abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 08:36 | Zajímavý článek
Michael Larabel na Phoronixu provedl sadu testů pro zjistění, jaký vliv na výkon procesorů budou mít aplikované opravy proti hw zranitelnostem procesorů. Opravy mají významně větší viliv na Intel než na AMD procesory.
lertimir | Komentářů: 27
včera 17:55 | Komunita

Několik vývojářů aplikací pro GNOME napsalo otevřený dopis Please don’t theme our apps komunitě kolem GNOME se žádostí, aby jednotlivé linuxové distribuce neměnily vzhled jejich aplikací.

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
včera 16:44 | Komunita

O víkendu proběhla v Norimberku openSUSE Conference 2019, tj. letošní konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce openSUSE. Na programu byla řada zajímavých přednášek a workshopů. Videozáznamy přednášek jsou k dispozici na media.ccc.de a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:11 | IT novinky

Ubuntu doposud instalaci proprietárních ovladačů GPU pouze nabízelo na vyžádání, ovladače se musely stáhnout z Internetu. To se zřejmě pro GPU Nvidia změní s vydáním 19.10, jak je patrné ze záznamu v Launchpadu, tedy Ubuntu zahrne ovladače Nvidia 390 a 418 přímo do instalačního obrazu systému, jak to již činí správci derivátu Pop!_OS od firmy System76 dodávající počítače právě s tímto systémem. Velikost obrazu tak naroste o cca 115 MB. Open-source ovladač Nouveau zůstane výchozí.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
25.5. 20:55 | Zajímavý projekt

Článek na LinuxGizmos.com představuje v NASA vyvinutého autonomního robota ve tvaru krychle pojmenovaného Astrobee neboli Hvězdná včela. Uvnitř včely běží Ubuntu/ROS a Android (GitHub). Na Mezinárodní vesmírné stanici bzučí tři tyto včely. Jejich jména jsou Honey, Queen a Bumble.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.5. 20:11 | Zajímavý projekt

Na Humble Bundle lze zdarma a bez DRM získat počítačovou hru Jalopy (YouTube). Hra je určena pro Windows, lze ji ale hrát také v Linuxu (ProtonDB, WineHQ). Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.5. 00:55 | Nová verze

ZFS on Linux, tj. implementace OpenZFS (Wikipedie) na Linuxu, byl vydán ve verzi 0.8.0. Přehled novinek v diskusním listu zfs-announce nebo na GitHubu. Nejnovější ZFS on Linux je kompatibilní s Linuxem 2.6.32 až 5.1.*.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
24.5. 00:33 | Nová verze

Byla vydána verze 1.35.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.5. 14:22 | Zajímavý projekt

GitHub v příspěvku na svém blogu představil GitHub Sponsors. Jedná se o další z možností, jak finančně podpořit vývojáře open source softwaru. Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
23.5. 13:44 | Zajímavý software

Společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux vydala počítačovou hru Total War: Three Kingdoms (Wikipedie) pro Linux. Koupit ji lze za 59,99 €. Tentokrát byla verze pro Linux vydána ve stejný den jako verze pro Microsoft Windows.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
GPU kterého výrobce aktuálně preferujete pro provoz Linuxu?
 (49%)
 (25%)
 (23%)
 (2%)
Celkem 383 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 24.5. 14:49
Rozcestník

Advanced Comic Book Format - progres od Februara

24.11.2015 11:41 | Přečteno: 884× | ACBF | Výběrový blog | poslední úprava: 25.11.2015 09:49

Nazdar lidi,

v tomto zapisku zhrniem, co sa udialo v projekte za poslednych 9 mesiacov od posledneho zapisku vo februari. Medzi najvacsie zmeny urcite patri celkove zlepsenie a stabilizacia prehliadaca pre Android ako aj pridanie vytvarania komiksovych panelov do ACBF Editora.

ACBF Viewer for Android

okrem fixnutia mnozstva mensich ci vacsich bugov a crashov doslo aj k nasledujucim vylepseniam

<reverted> tag

ACBF Editor

Jedina, ale podstatna zmena, ktora sa udiala je pridanie "Frame Editora", t.j. grafickeho editora pre vytvaranie/definovanie komiksovych panelov. Uzivatel si tak moze pomerne jednoducho tieto panely zadefinovat a komiks sa da nasledne prezerat v prehliadaci zazoomovany na jednotlive panely - na prezeranie odporucam prehliadac pre Android, ktory dokaze animovat presun z jedneho panelu na druhy a celkovy komfort citania je najlepsi.


Frames/Text-layers Editor
Okrem tejto jedinej zmeny, co sa tyka kodu, som vytvoril niekolko tutorialov s video ukazkami ako ACBF Editor pouzivat. Tie to su k dispozicii na Wiki stranke pre ACBF Editor.
Link na video ukazku vytvarania definicie panelov - pre tych, ktorym sa nechce preklikavat na Wiki stranky (treba si nastavit video na HD kvalitu a fullscreen).

Špecifikácie

Viacere zmeny boli pridane do navrhu pre verziu formatu 1.1. Vyzara to, ze ku koncu roku by som mohol zmeny pre verziu 1.1 uzavriet a vypublikovat. Aktualne specifikacie ako aj navrhy zmien do novej verzie su dostupne na Wiki. Medzi hlavne zmeny patri:


Projekt

Na záver pár informácií k projektu. Projekt sa nachadza na launchpade: https://launchpad.net/acbf

Screenshoty z ACBF Viewera a Editora je mozne najst na Google+.

Wiki stranky projektu su na acbf.wikia.com, kde možno nájsť viacero užitočných informácií.

ACBF Viewer for Android je aj na Google Play za 50 centov pre tych, co by mi chceli prispiet na pivo :-)

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Obrázky

Advanced Comic Book Format - progres od Februara, obrázek 1

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

Bedňa avatar 24.11.2015 23:52 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Advanced Comic Book Format - progres od Februara
Tak pozrel som si začiatok kódu, hovorím si celkom to má popísané a potom kusy kódu kde je kulové :-) Keď sa k tomu vrátiš po dvoch rokoch nebudeš ani tušiť kde čo je, nehovoriac že tam bude chcieť niekto prispieť.

Ja viem odporcovia komentárov zas budú pindať, že komentáre zastarávajú, ale pre mňa ja to najlepšie ako sa rýchlo v kóde dostať tam kde chcem.

Inak mi to príde trochu neučesané, ale to je zas názor na code style a preferencie.

Inak prajem veľa chuti do pokračovania.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
25.11.2015 07:07 GeoRW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Advanced Comic Book Format - progres od Februara
Tak urcite sa to da spravit lepsie. Ked som to zacal pisat, som sa v podstate ucil Python. Najskor som chcel robit len specifikacie, ze potom by to snad mohol niekto nakodit a napokon som to zacal kodit sam ;-) Ak to bude chciet niekto v buducnosti refaktorovat, nebudem sa tomu branit. Je vela veci, co by dali spravit lepsie (napr. mat samostatnu kniznicu pre pracu s ACBF suborom s pevne zadefinovanym interfacom, ktoru je mozne potom vyuzit v roznych programoch), no zatial som preferoval styl "quick & dirty" sa dostat k vysledku, co najrychlejsie, no mohlo to byt aj daleko horsie nez to je :-) A ludia prispeli uz aj kodom.
Bedňa avatar 25.11.2015 09:56 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Advanced Comic Book Format - progres od Februara
Všimol som si že tam máš ďalších dvoch spolupracovníkov.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
GeoRW avatar 25.11.2015 11:33 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Advanced Comic Book Format - progres od Februara
no ani nie; ta karma sa na launchpade rata dost divne; za kazdy koment (viac ako za prispenie do kodu) sa cloveku prida a casom ubuda az na nulu; stabilne nikto nie je sucastou projektu; len obcas niekto nieco prispeje;

projekt je momentalne po technickej stranke v takom stadiu, ze aplikacie su uz pomerne user-friendly a mohlo by to pouzivat viac ludi ... treba asi zacat s lepsim marketingom teraz :-) Urobil som par tutorialov na wiki a youtube videi, popisem po nejakych forach, uvidime ... kazdopadne, nejak to nesilim, ja to pouzivam k mojej spokojnosti a ked sa najde viac ludi co to budu pouzivat, tym lepsie
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
Ovoce avatar 13.12.2015 02:27 Ovoce | skóre: 14 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Advanced Comic Book Format - progres od Februara
Můžu dotaz?

Počítáš s tím formátem taky na překládání existujících komiksů? Trošku jsem po fansubování přičichl k scanlatingu mangy a je tam docela dost práce s vybělováním a čistěním původního textu, plus potom to znovu vysázet anglicky (nebo česky).

Takže nějaká možnost vzít originál jak je a řešit to všechno sekundátní vrstvou zní dobře (plus ta nedestruktivnost...). Ale počítám, že by to potřebovalo asi i nějakou podporu pro zakrývání původního textu v bublinách (kreslení výplní do overlay), nebo podobné řešení, aby ten původní text nevadil.
GeoRW avatar 13.12.2015 07:54 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Advanced Comic Book Format - progres od Februara
Hej, toto vsetko uz format podporuje. Pozri si wiki a ukazkove komixy. V ACBF editore je zatial iba podpora na vytvaranie/kreslenie/definovanie panelov, takze vytvaranie tychto textovych vrstiev je trochu komplikovane. Da sa to robit cez inkscape a potom skonvertovat na format pre ACBF, pripadne pomocou ACBF Editora vytvorit panely obtiahnutim textovych bublin a potom zeditovat XMLko ktore editor vytvori a suradnice s elementov <frame> pouzit na vytvorenie <text-area>. Treba si nastudovat XML schemu, prip. mrknut ako su robene ukazkove komiksy. Da sa zadefinovat <bg-color> pre jednotlive bubliny, takze ta bublina s textom sa prekresli nad original obrazok a splynie to (ak clovek samozrejme trafi tu spravnu farbu :-). Editovanie textovych vrstiev by som chcel pridat ako dalsie, niekedy cez Vianocne sviatky by som nato mohol mat cas.
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
Josef Kufner avatar 15.12.2015 23:39 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Advanced Comic Book Format - progres od Februara
A nechceš udělat automatickou detekci bublin? Pomocí OpenCV by to mohlo jít relativně snadno (a už to mnoho lidí dělalo).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
GeoRW avatar 16.12.2015 11:42 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Advanced Comic Book Format - progres od Februara
rozmyslal som aj nad automatickou detekciou panelov; videl som aj komiksovu aplikaciu, ktora sa o to snazi a vo vela pripadoch to aj funguje, urcite by to cloveku pomohlo pri vytvarani
automaticka detekcia bublin uz bude asi o dost tazsia; kazdopadne dik za tip, niekedy sa na tu kniznicu pozriem, pripadne ak to niekto iny dokaze rozchodit, tak patch urcite privitam :-)
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
GeoRW avatar 16.12.2015 11:49 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Advanced Comic Book Format - progres od Februara
checkol som jednu otazku na stack overflow a az take jednoduche to nebude :-) Uz len naucit sa robit s tou kniznicou je uloha sama o sebe, nie to si este napisat pomocou nej vlastny algoritmus :-)
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
Josef Kufner avatar 17.12.2015 01:31 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Advanced Comic Book Format - progres od Februara
Není to tak zlé. Už tam jsou nástroje na detekci koleček i čtverečků. Možná by to stačilo.

Hodně tomu můžeš pomoct přípravou obrázku. Ty bubliny typicky mají všechny stejnou barvu. Okraje a mezery mezi panely také. Pokud všechny ostatní barvy nahradíš jednou, budeš mít obrázek jen s bublinama a trochou bordelu. V tom už by mohla být úspěšnost docela slušná.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
GeoRW avatar 17.12.2015 14:05 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Advanced Comic Book Format - progres od Februara
Nasiel som jednu dizertacku. Je to zaujimave citanie, ale pustat sa do realizacie vyzaduje veeeeeeeela casu :-)
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
Josef Kufner avatar 18.12.2015 11:26 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Advanced Comic Book Format - progres od Februara
To vypadá velice hezky. Zkus autorovi napsat, třeba bude mít už nějakou celkem použitelnou knihovnu a tvůj editor by k tomu mohl být uživatelským rozhraním, kde uživatel doladí automaticky detekované věci.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.