V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.
Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀
Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Mám zásadní připomínku k první otázce v anketě: flašky otevírám zásadně oběma rukama (levou víčko, pravou lahev). Jak odpovědět?
Já osobně jsem pravák, ale např. myš většinou držím levou rukou.
zvláštní... jinak víčko/uzávěr držím vždycky při otvírání levou rukou...
Super matoucí titulek, myslel jsem že je to zase o politice.To bude asi nějaké postižení, mně politika vůbec nenapadla.
Prednedávnom som sa zúčastnil jedného výskumu, ktorý sa zaoberal vnímaním gramatických chýb v jazyku, resp. ako to ovplyvňuje činnosť mozgu.A jsou výsledky?
Aké? Viď. anketa.Jenom to otvírání lahví? Jak nad tím teď přemýšlím, tak hardwarově mám pravou ruku konstruovanou na otvírání a levou na zavírání (je výhodnější při zabrání hrnout kůži na palci k nehtu než se ji snažit od nehtu odtrhnout), ale software ovládání levé zvládá hůř, tak používám na oboje pravou
.
Sokolník po prostřelení ramene: Moje pravačka! Jak si teď budu… … … mačkat entr?
chytím uzáver do ľavej pästeTy nedržíš uzávěr mezi palcem a ukazovákem? Tak, a teď jestli jsem divný já nebo ty
.
A ktorou držíš uzáver? :)Jak kdy
A narážal som skôr na to, že na skateboarde som regular a na snowboarde goofy.Aha, to mi ušlo, no tak to už je trochu zvláštnější
Pravou, kdyz si to chci udelat sam a levou, kdyz chci, aby to bylo jako od ciziho.Priznam se, uz jsem to nekde slysel.
How do you do? - Jak si to děláš?
Allright! - Vždycky pravou!
.
.
Nicméně se mi zdá, že pohyb podle hodinových ručiček je plynulejší. V opačném směru pri pozici ruky u těla v místě před vzdálenějším "obratníkem" je pohyb neplynulý (jako by ta animace poskočila).
Nicméně se mi zdá, že pohyb podle hodinových ručiček je plynulejší. V opačném směru pri pozici ruky u těla v místě před vzdálenějším "obratníkem" je pohyb neplynulý
nic jako "vzdálenější" na tom obrázku neexistuje - jde opravdu jen o optický klam (viz příloha ^^).
.
No to záleží na tom, jak ten obrys vznikl. Pokud byl původně nějaký 3D renderovaný model...
Jinak mě přepínání nedělá problém
)
.
No mě se taky defaultně točí pevně stanoveným směrem (mě podle hodin). Ale přepnutí lze lehko udělat fokuzací na tu zvednutou nohu.
Ale přepnutí lze lehko udělat fokuzací na tu zvednutou nohu.Nevím, čím to je, ale mě se daleko lépe přepíná při fokusaci na prdel :).
)) umím přehodit, hokejku nikoliv. Na skat- a snow-boardu jsem v životě nestál, pamatuji si ale, že na koloběžce jsem mohl zvolit obě varianty, ale přirozenější bylo pravou stát a levou se odrážet.
Znám ženskou, co umí psát pravou i levou, oběma najednou (stejný text), oběma najednou zrcadlově (pravou vpravo, levou doleva - stejný text). Š.k.l. normálně.
Tiskni
Sdílej: