abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    včera 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (7%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 139 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 17:35
    Rozcestník

    Tak nám zabili ThinkPady...

    14.5.2014 13:34 | Přečteno: 6157× | plky | poslední úprava: 14.5.2014 15:00

    Dlouhá léta byl ThinkPad znakem zaručené kvality a vyladěnosti. Bohužel, s příchodem posledního modelu se zdá, že tato éra končí.

    ThinkPad X240

    Tento shit má být nástupcem x230, ale nejsem jediný, kdo je tímto produktem značně zklamán. Bohužel, napadají mne jen samé nevýhody, proč tento ntb nekupovat :-/. Nebudu tu dělat nějakou sáhodlouhou přednášku, ale shrnu vše jen v bodech :

    Na internetu lze nalézt i obsáhlejší výtky, třeba zde : Scathing review of the Lenovo X240.

    Ještě kupujeme HP, ale ten na tom není o moc líp, je to to samé. Alternativa pro X240 je u HP EliteBook 820.


    I nějaká pozitiva

    Mno, stále to má kovové panty, šasi z uhlíkových vláken, stále mi přijde, že klávesnice je na stisk lepší, jak u ostatních výrobců.


    Závěr

    Bohužel, pokud chce člověk něco malého 12", tak má dnes u Lenova asi smolíka, protože buď x240, nebo Yoga (což je tablet a jiná kategorie). Carbon X1 serie je větší ntb :-/.

    A jaký máte na "nový" ThinkPad názor vy? Máte zkušenosti s konkurencí, která je na tom líp?

    Zdar Max

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.5.2014 13:45 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    DELL Latitude E7240?
    Max avatar 14.5.2014 13:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Nevidím tam žádný rozdíl oproti X240.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    mca avatar 14.5.2014 14:06 mca | skóre: 17 | blog: keep_walking | Lévis, Québec City
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ve strucnosti: rozdil vidim predevsim v dockovani, ktere ma Dell v kombinaci s Linux asi nejlepe vyresene ze vsech (ostatne i Elitebook s Novell SLES dockuji dobre), narozdil od soucasne generace Lenovo. Druhy rozdil nachazim v klavesnici, touchpadu a trapckpointu. Lenovo TP uz davno neni tim, cim byval a jsou na nej potrebne specificke Windows drivery a/nebo slozita uprava (tzn. Windows only), ostatne to se tyka i clickpadu. Klavesnici Lenovo osidilo o nektere klavesy, nelogicky presunulo PrintSrc apod. Predevsim postrada zastupnou numeriku. Dell nepostrada nic. I s Windows budes mit vyhrady k pouzitelnosti ctecky otisky prstu.
    "Hloupe dotazy posiluji kolektiv... ostatnim v tu chvili stoupne sebevedomi"
    14.5.2014 15:12 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ja vidim: ma normalnu klavesnicu a touchpad, 3x USB, dva SODIMM sloty
    14.5.2014 13:54 davadu | blog: davadu | Uherské Hradiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Toto jsem očekával. T540/p i T440/p jsou na tom ohledně těch napájecích konektorů stejně, ty celoklikací touchpady jsou tam také. Uvidíme, jak vylezou s další řadou.T540/p už má i klávesnici s numpadem.
    Rezza avatar 14.5.2014 16:49 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Hlavne klikani na tom touchpadu zni jak psani na starem psacim stroji...
    14.5.2014 18:49 boni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    To je určitě fíčura. V některých textových editorech šel taky podobný zvuk zapnout.
    14.5.2014 13:55 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...

    Nakoupili jsme teď do firmy 3 a moje dojmy z nich jsou taky značně rozpačité. Ten touchpad je každopádně naprosto příšerný. Osobně používám trackpoint a hodně jsem si oblíbil jeho fungování právě na ThinkPadech se samostatnými tlačítky a geniálním chováním prostředního tlačítka, ale s touhle verzí jsem hodně zápasil.

    Na zbytek jsem je měl v ruce asi příliš krátce, ale klávesnice mě nijak neoslovila a přišlo mi, že dodaný SW je spíš k vzteku než k pomoci a celkově ta značka zapadá totálně do průměru. Což mě trochu děsí, protože vůbec netuším, čím nahradím svůj S200, až doslouží.

    pavlix avatar 15.5.2014 11:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    geniálním chováním prostředního tlačítka
    Mně jde prostřední tlačítko stisknout a pustit, v čem spočívá to geniální chování?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.5.2014 16:36 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    V tom, že když ho držím, trackpointem scrolluju ve všech směrech. Nejspíš to pude nastavit i jinde, ale na ThinkPadu jsem se s tím setkal poprvé a jde to prakticky bez nastavování. Na těch nových si bohužel moc nedovedu představit, jak to s tou kvedlající se deskou pohodlně udělat.
    pavlix avatar 16.5.2014 09:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    V tom, že když ho držím, trackpointem scrolluju ve všech směrech.
    Tak to mám v Xkách taky nastavené:
    xinput set-int-prop "TPPS/2 IBM TrackPoint" "Evdev Wheel Emulation" 8 1
    xinput set-int-prop "TPPS/2 IBM TrackPoint" "Evdev Wheel Emulation Button" 8 2
    xinput set-int-prop "TPPS/2 IBM TrackPoint" "Evdev Wheel Emulation Timeout" 16 200
    xinput set-int-prop "TPPS/2 IBM TrackPoint" "Evdev Wheel Emulation Axes" 8 6 7 4 5
    
    Nejspíš to pude nastavit i jinde
    Nejsem zrovna expert na Xka, ale není to jejich standardní funkcionalita?
    a jde to prakticky bez nastavování.
    Mně to jde tedi s nastavováním. Snad ledaže by nějaký grafický desktop tohle nastavoval sám od sebe, ale Xka to bohužel jako default nemají, i když by mi to přišlo rozumné.
    Na těch nových si bohužel moc nedovedu představit, jak to s tou kvedlající se deskou pohodlně udělat.
    A ty nové mají stále ještě trackpoint?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.5.2014 09:39 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Trackpoint mají, ale už tam nejsou žádná tlačítka, jen ten **** touchpad... taky mi uniká, co s tím trackpointem pak jde dělat :)
    Josef Kufner avatar 16.5.2014 12:09 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    To scrollování je obyčejná emulace kolečka, kterou si můžeš zapnout i pro běžnou myš a je to celkem pěkná věc. Spolu s emulací prostředního tlačítka (levé + pravé = prostřední) je to ještě lepší.

    Ta kvedlající deska sleduje, kde byla zmáčknuta a podle polohy prstu rozlišuje, které tlačítko bylo stisknuto. Teoreticky by tam mohlo jít nasázet i více než tři tlačítka a v nastavení ve Windows (v obchodě) jsem viděl možnost volby šířky tlačítek. Pod horním okrajem jsou pak malinké výstupky pro hmatovou orientaci. Ale i tak to je celkem tragédie. Asi by se to dalo trochu zachránit přidáním čtvrtého tlačítka mezi pravé a prostřední, které by emulovalo kolečko, neboť už nepůjde stisknout palcem obě krajní tlačítka (proto to prostřední je na starých trackpointech vzhůru nohama).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 16.5.2014 12:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    To scrollování je obyčejná emulace kolečka, kterou si můžeš zapnout i pro běžnou myš
    Můžeš mi osvětlit, jak klasickou kolečkovou myší scrolluješ horizontálně?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.5.2014 12:19 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Můžeš mi osvětlit, jak klasickou kolečkovou myší scrolluješ horizontálně?
    Mačkám kolečko doleva nebo doprava. Je to děsná věda! :-D :-) :-D
    Fluttershy, yay! avatar 16.5.2014 12:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Pokud nemá čtyřsměrné kolečko, držím některé tlačítko jako modifikátor a hýbu jakoby s kurzorem, ale místo toho se to interpretuje jako posouvání. Nevím teda, proč bych to dělal s myší, ale s trackbally je to hrozně fajn. Viz třeba konfiguraci Logitech TrackMan Marble.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    17.5.2014 17:19 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Skvělý, dík za tenhle odkaz, aspoň nemusím hledat. Ten trackball jsem koupil hned druhý den po notebooku. Sice jsem o tom už přemýšlel delší dobu, ale na žádném nebyl touchpad tak nepoužitelný, aby mě to k tomu donutilo...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    pavlix avatar 16.5.2014 12:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Už dvě reakce od lidí, kteří spojení klasická kolečková myš vnímají odlišně než já ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 16.5.2014 13:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Co je nepochopitelného na tom, že držím zmáčnuté kolečko, myší hýbu a ono to posouvá (klidně i do stran)?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 16.5.2014 13:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Jak se to nastavuje přes xinput?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 16.5.2014 13:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Konfiguraci v xorg.conf máš hezky popsanou v té Arch Wiki. Jinak jsem to nikdy neřešil.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Josef Kufner avatar 16.5.2014 23:23 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
            xinput 'set-prop' "$id" 'Evdev Middle Button Emulation' 1
            xinput 'set-prop' "$id" 'Evdev Middle Button Timeout' 100
            xinput 'set-prop' "$id" 'Evdev Wheel Emulation' 1
            xinput 'set-prop' "$id" 'Evdev Wheel Emulation Button' 2
            xinput 'set-prop' "$id" 'Evdev Wheel Emulation Inertia' 3
            xinput 'set-prop' "$id" 'Evdev Wheel Emulation Timeout' 1
            xinput 'set-prop' "$id" 'Evdev Wheel Emulation Axes' 6 7 4 5
    
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 18.5.2014 09:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Aha, teď mi dochází, že to mám vlatně nastaveno kvůli trackpointu, jen jsem si to nespojil, že by takovou věc mělo smysl dělat s klasickou myší.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Josef Kufner avatar 18.5.2014 13:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Já na to přišel omylem, když jsem náhodou připojil klasickou myš a dostala tohle nastavení. Překvapivě to je docela praktické.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.5.2014 17:14 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Nastavit se tam dá tlačítek, kolik chceš, jenže když se trefíš nehtem (hlavně když chceš zmáčknout ten jakoby pravý čudl), jsou všechna nastavení na pi.., protože to stejně interpretuje jako zmáčknutí levého čudlu.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    14.5.2014 14:03 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    touchpad je shit, mam to same na edge 330. F klavesy jsou aspon na mem stroji prepnout v biosu na normalni chovani, s Fn pak funguji ty nesmysly.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    mirec avatar 14.5.2014 14:10 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Zabili klávesnicu, zabili jedno z najefektívnejších polohovacích zariadení, načo to ešte kupvoať?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    regine2 avatar 14.5.2014 19:03 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše klávesnice

    Klávesnice vůbec jsou v současnost ...ehm. Mám z bazošu před 14ti roky koupenou klávesnici IBM - božská klasika ten úhoz a zvuk. Zrovna o víkendu jsem ji po 6ti letech "desenfikoval" (hrůza co v ní bylo).

    Nadále ji připojuji k noťásku. Jo lze si koupit něco předraženého a podsvíceného, ale bazarová cena 100 Kč/kus to není. ;-)

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    14.5.2014 14:23 Bhua
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ja skoncil u 4 roky stareho HP Elitebook 2540p. Nevidim duvod proc upgradovad na novejsi modely s horsimi parametry. Nahradni stoji par supu, takze to muzu brat treba do koupelny. Predpokladam ze upgraduju tak za 5 let, az nektery z vyrobcu dostane zase rozum.

    Co pozaduji:

    * DVD bay s druhym HDD

    * 4:3 obrazovku, se skripenim zubu 16:10

    * matna obrazovka

    * vymenitelna baterka

    * klitoris

    Max avatar 14.5.2014 14:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Tyto HP jsme také kupovali. Nechápu, proč HP svou úspěšnou serii zabilo a nasadilo další bazmek :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.5.2014 23:15 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ja ted mam firemni Probook 650 G1, notebook je ok, ale nechapu, co udelali s displejem... je to TN FullHD displej, vypada dost zasumene, jako kdyz se mi na mobilu poskrabe folie... o pozorovacich uhlech skoda mluvit... to tak maji vsechny, nebo mam nejaky vadny kus?
    Jezekus avatar 14.5.2014 14:32 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...

    Koukam, ze nejsem sam, ktery zdime stareho kone a doufa, ze mu jeste naky patek vydrzi :-(

    Letos jsem chtel prejit ze sveho Esprima U9200 na novy thinkpad, ale uz po shlednuti vetsich thinkpadu me jimala hruza jak dopadne X240 a dopadlo to presne jak jsem predpoklada. Rozdil mezi Thinkpadem Edge a timhle je snad jen v cene :-(

    Pozadavky nemam velke, ale nektere jsem musel v posledni dobe pridat:

    • maly a lehky kolem 12"
    • vysoke rozliseni displeje (nikoliv tedy 1024x768+ nudle po strane - 1366) a idealne 4:3 nebo alespon 16:10
    • GigabitEthernet!
    • docking station / druhou baterii

    A aby cely novy notebook byl upgradem, nikoliv vymenou za jiny podobne vykony jen novejsi se spoustou kompromisu.

    AsciiWolf avatar 14.5.2014 14:52 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Mám X100e a je to bohužel ještě větší shit.

    Dal jsem za něj 6k Kč a většinou používám stejně desktop či smartphone, takže si nestěžuji, ale 12k (původní cena) bych za ten krám vážně nedal.

    14.5.2014 16:37 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    ThinkPady X jsou od roku 2010 odvozeniny z Edge. Ale kvalitní nový notebook za 12k? Něco takového existuje?
    Fluttershy, yay! avatar 14.5.2014 17:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ony to bylo spíš něco jako netbook. X100e se jim vůbec nepovedla, strašně topila, ale potom po X120e jsem docela pokukoval. Byl to prostě netbook lehce říznutý thinkpadem (minimálně klávesnice a matné povrchy).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.5.2014 20:09 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    ja ho mel za 11k :/ po vymene pasty po startu 70°C v klidu, youtube video stacilo k jeho prehrati nechapu jak v nem mohl na zacatku bezet dokonce virtual... teploty jsem neresil vse bylo OK, ted mam T400 z repasu za polovicni cenu, vse ok neda se to srovnat, stale se mi tu ten srac vali a nevim co s nim.. uvazoval jsem ho rozebrat a nacpat do nejakeho case...
    14.5.2014 15:12 danc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ja jsem shanel maly ntb (11.6") bez Windows, takze jsem v Alze nastavil parametry a vyjel mi Acer TravelMate B113-M

    + jeden designovy Acer bez vetsiny konektoru

    + Thinkpad Edge E130, ktery ma parametry jako B113 a cenu o 25% vyssi

    Protoze neni na vyber, tak jsem objednal B113 - uvidime...
    14.5.2014 16:15 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    to B-cko je OK, dokonca v X konfiguraciach podla CPU.. ak bola poziadavka na matt alebo antireflex, tak naozaj jedine slusne za rozumny peniaz.

    to druhe ti pravdepodobne vyletelo nieco ako V5-1xx, co je stylovka, pre mna plus ze sa robi s AMD (a teda lepsou grafikou).. absencia konektorov je preto, lebo stylovka. ma taky nejaky acerovsky konektor na pripojenie "optional" externeho "doku" s VGA, USB, ...

    myslim, ze to maju aj velke V5 (15")...
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Fluttershy, yay! avatar 14.5.2014 17:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Tak doufej, že nebudeš muset mít co do činění s jejich servisem.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    15.5.2014 15:05 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    v dobe ked som pracoval v PC predajni sa mi zdal servis Aceru ako najlepsi (zavolal som, objednal zvoz, odislo, za par dni prislo)...

    lenovo to uz na tej linke natahovalo.. este asus ne,a vacsinou problem, naklikalo sa na webe a bolo
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    15.5.2014 15:10 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Najlepsi servis ma DELL - nechodi HW do servisu, ale servis k HW. Na druhy den mas opravene.
    15.5.2014 15:47 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Servis DELL +1
    16.5.2014 06:39 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    bohuzial nie u kazdeho HW. ale inak ano, v tomto sa da suhlasit, ak to ma.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Fluttershy, yay! avatar 15.5.2014 15:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Otázka je, zda je relevantní reakce někoho v roli dealera s plastovými zmetky.

    Recentní opakovaná zkušenost s pozáručním servisem Aceru (a mimochodem také Lenova): to, co se opravit mělo, neopravili, naopak "opravili" něco odlišného a ztratili několik součástek, přičemž celé to trvalo až podezřele dlouho.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.5.2014 06:40 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    chapem inu skusenost a neodporujem..

    ale otazka: preco by nemala byt relevantna reakcia od byvaleho predavaca, ktory sa toho naposielal na reklamacie dost?
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Jakub Lucký avatar 17.5.2014 10:28 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    U Edge ne, ale pro klasické thinkpady je k dispozici řada servisů na výběr... A na Bitservis nedám dopustit...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    14.5.2014 16:32 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Co je na kovových pantech tak zvláštního? Pár notebooků různých cenových relací jsem už rozebral a všechny je měly kovové.

    Každopádně asi před měsícem jsem byl v Mironetu a vyzkoušel jsem si vystavované notebooky různých značek a ThinkPady jsem si nechal až jako poslední, abych si spravil chuť. No a to jsem si teda dal. Chtěl jsem to potěžkat, tak sem jeden vzal za roh a něco v tom začalo křupat. Takže jsem to honem rychle položil a šel pryč od toho. Jak je to možný, aby z dobré značky někdo udělal takový šmejd? Nejlépe mým pokusům vyhovovaly vystavené HP. Tak aspoň nějaká značka si ještě drží jakousi kvalitu.

    No jinak na svůj Dell Latitude D430 nedám dopustit :-D Člověk s ním může házet, nosit ho za displej, pokládat na polštář a ona ta sviňucha ne a ne umřít.
    Rezza avatar 14.5.2014 16:49 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Navic maji celkem problem ty nove rady dodavat - hodne lidi ted cekalo tri, ctyri mesice na nove stroje. A kolega z kanclu hned druhy den psal ticket, ze to chce vymenit, ze se na tom neda delat a dostal starou T530. Na dva roky ma klid.
    15.5.2014 20:00 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Clovece tenhle problem mame taky. Ceka se na to veky. Sem zvedav jak se to lidem bude libit az to dostanou pod ruce.
    Max avatar 15.5.2014 21:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Jsou jistá PN, co nejsou k mání. Dnes objednáváme tři ks., tak uvidíme, kdy nám je dodavatel zařídí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.5.2014 17:23 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Uplny souhlas. Taky si nemuzu starsi thinkpady vynechvalit - build quality legendarni - ale ty nove to je uplna hruza.
    corwin78 avatar 14.5.2014 19:03 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Minulý rok jsem na eBay koupil starší W520 v plné palbě. Už to také není úplně ono, ale poslední modelová řada od Lenova, kterou jsem ještě ochoten zkousnout, hlavně má ještě relativně nezkryplenou klávesnici a trackpoint. Nicméně asi mi bude muset vydržet navždy, protože nic pořádného se už neprodává, bez ohledu na to, kolik je člověk ochoten zaplatit.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    14.5.2014 19:27 Antropometrix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Loni jsem si koupil T430s, displej je strašný a u klávesnice mi chybí rozložení z předchozího T61, ale je tichý, má trackpoint, podsvícenou klávesnici, mám v něm SSD+HDD s 16 GB RAM a stále je dostatečně lehký pro přenášení, takže se mi s ním pracuje dobře.

    Letos jsem ale známému doporučil T440s. Laptop je pěkně lehký a tenký, má velice málé trafo, displej je nádherný (konečně to v Číně pochopili), ale zbytek stojí za psí štěk - třeba absence ultra bay, touchpad (takže si do laptopu nemůžu dát druhý disk, ale na druhou stranu je zase celý laptop tenký a lehký).

    Nejhorší ze všeho je ale opravdu ta nerozebíratelnost. Když jsem viděl to video, tak mě to dokonale odradilo. To už snad raději Macbook Pro, který má ještě pořád šroubky a snadný přístup, i když u tenkých modelů je taky už všechno možné naletováno přímo na desku, tak se dá alespoň rozumně vyčistit.
    Fluttershy, yay! avatar 14.5.2014 19:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    To asi bude to "s" v názvu...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    15.5.2014 06:47 Antropometrix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Jasně, ale T430s Ultrabay a solidní rozebíratelnost ještě má, T440s už ne. Osobně si myslím, že není nutné dělat ze všech laptopů ultrabooky. Kdo chce opravdu "ultra", tak si může pořídit X1 Carbon, nebo něco takového.
    14.5.2014 19:37 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ono už X230 stála za prd... místo klávesnice tam dali chicklet mrdky. Pravda, ještě to mělo alespoň lampičku, zatímco v jiných modelech už je jenom úděsné podsvícení klávesnice. Dockiny nekompatibilní...

    Jinak s konektorem to není poprvé. Už tenkrát, když se to lámalo IBM -> Lenovo, tak konektory změnily. Paradoxně ty původní IBM konektory byly menší a oni to zvětšili :))
    xkucf03 avatar 14.5.2014 19:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...

    Trošku kacířská myšlenka: co vzít Apple a dát na něj GNU/Linux? Po HW stránce mi přišly dobré (ale nevím, jak je to s klávesnicí, zase tak podrobně jsem to nezkoumal).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Rezza avatar 14.5.2014 20:11 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Spousta lidi co to udelala, si to chvali. Problem je, ze tam jsou obcas nejake veci trosku jinak ala UEFI, min lidi, co na nich beha system a tak obcas nekde neco blbne. Takze to neni uplne kacirska myslenka :). Ale zase co rikal kolega, ze uz to taky serou a USB port odesel zakratko... Pry bezny problem, setri se.
    15.5.2014 15:48 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    A většinou nemají RJ45 Ethernet
    14.5.2014 23:05 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Nemají trackpoint. Jinak bych u nich asi taky skončil.
    15.5.2014 08:50 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Klavesnica je otrasna (rozlozenie uplne nepouzitelne) a touchpad tiez.
    15.5.2014 09:42 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Klávesnice z 11" modelu na všech, včetně 17 (navíc ji chybí klávesy jako delete a místo toho se používá nějaká děsivá kombinace), stejně šílený klikací touchpad obří velikosti, aby co nejvíce překážel, hliníkové chassis spolu se snahou o design způsobuje, že se to dost zahřívá a nejde to pomalu udržet v ruce, s rozebiratelností to na tom o moc líp nebude, některé navíc mají pro jistotu nestandardní komponenty, aby si to člověk nemohl upgradovat sám za levno...
    Jendа avatar 16.5.2014 02:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    MacbookAir nebo Pro? Ten první není vůbec upgradovatelný, nemá ethernet a má jen 2 USB, ten druhý nevím.
    Max avatar 16.5.2014 07:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Včera jsem na ně koukal. ETH odmontili i z MacBook Pro.
    Jedině použít redukci Thunderbolt - Ethernet za asi 700czk.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.5.2014 10:31 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    To uz rovno moze spouzit USB sietovku. Aspon bude v Linuxe poriadne fungovat.
    16.5.2014 14:37 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    MacbookAir nebo Pro? Ten první není vůbec upgradovatelný, nemá ethernet a má jen 2 USB, ten druhý nevím.
    Ten druhý taky. Ale oba jsou upgradovatelné, jediné co není je RAM (resp. pouze s celou základní deskou), jinak na iFixit jsou návody jak svépomocí vyměnit skoro vše (vč. nabídky všech šroubováků všech tvarů, které jsou potřeba, a včetně nabídky příslušných náhradních dílů). I autorizované servisy nabízí upgrady komponent (minimálně SSD). Jediný problém je, že jsou na to potřeba spec. šroubováky (viz výše), ale ty se dají koupit, a to, že je otázka, co pak se zárukou (pokud to není upgradované v autorizovaném servisu).

    Jinak pokud člověk používá notebook jako hlavní pracovní stroj i místo desktopu, vyplatí se uvažovat i o docku (a přitom i s externí klávesnicí, magic trackpadem/myší, příp. i monitorem), který řadu rozšiřujících portů poskytne. Jinak pro Ethernet je thrunderbolt-ethernet redukce. Ale v dnešním světě, kdy člověk chce připojit i mobil popř. i tablet přes Wi-Fi, je lepší mít Wi-Fi router (ať už stálý domácí, nebo přenosný na cesty).
    vim ~/.emacs
    Jendа avatar 16.5.2014 16:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ten druhý taky.
    Ale třeba baterku nevyndáš, ne?
    Jinak pokud člověk používá notebook jako hlavní pracovní stroj i místo desktopu, vyplatí se uvažovat i o docku (a přitom i s externí klávesnicí, magic trackpadem/myší, příp. i monitorem), který řadu rozšiřujících portů poskytne. Jinak pro Ethernet je thrunderbolt-ethernet redukce.
    Já jsem nějak nepochopil, k čemu je dock. Já prostě do notebooku zapojím napájení, HDMI a USB hub s klávesnicí a myší a mám komfort desktopu.
    16.5.2014 16:54 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Já jsem nějak nepochopil, k čemu je dock. Já prostě do notebooku zapojím napájení, HDMI a USB hub s klávesnicí a myší a mám komfort desktopu.
    Taky jsem tomu nikdy nerozuměl :-D
    16.5.2014 17:11 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Já jsem nějak nepochopil, k čemu je dock. Já prostě do notebooku zapojím napájení, HDMI a USB hub s klávesnicí a myší a mám komfort desktopu.
    Ja jsem hlavne nepochopil, proc pouzivat notebook, kdyz chci komfort desktopu?
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    16.5.2014 19:03 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...

    Dock sa snazi spajat oboje, tj. poskytnut komfort desktopu pri zachovani mobility (tj. zoberiem a idem).

    Samozrejme to ide spravit aj cez komba ako desktop + druhe mobilne zariadenie, ale tam je zas problem so zdielanim dat (a mat na to vlastny gfs2 server je celkom drahe, cloud mne zas nepride vhodny na zdielanie velkeho mnozstva dat).

    Dalsia vec je spotreba. Jedinec ten desktop zrejme utiahne bez problemov, ale pre firmu s vacsim poctom zamestnancov je ntb + dock z hladiska spotrebovanej energie urcite zaujimavejsie riesenie.

    xkucf03 avatar 17.5.2014 16:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Dock sa snazi spajat oboje, tj. poskytnut komfort desktopu pri zachovani mobility (tj. zoberiem a idem).

    Komfort desktopu je pro mě hlavně nepřehřívající se výkonný a tichý stroj, do kterého můžu nacpat spoustu disků a RAM případně nějaké ty PCI karty.

    Dalsia vec je spotreba.

    To je spíš otázka volby CPU, grafické karty, počtu disků… ale jestli je to v prostorné skříni nebo nacpané v těle notebooku spotřebu moc neovlivní.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.5.2014 01:24 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Komfort desktopu je pro mě hlavně nepřehřívající se výkonný a tichý stroj

    Podobne ako pri desktopoch tu zalezi od modelu. V priemere zvyknu byt ntb tichsie, ale maju vyssie teploty sasi.

    do kterého můžu nacpat spoustu disků a RAM případně nějaké ty PCI karty.

    Vacsina sucasnych ntb zvladne aspon dva vstavane disky (msata + klasicka sata), externych potom podla poctu usb (pripadne firewire) konektorov. Ako nahrada PCI je tu pcmcia a da sa pouzit na prekvapivo vela veci (napr. aj na externu graficku kartu). A hlavne samozrejme, povodne bol mysleny komfort uzivatelskeho rozhrania desktopu. Nevraviac o tom, ze popisany stroj je uz skor workstation nez desktop.

    To je spíš otázka volby CPU, grafické karty, počtu disků… ale jestli je to v prostorné skříni nebo nacpané v těle notebooku spotřebu moc neovlivní.

    Aky zmysel ma pchat mobilny hw do velkej skrine? Nevraviac o tom, ze jednotlive prvky bezny spotrebitel len tak nezozenie. Existuju aj usporne verzie desktopovych cpu a pod. ale napr. na take ULV cpu sa proste nechytaju. Nevraviac o tom, ze cenovo tieto low power stroje mozu vyjst kludne horsie nez notebooky -- samozrejme treba ratat aj detaily ako UPS, ktoru maju notebooky z ich podstaty zabudovanu.

    Dalsou vecou je jednoduchost vyberu stroja, najst notebook s nizkou spotrebou je velmi jednoduche, vyskladat taky desktop uz chce celkom vela casu.

    Jendа avatar 16.5.2014 19:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Protože to potřebuju nosit, ale nechce se mi řešit synchronizaci dat/investovat do hardware 2x.
    16.5.2014 18:57 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...

    Ono to zmysel ma, ide prave o to pohodlie. Ked mam takto pripojeny monitor, mys, klavesnicu, ethernet, zvukovku a napr. este externu napalovacku ci disk, tak musim odpajat vsetky kabely postupne a obvzlast pri takom vga ak ho chcem mat pevne pripojene to potrva. Ak to clovek robi casto, tak usetri kludne minuty otravnej cinnosti denne.

    Dalej moze mat clovek kabely pekne usporiadane, aby nezavadzali vsemozne po stole, co pri castom pripajani a odpajani mozne nie je.

    Dalsia vec su rozsirujuce porty, dokovacie stanice maju zvacsa viac usb portov, maju casto vga, dvi aj hdmi (aj ak ma ntb napr. len display port), maju ethernet snad aj ak ho ntb v sebe nema a pod. Napr. ak ma ntb len jeden vystup na monitor, tak je dock casto jedina moznost ako na nom spojazdnit 3 monitory.

    Max avatar 17.5.2014 18:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Mno, USB HUb není to samé jako rozšířená USB v docku. Stejně tak součástí doku býval COM port, LPT port, VGA, DVI, DVD Mechanika, napájení je nataženo a plugnuto do zásuvky (je hodně případů, když to zdržuje a otravuje, natáhávat napájení kzásuvce). Přijdeš zacvakneš ntb a máš vše dostupné, žádné zapojování konektorů atd. Je to krásný komfort.
    Když na to koukám dnes, tak se docky přestávají vyplácet. Smysl to ještě má, ale taková rozšíření, jako byla, kdysi, přestávají nabízet.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.5.2014 01:16 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ale v dnešním světě, kdy člověk chce připojit i mobil popř. i tablet přes Wi-Fi, je lepší mít Wi-Fi router (ať už stálý domácí, nebo přenosný na cesty).
    Ale v dnešním světě, kdy člověk občas potřebuje zkopírovat desítky GB je něco tahat po Wi-Fi utrpení...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    14.5.2014 20:35 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    LibreBoot X60 ziskava na cim dal tim vetsi dulezitosti
    xkucf03 avatar 14.5.2014 21:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...

    +1, zrovna před chvílí jsem na něj koukal (samozřejmě od toho nelze čekat, že člověk bude mít mobilní pracovní stanici, ale to asi od žádného notebooku)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    brk avatar 14.5.2014 22:07 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    A zkus do toho koupit tenkou baterku, jaká k tomu byla kdysi dodávána. Dnes do toho cpou kulaté články, takže to nehezky vyčuhuje z těla.
    USE="-qt -kde"
    Jendа avatar 16.5.2014 02:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    15.5.2014 08:59 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Trh s notebooky je děs a hrůza, musel jsem odevzdat bývalému zaměstnavateli služební, takže jsem kupoval vlastní notebook. Nakonec po hodně dlouhém rozhlížení (a ošmatání leckterých krámů v Alzáči a Czc) jsem koupil tu Yogu (13"). Nadšený z toho nejsem, prostě není to nákup, kdy by si člověk vybíral ze spousty zajímavých možností a s radostí pak doma novou "hračku" rozbalil...

    Navíc hovnová žlutá pořád opravena není a nejspíš nebude. Touchpad přesně, jak říkáš, celý jeden velký čudl a i když jsem si po nějakém boji nastavil, že spodek jsou čudly a nemají reagovat na šoupání, stejně když se vpravo trefíš nehtem, je to jako bys zmáčknul levý čudl. Jenže to si nepomůžeš nikde... Navíc, když zmáčknu jakoby levý čudl a chci označovat text, tak to nejde. Nasralo mě to tak, že jsem si koupil trackball a myslím, že dobře jsem udělal...

    Má i pár kladů, abych jen nehaněl, možná sem splácám nějaký pokec, až dobojuju.

    A ještě, proč jsem to vlastně koupil - moje podmínky byly: váha pod 2 kila, rozlišení displeje minimálně 1920x1080, velikost maximálně do 14", klávesnice s klávesami pro pohyb v dokumentech (tedy samostatné PgUp, PgDn, Home a End, ne debilně na šipkách s Fn). No a tím je vlastně výběr daný. Jakákoliv další podmínka znamená, že nekoupím nic...

    Ještě jsem se hodně rozmýšlel nad Kirabookem od Toshiby - kdyby ho prodávali v Čechách, abych si mohl osahat klávesnici, vidělo by se. Ale toshibácké klávesnice, které jsem ošmatal, mě moc nenadchly, takže jsem to naslepo kupovat nechtěl. Ale má to aspoň tři USB 3, narozdíl od trapného jednoho trojkového a jednoho dvojkového na Lenovu...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Marián Kyral avatar 15.5.2014 09:40 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Trh s notebooky je děs a hrůza, musel jsem odevzdat bývalému zaměstnavateli služební, takže jsem kupoval vlastní notebook. Nakonec po hodně dlouhém rozhlížení (a ošmatání leckterých krámů v Alzáči a Czc) jsem koupil tu Yogu (13"). Nadšený z toho nejsem, prostě není to nákup, kdy by si člověk vybíral ze spousty zajímavých možností a s radostí pak doma novou "hračku" rozbalil...
    Naprostý souhlas. Navíc všude cpou povinně Windows.

    Já měl tedy trochu jiné požadavky a nakonec jsem skončil u Toshiby Satellite P50-A. Klávesnice celkem v pohodě, vadí mi jen primární multimediální popisky na funkčních klávesách a ještě jsem si stále nezvykl na trochu jiné rozložení. Hlavně zkrácené Shifty a Mezerník, jiný tvar Enteru a nadbytečná klávesa místní nabídky vpravo. Mačkám naučené klávesové zkratky a ono to nedělá, co má, protože se mi tam vloudí jiná klávesa :-(

    Obzvlášť přechod mezi pracovním a domácím NB je stále problém.

    No a touchpad raději ani nepoužívám. Nejsem schopen na cokoli kliknout. Vždycky mi to ujede jinam. Raději jsem připojil externí myš.
    15.5.2014 10:58 2012 | skóre: 16 | blog: co_me_dneska_napadlo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Kupovat dnes nový notebook nemá cenu, raději volit osvědčenou kvalitu z aukra ala T420, X220 - poslední použitelný kus HW od lenova. Docela by mě zajimalo, jak je to s rozložením uvnitř těch T440. Jestli by třeba šlo přervat základní desku nového modelu do starého šasí, který má ještě tu fajnovou klávesnici, aniž by člověk musel moc brousit :-)
    Josef Kufner avatar 15.5.2014 11:31 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Jo, dát novou základní desku a displej do mé T61, budu naprosto spokojený.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Marián Kyral avatar 15.5.2014 14:14 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Jó, nakoupit si komponenty a poskládat si NB dle svého - to by bylo něco. Bohužel trh se NB se vydal jiným směrem než trh s PC :-(
    15.5.2014 19:54 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Jj, přesně tak. Bylo by mi sympatické Clevo (na které jsi odkazoval i Ty), ale to, co je v "recenzích" na netu... Bojim bojim.

    Kompletně se to sere. Místo kompatibilních dílů každý kouká na to, jak ojebat lidi, aby koupili to jeho a nemohli pryč...

    I ty PC jsou už dneska na hovno, všechono jedna sračka, kde není na výběr... Tupounstvo vítězí...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    mirec avatar 15.5.2014 19:45 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ja by radšej T60 s upgradovaným LCD. To boli časy ...
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Fluttershy, yay! avatar 15.5.2014 23:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ta yoga se mi líbí čím dál tím víc. Interní klávesnici nebo polohovací zařízení už stejně používám jenom v nouzi; jemný otočný displej by byl fajn a vyšší výkon taky není k zahození, akorát konstrukčně bych si pohoršil oproti svojí X200T... a asi by se mi s tím nestalo to, co právě s tím thinkpadem: dával jsem ho rozmáchlým pohybem do batohu a trošku jsem se netrefil, zasáhl jsem dřevěnou skříňku – jediná škoda byly asi 3 mm uštíplého dřeva.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    17.5.2014 00:14 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Mal som moznost mat na par dni T540p s fullHD a ako sluzobny mam T440p. To telo, aj ked to nieje co to byvalo, je vcelku pevne. Co bolo ale na oboch kusoch velky podriemer bol pouzity TN displej. Aj medzi TN by sa dalo najst nieco o dost lepsie. Myslel som si, ze na novu klavesnicu budem takisto nadavat, ale je stale jedna z najlepsich. Za to touchpad je totalny ulet, to by som marketingacom od Lenova dal voperovat do dutiny brusnej.

    Naproti tomu, Yoga2 ma klavesnicu velmi neprijemnu. Na mna bola tak nejak dost plytka a mala klzke klavesy, Velmi zle sa mi na nej pisalo. Na druhu stranu ten clickpad na Yoge je urcite lepsi ako na terajsich thinkpadoch.

    Jednoducho clovek si nevyberie. Cely trh s laptopmi by som nechal restartovat ;)

    Napr. by mi uplne stacila T400 s lepsim procesorom a IPS. To je moj vlhky sen.
    Polívčička byla..
    Fluttershy, yay! avatar 17.5.2014 00:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Naštěstí mě klávesnice ani integrované polohovací zařízení už absolutně nezajímá, protože si nosím externí, řádově lepší.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    mca avatar 17.5.2014 02:43 mca | skóre: 17 | blog: keep_walking | Lévis, Québec City
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Serpy tez najimas? Nanestesti me zajimaji prave i integrovane polohovaci zarizeni, protoze vecer v hotelovem pokoji, po rozhovoru s manzelkou mam dost casu nadavat na klavesnici, trackpoint a ochotu baterie se nabijet.

    "Hloupe dotazy posiluji kolektiv... ostatnim v tu chvili stoupne sebevedomi"
    Fluttershy, yay! avatar 17.5.2014 09:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Proč šerpy? Hmotností jsem na tom pořád srovnatelně s majiteli 15" pádel a ten komfort je nesrovnatelný, hlavně pokud někde mají extrémně vysoké stoly (jako např. v historických prostorách FF UP). Navíc, možná právě tahání batohu s krámy má podíl na tom, proč mám ucházející běžecké výsledky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    17.5.2014 17:10 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ta klávesnice by mohla mít klávesy trochu prohnuté dovnitř, kluzké mi nepřipadají. Ale hlavně se ten notebook a klávesnice nikde neprohýbá, což je problém u většiny toho, co jsem při vybírání ošmatal. Ne, že by byla nějak příjemná, ale už si zvykám a píše se mi celkem dobře (ono je to trochu i velikostí, předtím jsem měl 14" nb).

    Clickpad je věc fakt na hovno, nechápu, který pitomec to vymyslel a hlavně který to nechal do notebooků cpát... Jakoby to nikdo netestoval - v praktickém provozu, ne marketingově. A navíc ho ještě vystředili debilně podle šasi a ne pod mezerníkem...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    15.5.2014 13:40 Pette
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Když jsem se v nedávné době koukal po novém NTB tak jsem to po 14 dnech hledaní vzdal. Nic co by se přibližovalo T61, na kterou jsem si zvyknul, jsem nenašel. Takže jediné co mě zbylo byl update OS a RAM. Snad za pár let bude lepší výběr.
    Max avatar 15.5.2014 21:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Aukro a starší ThinkPad.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.5.2014 17:24 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Nebude. V průběhu třech let jsem vybíral třetí notebook a prostě není z čeho. Takže to, co člověk koupí je z nouze ctnost, protože čekat pět let, jestli náááhodou se nějaká firma nevzpamatuje, nejde...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    17.5.2014 17:29 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Tedy není z čeho - v tom smyslu, že tři roky je výběr v podstatě stejný, jediné, co se průběžně vyměnilo, jsou procesory. A sppíš se to zuřuje, protože vnitřnosti jsou v podstatě už všechny na jedno brdo, takže se soutěží jen v tom, kdo dokáže kolem nich vyrobit krabici s horším displejem, klávesnicí a nějakým ukazovacím zařízením, viz clickpad, a co nejmenším množstvím portů (a konektorů, viz debilní kombo audio in/out, chybějící síťovky...).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    16.5.2014 13:15 creon | skóre: 18 | blog: creonsnotes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...

    Otázka zní, co s tím můžeme dělat. Petice?

    Chiclet jsem nějak skousnul, ale nedokážu si představit práci s trackpointem a tou parodií na tlačítka na touchpadu.
    Je to děs. Navíc lenovo nemá dost a představilo další "revoluci" - viz nový X1.

    Pokud chce někdo z konkurentů přetáhnout firemní zákazníky, tak teď mají parádní možnost.

    18.5.2014 08:47 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Delat s tim muzete to, ze jim napisete ze mate X let stare notasy, pokukujete po novych, ale jelikoz delaji sr**ky misto osvedcene klasiky, tak na ne s**ete. A hlavne od nich nic nekoupit. Protoze dokud se jim sypou $$$, jsou jim vsechny blogposty jako tenhle a narikani u pr***e...
    Jendа avatar 18.5.2014 09:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Delat s tim muzete to, ze jim napisete ze mate X let stare notasy, pokukujete po novych, ale jelikoz delaji sr**ky misto osvedcene klasiky, tak na ne s**ete.
    Komu jako můžu jako koncák napsat? Jaký to asi bude mít efekt?
    A hlavne od nich nic nekoupit.
    Být bez počítače je sice pragmatické a v jistých morálních ohledech asi i nejlepší řešení, pro mě ale bohužel krajně nepraktické.
    18.5.2014 22:52 2012
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    muzes nakupovat z ebuye... tim jim zadny penize nepritecou
    Jendа avatar 18.5.2014 23:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Podle mě i koupí z druhé ruky roste poptávka.
    17.5.2014 14:27 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Mno, stále to má kovové panty, šasi z uhlíkových vláken, stále mi přijde, že klávesnice je na stisk lepší, jak u ostatních výrobců.
    Který notebook nemá kovové panty?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    17.5.2014 15:02 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Tiez som taky este nevidel. A tie kovove panty su casto upevnene do plastu - tam sa to casom zlomi, ak je to zle navrhnute.
    Josef Kufner avatar 18.5.2014 01:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ono se občas zlomí i ten kov. Hlavně pokud ty paka navrtají díry pro šroubky těsně vedle sebe.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.5.2014 15:23 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    To sa aspon da jednoducho opravit (vymenit).
    Josef Kufner avatar 18.5.2014 20:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    No, jak se to veme. Poté, co praskne kov to drží na plastech okolo a ty po čase prasknou také. Takže je potřeba krom pantu vyměnit i komplet celé plasty okolo displeje.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    19.5.2014 12:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Mám z toho depku.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.5.2014 13:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Tak silnou, že mě částečně přestávají bavit i Thinkpady které mám. To HP ujde, ale má jenom dvě tlačítka trackpointu. Jak se na tom scrolluje?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.5.2014 14:15 michal | skóre: 24 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    No mám štěstí, že mám poslední slušný thinkpad (x220 s IPS displejem), ale po přečtení téhle diskuze se o něj začnu starat mnohem lépe aby mi dlouho vydržel :)

    Je to smutné, že thinkpady jsou mrtvé ...
    19.5.2014 14:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Dokud to štěstí půjde koupit, tak fajn, ale co pak?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 20.5.2014 18:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Mně zevnějškem vyhovuje moje stará x61, kterou jsem teď nahrazoval novější x201, kam už dali pro mě zbytečný touchpad a větší okraje kolem displeje. No nic, vypadá to, že bych si měl pomalu něco nakoupit do rezervy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.5.2014 18:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Tu mám taky, ale dost pochybuju, že s nima dožiju zbytek produktivního věku, o důchodu nemluvě.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.5.2014 01:15 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Hmm, tak já si toho svého právě strhnul na zem za napájecí kabel a ačkoli padal jen z 20cm na koberec, display se rozevřel tak blbě, že to LCDčko prasko. Na povrchu není nic vidět, ale v obrazu je jasný esovitý předěl a kolem mezi čarami matně prosvítá obraz.

    To jsem zvědavý, jak dlouho to bude trvat (o víkendu jsem potřeboval být mobilní) a co mě to bude stát. Tohle asi na záruku nedám. Ach jo... :-(
    Max avatar 22.5.2014 07:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    To zní jako nějaký thriller, neuvěřitelný thriller. Já mám X60s po našem řediteli a to super šasi je na hodně místech prasklé, celý ntb domlácený, rohy uštípané, ale jede stále skvěle. Dnes měním jednomu šéfíkovi ntb, stahuji od něj x200 a dáváme mu x240. Buď tedy budu mít tu x200 po něm já, nebo můj šéf, jen to bude chtít objednat další Crucial M550 256GB
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.5.2014 07:34 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Příloha:
    Thriller? Ne, jen zas...tracenej pech a nemotornost. Neuvěřitelný? No - viz příloha.

    Problém je, že jsem koukal po nabídce a já si v kategorii do 13" a 1.5kg fakt nevyberu. Klávesnice příšerné, minimum portů, express card je asi sprosté slovo, všude cpou SSD které mi nestačí kapacitou (notebook používám jako jediný počítač a v té X220 mám 500GB rotační a 250GB mSATA SSD a plánoval jsem rozšíření; přinejhorším by snad šlo použít terového Samsunga, ale u většiny z toho, co jsem viděl, nikde nebyly informace o tom, jestli tam vůbec je mSATA a navíc by to znamenalo investici dalších cca deseti tisíc), clickpady... Fakt na mašli... :-(
    22.5.2014 08:13 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...

    Já si svojí blbostí rozbil displej v T530 den před jednáním u zákazníka. Ráno před jednáním jsem se zastavil tady, kde měli displej skladem (nechci dělat reklamu, ale tehdy mě fakt zachránili). Na jednání jsem přijel s rozbitým notebookem, krabicí s novým displejem a šroubovákem a během půl hodiny jsme mohli začít řešit pracovní věci.

    22.5.2014 08:48 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Úúúúúžasné, mají ho. A je to v Kobylisích. Jedu tam!

    DÍKY!!!
    22.5.2014 10:10 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ještě jednou díky, měl jsem to v podstatě po cestě na metro a půl hodiny po prvním zavolání jsem si odnášel funkční notebook. A cena víc než slušná: 2700 za ten IPS panel a tři stovky za práci...
    25.5.2014 00:42 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...

    Tak to musela byt velmi velka smola, moja x220 prezila uz cez 20 padov z postele na podlahu, jediny nasledok padov je kusok odlomeneho plastu.

    Displej odisiel az ked mi v nom skoncil telefon (ma kovove telo, displej nemal moc sanci).

    Na e-bayi sa da nahradny displej zohnat lacno (do 1500 Kc aj s postovnym, z uk je to v cesku za par dni). Horsie je to s kvalitou tych panelov. Su to vsetko TN panely slabsej kvality (zvacsa nejaky ten vadny pixel, farby po prechode z IPS vyzeraju zalostne). Zohnat nahradne IPS je uz vacsi problem, v rozumnej cene jedine pouzivane a aj to musi mat clovek trochu stastia.

    Vymena u klasickeho x220 by mala byt bez vyraznejsich problemov. Pri tablet verzii moze byt celkom problem napr. s gorilla glass -- preto sa predavaju casto komplety -- cele veko vcetne wi-fi anteny a pod.

    25.5.2014 19:34 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    No ono to škubnutí za kabel bylo docela silné, takže letěl dost rychle v horizontálním směru a mám podezření, že prostě narazil nejdřív na vršek displaye, který se během pádu rozevřel skoro do 180°. Smůla, no.

    Hlavně že už zase šlape...
    20.5.2014 20:36 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    V sucasnej biede ma celkom prijemne prekvapila Toshiba Tecra Z50 http://notebook.cz/clanky/recenze-notebook/2014/toshiba-tecra-z50 V nizsej verzii s i5 celkom slusna cena. Kompromisy tam su, ale pre mna menej nez s nejakym inym.

    Niekto nejake Linuxove skusenosti?
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    20.5.2014 23:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Přidám se dotazem a navíc by mě zajímalo jak se bez třetího tlačítka dá scrollovat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Fluttershy, yay! avatar 20.5.2014 23:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Jedna z nejúžasnějších věcí je přemapovat si některé klávesy klávesnice na tlačítka polohovacího zařízení.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.5.2014 00:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Kterou třeba. Jak si člověk bez třítlačítkového trackpontu pohodlně zascrolluje jednou rukou?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.5.2014 23:54 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Trackpoint som nikdy nemal, takze som si na neho nezvykol a ked som sa k nemu niekedy dostal, tak mi prisiel zufalo pomaly a nepresny. Ja zijem s externou mysou a ked som na cestach, tak s touchpadom. A na nom mam scrollovanie/posuvanie podkladu namapovane na posun dvomi prstami. Moj stary nb nema multitouch, takze dva prsty su ekvivalentne velkej hodnote Z-osy. funguje to velmi pohodlne a spolahlivo, ja od touchpadu viac necakam. Aj keby som multitouch mal, tak ho vyuzijem max. 3x do roka.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Josef Kufner avatar 23.5.2014 01:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    S trackpointem se chvilu trvá naučit. Po pár týdnech už nic jiného nebudeš chtít.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 23.5.2014 02:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Po pár týdnech už nic jiného nebudeš chtít.

    Ha-ha, zasmáli se zbrojnoši.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.5.2014 10:38 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Sorry, ale tenhle dámský pohlavní orgán se opravdu nehodí na ovládání počítače. Touchpady taky nemusím, zlatá myš, ale tohle bych při delší práci rozbil kladivem.
    Fluttershy, yay! avatar 23.5.2014 11:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    zlatá myš

    Ha-ha, zasmáli se zbrojnoši podruhé.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 23.5.2014 14:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Nemám pocit, že by se touchpad hodil k ovládání počítače víc.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vencour avatar 23.5.2014 15:02 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    To píšete na adresu jakého trackpointu? Aneb jak na to koukam na novém Lenovo Edge E540, kde je touchpad katastrofa, trackpoint jde, lampička neni, nějaké lícování okolo víka, tak funkční trackpoint bylo snad to jediné, kvůli jsem Lenovo bral ... kvůli efektivitě práce. Bral jsem to naslepo a až doma zjistil, že tam ta "placka" místo klasických tlačítek pro trackpoint ... měnit se mi ho nechce, snad si zvyknu ...
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    23.5.2014 17:15 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Úplně lhostejné. Trefit se někam s tímhle bazmekem mi trvá 10x dýl než s myší, takže sorry, ale fakt jedině v totální krizi.
    xkucf03 avatar 23.5.2014 19:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...

    Souhlasím. Např. na trackball jsem si zvykl celkem rychle, je to fajn, ale trackpoint mi nesdnul.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    mirec avatar 24.5.2014 16:24 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Treba tomu dať šancu, po istom čase je to výrazne rýchlejšie než touchpad či myš. Samozrejme je potrebné si podľa seba nastaviť rýchlosti a spätný chod osí x, y a prípadne ešte aj z.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Fluttershy, yay! avatar 24.5.2014 18:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Generally, the touchpad performance was higher than the trackpoint performance in both age groups, but the age-related performance decrements were less distinct when using the touchpad.

    Notebook input devices put to the age test: the usability of trackpoint and touchpad for middle-aged adults

    Těch studií s podobnými výsledky je víc, akorát z domu se k tomu teď nedostanu.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 24.5.2014 08:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Notebooky už naslepo delší dobu neberu ;). Upgradoval jsem z x61 na x201 a teď vlastně nevím, kam by člověk mohl jít nějak moc dál. Pravda, ještě by mohlo mít smysl jít na x220/x230 kvůli 16 GB RAM, ale x240 už má zase jenom 8 GB, jak je to vůbec napadlo. A bez tlačítek budu trackpoint používat jak? To ho mohli rovnou odstranit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vencour avatar 24.5.2014 12:32 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Noťas "za cca 20k" s velkým rozlišením, trackpointem a možností 16GB RAM byl jen tenhle E540. Touchpad jsem nikdy nepoužíval, trackpoint používá tlačítka od touchpadu. V principu by s tim mohlo jít nějak dělat, stejně jako když je jen dvoutlačítková myš. Tak uvidíme.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    pavlix avatar 24.5.2014 19:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Není ze stejné velikostní kategorie, chybí mu tlačítka k trackpointu, pokud to dobře chápu tak touchpad samostatná tlačítka ani nemá. Pokud jde o vnější parametry, tak mi stále nejvíce vyhovuje x61, bohužel nevím o tom, že by šla jednoduše upgradovat pokud jde o vnitřní komponenty.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vencour avatar 24.5.2014 21:45 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    A to má fakt rozlišení 1024x768? Na R61 jsem měl 1680x1050. A teď mam 1920x1080. Pro mne je jednodušší používat jeden displej, ne externí.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Fluttershy, yay! avatar 24.5.2014 23:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Kamarád měl verzi s 1400×1050.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 24.5.2014 12:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    A bez tlačítek budu trackpoint používat jak?

    Klávesnice. xdotool

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 24.5.2014 19:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Trošku na hovno, oproti tlačítkům třeba na x61/x201/whatever.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 24.5.2014 19:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    IMHO právě naopak. Ty normální klávesy jsou mechanicky lepší a minimálně na japonské klávesnici mi připadají použitelné i lepší pozice.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 25.5.2014 13:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    japonské klávesnici
    :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.5.2014 16:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Tímhle dámským pohlavním orgánem hýbu kurzorem téměř výhradně už několik let a je to ta nejlepší věc co kdy kdo pro tento účel vymyslel.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Fluttershy, yay! avatar 23.5.2014 17:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    je to ta nejlepší věc co kdy kdo pro tento účel vymyslel.

    Ehm, potkal jsi někdy dobrý trackball? Rollermouse?¹ Vyladěný systém pro sledování pohybu očí/hlavy?

    Trackpoint je fajn jen tehdy, když má měkkou gumu a displej není zrovna s vysokým rozlišením, protože trackpoint má ze své podstaty problémy s citlivostí.

    ¹ Osahávání koule nebo honění tyčky místo manipulace s klitorisem, chrchly-chrchly. ^_^°

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.5.2014 18:16 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Samozřejmě, však ho taky používám. Při psaní je ale jaksi k ničemu, protože přendavání ruky z klávesnice na trackball šíleně zdržuje. Samozřejmě jakmile potřebuju přesnost, tak z klitorisu na kouli přehmátnu, pokud jí mám s sebou.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Fluttershy, yay! avatar 23.5.2014 18:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Ony jsou i klávesnice s koulí, příp. ji jde vhodně integrovat (např. ergoplop).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.5.2014 18:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Mohlo by být fajk kdyby někdo integroval kouli doprostřed notebookové klávesnice.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Fluttershy, yay! avatar 23.5.2014 18:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    IMHO je to před klávesnicí (pod palci) docela fajn – ani by nemusel být problém si něco takového udělat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.5.2014 19:05 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Určitě lepší než touchpad.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    xkucf03 avatar 23.5.2014 19:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...

    Dřív se dělaly – stačí kouknout na eBay, namátkou třeba: Powerbook Duo 230, Compaq Armada 1120 nebo Digital HiNote Ultra CT475.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.5.2014 20:03 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Nemají trackbally uprostřed klávesnice.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Pavel Čejka avatar 1.7.2014 14:14 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili ThinkPady...
    Hmm, před skoro rokem jsem zkoušel najít náhradu malého Asus EEE 901 a stále nic ... http://www.abclinuxu.cz/poradna/hardware/show/379674

    No, vlastně něco přece, situace je horší než tehdy.

    P.S. Za klikpad bez oddělených tlačítek bych autorovi rád otloukl jeho výtvor o hlavu. A to nemívám sklony k násilí.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.