě máš polívku...
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.5.2008 15:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    San avatar 2.5.2008 22:15 San | skóre: 4 | blog: kecy starý Blažkový | Blansko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Tak takhle sem se dlouho nezasmál :-D :-D :-D
    Kýbl ovčích hovínek
    2.5.2008 11:57 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Jo, to je skoro jako když jsem dneska ráno vypil skoro 2 litry jablečného moštu, taky tam nikde nepíšou vedlejší účinky :D
    2.5.2008 12:04 thl | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Někdy umytí mýdlem nezaručí ruce v dobrém stavu. Třeba poleptání peroxidem vodíku způsobí zbělání pokožky.Vypadá jak zašpiněná vápnem. Mastné regenerační krémy pomůžou zmírnit i následky poleptání hydroxidem sodným nebo jinými louhy.
    Luk avatar 2.5.2008 12:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    to snad byla parodie na reklamu Jaru v české sodě
    Já znám trochu jinou parodii reklamy na Jar z České sody: "To je můj krásný nový MečJar. Vyčistí můj registr svazků dočista dočista." :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.5.2008 12:57 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    :) Bohužel znovu aktualní, teď když se Mečiar zase vrátil a hned poslal svoje darebáky na ministerstvo vnitra (nebo spravedlnosti, teď nevím?)... Gauner.
    Ilfirin avatar 2.5.2008 12:18 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Čéče, u nás je stále jen ten JAR a přiznávám se, že si s ním někdy myju ruce a pohoda.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.5.2008 12:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    jj, Jar je v pohodě, mi tu máme něco podobnýho "Ludwik" a po tom stačí ruce taky jen opláchnout, tak sem si je automaticky jen opláchnul i po tom "špínodestruktoru". Hrnec mladá musela umít dneska ještě jednou v tom Ludwiku, protože bůh ví, co by nám to pak udělalo z žaludkama při dalším použití hrnce na vaření. :-D
    2.5.2008 12:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    No coby, fungovalo by to jako neinvazni klistyr...
    stativ avatar 2.5.2008 13:19 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    To je pravda, invaze by byla asi to poslední na co by mysleli.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    2.5.2008 13:17 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Mýdlo je samo o sobě dost agresivní, natož pak nějakej odmašťovač na převodovky nebo co to ten Cilit je :D A proto se meju šamponem ;)
    Jan Drábek avatar 2.5.2008 14:24 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Normální levné mýdlo má pH zásadité a proto se nehodí na nic jiného, než na ruce (některým citlivým jedincům ani na ně ne). Řešením je kupovat dražší mýdla, která mají pH neutrální - jestli dobře vzpomínám tak takovými jsou mýdla od Dove.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    2.5.2008 16:47 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Jeste ze nemam citlivou pokozku, protoze uplne normalni mydlo (nejake OEM prodavane pod jmenem drogerie, cena cca. 7 Kc) pouzivam na vsechno.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.5.2008 16:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    ...s jelenem :-D
    Luk avatar 2.5.2008 17:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Řešením je kupovat dražší mýdla, která mají pH neutrální - jestli dobře vzpomínám tak takovými jsou mýdla od Dove.
    Jenže to už nejsou mýdla. Tyto výrobky (nejsou pH neutrální, nýbrž mají pH vůči pokožce neutrální, tedy nikoli 7, nýbrž cca 5,5) jsou obvykle na bázi saponátů, většinou SLES.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.5.2008 18:10 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Zajímavé, doteď jsem si myslel, že se to cpe akorát do šamponů, aby dělaly "hustou a bohatou pěnu". Dobrý pokrok, nahrazení vysoušedla dráždidlem...
    2.5.2008 18:22 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    taky si nesmis koupit sampon za dvacku :D ja pouzivam revitu, staci nanest velikost burskyho vorisku do vlasu a peny jak na afromanoj :D
    Luk avatar 2.5.2008 18:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Ono to dost dobře ani jinak nejde. Mýdlo je z definice sůl mastné kyseliny. Protože mastné kyseliny jsou slabé a příslušné zásady (sodná, draselná) naopak velmi silné, je v roztoku výrazná převaha iontů OH- a pH je vysoké. Okyselit to nelze, molekuly by to rozštěpilo. Lze pouze odstranit zbytky hydroxidu nebo uhličitanu po reakci, aby to zbytečně dále nezvyšovalo pH.

    Proto se tam cpou ty tenzidy, i když působí dráždivě, tak jsou pořád lépe snášeny než mýdlo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.5.2008 13:29 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Pozor, mýdlo není zrovna nejlepší nápad - tedy pokud se jedná o "obyčejné" mýdlo. Vysouší totiž pokožku, čímž se situace spíš zhorší než zlepší. Když už mýdlo, tak "dětské hydratační". Ještě horší jsou tekutá mýdla, to je strašný sajrajt.

    Hydratační krém není vůbec špatný nápad; pokud chceš ušetřit peníze za drahou ženskou kosmetiku, tak zajdi do lékárny a kup si něco levnějšího a účinějšího. Bude se to hodit do budoucna, až zase uděláte k večeři kolínka :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.5.2008 13:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    až zase uděláte k večeři kolínka :-)
    ...timhle jsi mě zabil, šel jsem smíchy do kolen :-D :-D :-D :-D :-D
    2.5.2008 13:37 latrína.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    zaschlé hrnce se buď vyhazují, nebo se počká až se to prožere skrz dno a pak teprve se to vyhodí.:)
    2.5.2008 16:28 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Prožere? Od čeho má vlastně ty ruce poleptaný, od Cilit Bang nebo od těch kolínek?
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.5.2008 16:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    ...zajímavý postřeh, to mně nenapadlo... ;-)
    carnero avatar 2.5.2008 16:35 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Na to se mi osvědčilo nalít do hrnce trochu vody, trochu domestosu a nechat pár hodin odmočit. Jen to chtělo kvalitní hrnce, ty levnější to rozežralo a byly na vyhození. Ale zase po těch pár hodinách stačilo vypláchnout a nemusel jsem nic drhnout.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.5.2008 16:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    V domestosu jednou kámošovi vypral fotr "metalový trička", protože mu došla aviváž. Musel je vyhodit, jinak by vypadal jak "batykovanej hipík" :-D

    Ale jinak bych o těch "superčističích" řek, že je to všechno jedna a ta samá sračka, jen to má jiný obaly...
    carnero avatar 2.5.2008 16:43 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Domestos je to nejsilnější, co jsem kdy našel. A nepochybuji, že je to hrozná sračka. Ale to je výhoda... odmočí to cokoliv (často i kov) aniž by si na to musel sáhnout. To se u kolínek hodí :D
    Bluebear avatar 3.5.2008 00:09 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Vždyť na obalu je napsáno, co přesně v tom je, nemusíš tápat :-)

    Vzhledem k tomu, že je ten prostředek myslím původně určen na čištění WC, tak to bude asi opravdu síla :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    2.5.2008 16:59 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Jen to chtělo kvalitní hrnce, ty levnější to rozežralo ...
    Drsne. Podle Wikipedie obsahuje Domestos chlornan sodny (NaOCl, hlavni slozka Sava) a mozna i nejaky hydroxyd sodny (NaOH, znamejsi jako sodny louh) pro stabilizaci. Prvni je silne korozivni, druhy je ziravina. Chudaci hrnce ...
    Xeelee avatar 2.5.2008 17:39 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Sajrajty na nádobí se vyrábí z derivátů ropy a obsahují těžké kovy, kterým se líbí na nádobí a v kůži na rukách. Podle jednoho testu je potřeba opláchnout talíř aspoň 40x, aby se odstranily zbytky přípravku. Pokusím se to dohledat. Z rukou a dřevěného nádobí to už nedostaneš. Klidně si zkus dát JAR na lžičku a pokus se ho rozpustit ve sklenici s vlažnou vodou. Levnější přípravky jsou řidší, ale obsahují méně aktivních látek, takže je přípravku potřeba víc. Nádobí pak není dobře umyté nebo je přípravku potřeba tolik, že ve výsledku vyjde dráž než "dražší" konkurence. Já mám štěstí, že nádobí prakticky nemyji a máma používá Dish Drops z derivátu palmového oleje s výtažkem z Aloe Vera.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    Luk avatar 2.5.2008 18:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Sajrajty na nádobí se vyrábí z derivátů ropy a obsahují těžké kovy, kterým se líbí na nádobí a v kůži na rukách.
    Že se prostředky na nádobí vyrábí z ropy je pravda. Ale to druhé je bohapustá lež.
    Podle jednoho testu je potřeba opláchnout talíř aspoň 40x, aby se odstranily zbytky přípravku.
    Velmi vědecké vyjádření, že? :-D
    Z rukou a dřevěného nádobí to už nedostaneš.
    Což nevadí, protože obsažené látky nejsou v takovém množství škodlivé. Problém to může být jen pro toho, kdo je na ně alergický.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Xeelee avatar 2.5.2008 18:36 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Že se prostředky na nádobí vyrábí z ropy je pravda. Ale to druhé je bohapustá lež.
    Když s něčím nesouhlasíš, tak nestačí prohlásit, že to je bohapustá lež, ale bylo by vhodné podepřít svoje tvrzení argumenty.
    Velmi vědecké vyjádření, že?
    Psal jsem, že se pokusím tu studii dohledat.
    Což nevadí, protože obsažené látky nejsou v takovém množství škodlivé. Problém to může být jen pro toho, kdo je na ně alergický.
    To víš že to vadí. Z nádobí se škodlivé látky dostávají do jídla (nejlépe teplého a mastného) a pak se ukládají v těle. V horším případě můžeš dostat rakovinu žaludku. Podle nějaké vyhlášky EU musí výrobci zveřejňovat složení veškerých čistících prostředků. Klidně si to složení dohledej.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    Luk avatar 2.5.2008 22:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Když s něčím nesouhlasíš, tak nestačí prohlásit, že to je bohapustá lež, ale bylo by vhodné podepřít svoje tvrzení argumenty.
    V prostředcích na nádobí nejsou obsaženy žádné těžké kovy ve větších než stopových množstvích (stopová množství těžkých kovů může obsahovat téměř libovolný produkt průmyslové chemie). Nemají, jak by se tam dostaly. Neobsahuje je žádná látka, která je součástí těchto prostředků (zejména ne samotné tenzidy).
    To víš že to vadí. Z nádobí se škodlivé látky dostávají do jídla (nejlépe teplého a mastného) a pak se ukládají v těle. V horším případě můžeš dostat rakovinu žaludku.
    Karcinogenita používaných tenzidů nebyla prokázána, totéž v případě pomocných látek. Jediné, co se sleduje, je přítomnost dioxanů, které jsou vedlejším produktem při výrobě některých tenzidů, jsou karcinogenní a při technologické nekázni by se mohly v tenzidech objevit ve významnějším množství.
    Podle nějaké vyhlášky EU musí výrobci zveřejňovat složení veškerých čistících prostředků.
    Ano, zveřejňuje se, ale to samozřejmě vůbec neznamená, že by obsažené látky musely škodit. Pokud jde o látky a přípravky bezpečnostně klasifikované, pak se vydávají ještě tzv. bezpečnostní listy, kde jsou uvedena konkrétní rizika a způsob ochrany. Pro tenzidy a čisticí prostředky na nich založené (což jsou všechny běžné čisticí prostředky, např. na nádobí) se uvádí jediné riziko, a to dráždivost (většinou jen věta R 36 - dráždí oči).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.5.2008 18:44 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Ja jsem jednou umyval tus z podlahy (stare lino, do ktereho se pekne zazrala ... staci rysovat do ctyr rano a je to jak nic).

    Vedel jsem, ze to nechci delat dlouho, tak jsem na to nasypal praci prasek, granulovane mydlo, jar, trochu vody ... hmm co tam dat jeste, aby s tim nebyla prace ... trochu acetonu, trichloru, (peroxyd vodiku ne!), methanolu, kyseliny sirove (40%), benzinu ... zamichal jsem to rejzakem, trikrat prejel ... a uz jsem tam tu skvrnu nenasel. Tak jsem to uklidil a pak jsme meli asi rok v kuchyni cca 20cm svetly flek na linu.
    2.5.2008 19:28 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    J... trochu acetonu, trichloru, (peroxyd vodiku ne!), methanolu, kyseliny sirove (40%), benzinu ... zamichal jsem to rejzakem, trikrat prejel ... a uz jsem tam tu skvrnu nenasel.
    Hmm, kdyby se tam pridal ten peroxid, tak by tam tu skvrnu nenasel nejspis nikdo, protoze by misto ni byla dira v podlaze - aceton, peroxid vodiku a nejaka silna organicka kyselina jako katalyzator je totiz presne to, co potrebujete na vyrobu triacetonperoxidu, docela ucinne a velmi nestabilni trhaviny. Ta ma tendenci spontalne vybuchovat behem vyroby, pokud ona vyroba probiha pri teplotach nad 10 stupnu Celsia (pri vyssich teplotach vznika vice diacetonperoxidu, ktery je extremne nestabilni).

    Jednomu cistotou posedlemu manikovy se dokonce podarilo vyhodit si do vzduchu vlasni zachod, protoze do nej pro vycisteni nalil podobnou smesku chemikalii, vcente onoho peroxidu. Ale doma to radeji nezkousejte ...
    Bluebear avatar 3.5.2008 00:18 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Na VŠCHT se tuším používala na čištění chemického nádobí od "zažrané špíny" chromsírová směs.

    Na univerzitě Karlově se podle mého přítele chemika používalo něco podobného, čemu říkali Stalinův hněv. Bohužel nevím, co v tom přesně bylo, snad nějaké dvě koncentrované minerální kyseliny (snad dusičná a chlorovodíková, tedy lučavka, ale nejsem si jist) a nějaké oxidovadlo, jestli snad ten peroxid... Každopádně to prý dokázalo žrát dřevěnou špejli tak rychle, jak rychle byla do roztoku ponořována, což by svědčilo o opravdu impozantní síle.

    Hlavně, prosím vás, taky: nic z toho nezkoušejte doma! Chromsírová směs už má na svědomí nejméně jeden lidský život. (Ono to svinstvo vypadá na pohled jako čaj a stala se nehoda... milovníky hororů odkazuji na Yokotashiho, který toho tuším byl svědkem).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luk avatar 3.5.2008 00:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Chromsírová směs už má na svědomí nejméně jeden lidský život.
    Mého dědu kdysi tato směs málem připravila o oko. Něco s tím čistil a samozřejmě nepoužíval ochranné brýle. Takže mu to pochopitelně stříklo do oka, ležel s tím dost dlouho ve špitále a nebylo vůbec jisté, jestli na to oko ještě někdy uvidí - ten chrom ho totiž zakaluje. Naštěstí to dopadlo dobře.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.5.2008 10:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Hlavně, prosím vás, taky: nic z toho nezkoušejte doma! Chromsírová směs už má na svědomí nejméně jeden lidský život. (Ono to svinstvo vypadá na pohled jako čaj a stala se nehoda... milovníky hororů odkazuji na Yokotashiho, který toho tuším byl svědkem).
    A Yokotashiho čaj na svědomí zatím žádný život na svědomí nemá? Ono to svinstvo vypadá na pohled skoro jako chromsírová směs. ;-) (Ale na ten incident se ho někdy zeptám, to by mě fakt zajímalo. Odteďka dám vždycky Yokotashiho čaj ochutnat Metanovi, než ho vypiju!)
    Bluebear avatar 5.5.2008 02:23 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Yokotashiho čaj má roztodivné účinky, ale pokud jsi s ním v dobrých vztazích, tak se tě vždycky zeptá, jak silný nálev chceš :-)

    V každém případě však zkoušení na osobách, které přežily celá léta na intru, je úplně zbytečné - co přežije osoba zocelená intráckou vyvařovnou, může být pro obyčejného člověka smrtelné. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    xxxs avatar 2.5.2008 18:45 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    predstav si, ze by si toto napisal v nejakej poradni pre zeny. odpovede typu rtfm, lama, lol. proste iny, nelinuxovy svet. tipujem, ze kvoli chlornanu bude na obale oznacenie "zieravina" a spomenute pouzite rukavic. a kym sa ti koza neobnovi, tak bacha aj na saponaty a mydla a stale kremovat. teraz mas celkom slusne sance na kozne alergie, takze si to najprv doliec. ak myslis, ze nemas liecit co, odporucam silnu lupu, alebo mikroskop.
    Max avatar 2.5.2008 20:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Kápnu jar(či podobnou věc), naleju horkou vodu, za hoďku přijdu, přejedu drátěntkou a je hotovo. Pokud chvátám, tak kápnu jar, naleju vlažnou vodu, vemu drátěnku a trochu se zpotím a je hotovo. S žádnými mýdli apod. jsem nikdy neměl problém, snad jen jednou. To když mne přítelkyně přemluvila, ať si umyju "malýho" nějakým přípravkem k tomu určeným (měla výtoky a chtěla sexík), taky tu věc používala. Tak nevím, po týdnu byla na "malým" nějaká vyrážka, dal jsem tomu standardní týden(pak bych šel k doktoroj) a ok. Přítelkyně s tím měla také podobný problém. Ani nevím, zda to bylo tenkrát po tom mýdle, nebo od přítulky, ale sázel bych to asi na to mýdlo.
    Jinak se s tím nepatlám, tekuté mýdlo, po mytí nádobí si většinou ani ruce moc nepláchnu a ok. Na nějaké PH kašlu a nepociťuji, že bych měl nějaké problémy.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.5.2008 11:45 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Vodu, treba ocet, nechat odmocit a pak vyvarit. Jak pravil kolega. Normalni voda a varit.

    Na spinavy ruce indulona. Namazat se tim a on se ten smorn chytne na indulonu (nebo cokoliv mastnyho) a otre se to hadrem.

    Pokud je neco na brutalni spinu, tedy i biologickeho puvodu, co to udela s rukou? No, sezere ji. :) Ja mam snizeny pud sebezachovy, ale na neco takovyho bych nesahl. :)
    3.5.2008 18:37 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    ještě bych dodal že na těch superhajzlčistidlech byva vystraha že se to nesmi michat s jinyma čistidlama. V praci uklizečka to lije do kyble když vytira spolu s nějakym podlahočističem. Pry to je takovy svěži. Přeloženo do řeči normalnich lidi- uvolnuje se z toho chlor, štipe to do oči a draždi ke kašli. Prostě něco jako bojiště u Yper. Naštěsti je to v jiny časti fabriky jinak bych tu babu musel na tom hajzliku zamknout at se v tom udusi.
    4.5.2008 17:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Co třeba solvina?
    Luk avatar 4.5.2008 17:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.5.2008 22:27 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    No nádobí by asi dokázal umýt také. :-)
    5.5.2008 08:11 latrína.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    he, moje mici dělá v zinkovně a používají tam fakt super chemikálie. a to jsme měli vlasmi ucpanej odtok ve vaně, tak ji někdo poradil, ať na to veme tzv. hydráky(nikdo neví co to přesně je). no byl to ňákej louh v prášku. tak sem to vzal, nasypal řádnou dávku do odtoku, zalil vřelou vodou a pak jsem už jenom utíkal a zavíral za sebou dveře. :) to dát do toho hrnce, tak ti to udělá díru až do podlahy.
    Luk avatar 5.5.2008 08:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    to dát do toho hrnce, tak ti to udělá díru až do podlahy
    Neudělá. Hydroxidy reagují jen s hliníkovým nádobím (což asi nebude tento případ), smaltované ani nerezové nepoškodí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.5.2008 12:27 latrína.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    no já nevím co to přesně bylo, oni tomu říkají hydráky, ale když sem to dal do toho odtoku, tak ta kovová část co je na dně vany pěkně zezelenala během chvilky. a asi to bude spíš kyselina chlorovodíková, smrdělo to podobně jako když jsem za mlada vyráběl tištěné spoje za pmocí této.:)
    Luk avatar 5.5.2008 13:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Tištěné spoje se vyráběly buď ve směsi kyseliny chlorovodíkové a peroxidu vodíku (nejrychlejší, nejsmradlavější, muselo se to pečlivě hlídat, aby se to nepodleptalo), nebo v kyselině dusičné (poměrně rychlé, smradlavé), anebo v chloridu železitém (pomalé, nesmradlavé). Ve škole se používala nudná a zdlouhavá třetí metoda, kdežto my borci jsme používali zásadně tu první, protože se to vyleptalo za pár vteřin :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.5.2008 18:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Taky bez vody? :-D, jinak nás se leptalo pomocí HCl rovnou, lepší mít pálivý pocit na rukou, než rezavé skvrny na oblečení :-D.
    Luk avatar 5.5.2008 18:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Jak bez vody? Nerozumím. Normálně se vzala 32% HCl, smíchala se buď s tuhým peroxidem vodíku nebo s 30% roztokem (příp. 10%, pokud nebyl k dispozici silnější), nalilo se to do plastové fotografické misky a v tom se leptalo. Samozřejmě venku, protože reakce s mědí byla tak bouřlivá, že se směs za pár vteřin ohřála k varu (takže se z toho valila žíravá a jedovatá mračna). Po těch pár vteřinách bylo vyleptáno, muselo se to vyndat a rychle s tím do vody (nejlíp se sodou), aby se užší spoje nepodleptaly ze stran.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.5.2008 19:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    U nás se používala ještě voda pro zředění (asi kvůli bezpečnosti), doporučení bylo myslím díl kyseliny, díl peroxidu a díl vody. No a nikdo to samozřejmě neředil.
    Bluebear avatar 6.5.2008 23:56 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    No a nikdo to samozřejmě neředil.

    Poněkud mi to připomíná ten známý kec od starého zkušeného elektrikáře: (odpusťte všichni, kdo už jste to slyšeli storát): "Když jsem byl mladý, věděl jsem, že jen zbabělci používají zkoušečku; tvrďák prostě přejede po drátě hřbetem ruky. Já jsem byl tvrďák, tak jsem to tak dělal. Až jednou jsem něco spravoval v místě, kde byla mokrá podlaha... Od té doby jsem zbabělec a nosím si zkoušečku."
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    7.5.2008 00:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mami kde máš ruce? To je díky mému novému Jaru...
    Ono to ani moc potřeba už ředit nebylo, ty chemikálie určitě nebyly zakoupené pro dané cvičení... Každopádně když jsem si šáhl do leptacího roztoku, tak to jen trochu štípalo :-).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.