abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    Google Chrome 124 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 124.0.6367.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 22 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Novinkou je vlastní repozitář DietPi APT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (66%)
     (11%)
     (2%)
     (21%)
    Celkem 514 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Co si myslíte o pasivním zroji?

    1.2.2020 16:31 | LFS

    Na Alze jsem našel pasivní zdroj úplně bez větráků - https://www.alza.cz/silverstone-nightjar-fanless-platinum-nj450-450w-d5555270.htm Co si o takovém zdroji myslíte? Má šanci zdroj bez větráku přežít nějakou delší dobu při běžné kancelářské práci a občasné kompilaci Gentoo balíčků?        

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.2.2020 16:46 /dev/urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Ma sancu prezit ale do istoty by som tam zvonku prizvaral vetrak....
    1.2.2020 16:46 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Má.
    Blaazen avatar 1.2.2020 17:31 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    A nebo vzít Seasonic Focus Platinum 550. Má fanless mód (do 30% zátěže), je o 1000,- levnější a má 10 let záruku.
    xvasek avatar 1.2.2020 19:03 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    To mi připadá jako lepší řešení, mám takto grafiku a je to paráda. Dokud po ní člověk nic nechce, tak je "pasivní", ale při zátěži je potřeba těch ~200W někam poslat, to se bez větráků neobejde. Pasivní zdroj bude taky fungovat, ale jenom pro nějaké nízkoenergetické součástky - je potřeba si uvědomit, že všechny ty pasivní chladiče čipsetů, pamětí, SSDček a kdo ví čeho, počítají víceméně s tím, že je ovane nějaký tah většinou ze zdroje. Vysoký case bude mít "komínový" tah, malá kostka bude horší, ale i ten vysoký case bude ve srovnání s větrákem ve zdroji nic.
    1.2.2020 17:51 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Kolik že to je let? 7? Děkuji za optání, stále běží.
    1.2.2020 18:50 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Má to efektivitu platinum, tj. nízké (tepelné) ztráty, bude to v pohodě.

    Není žádoucí to mít někde úplně zavřené/přikryté peřinou, chce to, aby aspoň přirozeně mohl teplý vzduch cirkulovat okolo pryč, , například mít patřičně děrovanou skříň.
    Člověk z Horní Dolní avatar 1.2.2020 20:39 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Já si o tom nemyslím nic.
    1.2.2020 20:52 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    nomen omen
    1.2.2020 20:53 /dev/urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    lebo si obycajny blbec
    1.2.2020 20:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Pěkný případ registrovaného kreténa, co nemá co říct ;-) Schovávám si na později.
    Člověk z Horní Dolní avatar 2.2.2020 12:28 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Proč si to schováváš na později, k čemu ti to bude?
    2.2.2020 13:59 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Až si bude zase někdo stěžovat na anonymy jak zasírají diskuze na ábíčku.
    Člověk z Horní Dolní avatar 2.2.2020 17:51 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Tak k tomu ale nestaci ukazat jeden komentar, ale pomer kvalitnich/nekvalitnich komentaru pro anonymy a registrovane uzivatele.
    2.2.2020 18:01 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Však právě.
    cbrpnk avatar 2.2.2020 21:04 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    zalez ty troll sprostý ...
    cbrpnk avatar 2.2.2020 21:04 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    zalez ty troll sprostý ...
    cbrpnk avatar 2.2.2020 21:05 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    zalez ty troll sprostý ...
    1.2.2020 21:00 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Ja jsem na odkaz neklikl, ale ja jeden pocitac se zdrojem bez vetracku uz cca tri roky provozuji.
    10.2.2020 21:07 Odporny anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    2 roky jsem provozoval odlehceny AT zdroj z 286tky bez vetraku k napajeni AMD K6/2 naprosto bez problemu. To uz je par let.

    Aktualne mi tu bezi uz pres tri roky Celeron N3050 napajeny (tusim 150W) PicoPCU, coz je malinka desticka do ATX konektoru zcela bez vetraku. Ten dostava 12V z 10A zdroje z eBaye, ktery ma na vstupu 19-27V podle stavu baterek. Realny odber je cca 25W.

    Dnes bych na eBayi kupoval neco, co ma oznaceni CCCV (Constant Current, Constant Voltage), protoze to je odolne proti zkratu na vystupu. Samozrejme neco, co ma chladice a ne jenom svaba napajeneho na desku chladici plochou (chladice jsou velke a jsou videt na fotkach).

    Ty, co mam ja maji vstup do 40V a vystupni proud 10, nebo 12A (psany, realne zvladnou tak 7.5A). Pro vyssi proudy (nad 4-5A) je vhodne vymenit jeden chladicu (ten, ktery se vic hreje). Daji se s nimi i nabijet baterky (normalni zdroj shori - bere to jako zkrat).

    Problem je, pokud vam nestaci nejakych cca 80-100W (5-8A na 12V). Mam tu nejake zdroje, ktere maji na vystupu 12V/20A, ale zatim jsem je nemel cas vyzkouset.
    1.2.2020 21:17 Gudhd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Raz som kúpil pasívny fortron za šialené prachy a nechcel napájať malé itx dosky dokiaľ som ho nezaťažil. Z Nemecka mi poslali umelú záťaž ale nefungovala. Boli v ňom asi 3kg hliníku tak som ho po čase rozobral.
    2.2.2020 06:23 abcdef
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Detailnejsi info o sestave by nebylo? Do starsiho pocitace jsou to vyhozene penize, do novejsiho to nebude stacit vykonem. Od boku strilejic bych doporucil neco jako v komentarich Blaazna a xvaska.
    2.2.2020 12:28 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Proč to nebude do nového počítače stačit? Nové počítače mají tak nějak automaticky násobně vyšší spotřebu než starší počítače?
    vlk avatar 2.2.2020 07:08 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    tak ked vezmes v uvahu ze zdroje na latop tiez nemaju chladic..
    You don't exist, Go away !
    2.2.2020 13:54 Faceless man
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    hej a poväčšine 65 a 95 watov max. :D
    vlk avatar 2.2.2020 20:00 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    v praci som mal nejaky sialeny laptop a bol tam 150W
    You don't exist, Go away !
    Jendа avatar 3.2.2020 05:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    A? Ryzen 5 3600 + 32 GB RAM + NVMe SSD + rotační disk + RTX 2070 (!) má v idle 54 W měřeno zásuvkovým wattmetrem.
    cbrpnk avatar 3.2.2020 14:36 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    to je tvoja zostava ? vieš pastnúť nejaké benchmarky ? kompilovanie, vytváranie SSL kľúčov + john --benchmark, kompilácia jadra a pod. ? aka doska ? :-D
    Jendа avatar 4.2.2020 00:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    to je tvoja zostava
    Sdílený stroj v práci.
    vieš pastnúť nejaké benchmarky ? kompilovanie, vytváranie SSL kľúčov
    To nevím jak a co. Můžu udělat openssl speed rsa4096.
                      sign    verify    sign/s verify/s
    rsa 4096 bits 0.000579s 0.000009s   1726.3 111980.4
    john --benchmark
    Pozor, z nepochopitelných důvodů je john --test jenom jednothreadový… Jinak johna nepoužívám, takže jsem to neřešil.
    Benchmarking: descrypt, traditional crypt(3) [DES 128/128 SSE2-16]... DONE
    Many salts:	7951K c/s real, 7951K c/s virtual
    Only one salt:	7495K c/s real, 7510K c/s virtual
    
    Benchmarking: bsdicrypt, BSDI crypt(3) ("_J9..", 725 iterations) [DES 128/128 SSE2-16]... DONE
    Many salts:	269158 c/s real, 269158 c/s virtual
    Only one salt:	261734 c/s real, 261734 c/s virtual
    
    Benchmarking: md5crypt [MD5 32/64 X2]... DONE
    Raw:	21057 c/s real, 21057 c/s virtual
    
    Benchmarking: bcrypt ("$2a$05", 32 iterations) [Blowfish 32/64 X2]... DONE
    Raw:	1281 c/s real, 1281 c/s virtual
    
    Benchmarking: LM [DES 128/128 SSE2-16]... DONE
    Raw:	93093K c/s real, 93093K c/s virtual
    
    Benchmarking: AFS, Kerberos AFS [DES 48/64 4K]... DONE
    Short:	674662 c/s real, 674662 c/s virtual
    Long:	2294K c/s real, 2294K c/s virtual
    
    Benchmarking: tripcode [DES 128/128 SSE2-16]... DONE
    Raw:	6896K c/s real, 6896K c/s virtual
    
    Benchmarking: dummy [N/A]... DONE
    Raw:	198540K c/s real, 198540K c/s virtual
    
    Benchmarking: crypt, generic crypt(3) [?/64]... DONE
    Many salts:	523219 c/s real, 523219 c/s virtual
    Only one salt:	521414 c/s real, 521414 c/s virtual
    
    By tě ale spíš zajímal na tu GPU hashcat, ne?
    Hashmode: 0 - MD5
    
    
    
    Speed.#1.........: 33324.7 MH/s (79.35ms) @ Accel:64 Loops:1024 Thr:1024 Vec:1
    
    Hashmode: 100 - SHA1
    
    
    
    
    
    Speed.#1.........: 11772.1 MH/s (69.94ms) @ Accel:128 Loops:256 Thr:640 Vec:1
    
    Hashmode: 1400 - SHA2-256
    
    
    
    Speed.#1.........:  4866.3 MH/s (67.92ms) @ Accel:64 Loops:128 Thr:1024 Vec:1
    
    Hashmode: 1700 - SHA2-512
    
    
    
    Speed.#1.........:  1547.2 MH/s (66.52ms) @ Accel:128 Loops:32 Thr:640 Vec:1
    
    Hashmode: 2500 - WPA-EAPOL-PBKDF2 (Iterations: 4096)
    
    Speed.#1.........:   536.3 kH/s (74.91ms) @ Accel:64 Loops:64 Thr:1024 Vec:1
    
    Hashmode: 1000 - NTLM
    
    
    
    Speed.#1.........: 57569.5 MH/s (45.00ms) @ Accel:64 Loops:1024 Thr:1024 Vec:1
    
    Hashmode: 3000 - LM
    
    
    
    Speed.#1.........: 30566.1 MH/s (86.44ms) @ Accel:256 Loops:1024 Thr:256 Vec:1
    
    Hashmode: 5500 - NetNTLMv1 / NetNTLMv1+ESS
    
    
    
    Speed.#1.........: 33441.6 MH/s (78.86ms) @ Accel:64 Loops:1024 Thr:1024 Vec:1
    
    Hashmode: 5600 - NetNTLMv2
    
    
    
    Speed.#1.........:  2341.2 MH/s (70.42ms) @ Accel:64 Loops:64 Thr:1024 Vec:1
    
    Hashmode: 1500 - descrypt, DES (Unix), Traditional DES
    
    
    
    Speed.#1.........:  1231.8 MH/s (67.96ms) @ Accel:8 Loops:1024 Thr:256 Vec:1
    
    Hashmode: 500 - md5crypt, MD5 (Unix), Cisco-IOS $1$ (MD5) (Iterations: 1000)
    
    
    
    Speed.#1.........: 11764.3 kH/s (80.99ms) @ Accel:1024 Loops:1000 Thr:32 Vec:1
    
    Hashmode: 3200 - bcrypt $2*$, Blowfish (Unix) (Iterations: 32)
    
    
    
    Speed.#1.........:    16813 H/s (37.24ms) @ Accel:16 Loops:4 Thr:8 Vec:1
    
    Hashmode: 1800 - sha512crypt $6$, SHA512 (Unix) (Iterations: 5000)
    
    
    
    Speed.#1.........:   246.6 kH/s (65.53ms) @ Accel:512 Loops:128 Thr:32 Vec:1
    
    Hashmode: 7500 - Kerberos 5 AS-REQ Pre-Auth etype 23
    
    
    
    Speed.#1.........:   407.9 MH/s (51.27ms) @ Accel:128 Loops:64 Thr:64 Vec:1
    
    Hashmode: 13100 - Kerberos 5 TGS-REP etype 23
    
    
    
    Speed.#1.........:   404.5 MH/s (51.70ms) @ Accel:128 Loops:64 Thr:64 Vec:1
    
    Hashmode: 15300 - DPAPI masterkey file v1 (Iterations: 23999)
    
            
    
    Speed.#1.........:    92222 H/s (74.27ms) @ Accel:64 Loops:64 Thr:1024 Vec:1
    
    aka doska ?
    ASRock X570 PHANTOM GAMING 4
    cbrpnk avatar 4.2.2020 09:39 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Dakujem :-)
    k3dAR avatar 2.2.2020 18:32 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    nejen u laptopu, mam 120W adapter i u desktopu ;-) (STX, i3-7100T, 16GB RAM, 2x 2.5" 3TB, m.2 SSD, wifi/bt)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    2.2.2020 12:18 Pukavec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Nemá šanci. Je to nemožné. Mé vidění světa to nepřipouští.
    Josef Kufner avatar 2.2.2020 15:42 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Což o to, zdroj přežije. Otázkou je, co ten zbytek.

    Pokud nechceš větráky, musíš chlazení vyřešit nějak jinak. Všechny komponenty počítají s nějakým odvodem tepla a s nějakým rozumným prouděním vzduchu. Pokud celý počítač postavíš tak, aby se vše chladilo, tak to může být v pohodě. Pokud se chladit nebude, zkrátíš mnoha součástkám životnost.

    Obvykle se využívá prostého faktu, že teplý vzduch chce nahoru. Takže pokud máš žebrování svisle, teplý vzduch podél nich stoupá a na jeho místo se nasává studený. Funguje to pak tak trochu jako komín. Ten odkazovaný zdroj je plechová krabice, která v podstatě nemá chladič. To vroubkování tam bude spíš pro parádu a bude to spoléhat na tepelnou vodivost okolního plechu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    otasomil avatar 2.2.2020 17:34 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    No pokud kupujete do PC ktere nema zadne jine ventilatory tak ma smysl z duvodu hluku. Prezije urcite pac PC zpravidla bezne bere podstatne min nez je schopen dodavat zdroj. Kupovat tento zdroj jako nahrada jineho v PC s ventilatorem na CPU i GPU jsou zcela vyhozene penize.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    2.2.2020 18:00 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Reálná zkušenost? Nejhlučnejší je chlazení GPU, pak následuje chlazení disků. Pak větrák na CPU. A když i ten odhlučníte, začne vás rušit řachtání disků. Větrák na zdroji bych viděl z hlediska hlučnosti mezi větrákem GPU a CPU. Zdroj o kterém uvažuje pisatel používám 7 let a považuji za jednu z nejlepších koupí co jsem kdy udělal. Stabilní, spolehlivý a nehlučný. Kam se hrabou ty sračky s větrákem.
    xvasek avatar 3.2.2020 10:48 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Větráky na drtivé většině dnešních GPU se zapínají až pod zátěží, tzn. typicky po spuštění nějaké hry, takže tam bych problém nehledal. Na CPU běží většinou pořád.

    Jenom poznámka: Teď jsem přepastovával jednoho z úplně prvních Ryzenů a při pohledu na tu lámanku, co tam zbyla z původní pasty, bych tento krok doporučoval preventivně každému, kdo má zájem o tichý počítač. Výsledek je podstatně lepší, než by byl upgrade na pasivně chlazený zdroj.
    3.2.2020 10:58 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Je to o velikosti a konstrukci. A pak taky samozřejmě o použití. Jak jsem uvedl, v tiché místnosti u totálně pasivního stroje začnete řešit disky. Rotační hučí a cvakají, SSD zas pečou. Takže záleží kolik jich je. Já jich mám 12, jsou v boxu u kterého vypnout větrák nelze, takže jsem rovnou zvolil rotační. Stroj běží v předsíni.
    3.2.2020 09:15 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    1) Pis "pasivne chlazeny zdroj" protoze "pasivni zdroj" je... blbost ;-)
    2) Zdroje mivaji ficuru ze do urcite zateze a teploty maji vetrak vypnuty (rada AX od Corsairu pisou 0 RPM az do 65 % zateze) takovy bych povazoval za lepsi protoze v tom rezimu PC je skoro porad ale v pripade potreby tam ten vetrak je a muze zachranit situaci.
    3) Velke pomalobezne vetraky ve zdrojich maji i tak nizkou hlucnost a je zbytecne to resit pokud nemas ultratichy cely zbytek PC.
    3.2.2020 13:01 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Mám tento
    https://www.czc.cz/seasonic-ss-460fl2-f3-platinum-x460-460w/121976/produkt
    již 7 let a bez problémů. Aktuálně na něm mám RYZEN 5 3600.
    3.2.2020 13:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Můžu mít prosbu? Dělej prosím tě příště url jako klikatelný link. Díky. Na mobilu je totiž někdy problém ten řetězec v textu vybrat aby se dal použít.
    k3dAR avatar 3.2.2020 20:09 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    asi mas spatnej mobil, nebo prohlizec ;-) pouzivam "OH Web Browser" (kterej je zamerenej na jednoruhe ovladani a soukromi/bezpecnost) a na zminovanou neklikaci url nekam tuknu a 1s drzim, oznaci se sam celej link + vyzkoci okno co s nim a vyberu Otevrit...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 3.2.2020 20:10 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    4.2.2020 08:52 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Asi takhle sudruh, ten zdroj to (za odpovidajicne vysokych teplot) nejak vydrzi, ale mnohem hur na tom bude zbytek komponent. On totiz prave zdroj prevazne funguje jako pohon toho pruvanu v case, a tim padem ochlazuje uplne vse, co na sobe nema zadny extra chladice. Navic v tomhle pripade nema ani diry, takze ten case celkem slusne zaspuntuje a prakticky veskery teplo ktery vygeneruje uvolni hezky dovnitr, to aby tam slusne pritopil.

    Pri maximalni zatezi pak bude generovat slusnych 90W tepelnyho vykonu. Sahni si na stovku zarovku, at vis jak hezky to studi.
    4.2.2020 09:01 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Zalezi od skrine. V lowcostu je to tak jak pises, v drazsich tvori zdroj samostatny tepelny okruh - nasava zespoda vyfukuje dozadu.
    Josef Kufner avatar 4.2.2020 11:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    To však nemění nic na tom, že pokud nebude foukat, tak ten zdroj sám tam bude dělat slušné topení a ostatní komponenty budou jako v troubě.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    4.2.2020 12:41 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Zdroj zmineny v dotazu je platinum (90% ucinnost pri plne zatezi, pri polovicni 94%). Kdyz odvadis z komponent 450w tepla, tak se tam tech 45 navic myslim docela ztrati.
    4.2.2020 13:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Na druhou stranu, tolik tepla bych si bez nějakého průvanu generovat netroufal. A když už stejně budu mít jeden 12cm větrák vpředu dole a druhý vzadu nahoře, přijde mi snaha vyhnout se za každou cenu třetímu ve zdroji trochu bezpředmětná.
    Josef Kufner avatar 4.2.2020 13:23 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Mám domácí server v celkem nevětrané komoře, odhadovaný odběr má cca těch 40–50 W. Na těch cca 2 m³ vzduchu to stačí k tomu, aby tam bylo o pár °C víc než v sousedních místnostech. Ono se to nezdá, ale těch pár wattů není zas tak málo a prohřeje se to. Srovnej si to třeba s plechovou lampičkou, kde je klasická 40W žárovka. Na tom neudržíš ruku. V teráriích se tím běžně topí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    4.2.2020 21:13 V.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Překlepu si nikdo nevšim nebo ho každý ignoruje?
    xkucf03 avatar 8.2.2020 20:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?

    Pasivní zdroje lehce preferuji. Ale je potřeba si dát pozor na skříň – pasivní zdroj většinou vyžaduje, aby byl dole a teplo z něj stoupalo nahoru. Navíc ani ne každá skříň, která má zdroj dole, je na to vhodná – taky tam může být plech oddělující části skříně a tam pasivní dát rovněž nemůžeš.

    Dobrá volba jsou taky hybridní zdroje, které se dají přepnout do pasivního režimu, a pak zapínají větrák jen při vyšších teplotách.

    Nicméně na celkovou hlučnost to má poměrně malý vliv, alespoň pokud to má být trochu výkonnější počítač – tam uslyšíš větrák CPU a GPU, případně disky.

    Kromě toho zdroj přispívá k celkovému proudění vzduchu ve skříni, nechladí jen sám sebe. S pasivním zdrojem dost možná dojdeš k tomu, že potřebuješ nějaký větráček ve skříni navíc (ale ty se aspoň dají snadno měnit a máš velký výběr, na rozdíl od toho jednoho, který bude uvnitř zdroje).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.7.2021 13:17 MESIgoal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslíte o pasivním zroji?
    Máš pravdu, vsadím se, že máš pravdu. Rád sázím víc na kasina https://www.svetovakasinaonline.cz/uvitaci-bonus/. to je moje téma. Ale jsem si jistý, že sázky přinášejí tolik zábavy jako kasina. A vy hrajete v kasinu?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.