abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 06:00 | Komunita

Přesně před 28 lety, 25. srpna 1991, oznámil Linus Benedict Torvalds v diskusní skupině comp.os.minix, že vyvíjí (svobodný) operační systém (jako koníček, nebude tak velký a profesionální jako GNU) pro klony 386 (486), že začal v dubnu a během několika měsíců by mohl mít něco použitelného.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 2.7 (2.7.1628.30) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují například více možností nastavení zvuku u jednotlivých listů. Nejnovější Vivaldi je postaven na Chromiu 76.0.3809.110.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:33 | Nová verze

Po téměř dvou letech od vydání verze 0.22.0 byla vydána nová stabilní verze 0.23.0 desktopového prostředí Enlightenment postaveného na knihovnách EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Vylepšena byla například podpora Waylandu. Pro překlad a sestavení je nutný Meson.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:22 | Nová verze

Byla vydána nová verze 12.2 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.8. 15:55 | Komunita

V Soluni probíhá GUADEC 2019, tj. konference uživatelů a vývojářů desktopové prostředí GNOME (GNOME Users and Developers European Conference). Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online. Dění na konferenci lze sledovat na Twitteru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.8. 14:22 | Komunita

Bylo oznámeno, že webová služba Bitbucket podporující vývoj softwaru končí s podporou verzovacího nástroje Mercurial. Vývojáři požadující Mercurial mohou přejít například na Sourcehut.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
23.8. 11:11 | IT novinky

Google oznámil, že následující verze operačního systému Android už nebude pojmenována po některé sladkosti začínající na písmeno Q, ale bude to pouze Android 10. Současně byla oznámena změna loga (YouTube).

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
22.8. 22:22 | Zajímavý článek

Příspěvek na blogu Kali Linuxu popisuje změny v metabalíčcích, jež přijdou s vydáním Kali Linuxu 2019.3. Cílem změn je optimalizace Kali Linuxu, zmenšení velikosti instalačního ISO a lepší organizace metabalíčků. Vývojáři vytvořili nové metabalíčky a celou řadu stávajících metabalíčků přejmenovali. Například metabalíček kali-linux-full byl přejmenován na kali-linux-large a vytvořen byl nový metabalíček s názvem kali-linux-default.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.8. 10:44 | Nová verze

UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch (seznam podporovaných zařízení), vydala Ubuntu Touch OTA-10. Z novinek lze zmínit například lepší podporu telefonů Nexus 5, Fairphone 2 a Oneplus One.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.8. 05:55 | Zajímavý článek

Martin Kleppe ukázal, jak lze obfuskovat JavaScript pouze pomocí dvou různých znaků. Podrobný rozbor a online obfuskace do hranatých závorek na jeho stránce.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
Používáte ještě 32bitový software na PC?
 (21%)
 (16%)
 (17%)
 (42%)
 (6%)
 (29%)
Celkem 471 hlasů
 Komentářů: 36, poslední 18.8. 21:46
Rozcestník

MESA 10 na Hrad

18.3.2014 17:19 | Přečteno: 1232×

Našiel som repozitár, aktualizoval a neprestal sa diviť.

Na Fedore 20 som prešiel na MESA (Fedora/2), otestoval špičkovým grafickým testom (gxlgears) a výsledok? Z pôvodných približne 320 fps som sa dostal na takmer 420 fps, teda nárast o tretinu pôvodnej hodnoty. Paráda, len tak ďalej.

Mimochodom, AMD X200m :-)        

Hodnocení: 31 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

18.3.2014 20:36 pepa
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Kotrcka, od tebe bych čekal lepší blog, než tento, který má 2,5 věty.

Navíc chybí jakékoliv konkrétní údaje.
=^..^= AmigaPower® avatar 18.3.2014 21:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Kurva to už je Fedora 20? Dyť sem nedávno instaloval 17 a hned na to mně všichni votravovali, že mam pravěký distro, že si tam mam dát 19. Kurva, to nemůžou dělat nový verze co deset let, nebo tak něco? Stejně je vechno čim dál tim víc nahovno a žere to víc všeho... MDV2007.0 lítala s KDE.5 a Berylem jak blázen, 2010.1 s LXDE se na stejnym hw sotva plazí, chce se mi zvracet... :-(
18.3.2014 21:36 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
LXDE je fakt oproti KDE 3.5 pomala sracka, co navyse nic nevie... Napr. na Raspberry pi je to tragedia. Je to totiz postavene na GTK.

Na slabsi HW je jedine riesenie: Trinity.
pavlix avatar 19.3.2014 09:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Mně před časem na Debianu chodilo LXDE slušně. KDE se v poslední době asi hodně zlepšilo, ale tehdejší zkušenosti byly veskrze negativní, pokud šlo o náročnost na hardware.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
20.3.2014 00:17 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Hoď si tam centos 7 až vyjde. ;-)
22.3.2014 00:32 odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Debian + Mate ;-)
Max avatar 18.3.2014 23:58 Max | skóre: 67 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
A výsledkem tedy je, že nic neříkají glxgears má jiné hodnoty, nevíme tedy, zda nastal nárůst výkonu, popř. při čem, pokles, či co. Hmm, informační hodnota nula.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
pavlix avatar 19.3.2014 09:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Asi tak nějak, i v manuálu glxgears se jednu dobu psalo, že se nemá používat jako benchmark. Nehledě na to, že nemám po ruce monitor, který by mi uměl 420 fps zobrazit.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 19.3.2014 18:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Nehledě na to, že nemám po ruce monitor, který by mi uměl 420 fps zobrazit.
Stačí vynúť vsync.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 19.3.2014 21:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Snad si nemyslíš, že po vypnutí vsync monitor magicky začně zobrazovat několikanásobnou frekvencí? A to mám navíc všude LCD, která nemají zdaleka tak jasnou charakteristiku toho překreslování jako CRT.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 19.3.2014 22:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
To nie, potom som si všimol čo si písal nižšie, ale na grafickej karte to skutočne s tým FPS začne bežať, čo má dosah aj na UDP komunikáciu, ktorá sa riadi u hier práve týmto faktorom. Teraz už na to moc času nemám ale hra z bežiacimi 125FPS (Quake3 like games) je nezrovnateľná hoci monitor prekresľuje len na 60Hz.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
=^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2014 22:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Řešíte FPS píčusové, zatímco polovina rozvojovýho světa včetně Amigapowera je ráda, že má vůbec z čeho vás prudit :-D
Bedňa avatar 19.3.2014 22:41 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Ked si tam narveš distro z paraveku :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
=^..^= AmigaPower® avatar 20.3.2014 10:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
To bude asi doba parašutistická, že? :-D
pavlix avatar 20.3.2014 09:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
To bych si nechal vysvětlit.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 20.3.2014 11:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Tak napr originál Quake3 engin synchronizuje každý druhý frame so serverom, pokiaľ máš nízke FPS, tak nevidíš realitu. Hra prebieha priamo na servere a ty sa len do nej pozeráš pomocou klienta, čím nižšie FPS, tým väčšie rozdiely medzi tým čo sa v hre deje a čo ty vidíš v klientovi.

V niektorých upravených Quake enginoch, tento problém závislosti na FPS čiastočne eleminovali, ale vždy to je poznať. Pri 60FPS je to na hrane hrateľnosti.

KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 20.3.2014 11:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Jestli tě správně chápu, tak nějaký engine měl nějakou chybu. A moc to nesouvisí s tím, že reálný FPS, který vidíš, je shora omezený schopnostmi tvého zobrazovacího zařízení a schopnostmi tvých očí, i když to třeba nejde úplně jednoduše číselně vyjádřit, jestliže LCD má různá zpoždění v různých bodech a různých situacích a oči jsou v tomhle ještě horší ;).

Dokážu i pochopit to, že získávám od serveru více dat než zobrazuju třeba proto, že nejsem schopný synchronizovat síťovou latenci apod, takže mi data chodí pozdě a může se hodit mít alespoň nějaká. I ten podíl 1:2 mi jako laikovi celkem dává smysl.

Co ale moc nevidím je souvislost mezi client-server engine a FPS, které ti vypadnou z GLX gears, které se v tu chvíli chovají nesmyslně neoptimálně, když generují frames točícího se ozubeného kola jen proto, aby byly okamžitě zahozené. To přece nemůže mít ani vzdáleně podobnou charakteristiku jako ten engine.

Těch tvých nehratelných 60 FPS zřejmě nemá žádnou jasnou souvislost se skutečně zobrazenými FPS, protože těch 60 FPS při frekvenci 60 Hz nejenže zjevně stačí, ale je to optimum pro netrhané zobrazení.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 20.3.2014 12:14 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
It's not a bug, it's a feature ;) Je to tak, proste viac FPS, dostaneš viac dát zo serveru. Vlastne druhým faktorom je už len latencia.

Však si to môžeš sám vyskúšať, zapni vsync a vyskúšaj ET :) S VSync mi to pripadá ako zalágované. Pri 30FPS je to dotrhané ako South Park, evidentne by to ľudskému oku vadiť nemalo, ale nedostatočné množstvo dát pohybuje postavičkami trhano.

GLXgears ukazuje naozaj len imaginárnu hodnotu.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 20.3.2014 12:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Vzhledem k tomu, že jsi psal, že se jim to podařilo napravit, tak to asi feature úplně nebude ;). Nemam čas zkoušet kraviny. Mimochodem proto se dá vsync podmínit tím, že renderer stíhá. Ve chvíli, kdy renderer dává 30 FPS, tak ho logicky nedonutíš se trefit do vertikální frekvence a ani to není tak moc potřeba, protože se ti tam stejně může objevit tak jedno trhnutí.
evidentne by to ľudskému oku vadiť nemalo
Tož lidskému oku skutečně obraz plynule narenderovaný do 30 FPS nebude vadit, pokud se těch 30 FPS opravdu zobrazí. Dokonce ani netrefený 30 FPS není nic hrozného. Ale když chceš po rendereru, aby nutně dával 60 FPS a zároveň aby stíhal plynule pracovat, tak mu dáváš protichůdné požadavky a výsledek dostaneš takový, jaký si zasloužíš ;).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 20.3.2014 21:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Nemam čas zkoušet kraviny
RtCW/Quake like hry parilo veľa ľudí, hoci teraz už neriešia výkon grafárny, ale dieťa, manželku ... tak sa chodievalo spolu na chaty, ešte aj po rokoch si zavoláme, alebo popíšeme čo ako, je to kult :) No je pravda že už na to nieje čas. Inak aj tunajšia sešlosť drtievala ETko.
Tož lidskému oku skutečně obraz plynule narenderovaný do 30 FPS nebude vadit, pokud se těch 30 FPS opravdu zobrazí. Dokonce ani netrefený 30 FPS není nic hrozného. Ale když chceš po rendereru, aby nutně dával 60 FPS a zároveň aby stíhal plynule pracovat, tak mu dáváš protichůdné požadavky a výsledek dostaneš takový, jaký si zasloužíš ;).
Áno vsync v hre je blbosť, ale to som hádam dosť dobre osvetlil :) Proste Q3 like vie do 126FPS, vtedy hra vďaka dostatku dát prijatých a odoslaných serveru je spomalená len latenciou. Malo by vlastne stačiť 30FPS, dáta klient, server vymieňať asynchrónne a len pri vsync vybrať tie aktuálne, zrejme to nieje až také jednoduché a hlavne ten engine vznikol v minulom storočí a to HW bolo úplne niekde inde, hoci na ňom po dnes vznikajú, alebo sa aktívne vyvíjajú hry staršie ako desať rokov, viď. ET:Legacy.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 20.3.2014 22:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Áno vsync v hre je blbosť
Tak to bych si dovolil nesouhlasit i jako laik a věřím že najdeš dost hráčů, kteří to potvrdí. Nicméně je dobré, aby to umělo vsync vypnout v případě, že renderer nestíhá.
ale to som hádam dosť dobre osvetlil
Ani v nejmenším.

Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 21.3.2014 20:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Neviem ani na čo okrem Inteláckych kariet je vsync dobrý.

Čo na tom nechápeš :) Nehovorím o nejakom skákaní na publicu, ale zápasoch kde musíš mať úplne plynulý pohľad, s vsync sa proste nechytáš, všetko je dotrhané, zrejme nejaký problém zosynchronizovať vykresľovanie engine s vsync. Inak keď som začínal, tvrdil som to isté ako ty, páč som to nechápal ako môže FPS presahujúce možnosti monitoru zlepšiť hru, ale je to tak. Bude to len prenosom váčšie množstva dát, inak si to neviem vysvetliť.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 24.3.2014 10:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Neviem ani na čo okrem Inteláckych kariet je vsync dobrý.
Jak souvisí vsync s inteláckými kartami? Odjakživa je vsync dobrý k tomu, abys na obrazovce viděl pokud možno jen jeden frame a nikoliv složeninu několika.
Inak keď som začínal, tvrdil som to isté ako ty
To pochubuju. Ale pokud ano, tak jsi se v té době díval na věci realisticky, zatím co dnes se na ně díváš pohledem zkušeností, tedy pohledem, který víc než fyzikální fakta zohledňuje konkrétní provedení, které jsi během toho času potkal.
páč som to nechápal ako môže FPS presahujúce možnosti monitoru zlepšiť hru, ale je to tak.
Rozdíl mezi námi je v tom, že já chápu, jak může vyšší FPS zlepšit hru. To je přesně důvod proč ti nevěřím, že jsi tvrdil to stejné, co já.
Bude to len prenosom váčšie množstva dát, inak si to neviem vysvetliť.
Chápu, že si to neumíš jinak vysvětlit, ale tohle mi přijde jako parádní nesmysl. U hry ve skutečnosti nepotřebuješ mnohonásobně víc dat než lze zobrazit. Jediné, co fakticky potřebuješ, je dostat data, co můžeš zobrazit včas. Vycházet z čehokoli jiného zavání, že ses stal obětí pověry.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 24.3.2014 19:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Jak souvisí vsync s inteláckými kartami? Odjakživa je vsync dobrý k tomu, abys na obrazovce viděl pokud možno jen jeden frame a nikoliv složeninu několika.
Pretože rozekaný obraz som nikde inde bez vsync nevidel (Myslím NVidia a ATI).

Čo sa týka vsync v hre tak je to ako som písal. Kým som nemal nastavené automatické vypínanie vsync, tak som sa vždy najprv čudoval, že nič nejde trafiť a trochu to seká, tak mi dopalo, že som zas nevypol vsync. Neviem ako si ty vysvetľuješ, že vyššie FPS ako je frekvencia monitoru zlepšuje hru, ale je to fakt.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 24.3.2014 20:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Pretože rozekaný obraz som nikde inde bez vsync nevidel (Myslím NVidia a ATI).
Rozsekaný obraz bez nějaké formy vertikální synchronizace není vlastnost intelu ale přímo vyplývá z toho, že asynchronně zapisuješ obraz do paměti, ze které je čten pro účely zobrazení na zobrazovacím zařízení. Čím více přepisů toho obrazu za jedno zobrazení stihneš a čím větší pohyb mezi těmi obrazy nastává, tím více různých framů tvoří výsledný obraz.
Kým som nemal nastavené automatické vypínanie vsync
Pokud máš nastavené automatické vypínání vsync, tak se dá vcelku odhadnut, že máš zapnutý vsync. Kdyby byl vypnutý, tak by jeho automatické vypínání asi nemělo smysl, že. To by taky vysvětlovalo, proč nevidíš ten roztrhaný obraz ;).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 24.3.2014 20:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Rozsekaný obraz bez nějaké formy vertikální synchronizace není vlastnost intelu ale přímo vyplývá z toho, že asynchronně zapisuješ obraz do paměti, ze které je čten pro účely zobrazení na zobrazovacím zařízení. Čím více přepisů toho obrazu za jedno zobrazení stihneš a čím větší pohyb mezi těmi obrazy nastává, tím více různých framů tvoří výsledný obraz.
Ja to vidím len na Inteloch, až máš po ruke NVidiu, tak vypni vsync a prekreslovanie sa nerozsype aj keď budeš trhať oknom, toto som fakt videl len pri Inteloch. Takže to pokladám za vlastnosť Intelu. Zrejme to majú NVidia a ATI nejak ošéfované, možno tam funguje nejaký dynamický vsync aj keď sa ten tvrdý vypne, nerozseká proste okno na také tie slíže.
Pokud máš nastavené automatické vypínání vsync, tak se dá vcelku odhadnut, že máš zapnutý vsync. Kdyby byl vypnutý, tak by jeho automatické vypínání asi nemělo smysl, že. To by taky vysvětlovalo, proč nevidíš ten roztrhaný obraz ;).
Je to bug NVidia driveru, musíš vsync vypínať skriptom, pri štarte systému, prípadne keď chceš len v hre tak ho zapísať do spúšťacieho skriptu hry. Proste okrem Intelu neviem či je zapnutý, alebo vynutý, poznám to len v hre.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 24.3.2014 21:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Ja to vidím len na Inteloch, až máš po ruke NVidiu, tak vypni vsync a prekreslovanie sa nerozsype aj keď budeš trhať oknom, toto som fakt videl len pri Inteloch. Takže to pokladám za vlastnosť Intelu. Zrejme to majú NVidia a ATI nejak ošéfované, možno tam funguje nejaký dynamický vsync aj keď sa ten tvrdý vypne, nerozseká proste okno na také tie slíže.
Já tomu prd rozumím, ale viděl bych to tak, že se ti skutečně stále na některé úrovni ta synchronizace řeší.
Proste okrem Intelu neviem či je zapnutý, alebo vynutý, poznám to len v hre.
Pokud v té hře nepozoruješ tearing, tak těžko říct, co vlastně nakonec poznáváš. Já používám jenom intel, takže jsem koukal jen na nějaká videa na youtube, ale našel jsem i srovnání hry s vsync, bez vsync a s automaticky vypínaným vsync.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 25.3.2014 07:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Já tomu prd rozumím, ale viděl bych to tak, že se ti skutečně stále na některé úrovni ta synchronizace řeší.
nVidia adaptive vSync
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 25.3.2014 08:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
O automaticky vypínaném vsync už jsme tu ale psali.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
21.3.2014 07:01 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
jako ze vygeneruje kazdou sekundu 150 UDP paketu?
Grunt avatar 21.3.2014 15:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
+1. Ona FPS (samozřejmě pokud neklesne rapidně nízko na hranici desítek a jednotek FPS) nemá myslím na obnovávání pozice po síti vliv (při náběhu do zdi by to u nějakých 500-900FPS docela dobře zasekalo síť), ale je to problém čistě v okruhu, rendrovadlo → zobrazovadlo → mozek → myš. Všechno tohle má taky svoje latence (a oproti těm síťovým nemalé), proto čím víc FPS tím lepší prožitek z hraní. 90% dnešních LCD monitorů má dneska stejně obnovovací frekvenci 60Hz (já měl CRT monitor, který zládl 85Hz, heč) a víc než 60Hz je jen problém hry, která má zamknuté obnovování stavů z vstupů a výstupy na rendrovací frekvenci grafiky. Ale pokud už se pohybujeme blízko té obnovovací frekvenci monitoru (řekněme 40-60FPS), tak větší vliv než samotná obnovovací frekvence má micro stuttering, proto obnovovací frekvenci většina dnešních her zamyká (konzole kvůli tomu aby stíhaly renderovat propracovanější scény a různé efekty dokonce oproti běžným standardům poměrně nízko, proto člověk při hraní nějaké střilečky na konzolích má pocit jako po požití ethanolu).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 24.3.2014 11:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
ale je to problém čistě v okruhu, rendrovadlo → zobrazovadlo → mozek → myš
+1
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 21.3.2014 15:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Pri 60FPS je to na hrane hrateľnosti.
To je blbost. Hrát se dá i u nižších obnovovacích frekvencí, ale když se to někomu obnovuje rychleji než tobě, pak je to problém (stejnětak se to týká latencí). Pokud by byla obnovovací frekvence u všech hráčů zamknutá na stejnou hodnotu, pak by to problém nebyl.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bedňa avatar 21.3.2014 20:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Keď máš slabšiu kartu čo nestíha prekreslovať stabilne na plných 126FPS, tak sa vždy lepšie hrá napríklad na stabilných 60FPS, ako lietajúcich 50-126FPS, to sa potom úplne sere. Engine proste ráta s latenciami, ale nevie to prepočítať keď ti to skáče o veľké rozdiely, potom ti ukazuje časovo skreslenú realitu. Ale keď sú proti sebe dvaja vyrovnaný hráči, tak ten s lepšou grafikou má na vrch. Veľa krát sme to rozoberali a skúšali, je to proste tak. Keď nechceš investovať do HW tak to cez cvary zosekáš úplne na hnusnú grafiku, vyskočí FPS a zdá sa ti že si zo dňa na deň borec :)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Grunt avatar 22.3.2014 13:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Keď máš slabšiu kartu čo nestíha prekreslovať stabilne na plných 126FPS, tak sa vždy lepšie hrá napríklad na stabilných 60FPS, ako lietajúcich 50-126FPS, to sa potom úplne sere.
Yup.
potom ti ukazuje časovo skreslenú realitu.
To není pravda. Engine ukazuje tak jak to je. Ve skutečnsti s tím má problém lidský mozek (doporučuju přečíst článek na Wikipedii na který jsem odkázal).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bedňa avatar 19.3.2014 18:50 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Ja som to tu už spomínal asi pred pol rokom, MESA 10 má (mala vtedy beta) reálny nárast FPS hrách o 30% aj viac.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Max avatar 19.3.2014 18:58 Max | skóre: 67 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
A? To přece nic nemění na tom, co jsem napsal.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Bedňa avatar 19.3.2014 19:11 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Jasne glxgears nič nehovorí, len som chcel poznamenať, že autor blogu sa neteší úplne zbytočne.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
FrostyX avatar 19.3.2014 19:32 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc / Jeseník
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Na jakých grafických kartách? Na všech? Mám se těšit? :-)
FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
Bedňa avatar 19.3.2014 19:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Je možné že už na všetkých, vtedy pár grafík ešte bugovalo, tak napr o triedu horšia karta, dosahovalo len desatinový výkon, to už bude predpokladám poriešené a keď máš na mysli lowendy, tam to bolo práve okolo tých +30%.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
FrostyX avatar 20.3.2014 09:37 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc / Jeseník
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Já mám
$[FrostyX  ~]-> sudo lspci |grep VGA
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 4 Series Chipset Integrated Graphics Controller (rev 07)
FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
okias avatar 19.3.2014 05:05 okias | skóre: 45 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
použij aspoň glmark2 na porovnání něčeho ;)

glxgears dělá něco tak primitivního co v dnešní době už hraje tak minimální roli, že to nestojí za řeč
19.3.2014 09:47 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
V glxgears mam stale 60 FPS, pretoze mi funguje vsync...
pavlix avatar 19.3.2014 09:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
+1
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
19.3.2014 12:12 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
logicky.. meranie s vypnutou vsync :-D
You son of a bit.. coin
19.3.2014 14:56 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
…sice neukazuje pořád stejné výsledky, ale ani tak nemá o moc větší vypovídací hodnotu.
19.3.2014 15:02 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
tak pozri - niečo sa zmenilo, keďže framerate stúpol o nezanedbateľnú hodnotu. ak sa dostanem k stroju s mesa 9, ešte pred upgradom odmeriam inak.
You son of a bit.. coin
19.3.2014 15:21 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Jistě, změnilo. Číslo, které pro zajímavost vypisuje jeden demo prográmek, který nikdy nebyl zamýšlen jako benchmark a který na to výslovně upozorňuje.
23.3.2014 16:55 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Vzpomínám si, že jednu dobu glxgears nezobrazovao FPS, pokud se mu při spuštění nepřidal parametr --thisprogramisnotabenchmark (nebo něco podobného.)
Quando omni flunkus moritati
Pavel Stárek avatar 20.3.2014 12:35 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Na to je lepší dělat testy třeba pomocí hry OpenArena 0.8.8. Spustit, vlézt do konzole (Shift-ESC) a napsat timedemo 1 a pak demo demo088-test1. Po ukončení znovu Shift-ESC a podívat se v konzoli na výsledek.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
11.4.2014 18:29 Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
Ta mesa která na Sandy Bridge a Ivy Bridge způsobí v KDE white-stripes bug, stejne jako mesa 9 a pomuze jen downgrade na mesa 8 ? )) OK nerikam ze za to muze mesa, v Unity to nedela, takze..eeem... no nic.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.