abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (11%)
     (12%)
    Celkem 242 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 11:05
    Rozcestník

    MESA 10 na Hrad

    18.3.2014 17:19 | Přečteno: 1372×

    Našiel som repozitár, aktualizoval a neprestal sa diviť.

    Na Fedore 20 som prešiel na MESA (Fedora/2), otestoval špičkovým grafickým testom (gxlgears) a výsledok? Z pôvodných približne 320 fps som sa dostal na takmer 420 fps, teda nárast o tretinu pôvodnej hodnoty. Paráda, len tak ďalej.

    Mimochodom, AMD X200m :-)        

    Hodnocení: 31 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.3.2014 20:36 pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Kotrcka, od tebe bych čekal lepší blog, než tento, který má 2,5 věty.

    Navíc chybí jakékoliv konkrétní údaje.
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.3.2014 21:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Kurva to už je Fedora 20? Dyť sem nedávno instaloval 17 a hned na to mně všichni votravovali, že mam pravěký distro, že si tam mam dát 19. Kurva, to nemůžou dělat nový verze co deset let, nebo tak něco? Stejně je vechno čim dál tim víc nahovno a žere to víc všeho... MDV2007.0 lítala s KDE.5 a Berylem jak blázen, 2010.1 s LXDE se na stejnym hw sotva plazí, chce se mi zvracet... :-(
    18.3.2014 21:36 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    LXDE je fakt oproti KDE 3.5 pomala sracka, co navyse nic nevie... Napr. na Raspberry pi je to tragedia. Je to totiz postavene na GTK.

    Na slabsi HW je jedine riesenie: Trinity.
    pavlix avatar 19.3.2014 09:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Mně před časem na Debianu chodilo LXDE slušně. KDE se v poslední době asi hodně zlepšilo, ale tehdejší zkušenosti byly veskrze negativní, pokud šlo o náročnost na hardware.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.3.2014 00:17 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Hoď si tam centos 7 až vyjde. ;-)
    22.3.2014 00:32 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Debian + Mate ;-)
    Max avatar 18.3.2014 23:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    A výsledkem tedy je, že nic neříkají glxgears má jiné hodnoty, nevíme tedy, zda nastal nárůst výkonu, popř. při čem, pokles, či co. Hmm, informační hodnota nula.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 19.3.2014 09:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Asi tak nějak, i v manuálu glxgears se jednu dobu psalo, že se nemá používat jako benchmark. Nehledě na to, že nemám po ruce monitor, který by mi uměl 420 fps zobrazit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 19.3.2014 18:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Nehledě na to, že nemám po ruce monitor, který by mi uměl 420 fps zobrazit.
    Stačí vynúť vsync.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 19.3.2014 21:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Snad si nemyslíš, že po vypnutí vsync monitor magicky začně zobrazovat několikanásobnou frekvencí? A to mám navíc všude LCD, která nemají zdaleka tak jasnou charakteristiku toho překreslování jako CRT.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 19.3.2014 22:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    To nie, potom som si všimol čo si písal nižšie, ale na grafickej karte to skutočne s tým FPS začne bežať, čo má dosah aj na UDP komunikáciu, ktorá sa riadi u hier práve týmto faktorom. Teraz už na to moc času nemám ale hra z bežiacimi 125FPS (Quake3 like games) je nezrovnateľná hoci monitor prekresľuje len na 60Hz.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2014 22:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Řešíte FPS píčusové, zatímco polovina rozvojovýho světa včetně Amigapowera je ráda, že má vůbec z čeho vás prudit :-D
    Bedňa avatar 19.3.2014 22:41 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Ked si tam narveš distro z paraveku :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.3.2014 10:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    To bude asi doba parašutistická, že? :-D
    pavlix avatar 20.3.2014 09:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    To bych si nechal vysvětlit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 20.3.2014 11:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Tak napr originál Quake3 engin synchronizuje každý druhý frame so serverom, pokiaľ máš nízke FPS, tak nevidíš realitu. Hra prebieha priamo na servere a ty sa len do nej pozeráš pomocou klienta, čím nižšie FPS, tým väčšie rozdiely medzi tým čo sa v hre deje a čo ty vidíš v klientovi.

    V niektorých upravených Quake enginoch, tento problém závislosti na FPS čiastočne eleminovali, ale vždy to je poznať. Pri 60FPS je to na hrane hrateľnosti.

    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 20.3.2014 11:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Jestli tě správně chápu, tak nějaký engine měl nějakou chybu. A moc to nesouvisí s tím, že reálný FPS, který vidíš, je shora omezený schopnostmi tvého zobrazovacího zařízení a schopnostmi tvých očí, i když to třeba nejde úplně jednoduše číselně vyjádřit, jestliže LCD má různá zpoždění v různých bodech a různých situacích a oči jsou v tomhle ještě horší ;).

    Dokážu i pochopit to, že získávám od serveru více dat než zobrazuju třeba proto, že nejsem schopný synchronizovat síťovou latenci apod, takže mi data chodí pozdě a může se hodit mít alespoň nějaká. I ten podíl 1:2 mi jako laikovi celkem dává smysl.

    Co ale moc nevidím je souvislost mezi client-server engine a FPS, které ti vypadnou z GLX gears, které se v tu chvíli chovají nesmyslně neoptimálně, když generují frames točícího se ozubeného kola jen proto, aby byly okamžitě zahozené. To přece nemůže mít ani vzdáleně podobnou charakteristiku jako ten engine.

    Těch tvých nehratelných 60 FPS zřejmě nemá žádnou jasnou souvislost se skutečně zobrazenými FPS, protože těch 60 FPS při frekvenci 60 Hz nejenže zjevně stačí, ale je to optimum pro netrhané zobrazení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 20.3.2014 12:14 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    It's not a bug, it's a feature ;) Je to tak, proste viac FPS, dostaneš viac dát zo serveru. Vlastne druhým faktorom je už len latencia.

    Však si to môžeš sám vyskúšať, zapni vsync a vyskúšaj ET :) S VSync mi to pripadá ako zalágované. Pri 30FPS je to dotrhané ako South Park, evidentne by to ľudskému oku vadiť nemalo, ale nedostatočné množstvo dát pohybuje postavičkami trhano.

    GLXgears ukazuje naozaj len imaginárnu hodnotu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 20.3.2014 12:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Vzhledem k tomu, že jsi psal, že se jim to podařilo napravit, tak to asi feature úplně nebude ;). Nemam čas zkoušet kraviny. Mimochodem proto se dá vsync podmínit tím, že renderer stíhá. Ve chvíli, kdy renderer dává 30 FPS, tak ho logicky nedonutíš se trefit do vertikální frekvence a ani to není tak moc potřeba, protože se ti tam stejně může objevit tak jedno trhnutí.
    evidentne by to ľudskému oku vadiť nemalo
    Tož lidskému oku skutečně obraz plynule narenderovaný do 30 FPS nebude vadit, pokud se těch 30 FPS opravdu zobrazí. Dokonce ani netrefený 30 FPS není nic hrozného. Ale když chceš po rendereru, aby nutně dával 60 FPS a zároveň aby stíhal plynule pracovat, tak mu dáváš protichůdné požadavky a výsledek dostaneš takový, jaký si zasloužíš ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 20.3.2014 21:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Nemam čas zkoušet kraviny
    RtCW/Quake like hry parilo veľa ľudí, hoci teraz už neriešia výkon grafárny, ale dieťa, manželku ... tak sa chodievalo spolu na chaty, ešte aj po rokoch si zavoláme, alebo popíšeme čo ako, je to kult :) No je pravda že už na to nieje čas. Inak aj tunajšia sešlosť drtievala ETko.
    Tož lidskému oku skutečně obraz plynule narenderovaný do 30 FPS nebude vadit, pokud se těch 30 FPS opravdu zobrazí. Dokonce ani netrefený 30 FPS není nic hrozného. Ale když chceš po rendereru, aby nutně dával 60 FPS a zároveň aby stíhal plynule pracovat, tak mu dáváš protichůdné požadavky a výsledek dostaneš takový, jaký si zasloužíš ;).
    Áno vsync v hre je blbosť, ale to som hádam dosť dobre osvetlil :) Proste Q3 like vie do 126FPS, vtedy hra vďaka dostatku dát prijatých a odoslaných serveru je spomalená len latenciou. Malo by vlastne stačiť 30FPS, dáta klient, server vymieňať asynchrónne a len pri vsync vybrať tie aktuálne, zrejme to nieje až také jednoduché a hlavne ten engine vznikol v minulom storočí a to HW bolo úplne niekde inde, hoci na ňom po dnes vznikajú, alebo sa aktívne vyvíjajú hry staršie ako desať rokov, viď. ET:Legacy.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 20.3.2014 22:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Áno vsync v hre je blbosť
    Tak to bych si dovolil nesouhlasit i jako laik a věřím že najdeš dost hráčů, kteří to potvrdí. Nicméně je dobré, aby to umělo vsync vypnout v případě, že renderer nestíhá.
    ale to som hádam dosť dobre osvetlil
    Ani v nejmenším.

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 21.3.2014 20:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Neviem ani na čo okrem Inteláckych kariet je vsync dobrý.

    Čo na tom nechápeš :) Nehovorím o nejakom skákaní na publicu, ale zápasoch kde musíš mať úplne plynulý pohľad, s vsync sa proste nechytáš, všetko je dotrhané, zrejme nejaký problém zosynchronizovať vykresľovanie engine s vsync. Inak keď som začínal, tvrdil som to isté ako ty, páč som to nechápal ako môže FPS presahujúce možnosti monitoru zlepšiť hru, ale je to tak. Bude to len prenosom váčšie množstva dát, inak si to neviem vysvetliť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 24.3.2014 10:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Neviem ani na čo okrem Inteláckych kariet je vsync dobrý.
    Jak souvisí vsync s inteláckými kartami? Odjakživa je vsync dobrý k tomu, abys na obrazovce viděl pokud možno jen jeden frame a nikoliv složeninu několika.
    Inak keď som začínal, tvrdil som to isté ako ty
    To pochubuju. Ale pokud ano, tak jsi se v té době díval na věci realisticky, zatím co dnes se na ně díváš pohledem zkušeností, tedy pohledem, který víc než fyzikální fakta zohledňuje konkrétní provedení, které jsi během toho času potkal.
    páč som to nechápal ako môže FPS presahujúce možnosti monitoru zlepšiť hru, ale je to tak.
    Rozdíl mezi námi je v tom, že já chápu, jak může vyšší FPS zlepšit hru. To je přesně důvod proč ti nevěřím, že jsi tvrdil to stejné, co já.
    Bude to len prenosom váčšie množstva dát, inak si to neviem vysvetliť.
    Chápu, že si to neumíš jinak vysvětlit, ale tohle mi přijde jako parádní nesmysl. U hry ve skutečnosti nepotřebuješ mnohonásobně víc dat než lze zobrazit. Jediné, co fakticky potřebuješ, je dostat data, co můžeš zobrazit včas. Vycházet z čehokoli jiného zavání, že ses stal obětí pověry.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 24.3.2014 19:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Jak souvisí vsync s inteláckými kartami? Odjakživa je vsync dobrý k tomu, abys na obrazovce viděl pokud možno jen jeden frame a nikoliv složeninu několika.
    Pretože rozekaný obraz som nikde inde bez vsync nevidel (Myslím NVidia a ATI).

    Čo sa týka vsync v hre tak je to ako som písal. Kým som nemal nastavené automatické vypínanie vsync, tak som sa vždy najprv čudoval, že nič nejde trafiť a trochu to seká, tak mi dopalo, že som zas nevypol vsync. Neviem ako si ty vysvetľuješ, že vyššie FPS ako je frekvencia monitoru zlepšuje hru, ale je to fakt.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 24.3.2014 20:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Pretože rozekaný obraz som nikde inde bez vsync nevidel (Myslím NVidia a ATI).
    Rozsekaný obraz bez nějaké formy vertikální synchronizace není vlastnost intelu ale přímo vyplývá z toho, že asynchronně zapisuješ obraz do paměti, ze které je čten pro účely zobrazení na zobrazovacím zařízení. Čím více přepisů toho obrazu za jedno zobrazení stihneš a čím větší pohyb mezi těmi obrazy nastává, tím více různých framů tvoří výsledný obraz.
    Kým som nemal nastavené automatické vypínanie vsync
    Pokud máš nastavené automatické vypínání vsync, tak se dá vcelku odhadnut, že máš zapnutý vsync. Kdyby byl vypnutý, tak by jeho automatické vypínání asi nemělo smysl, že. To by taky vysvětlovalo, proč nevidíš ten roztrhaný obraz ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 24.3.2014 20:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Rozsekaný obraz bez nějaké formy vertikální synchronizace není vlastnost intelu ale přímo vyplývá z toho, že asynchronně zapisuješ obraz do paměti, ze které je čten pro účely zobrazení na zobrazovacím zařízení. Čím více přepisů toho obrazu za jedno zobrazení stihneš a čím větší pohyb mezi těmi obrazy nastává, tím více různých framů tvoří výsledný obraz.
    Ja to vidím len na Inteloch, až máš po ruke NVidiu, tak vypni vsync a prekreslovanie sa nerozsype aj keď budeš trhať oknom, toto som fakt videl len pri Inteloch. Takže to pokladám za vlastnosť Intelu. Zrejme to majú NVidia a ATI nejak ošéfované, možno tam funguje nejaký dynamický vsync aj keď sa ten tvrdý vypne, nerozseká proste okno na také tie slíže.
    Pokud máš nastavené automatické vypínání vsync, tak se dá vcelku odhadnut, že máš zapnutý vsync. Kdyby byl vypnutý, tak by jeho automatické vypínání asi nemělo smysl, že. To by taky vysvětlovalo, proč nevidíš ten roztrhaný obraz ;).
    Je to bug NVidia driveru, musíš vsync vypínať skriptom, pri štarte systému, prípadne keď chceš len v hre tak ho zapísať do spúšťacieho skriptu hry. Proste okrem Intelu neviem či je zapnutý, alebo vynutý, poznám to len v hre.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 24.3.2014 21:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Ja to vidím len na Inteloch, až máš po ruke NVidiu, tak vypni vsync a prekreslovanie sa nerozsype aj keď budeš trhať oknom, toto som fakt videl len pri Inteloch. Takže to pokladám za vlastnosť Intelu. Zrejme to majú NVidia a ATI nejak ošéfované, možno tam funguje nejaký dynamický vsync aj keď sa ten tvrdý vypne, nerozseká proste okno na také tie slíže.
    Já tomu prd rozumím, ale viděl bych to tak, že se ti skutečně stále na některé úrovni ta synchronizace řeší.
    Proste okrem Intelu neviem či je zapnutý, alebo vynutý, poznám to len v hre.
    Pokud v té hře nepozoruješ tearing, tak těžko říct, co vlastně nakonec poznáváš. Já používám jenom intel, takže jsem koukal jen na nějaká videa na youtube, ale našel jsem i srovnání hry s vsync, bez vsync a s automaticky vypínaným vsync.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 25.3.2014 07:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Já tomu prd rozumím, ale viděl bych to tak, že se ti skutečně stále na některé úrovni ta synchronizace řeší.
    nVidia adaptive vSync
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 25.3.2014 08:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    O automaticky vypínaném vsync už jsme tu ale psali.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.3.2014 07:01 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    jako ze vygeneruje kazdou sekundu 150 UDP paketu?
    Grunt avatar 21.3.2014 15:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    +1. Ona FPS (samozřejmě pokud neklesne rapidně nízko na hranici desítek a jednotek FPS) nemá myslím na obnovávání pozice po síti vliv (při náběhu do zdi by to u nějakých 500-900FPS docela dobře zasekalo síť), ale je to problém čistě v okruhu, rendrovadlo → zobrazovadlo → mozek → myš. Všechno tohle má taky svoje latence (a oproti těm síťovým nemalé), proto čím víc FPS tím lepší prožitek z hraní. 90% dnešních LCD monitorů má dneska stejně obnovovací frekvenci 60Hz (já měl CRT monitor, který zládl 85Hz, heč) a víc než 60Hz je jen problém hry, která má zamknuté obnovování stavů z vstupů a výstupy na rendrovací frekvenci grafiky. Ale pokud už se pohybujeme blízko té obnovovací frekvenci monitoru (řekněme 40-60FPS), tak větší vliv než samotná obnovovací frekvence má micro stuttering, proto obnovovací frekvenci většina dnešních her zamyká (konzole kvůli tomu aby stíhaly renderovat propracovanější scény a různé efekty dokonce oproti běžným standardům poměrně nízko, proto člověk při hraní nějaké střilečky na konzolích má pocit jako po požití ethanolu).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 24.3.2014 11:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    ale je to problém čistě v okruhu, rendrovadlo → zobrazovadlo → mozek → myš
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 21.3.2014 15:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Pri 60FPS je to na hrane hrateľnosti.
    To je blbost. Hrát se dá i u nižších obnovovacích frekvencí, ale když se to někomu obnovuje rychleji než tobě, pak je to problém (stejnětak se to týká latencí). Pokud by byla obnovovací frekvence u všech hráčů zamknutá na stejnou hodnotu, pak by to problém nebyl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bedňa avatar 21.3.2014 20:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Keď máš slabšiu kartu čo nestíha prekreslovať stabilne na plných 126FPS, tak sa vždy lepšie hrá napríklad na stabilných 60FPS, ako lietajúcich 50-126FPS, to sa potom úplne sere. Engine proste ráta s latenciami, ale nevie to prepočítať keď ti to skáče o veľké rozdiely, potom ti ukazuje časovo skreslenú realitu. Ale keď sú proti sebe dvaja vyrovnaný hráči, tak ten s lepšou grafikou má na vrch. Veľa krát sme to rozoberali a skúšali, je to proste tak. Keď nechceš investovať do HW tak to cez cvary zosekáš úplne na hnusnú grafiku, vyskočí FPS a zdá sa ti že si zo dňa na deň borec :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Grunt avatar 22.3.2014 13:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Keď máš slabšiu kartu čo nestíha prekreslovať stabilne na plných 126FPS, tak sa vždy lepšie hrá napríklad na stabilných 60FPS, ako lietajúcich 50-126FPS, to sa potom úplne sere.
    Yup.
    potom ti ukazuje časovo skreslenú realitu.
    To není pravda. Engine ukazuje tak jak to je. Ve skutečnsti s tím má problém lidský mozek (doporučuju přečíst článek na Wikipedii na který jsem odkázal).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bedňa avatar 19.3.2014 18:50 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Ja som to tu už spomínal asi pred pol rokom, MESA 10 má (mala vtedy beta) reálny nárast FPS hrách o 30% aj viac.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Max avatar 19.3.2014 18:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    A? To přece nic nemění na tom, co jsem napsal.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bedňa avatar 19.3.2014 19:11 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Jasne glxgears nič nehovorí, len som chcel poznamenať, že autor blogu sa neteší úplne zbytočne.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    FrostyX avatar 19.3.2014 19:32 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Na jakých grafických kartách? Na všech? Mám se těšit? :-)
    FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
    Bedňa avatar 19.3.2014 19:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Je možné že už na všetkých, vtedy pár grafík ešte bugovalo, tak napr o triedu horšia karta, dosahovalo len desatinový výkon, to už bude predpokladám poriešené a keď máš na mysli lowendy, tam to bolo práve okolo tých +30%.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    FrostyX avatar 20.3.2014 09:37 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Já mám
    $[FrostyX  ~]-> sudo lspci |grep VGA
    00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 4 Series Chipset Integrated Graphics Controller (rev 07)
    FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
    David Heidelberg avatar 19.3.2014 05:05 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    použij aspoň glmark2 na porovnání něčeho ;)

    glxgears dělá něco tak primitivního co v dnešní době už hraje tak minimální roli, že to nestojí za řeč
    19.3.2014 09:47 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    V glxgears mam stale 60 FPS, pretoze mi funguje vsync...
    pavlix avatar 19.3.2014 09:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.3.2014 12:12 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    logicky.. meranie s vypnutou vsync :-D
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    19.3.2014 14:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    …sice neukazuje pořád stejné výsledky, ale ani tak nemá o moc větší vypovídací hodnotu.
    19.3.2014 15:02 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    tak pozri - niečo sa zmenilo, keďže framerate stúpol o nezanedbateľnú hodnotu. ak sa dostanem k stroju s mesa 9, ešte pred upgradom odmeriam inak.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    19.3.2014 15:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Jistě, změnilo. Číslo, které pro zajímavost vypisuje jeden demo prográmek, který nikdy nebyl zamýšlen jako benchmark a který na to výslovně upozorňuje.
    23.3.2014 16:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Vzpomínám si, že jednu dobu glxgears nezobrazovao FPS, pokud se mu při spuštění nepřidal parametr --thisprogramisnotabenchmark (nebo něco podobného.)
    Quando omni flunkus moritati
    Pavel Stárek avatar 20.3.2014 12:35 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Na to je lepší dělat testy třeba pomocí hry OpenArena 0.8.8. Spustit, vlézt do konzole (Shift-ESC) a napsat timedemo 1 a pak demo demo088-test1. Po ukončení znovu Shift-ESC a podívat se v konzoli na výsledek.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    11.4.2014 18:29 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MESA 10 na Hrad
    Ta mesa která na Sandy Bridge a Ivy Bridge způsobí v KDE white-stripes bug, stejne jako mesa 9 a pomuze jen downgrade na mesa 8 ? )) OK nerikam ze za to muze mesa, v Unity to nedela, takze..eeem... no nic.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.