abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 883 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS

    12.9.2008 18:21 | Přečteno: 2090× | Ostatni

    Obvykle nepíšu takovéhle zprávy, ale teď musím. Jednak jsem pěkně vytočenej a jednak potřebuju poradit.

    Předem sorry za chyby a překlepy, ale fakt jsem pod adrenalinem. Segra chtěla novej notebook, tak jsme na rychlo (během asi 3 hodin) vybírali přes Internet, ale nakonec stejně objednala jinej (parametrově stejnej, jenom jinej vzhled). Platba a dodávka v pohodě, segra notebook dostala.

    Notebook byl s předinstalovanýma Vista. Říkal jsem si "není to pro mě, tak ať nemá potíže s instalací". No, jenže ségra na to chce hrát nejnovější hry a ten notebook má sdílenou Intel X1300, což je zřejmě málo a navíc Visty buzerujou.

    Notebook přišel v úterý, tak jsme teď se ségrou kecali, co jako s tím. Protože to bylo přes Internet, tak do 14 dní se dá odstoupit od smlouvy. Sice vrácení peněz do 30 dnů, ale výměna by snad mohla být rychleji. Tak jsem se ségrou pohledal a našli jsme nějaký tři náhradní a jal jsem se to vyřizovat s prodejcem. Je mi jasný, že vrácený zboží musí být nepoškozené, ještě pochopím originální krabice a původní stav. To je v pohodě, u většiny výrobků s tím není problém.

    JENŽE! Tohle jsou Windows. Dneska notebook se systémem koupíte bez klasických instalačních medií, dokonce i bez Ghost Recovery systému, za to ale na disku budete mít instalační systém, kterej vás nechá vybrat, který Windows chce nainstalovat (obvykle jazykou verzi). Takže si systém nainstalujete a pak si uděláte zálohu (recovery?). Ale zpátky k nabídce výberu jazykové verze se už nedostanete. No a problém je, že takhle použitý notebook už není v původním stavu a nemáte šanci ho do původního stavu dostat. Samozřejmě, že obvykle chcete zboží vrátit, až když ho rozbalíte a zjistíte, že to není něco, co jste původně chtěli, zvlášť takhle u počítačů, nebo i TV/rádia apod., vám jde o funkčnost a tu zjistíte použitím přístroje. Jenže předinstalovanej systém vám po prvním použítí už nedá možnost dostat se zpět do původního stavu. Opravdu pěkně děkuju za předinstalovaný systém. Nikdy více. A pokud neuvedu takový notebook do původního stavu, platí se penále 10%, což už je skoro cena Windows XP Home OEM.

    A teď otázka na vás odborníky. Je nějaká možnost takhle nainstalovaný systém vrátit do původního stavu, tedy že se při startu teprve ptá, jakou verzi nainstalovat? Zkusím se zeptat i na Aceru a ČOI, ale obávám se, že odpovědi přijdou pozdě.

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.9.2008 18:28 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Neviem akej značky je ten notebook, ale napr. IBM/Lenovo notebooky majú možnosť obnoviť továrenské nastavenie disku. Ale v živote som to neskúšal, takže neviem povedať, či továrenské nastavenie znamená, že to bude ÚPLNE v tom istom stave, ako keď človek notebook zapol prvýkrát.
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    12.9.2008 19:14 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Je to Acer, nejaka Extensa. Ale i TravelMate ma podobnej system (na to jsem mel zase problem, ze ta FAT32 partisna s Windows byla nejak rozjebana a Wokna pri tej instalaci padaly, takze jsme to musel z LiveCD s Linuxem opravit a nastesti to proslo).

    No, nevim, jako ze to ma v Biosu X GB se dvema verzema Windows? Nevim, ale za pokus to stoji ...
    13.9.2008 07:43 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    13.9.2008 09:01 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    acer == peklo
    No, takhle cerne to zase nevidim. Mame jeden Acer TM pres tri roky a funguje bez problemu, pouze s jednou preinstalaci (z dodanych RecoveryCD). Druhy TM s Vistama funguje taky bez problemu, pouze tam byl ten problem s poskozenou instalacni FAT32, ale to se mohlo stat restartem (nebyl jsem uplne u prvniho zapnuti), a samozrejme pri pravnim vypalenim zaloh to bylo 1DVD+par MB na dalsi DVD.

    Tady se spis jedna o ojedinelou kombinaci "nainstalovany windows s vybranou cestinou a pozadavek vraceni do puvodniho stavu kvuli vraceni do 14dni pri nakupu z internetu". Nemuzu z toho vinit ani Acer, ani prodejce, je to spis takova trapna kombinace, jak se dostat k originalnimu obsahu.
    Jardík avatar 13.9.2008 12:30 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Věřím v jednoho Boha.
    13.9.2008 14:34 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Mame jeden Acer TM pres tri roky a funguje bez problemu

    Jestli nebude pointa v tom přes tři roky, což neznamená, že dnešní stav Aceru je stejný.
    13.9.2008 19:32 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Mame jeden Acer TM pres tri roky a funguje bez problemu

    Jestli nebude pointa v tom přes tři roky, což neznamená, že dnešní stav Aceru je stejný.
    No, to je mozny taky. Od poslednich Vanoc maji pribuzni dalsi TM, tak uvidime. Zatim zadne problemy.
    nway avatar 13.9.2008 09:58 nway | skóre: 17 | Česká Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    V BIOSu položka D2D na Enabled, při startu NB stisknout kombinaci kláves Alt+F10. Tím by mělo dojít ke spuštění zcela nové originální instalace ze skrytého oddílu s preinstalačím obrazem a i výběrem jazyka EN/CS. Z Live CD (Ubuntu nebo PartedLive) je vidět, cca 2-3 GB, teď už si nepamatuji přesně. Takže jinak smazat oddíly s MS a stačí zkusit vrátit jako nepoužité. Několikrát jsem takhle měnil cizincům z CS na EN a šlo to. Vždy šlo o Acer a HP s MS Vista Home Basic a Premium. A jedna tech. poznámka. Kdyby Intel nebyl mrcha a udělal podporu T&L přímo do čipu té X3100 tak by to celkem ušlo, jenže to nahradili sw cpu a to je tedy dílo. Tohle se ale jen tak člověk nedočte. Třeba tedy nb vybírat s lepší grafikou příště.
    13.9.2008 20:00 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Diky taky za info, budu si to pamatovat pro priste. Popravde jsem instaloval zatim jenom bud klasicky z CD nebo nas TM z RecoveryCD, ale tuhle hard reinstalaci jsme jeste nedelal, takze nemam paru, jak to funguje. Ale ted uz budu aspon tusit, ze to jde.

    No, smazani tech oddilu bych nedelal. Slysel jsem o lidech, co na nejakych zarizenich flashnuli spatne a vratili jako nepouzitelny, ale tohle bych pouzil asi jenom jako posledni moznost. Ta firma je dobra, mame od ni dva pocitace a dva notebooky a zadny problem jsme s nima (s firmou i s pocitacema) nemeli.

    No, ja mam doma Sapphire ATI X1300 a funguje dobre (pod Linuxem i WinXP). Nvidia je urcite taky dobra. A myslel jsem, ze Inteli (kdyz maji ty open-source ovladace) jsou taky dobry. Takze ted uz vim, ze radsi ne.

    No, priste se radsi opravdu poradim s prodejcem a hlavne jeho rady budu brat vazne.

    Ale situace se zmenila, cti posledni moji reakci.
    13.9.2008 11:08 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Ano, je to ve zcela původním stavu. Jen máte během provádění obnovy navíc možnost si vybrat, které předinstalované aplikace tam být mají a které ne :-)
    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.9.2008 18:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    No, je to trochu z jinýho soudku ale: vracel jsem syfon, nepasoval, nechtěli mi ho vzít, protože jsem roztrhnul pytlík, nakonec jsem ho ale stejně vrátil, protože byl "nekompletní"- chyběl návod k obsluze v polštině a bez roztržení pytlíku jsem to nemohl vědět před koupí. Zkusil bych najít podobnej fígl ;-)
    12.9.2008 19:20 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    No, tohle bude docela problem, protoze co si pamatuju z toho TravelMate, tak tam byl snad jenom jeden navod, kterej bude urcite i tady u toho, pripadne ti reknou, ze ti ho hned poslou. Problem je, ze ani tak by zpatky ten notebook nevratili za plnou cenu. Moznost by byl ten reset, ale to nevim, co provede s tema data na disku, jestli tam da tu volbu toho nastaveni Windows, zkusim pohledat v PDF manualu, jestli nejakej najdu. Ale podle COI (SOS) maji obchodnik pravo si uctovat pri tomhle vraceni poplatek za uvedeni vyrobku do puvodniho stavu, coz by tady mohlo byt.
    12.9.2008 18:48 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Co mam zkusenost, tak vetsinou u novych notebooku je recovery partition, ktera neni z windows videt, staci zmacknout magickou klavesu pri bootovani a je to. Dalsi moznost kterou jsem videl je vytvoreni zachranych medii primo z windows - tzn. vytvorit tyto zachrana media, z tech pak system znovu nainstalovat.
    12.9.2008 19:23 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Co mam zkusenost, tak vetsinou u novych notebooku je recovery partition, ktera neni z windows videt, staci zmacknout magickou klavesu pri bootovani a je to.
    Tohle zkusim nekde najit a uvidime.
    Dalsi moznost kterou jsem videl je vytvoreni zachranych medii primo z windows - tzn. vytvorit tyto zachrana media, z tech pak system znovu nainstalovat.
    Obavam se ale, ze to nebude takova sranda. Pri prvnim spusteni se te to totiz zepta, jakou verzi chces (EN nebo CZ) a pak se to rozbali a potom uz na disku zustane jenom ta vybrana verze - aspon kdyz jsem tam smejdil u TravelMate Linuxem, tak jsem tam ty tri verze videl a pak z Windows uz byla videt jenom jedna verze (ta vybrana) a z ty se pak udelalo Recovery CD. Takze pokud, tak to chtelo udelat zalohu jeste pred tim prvni nainstalovanim, pak to hezky z Linuxu obnovit.
    15.9.2008 12:29 Roman Schulz | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Jo jo, přesně tak. Taky jsem to už jednou potřeboval..
    davida avatar 12.9.2008 19:00 davida | skóre: 13 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS

    Intel X1300, což je zřejmě málo a navíc Visty buzerujou

    Jakym zpusobem visty buzerujou? muzete to nejak priblizit?
    David Ježek avatar 12.9.2008 19:11 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    100% UAC :-)
    Jardík avatar 13.9.2008 03:23 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Když je uživatel debil a používá programy, co jsou tak dementní a neobejdou se bez admin oprávnění ... to není chyba Windows, ale vývojářů těch aplikací. Jaké by bylo, kdyby po vás chtěl "cat" admin oprávnění? Budete to svádět na systém, nebo gnutools (či čeho je to součástí).
    Věřím v jednoho Boha.
    13.9.2008 03:55 spang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Zajímavé, když jsou drivery nebo aplikace na hovno ve Windows, je to chyba výrobců aplikací a ne Win -- když je tomu tak na Linuxu, je to vždy chyba Linuxu... Mimochodem se v těch svých příspěvcích pořádně opakuješ.
    13.9.2008 09:12 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Nemam vubec paru, co je to to UAC (ze by User Access Control?), ale bude to zrejme ono. Ja vim, ze programy pro Windows jsou prasacky, bud uzivatele pracuje pod adminem, nebo ma spoustu problemu. Nedavno jsem takhle videl pripad, kdy se na jednech 2000 nebo XP stridalo vic lidi, vsichni v admins grupe. A najednou jim zacalo vadit, ze si muzou lezt do dat. Tak se udelal jeden user adminem a ostatni obyc. Ale ouha, najednou nejaka aplikace nesla spustit, protoze nemela pristup do Program Files. Tak se pridalo opravneni uzivatelum tam zapisovat. Pak zase buzerovala kvuli necemu jinyho, ale snad uz to chodi.

    Normalniho user se nechcet starat o pristupy. Vista uz to ma lip, ale i manzelka si stezuje, ze se Visty porad na neco ptaji. V linuxu sudo nebo roota potrebuju opravdu jenom na systemovy veci. Proc Windows porad potrebujou provadet systemovy ukony?
    Václav 15.9.2008 11:01 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Odpověď na to je jednoduchá - MS si nehorázně zavařil v době prvních jednouživatelských Windows postavených na DOSu, programátoři si zvykli ukládat nastavení a dočasné soubory aplikace do stejného adresáře jako binárku. I momentálně, kdy už se nějakých osm let tlačí NT jádro i na uživatelské stanice, se pod Windows používá spousta starého softwaru, u kterého je autor líný předělat cesty, nebo v horším případě autor není k dispozici vůbec. Jak báječný je ten svět proprietárního softwaru :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    13.9.2008 16:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Jaké by bylo, kdyby po vás chtěl "cat" admin oprávnění?
    Tak bych pomocí několika málo kláves zeditoval zdroják, zakomentoval podmínku a zkompiloval a následně by už to nikoho nebuzerovalo. Nemáš šanci :-D.
    13.9.2008 18:23 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Defective By Design! :-)
    make menuconfig, not war!
    13.9.2008 18:26 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Toho smajlíka jsem si asi mohl odpustit, ono to moc vtipné není. Příště budu klikat na Dokončit až po tom, co se desetkrát zhluboka nadechnu. :-)
    make menuconfig, not war!
    13.9.2008 18:27 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Hele, Jarda sice má svoje masařky, ale stejně bys tak o něm neměl mluvit! :-(
    THIS IS SPARTA!
    12.9.2008 19:18 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS

    Intel X1300, což je zřejmě málo a navíc Visty buzerujou

    Jakym zpusobem visty buzerujou? muzete to nejak priblizit?
    Segra rikala:
    pocitac je ok,ale ty visty nemaj k nicemu pristup, ale tak to je porad dokola,nic na nich nefunguje,tak jak ma ; ja nechci porad resit,proc neco nejde...to vidim za ty 3dny...nic nejde bez problemu; ale tak mi rekni,proc se najednou vypari system kterej ovlada cd rom,proc pocitac kterej ma uplne vsechno kvalitni najednou neveme jednoduchou hru?????? proc nemuze prijmout program kterej potrebuju abych mohla ovladat telefon; u tech manzelek mi to napsala,ze to chce 3D grafiku,kterou tohle samozrejme ma,tak mi rekni v cem je problem....taky to napsalo,ze pokud jsem si jista,ze to ten pocitac obsahuje,ze to chce aktualizovat
    Ona neni pocitacovej odbornik, takze to ber s rezervou, ale dokazu si predstavit, ze Visty buzerujou
    andree avatar 12.9.2008 19:35 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    a niekto mi bude tvrdit, o kolko je windows lepsi... =) vistu na vsetkych podobnych! :-D
    13.9.2008 09:14 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    a niekto mi bude tvrdit, o kolko je windows lepsi... =) vistu na vsetkych podobnych! :-D
    Vypada to tak, ze s Vistama bude jeste vic problemu pro uzivatele nez s XP:)
    David Ježek avatar 12.9.2008 20:02 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    pocitac je ok,ale ty visty nemaj k nicemu pristup, ale tak to je porad dokola,nic na nich nefunguje,tak jak ma ; ja nechci porad resit,proc neco nejde...to vidim za ty 3dny...nic nejde bez problemu;
    ehm, to fakt vidím na uac a podobné buzerace, je třeba to povypínat a možná pořešit práva na disku (už nevím, jak jsem co dělal)
    ale tak mi rekni,proc se najednou vypari system kterej ovlada cd rom,
    tomu nerozumím "systém který ovládá cdrom"? žeby za běhu zmizela optická mechanika? inu, to vypadá na závadu
    u tech manzelek mi to napsala,ze to chce 3D grafiku,kterou tohle samozrejme ma,tak mi rekni v cem je problem....
    bohužel zde asi zčásti "na vině" bude ten, kdo vybral notebook a hned to vysvětlím: usoudil jsem, že půjde o to zadat do googlu "zoufalé manželky hra" ... první odkaz na shop vyhodí tuto informaci: integrované grafické karty včetně notebooků a karty řady GeForce 4 MX nejsou podporovány ... a je tomu proto, že intel neumí grafiky a implementuje shadery jako dobytek (zčásti dokonce softwarově) a to i ve starých verzích, takže novější věci = žádná šance, nebo emulace (která je upřímně nanic)
    AsciiWolf avatar 12.9.2008 21:38 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    uac a podobné buzerace, je třeba to povypínat
    Hm a pracovat pod Administratorem?

    Nezlob se na mne,ale tohle je blbost,kterou může vymyslet jen Windowsák...

    Tím je všechno zabezpečení systému v otvoru řitním a osobně bych si k takhle nezabezpečenému systému raději ani nesedl...

    UAC je první krok od MS správným směrem... Nicméně stále ještě čeká Windows dlouhá cesta,než se budou moci porovnávat,co se bezpečnosti týče,s *nix-like systémy... ;-)

    =^..^= AmigaPower® avatar 12.9.2008 22:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Hm a pracovat pod Administratorem? Nezlob se na mne,ale tohle je blbost,kterou může vymyslet jen Windowsák...
    No, nezlob se na mně, ale jinak než pod administratorem se pod windoze pracovat nedá, zkoušel jsem vytvořit si normálního usera, ale nedá se pod tim rozumně pracovat... (jsem nucen pracovat s Win2000, vybral jsem ho na úkor XPmc)
    12.9.2008 23:02 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    No, Visty sú robené konečne trochu inak než doterajšie Windowsy, takže práca pod ne-administrátorským účtom je možná. Každopádne stále existujú programy, ktoré umožňujú pracovať len pod administrátorom.
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Jardík avatar 13.9.2008 03:31 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Ale dá, jenom nesmíš používat kriplo-aplicace, který chtěj admin oprávnění kvůli každý píčovině. Já jsem třeba hlášku UAC neviděl měsíc ... správu programů má řešit admin, když chce slečna nainstalovat program jako obyč uživatel, nesmí hold zapisovat do systémové složky včetně instalací programů, ať instaluje do do "svého" adresáře. A programy, co buderujou s adminem nemá cenu spouštět, dokud je programátor neopraví - je to jen jeho vina, že neumí správně napsat program).
    Věřím v jednoho Boha.
    13.9.2008 09:27 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Prakticky mate vsichni pravdu.

    Vista s UAC buzeruje.

    Nicmene UAC je spravnym smerem a ja s tim souhlasim.

    Nemelo by se pracovat pod Adminem.

    Nicmene ve Windows je to obcas problematicky, protoze spatne napsany programy proste zapisujou do systemovych mist, ikdyz by nemely, a proto ted Visty otravujou, nebo ty programy ani treba nefungujou.

    Spravne by taky programy mel autor predelat, ale to bude asi trvat. Do ty doby by je uzivatel nemel pouzivat, nebo nejak specialne nastavit prava, aby to tolik nebuzerovalo, coz pro uzivatele bude asi orisek.

    A nepouzivani programu pro uzivatele taky neni resenim, ten je chce pouzivat.
    14.9.2008 00:28 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    jenom nesmíš používat kriplo-aplicace
    Kriplo-aplikace jsou přeci hlavní důvod, proč se Windows používají (a i nadále používat budou).
    13.9.2008 09:22 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    pocitac je ok,ale ty visty nemaj k nicemu pristup, ale tak to je porad dokola,nic na nich nefunguje,tak jak ma ; ja nechci porad resit,proc neco nejde...to vidim za ty 3dny...nic nejde bez problemu;
    ehm, to fakt vidím na uac a podobné buzerace, je třeba to povypínat a možná pořešit práva na disku (už nevím, jak jsem co dělal)
    Jojo, to bude ono. Ja jsem ji taky rikal, ze ty programy jsou spatne napsany a kdyz ted bude mit jenom XP, tak treba za rok ji na nich nic nepujde, protoze to bude vsechno pro Visty. Ale to je uzivatel, ji nezajima "proc", ona proste vidi, ze ostatnim s XP to jde a ji s Vistou to nejde.
    ale tak mi rekni,proc se najednou vypari system kterej ovlada cd rom,
    tomu nerozumím "systém který ovládá cdrom"? žeby za běhu zmizela optická mechanika? inu, to vypadá na závadu
    tipuju, ze se podelal nejakej ovladac CDrom, ale taky netusim, nevidel jsem to, resila to s kamarady
    u tech manzelek mi to napsala,ze to chce 3D grafiku,kterou tohle samozrejme ma,tak mi rekni v cem je problem....
    bohužel zde asi zčásti "na vině" bude ten, kdo vybral notebook a hned to vysvětlím: usoudil jsem, že půjde o to zadat do googlu "zoufalé manželky hra" ... první odkaz na shop vyhodí tuto informaci: integrované grafické karty včetně notebooků a karty řady GeForce 4 MX nejsou podporovány ... a je tomu proto, že intel neumí grafiky a implementuje shadery jako dobytek (zčásti dokonce softwarově) a to i ve starých verzích, takže novější věci = žádná šance, nebo emulace (která je upřímně nanic)
    Jojo, to priznavam. Kdyz ten notebook vybirala, cekal jsem, ze bude chtit spis Internet, mobil, office, icq, filmy, mp3. Sice se zminila o hrach, ale rekla to "neco jako Sims". Ja jsem bohuzel u Simsu skoncil u verze 2 a ta slapala na o hodne horsich masinach, takze jsem si rikal, ze tahle Intel X1300 bude i jako sdilena stacit. Ze existuje hra "Zoufale manzelky" jsem se dozvedel az z vypraveni, ze ji to nejde spustit. BTW: Nemam paru, co se tam vlastne hraje, protoze ani serial nesleduju:-)

    Ale ja ji psal, ze jsme cekal, ze aspon 2 dni o tom budeme diskutovat, co na tom chce delat, ale ona mi po obede napsala, tak jsme koukli na prodejcovo web, par notebooku vybrali, pak jsem musel jit makat a kdyz jsem se kolem sesty vratil k ICQ, tak jsem mel akorat zpravu, ze nasla jeste jinej (parametrove stejnej) a ten objednala. Misto aby rekla vsechno, co s tim chce delat a pak jsem se mohl poradit s prodejcem. On mi sice pres ICQ psal, ze s tou grafikou na tom hry nepujdou, ale tak nejak jsem myslel, ze prehani a ze segra nebude chtit parit nejnovejsi hry, ale obcas si neco jednodussiho zahrat, ze to bude mit proste na vejsku.

    Jinak teda Intel jako VGA u me hodne klesnul a uz jedine ATI nebo nvidia a pokud mozno, vzdycky nesdilenou pamet.
    Jardík avatar 13.9.2008 03:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Na HW si má stěžovat u výrobce HW, ať dodá ovladače a né na Windows.
    Věřím v jednoho Boha.
    13.9.2008 09:28 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Na HW si má stěžovat u výrobce HW, ať dodá ovladače a né na Windows.
    Vis co, ona psala, ze prestal fungovat ten system cdrom. Tzn. zrejme to fungovalo a pak prestalo. A tohle ji verim, protoze se docela casto stava, ze jeden den neco funguje a druhej den ne a clovek nevi proc, a dalsi den to zase funguje jako by nic.
    Jardík avatar 13.9.2008 12:33 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Nechápu, jakej "ten system cdrom", možná, kdybyste psal háčky a čárky, vše by bylo srozumitelnější. A we windows se mi ještě nestalo, že by něco přestalo fungovat jen tak. Něco s tím musela buď ona, nebo nějakej šmejd, co si stáhla a spustila pod adminem, idělat.
    Věřím v jednoho Boha.
    13.9.2008 19:32 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    No, presne to taky nechapu, nevidel jsem to, nemohl jsem to vyzkouset v linuxu. Kdybych zkusil linux, byl bych si na 99%, ze nejde opravdu HW. Takhle to pouze opisuju, co psala ona. Predpokladam, ze ve Vistach nebylo videt CD, mozna opravdu neco s ovladacem, ale netusim.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.9.2008 13:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Když jsem byl u kamarádky a chtěl jsem drag&dropem okopírovat zástupce z nabídky Start na plochu, tak se mi taky ukázal ten admin buzerátor, jestli chci operaci povolit. Nechápu a nechci chápat.
    Nicky726 avatar 13.9.2008 14:42 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Tohle mě taky dostalo, když jsem strejdovi nastavoval počítač s Vistou.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    David Ježek avatar 12.9.2008 20:06 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    a ještě jedna věc: prostuduj si http://cdr.cz/a/22997/2 část "Záloha instalace" a speciálně obrázek http://cdr.cz/picture/39172/large - první položka imho obsahuje řešení tvého problému, počítám, že na tvém noťasu je to stejné?
    13.9.2008 09:30 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    a ještě jedna věc: prostuduj si http://cdr.cz/a/22997/2 část "Záloha instalace" a speciálně obrázek http://cdr.cz/picture/39172/large - první položka imho obsahuje řešení tvého problému, počítám, že na tvém noťasu je to stejné?
    HEEEJ!!! To vypada hooodne nadejne!!! Diky moc. Vedel jsem, ze to recovery obsahuje ten zalohovaci system, ale ze tam je i tohle, to jsem netusil. Hned to s ni zkusim, az bude nejak online!!! Diky moc!!!! To by mohlo vyjit!!!
    13.9.2008 09:50 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Hmmm, tak jsem na to trosku ten koukal a nejsem si tak uplne jistej. Zda se mi totiz, ze musis nejdriv tu konfiguraci systemu od vyrobce vypalit, viz. http://cdr.cz/picture/39168/large, a pak ji teprve timhle obnovis. Ale urcite to za pokus stoji, cena dvou DVD (pripadne DVD-RW) je porad nizsi nez 1600, ktery by si vzali jako ten storno poplatek.
    13.9.2008 10:01 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Tak ted jsem koukal do originalniho manualu k Acer Empowering Recovery a pisou tam opravu obnoveni z factory default image z hidden partition, tak jsem zvedavej, jestli to opravdu pujde. Dokonce jde z ty hidden partition nabootovat. Tak snad to pomuze. Vysledek napisu, pokud bude segra chtit ten lepsi notebook.
    12.9.2008 21:21 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    S nadpisem v podstatě souhlasím, teda když se odeberou jeho poslední tři slova.
    THIS IS SPARTA!
    12.9.2008 21:55 I love M$ | skóre: 1 | blog: kerberos_breberkos | Bílá Hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Nejsem pravnik pres tyhle triky, ale hadal bych, ze at' uz je to jakakoli verze widli, pokud jsi za ne zaplatil s notebookem, musis mit preci pravo se puvodniho stavu dostat vcetne vyberu jazyka a vseho ostatniho. Prece Ti prodejce nechce tvrdit, ze to sou widle jen na jedno pouziti. Co kdyz ty widle nakonec kleknou ? Nebo si je mas snad koupit znova, protoze chces zmenit jazyk ?

    Rikam si, ze pokud nakonec chces pro segru koupit lepsi model, na kerym dou masit nejnovejsi hry, tak bych i cekal, ze Vam obchodnik poradi co ted' s tim, protoze je v jeho zajmu prodat Vam drazsi notebook (pravda pokud by to ovsem nepovazuje jenom za strategii k reklamaci, kdy by se zadnej dalsi notebook nekonal).

    Kdyz sem kupoval ACERa, tak to bylo predinstalovany, bylo u toho opravovaci CDo a zaroven' moznost vypalit si dalsi CDo s "cistou" instalaci, ze kteryho se to pak instalovalo "normalne", takze nastesti zadna buzerace. Nejde tam neco takovyho udelat ?
    13.9.2008 09:40 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Nejsem pravnik pres tyhle triky, ale hadal bych, ze at' uz je to jakakoli verze widli, pokud jsi za ne zaplatil s notebookem, musis mit preci pravo se puvodniho stavu dostat vcetne vyberu jazyka a vseho ostatniho. Prece Ti prodejce nechce tvrdit, ze to sou widle jen na jedno pouziti. Co kdyz ty widle nakonec kleknou ? Nebo si je mas snad koupit znova, protoze chces zmenit jazyk ?
    No, taky netusim. Problem asi je, ze oni ti nedodavaji dve jazykove verze, ale jenom jednu, kterou si musis vybrat a protoze pak odsouhlasis licenci pouzivani tehle Windows, tak uz nemas na druhou jazykou verzi narok. Tak bych to videl.
    Rikam si, ze pokud nakonec chces pro segru koupit lepsi model, na kerym dou masit nejnovejsi hry, tak bych i cekal, ze Vam obchodnik poradi co ted' s tim, protoze je v jeho zajmu prodat Vam drazsi notebook (pravda pokud by to ovsem nepovazuje jenom za strategii k reklamaci, kdy by se zadnej dalsi notebook nekonal).
    No, obchodnik v podstate neprostoval. Jenom pokud to nebude v originalnim stavu, jak rika zakon a i SOS(COI), tak ma obchodnik pravo si uctovat naklady spojene s uvedenim do puvodniho stavu. Takze oni tam proste za 10% ceny ten system daji zpatky a jestli to opravdu funguje, jak se mi poradil David Jezek, tak je to prace na 5 minut. Mozna to obchodnik vi, ze to jde takhle jednoduse, ale nerekne to, a tech 10% dal jako odrazujici hrozbu. Chapu, ze to pro obchodnika znamena dalsi rezii, navic bude tenhle notebook muset zrejme prodat levnejc, nez ho prodal segre, protoze lepsi modely jsou uz levnejsi. Samozrejme je jeste otazka, jestli umozni segre ten notebook proste vymenit na miste, nebo bude delat problemy s lhutou 30 dni, do ktery ma povinnost vratit penize a segre rekne, ze si ma udelat novou objednavku.

    Jinak, drazsi notebook by to byt nemel, je to zajimavy, ale nasel jsem jeden lepsi a pritom levnejsi (sice bez OS, ale i s prihozenym WinXP home OEM CZ by to vyslo cenove stejne), takze celkove by to bylo za stejnou cenu. On tenhle notebook byl uz posledni a uz ho v nabidce nemaji.

    Rozhodne by se dalsi notebook konal, akorat i tak mam pravo ten notebook do 14dnu vratit. Ale nejakej notebook urcite jo.
    Kdyz sem kupoval ACERa, tak to bylo predinstalovany, bylo u toho opravovaci CDo a zaroven' moznost vypalit si dalsi CDo s "cistou" instalaci, ze kteryho se to pak instalovalo "normalne", takze nastesti zadna buzerace. Nejde tam neco takovyho udelat ?
    No, to mame u prvniho TM taky, ale ted uz to kopirujou primo na disk a po instalaci z image si udelas zalohu beziciho systemu - mozna to plati jenom pro Visty a pro XP se dodava klasicky recovery CD porad.
    freshmouse avatar 12.9.2008 22:07 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Na Root.cz jsem se zeptal:
    Mimochodem, jaký vliv má smazání Windows na záruku (koupil jsem si Lenovo TP R61i s Windows Vista, ale ty jsem tam zatím, raději, nechal)?
    Já jsem ty Windows zkonfiguroval (jen po prvním spuštění, byl tam nějaký průvodce) a asi jednou otevřel, ale chtěl bych je smazat. Vadí to? A vadilo by, kdybych je úplně smazal?
    pavlix avatar 13.9.2008 00:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Jen k nadpisu: a to nemám právo si koupit co chci? :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.9.2008 01:00 spang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Nemyslíš si, že je to spíš rada než příkaz?
    13.9.2008 09:44 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Jojo, byla to rada, aby si clovek dal pozor, pokud by chtel vracet do 14 dni:) Proste me to vytocilo, jestli to nepujde, ale zda se, ze by to jit (aspon na Aceru) melo, takze asi ty notebooky kupovat muzete s OS:)
    pavlix avatar 13.9.2008 00:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Btw, pokud nechtějí vzít oprávněné vrácení (podle zákona), tak bych jim to omlátil o hlavu, nechal si to napsat písemně, využil nějakou z dalších možností (ČOI, publicistika a drsnější).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.9.2008 09:44 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Btw, pokud nechtějí vzít oprávněné vrácení (podle zákona), tak bych jim to omlátil o hlavu, nechal si to napsat písemně, využil nějakou z dalších možností (ČOI, publicistika a drsnější).
    Nene, jak jsem nekolikrat napsal. Obchodnik je v pohode, vraceni do 14dnu bere. Akorat tam dal tu podminku, ze pokud by to nebylo v puvodnim stavu (to by podle zakona ani vzit nemusel), tak si bude uctovat 10% storna. Ale on mozna myslel, kdyby ten disk nekdo kompletne vymazal, vcetne toho skrytyho oddilu s originalnim Image windows, tak je to prace to tam zase nacpat. Pokud bude fungovat to obvnoveni vychoziho systemu z vyroby a nahodi to zase ten vyber jazyku, tak by to mel obchodnik vzit bez problemu, pokud si nebude vymyslet nejaky igelitovy pytlicky.
    otasomil avatar 13.9.2008 10:19 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Paklize koupite notebook ktery ma instalacku na zvlastnim oddilu disku tak si nejprve z nejakyho live distra udelejte jeho image (jeste nez vubec provedete instalaci ovsem !!!) pomoci cat ci dd do souboru (treba na externi HDD) a muzete se kdykoli vratit do stavu v jakem je notebook dodavan.
    Instalacni oddil jadro pojmenovalo jako sda1 - mel velikost 8 GB a systemovy tj C z pohledu windows byl pojmenovan sda2.
    Takze : cat /dev/sda1 > install_backup.img
    Obnova: cat install_backup.img > /dev/sda1
    Overeno v praxi.
    Preji hodne uspechu z vracenim notebooku.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    13.9.2008 19:40 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Hehe, jojo, ted bych to asi udelal taky tak nejak:) Ale nastesti se situace zrejme zlepsila. Pridam posledni komentar.
    13.9.2008 10:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Občanský zákoník, Hlava pátá: Spotřebitelské smlouvy, § 53, odst. 7:
    Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.
    odst. 10:
    Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.
    A § 48
    (1) Od smlouvy může účastník odstoupit, jen jestliže je to v tomto zákoně stanoveno nebo účastníky dohodnuto. (2) Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší, není-li právním předpisem stanoveno nebo účastníky dohodnuto jinak.
    Takže nikde není řečeno, že musí být zboží v původním stavu – pouze je po odstoupení od smlouvy nutné navrátit si plnění, aby se dosáhlo stavu, jaký byl před smlouvou. Prodejce jednak nemá žádný doklad o tom, že vám prodal notebook, kde byl výběr, který OS chcete nainstalovat (určitě tohle není součást smlouvy nebo v popisu parametrů notebooku). Můžete jim dobrovolně nabídnout, že software navrátíte do původního stavu, pokud vám dají informace, jak. Jinak mohou požadovat pouze skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží, takže žádných 10 %, ale museli by vám přesně rozepsat, jaké měli s vrácením náklady.
    13.9.2008 19:53 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    No, je to zajimavy, ze to neni v zakone, ale hledal jsem v dotazech na SOS a mam dojem, ze jsem i od nich cetl vyjadreni, ze zbozi ma byt v nepouzitem stavu. Ted to ale nemuzu najit a mozna mas pravdu, prodejce ma na strankach taky "pouze"
    Zboží odesílané a doručené zpět na adresu prodávajícího, musí být v původním nepoškozeném obalu, nejlépe nerozbalené, nesmí být použité, musí být nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, návodu atd.) a s kopií dokladu o koupi.
    Takze mozna to oni brali jako neco jinyho nez odstoupeni od smlouvy podle toho zakona. Spis asi jako vymenu zbozi. Ale zrejme to asi nebude potreba, viz. za chvilku napisu jeste reakci.
    13.9.2008 15:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    nikdy, nikdy, ale opravdu vůbec nikdy nekupovat něco, co na sobě má logo společnosti Acer!
    andree avatar 13.9.2008 20:27 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    to zalezi od stastia.. az na take tie strieborne plastove acer notebooky som za tial od nich videl iba dobre veci (resp. zodpovedajuce cene)...
    13.9.2008 20:17 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nekupujte notebooky s přeinstalovaným OS
    Takze pro ty, koho to zajima. Situace je zrejme v pohode. Segra psala, ze se ji podarilo rozchodit ty manzelky i na tom jejim notebooku s Intelem X1300 se sdilenou pameti. Psala, ze i worms rozchodila, takze nic menit nebude. Libi se ji ten notebook vzhledove. Po instalaci ovladacu a po aktualizaci.

    Windows vratit do puvodniho stavu zrejme jdou volbou Factory Settings.

    Diky vsem za rady. Rozdhodne jsem se z toho poucil.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.