Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 23.4.2008 21:18
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
        23.4.2008 21:18
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
            
         23.4.2008 21:32
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        23.4.2008 21:32
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         23.4.2008 21:34
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
        23.4.2008 21:34
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
            
        SR71 - o tom jsem někde četl, že měl povrch křídel z něčeho jako vlnitý plech a na zemi z něj dokonce teklo palivo. Po vzletu se vlivem vysokých teplot povrch narovnal, díry v nádrži zacelily, proběhlo ještě jedno natankování a až pak se letělo do akce... ale co je na tom pravdy, to nevím...Je to pravda, vzhledem k rozdilum teplot v klidu a za letu to ani jinak neslo, proto byla take kompletne cela kostrukce trupu z titanu a oceli - teplota razove vlny je pri teto rychlosti kolem 300 stupnu, coz je na dural uz trouchu moc. Z toho duvodu se take do letadla pred startem natankovalo jen minimum paliva (jehoz cena byla kvuli komplikovanemu slozeni pry srovnatelna s cenou sladove whisky), zbytek se dotankoval az po ohrati trupu. Mimochodem, SR-71 nikdy nebyl plne pocitan jako stealth, i kdyz na mel jak geometrii trupu, tak cerny absorbcni nater. Pri plnem vykonu (v naporovem rezimu) totiz z motoru slehaly nekolikametrove plameny, ktere byly na radarech nebo infracerevenych detektorech velmi dobre patrne. Hlavni zbrani SR-71 byla spise rychlost a operacni vyska - v te dobe neexistovalo nic, co by ho dokazalo setsrelit, snad s vyjimkou antiraket.
 24.4.2008 09:45
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
        24.4.2008 09:45
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
            
         Jeho dřevěná konstrukce potažená plátnem byla pro německé radary téměř nezachytitelná
 Jeho dřevěná konstrukce potažená plátnem byla pro německé radary téměř nezachytitelná  Navíc mohl několik kilometrů klouzat, a dostat se úplně neslyšně nad cíl
 Navíc mohl několik kilometrů klouzat, a dostat se úplně neslyšně nad cíl  
             24.4.2008 09:47
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
        24.4.2008 09:47
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
            
         
             24.4.2008 10:21
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
        24.4.2008 10:21
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
            
         23.4.2008 21:50
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        23.4.2008 21:50
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
         Ale aspoň takový půlbod.
 Ale aspoň takový půlbod.
             23.4.2008 22:25
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        23.4.2008 22:25
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
        Letoun nebyl nikdy sestřelen (snad nekecám).
Myslím, že byl a to v Jugoslávii díky českým (přes Rusko přeprodaným) radarům Tamara. Pokud se nemýlím.
 23.4.2008 22:28
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
        23.4.2008 22:28
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
            
         23.4.2008 22:35
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        23.4.2008 22:35
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         24.4.2008 00:42
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        24.4.2008 00:42
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         24.4.2008 00:31
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        24.4.2008 00:31
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         nepoznal bych jen Avro CF-105 Arrow, Tupolev Tu-160 a Lockheed C-5 Galaxy
nepoznal bych jen Avro CF-105 Arrow, Tupolev Tu-160 a Lockheed C-5 Galaxy
             24.4.2008 06:19
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
        24.4.2008 06:19
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
            
        Tupolev Tu-160: nadzvukový bombardér s měnitelnou geometrií křídel. Pokud vám připadá jako nevlastní sestra B-1, pak jste na správné adrese.Jenom taková historická poznámka ... Sověti toho "oprali" mnohem více, než jen B-1. Jednou z nejvíce do oka bijících kopií je jejich Tu-144, který kopíroval jeden z vývojových plánů na Concorde, další známou kopií je pak raketoplán Buran (ten ale vystužili vlastní raketou Eněrgija, která se v rámci tradice "udělejme to velký" stala nejsilnější raketou planety). Ono když se to tak vezme, Sověti měli zkušenosti s kopírováním už od konce druhé svetové války - jejich první Jakovlevy v sobě měly motory Říšské produkce JUMO, které předtím poháněly Me-262. Možná by stálo za to jednou sepsat kompletní seznam Sovětských kopií a poslat jej OSA
 Nebo udělat Avataří speciál rozeznejte originál a kopii?
 Nebo udělat Avataří speciál rozeznejte originál a kopii?  Jinak ty poslední Avataří speciály se mi moc líbily, díky moc a jen tak dál!
Jinak ty poslední Avataří speciály se mi moc líbily, díky moc a jen tak dál!
             24.4.2008 09:47
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
        24.4.2008 09:47
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
            
         
             24.4.2008 09:49
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
        24.4.2008 09:49
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
            
         No kopie asi ne, ale každopádně byla vyvinutá jako odezva na Mig-25 (protože ten prostě neměl v té době konkurenci a Američani si to dobře uvědomovali).
 No kopie asi ne, ale každopádně byla vyvinutá jako odezva na Mig-25 (protože ten prostě neměl v té době konkurenci a Američani si to dobře uvědomovali).
             24.4.2008 12:24
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        24.4.2008 12:24
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         
             24.4.2008 15:03
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        24.4.2008 15:03
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         25.4.2008 00:51
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        25.4.2008 00:51
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         
             25.4.2008 07:09
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
        25.4.2008 07:09
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
            
        Otazka: Opravdu Soveti vse kopirovali? Ja mam za to ze byli vzdy pred americanama.Jak ve vyvoji draku letadle tak i ve vyvoji helikopter. O elektronickem vybaveni nevim tam bych sazel asi na americany.Jak v cem. Treba v raketach jsou pre Americanama v urcitych ohledech dodnes (bez ruskych lodi by byla ISS nahrana), dokonce Americne pouzivaji licence ruskych raketovych motoru. U letadel to bylo jak v cem - kdyz nekdo neco udelal jako prvni, druhy to hned pouzil take. Rusove ale meli vic spionu, kdezto Americane meli vetsinou jen snimky z letadel nebo z prehlidky na Rudem namesti. Treba u Concorde meli Rusove uz cast prace hotovou (pro vojenska letadla), kridlo s dvojtou deltou (take zvane "goticke") zkouseli v zmensenych verzich na upravenem Migu-21. Informace ziskane spionazi jim ale umoznili spoustu veci primo okopirovat, aniz by je museli sami resit a naopak vedeli, cemu se maji pri vyvoji vyhnout obloukem (napr. koncepce motoru). Nektere veci obesli uplne jinou metodou - problem se stabilitou v nizke rychlosti vyresili pridanim prednich pomocnych ploch ("vousu"), problem s brzami pomoci brzdneho padaku. Dokonce dostali letou do vzduchu o tri mesice driv, protoze nemuseli resit problemy s logistikou (vsechno delala jedna tovarna, kdezto u Concorde byl pomalu "kazdy pes jina ves" a pro Francouze a Anglicany jsou pry vzajemne hadky temer narodnim sportem
 ). Jedine, v cem zalostne selhali, byla avionika, proto take jeden Tu-144 spadl na letecke show v Parizi - pri pokusu vybrat narocny manevr se stroj rozlomil a jeho trosky spadly na domy pobliz letiste a zabily nekolik lidi.
 ). Jedine, v cem zalostne selhali, byla avionika, proto take jeden Tu-144 spadl na letecke show v Parizi - pri pokusu vybrat narocny manevr se stroj rozlomil a jeho trosky spadly na domy pobliz letiste a zabily nekolik lidi.
             24.4.2008 16:05
stativ             | skóre: 54
             | blog: SlaNé roury
        24.4.2008 16:05
stativ             | skóre: 54
             | blog: SlaNé roury
            
         24.4.2008 17:30
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        24.4.2008 17:30
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         24.4.2008 18:02
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
        24.4.2008 18:02
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
            
         
             24.4.2008 19:58
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        24.4.2008 19:58
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                