abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 61
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (70%)
     (7%)
     (11%)
     (12%)
    Celkem 210 hlasů
     Komentářů: 14, poslední dnes 15:03
    Rozcestník

    Dobré časy jsou za rohem

    22.4.2010 21:58 | Přečteno: 1340× | poslední úprava: 22.4.2010 22:54

    Jsem si dnes koupil dopisní obálky a známky. Cestou z trafiky jsem přemýšlel, kdy jsem naposledy napsal někomu dopis rukou. Bylo to asi v období roku 2000 kdy jsem se seznámil s Dominikou. Dominika byla krásná mladá a samozřejmě modrooká bruneta. Bydleli jsme spolu na ubytovně. Tedy ona o dvě patra výš a já v přízemí. Než jsme se k sobě sestěhovali, trvalo to nějakou chvíli. Tehdy jsem navíc neměl mobil, ten jsem si koupil vlastně až po rozchodu s ní. Takže jsem ji staromódně, pokud nebyla doma a nechtěl jsem ji rušit telefonem na oddělení, psal vzkazy na papír, dával do obálky a strkal za dveře. Na padesátiletého gentlemana jsem byl zamilovaný jak sedmnáctiletý študent. No láska kvete v každém věku. Byla to půlroční známost a nakonec skončila hořce. Jejím odchodem. Nějaký čas jsem se z toho vzpamatovával, až jsem se zcela vzpamatoval. Jako vždy. Za rok jsem se odstěhoval z ubytovny, pustil byt v Děčíně a odstěhoval se na Břevnov.

    Na Břevnově se mi líbilo, hezká čtvrť, klidné bydlení a pro mne laciné. Bydlel jsem tam čtyři roky. Abych se vrátil k těm dopisům. Je zvláštní, že jsem vždy rád psal dopisy i když příjemci měli potíže s jejich luštěním. Naštěstí počítač a e-mail mnohé vyřešil. Ale i tak, napsat někomu dopis rukou mělo své kouzlo. Podle písma jsem si vždy představoval rozpoložení pisatele, tedy spíš pisatelky a vůbec ono těšení jestli přijde dopis, počítání, kdy ho mohla napsat, kdy může dorazit. Pak pozorně přečíst, co vlastně píše. Na dopisech jsem se vlastně učil formulovat. Formulovat a dávat si záležet aby to co píši bylo srozumitelné. Nejvíc dopisů jsem si myslím napsal s Petrou. Psali jsme si dopisy i doma a nechávali je jeden druhému na stole. I v dobách, kdy jsme se nehádali. I když s Petrou se pohádat bylo strašně snadné. Byla na jedno našlápnutí.

    Vždy měla stupňující se proslov, který vždy skončil tím, že jsem zvedl hlas a řekl jsem: „...a dost, zmlkni!” Pak následovalo ušklíbnutí, vyplazení jazyku a třísknutí dveřmi. Vždycky jsem se musel dát do smíchu, protože jí ono vyplazení jazyku neskutečně slušelo. To co prošlo jí, už neprošlo žádné. Ale i tak mělo to manželství smutný konec, ale nevzpomínám na něj nerad. Dopisy psala krásné a mnohé mám schované. Od žádné jiné jsem si je nenechal. Nedělá to dobře následovnícím, které jsou nadmíru zvědavé a rády čtou dopisy svých předchůdkyň. Jedna mi dokonce i nějaké spálila, včetně fotografií. Vyhodil jsem ji okamžitě i z botama. Tak mě namíchla. Ale, jak říkám, všechny si přečetly dopisy a všechny je jednoho dne velmi nelichotivě hodnotily a k tomu přidaly i hodnocení o mé zkaženosti.

    Všechny používaly stejnou větu, tu si snad tajným písmem psaly na dohodnuté místo. Ta věta zněla: Jeníčku ty jsi tak zkažený a chudáci ty ženský co ti naletěly. Jsem vždy přemýšlel o tom, kdo komu naletěl? Kam má pamět sahá, vždy si některá začala. Vždy si mě nějaká vyhlédla a nedala pokoj dokud jsem ji nenabalil. A když jsem ji nabalil, tak mi po celou dobu zdůrazňovala, jak jsem se snažil a ona vlastně ani moc nechtěla.

    Chudinky. Měly to vážně všechny těžký. Chtěly mě všechny vychovat, změnit, polepšit a jak se zdá, umřu nevychovaný, nezměněný a nepolepšený. Ovšem musím zdůraznit, že další větu, kterou používaly společně bylo asi od mých dvaceti pěti let. Vím, že už tě nezměním a ani se o to nebudu pokoušet. V tu chvíli zas dávaly sliby, které naprosto nehodlaly splnit. Nemám jim to za zlé. V ženské přirozenosti mimo hereckého talentu, je také talent brát na sebe všechny mužské a dětské věci a pokusit se otočit kolo dějin. Ani jedno se jim nikdy nepovede, protože kolo dějin se zásadně točí dopředu, mužský vždycky mají možnost někam zdrhnout a děti jsou většinou natolik odolné, že se vychovají samy a podle své přirozenosti.

    Sice si myslím, že je občas je zdravé a výhodné je korektivně usměrnit pádným úderem, v mezích možnosti, podle věku buď po zadku a nebo později po tvářich. Něco podobného jako zatočit kormidlem u lodi. Loď jede sama a jen malé „přiťuknutí,” stačí k udržení správného směru. Bloudi, co kolečkem točili sem tam. Se nadřeli. Kličkovali od hráze k hrázi a furt nic. Občas nasedli a udělali díru. Stejně tak rodiče. Jak berou výchovu moc do rukou, nic z toho. Nadřou se a efekt malý. Džamila by se mnou asi nesouhlasila. Jenže, kde je konec Džamily a kde bude konec Green party? Myslím, že v příštích volbách už nebudou mít zelení šanci mluvit do výchovy děti. Neřkuli do národního hospodářství. Bych je tak nechal mluvit do prořezávání větví v jejich soukromých sadech a a sdružovat se po lípou a protestovat proti globálnímu oteplení. Tam by byli užiteční akorát.

    Je to beztak děs, co někteří jedinci z téhle strany potažmo ze stran jim podobných dokážou vyprodukovat proti zdravému rozumu. V zemi je zásoba paliva, které poskytuje ekologicky nejčistší způsob výroby energie, zbavuje nás závislosti na dovozu energie a milí zelení se angažují co možná nejvíc proti jádru. Jejich hlavní umění spočívá v tom, že se připoutají řetězy ke kolejím aby nemohl odjet vlak s jaderným odpadem do bezpečného úložiště. Kde čeká na další využití v době budoucí. A nebo takové ty matky typu Kuchtové či Džamily co vymýšlejí hovadiny. Jinak to nemohu nazvat. No mohl bych. Třeba mladickými sny. Ale u Džamily nebo Kuchtové či západoevropských zelených, kteří zestárli přivázáni u těch kolejí se o mladickém rozpuku už mluvit nedá.

    Je pravdou, že v mládí mě napadaly různé radikalistické teorie o spravedlnosti. Takové ty ranně křesťanské. Kádě na Táboře, společný majetek. Rada starších, za uplácení a podvod a zlodějnu pověsit. Nebo aspoň pazouru useknout. Moc se mi líbilo ono Starozákonní „Oko za oko, zub za zub.” Ženy ne, protože společné ženy to by nebylo dostatečně rovnoprávné. Horoval jsem už od mládí pro emancipaci. A dočkal jsem se ji. Akorát, že je taková divná. Proti přirozenosti. Biologické i psychologické. Ale nebudu se tu rozčilovat nepovedenou emancipací. On se už jí někdo pokusí dát do pořádku. Přešel mě radikalismus. Naštěstí.

    Ještě když už tak u toho Mackbooku přemýšlím a 'tukám do klávesnice, říkám si, že je dobře, že se mi podařilo propašovat do televize ten příběh o návratu nevěrné ženy. Vlastně ten melodram, ta šťastná pointa, která se stala, a ne jen jednou, ukazuje, že pokud člověk překoná svou obavu z odmítnutí, může získat. Získat poučení a získat partnera, který o něj stojí. Život už je takový. Dlouho špatné zprávy, všechno vypadá tragicky, nic se nezdá dobře a z ničeho nic nastane obrat. Tohle miluji na počasí ve střední Evropě. Leje, sychravo, vlhko, nic nevypadá dobře a najednou vysvitne slunce. všechno vypadá jinak. Jen se maličko změní počasí k lepšímu okamžitě většina lidí pookřeje.

    Stejně tak při špatných zprávách, které se na nás valí. Vypadá to mizerně. už i do skupin chodí lidé, že dostali výpověď, zatím s nimi jednají slušně, všechno se ale řítí ke dnu, nikdo nemá víru. Jenže jak znám lidi, jen se maličko vyjasní budou média jásat, že vše už bude jinak. Jen nám otrne, už se budeme ujištovať, že tisíciletá voda je jednou za tisíc let, velké krize přicházejí za dlouho a co se vztahů týče? Párkrát jsem už v životě zažil, že s e o mne ucházelo několik žen najednou a také byly časy, kdy člověk měl co dělat aby vůbec někde s nějakou promluvil. Fakt je, že ty zlé časy trvaly podstatně kratší dobu, než ty dobré. Tak vzhůru do dobrých časů. A kde že jsou? No přeci támhle za rohem.        

    Hodnocení: 73 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    =^..^= AmigaPower® avatar 22.4.2010 22:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem

    ... ...chvěje se mi chřípí... .. .





    :-D
    22.4.2010 22:44 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Tak za roh a nezdržujte se :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    houska avatar 23.4.2010 09:59 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    jak tak procitam ty vase blogy tak mi cim dal tim vic pripada ze dobra znalost psychologie cloveka, umozni chlapovi daleko lepsi pristup k zenskejm ...

    aneb je snadne podlehnout psychologovi :)

    23.4.2010 10:04 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Napřed jsem to musel umět se ženskýma a pak jsem se stal terapeutem. :-)

    Ale vážně. Jsou věci, které se člověk naučí v průběhu života a studium a psychoterapeutický výcvik mu pomůže více rozumět chování lidí. Zkušenost je velmi důležitá. Proto třeba mnozí dobří terapeuti říkají, že opravdovým terapeutem se člověk stane tak po deseti letech práce. Myslím, že to odpovídá i jiným povoláním
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.4.2010 10:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    ...se člověk stane tak po deseti letech práce. Myslím, že to odpovídá i jiným povoláním
    Ale já když se někomu pohrabu v elektronice, tak mu maximálně zničim i to co mu fungovalo, ale vy, pokud někomu něco blbě přehrabete v palici, může to skončit katastrofou... :-D
    23.4.2010 10:22 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Na to jsou zas pravidla a supervizoři, Terapeuti pracují pod dohledem druhých terapeutu. A má sého supervizora, kterého si většinou platí.

    Poskytujeme si vzájemně informace. Hlavně když se pracuje v týmu. Já dlouho pracoval jen v týmu, než jsem začal samostatně. Dbá se na zásadu...hlavně nepoškodit...
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.4.2010 10:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Já si dělám samozřejmě srandu pane jílek, na terapii jsem chodil s kočkou, tak myslim, že u lidí to bude zhruba to samý, jen jednodušší. ;-)
    Dalibor Smolík avatar 23.4.2010 12:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Na terapii s kočkou? Všechno je dnes možné, proč ne. Ale pro mě je nelepším terapeutem můj pes - oblízne mě a je vše OK. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.4.2010 10:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Vidíte pane pletýnko, tak teď už to víte i vy...

    BTW: Pane jílek, dostanu druhej díl? V tom prvnim nic moc nebylo, chyběly příklady praktických cvičení i domácí úkol. :-(
    23.4.2010 10:10 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Jo, budu to uveřejnovat pod jinými názvy, ale dám značku "amigo" :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.4.2010 10:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    To ale musíte "Amígo", jako byl ten časopis pro teplouše, některý lidi si tohle oslovení totiž dost oblíbily. ;-) Hlavně nezapomeňte na ta praktická cvičení a domácí úkoly! ;-)
    23.4.2010 10:27 rita-gabriela | blog: reklamace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    a na kom si ta praktická cvičení a domácí úkol budete trénovat? Na kočičkách?
    Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.4.2010 10:32 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    kočičky balit nemusim, ty mě milujou
    kotyz avatar 23.4.2010 14:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    protoze jim davas zradlo. laska prochazi zaludkem :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    belisarivs avatar 23.4.2010 14:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Premyslim, co se bude muset stat s tema kockama, aby si je podle tveho tvrzeni zamiloval amiga :-D
    IRC is just multiplayer notepad.
    23.4.2010 10:28 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    To jako open source? Hmmm, tak nevím jestli tohle dostanu pod licenci GPL..
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.4.2010 10:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    dejte to pod MIT ;-)
    Berysek avatar 23.4.2010 10:58 Berysek | skóre: 3 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Nádherný proud myšlenek. Pozvedl mi dnešní náladu. Hlavně část o ženách, pro nás muže pravda, co se s postupujícím věkem stává stále opravdovější :)
    Linux here, Linux there, Linux, Linux everywhere... :)
    23.4.2010 11:27 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Je to beztak děs, co někteří jedinci z téhle strany potažmo ze stran jim podobných dokážou vyprodukovat proti zdravému rozumu. V zemi je zásoba paliva, které poskytuje ekologicky nejčistší způsob výroby energie, zbavuje nás závislosti na dovozu energie a milí zelení se angažují co možná nejvíc proti jádru. Jejich hlavní umění spočívá v tom, že se připoutají řetězy ke kolejím aby nemohl odjet vlak s jaderným odpadem do bezpečného úložiště. Kde čeká na další využití v době budoucí.
    Hm, tak jsem se náhodou začet a zase je v tom politika.

    1) Váš tzv. "zdravý rozum" ve skutečnosti znamená: "nevím o tom nic, a tak se řídím porůznu pochytanými PR-kecy".

    2) Například není pravda, že zásob paliva pro jaderné elektrárny je a bude dost do budoucna pro všechny. Už vůbec není pravda, že nejsme a nebudeme na dovozu paliva závislí (nejvtipnější je, když začne nějaký ekono-pravico-politik blábolit o tom, jak se díky jaderné energii zbavíme závislosti na dodávkách z Ruska, asi neví, odkud dovážíme to palivo pro atomové elektrárny).

    3) Ekologický způsob výroby energie platí pouze do té doby, než se začnete zajímat o to, co s tím odpadem. Výroba proudu z jaderné energie je přesně to zadlužování budoucích generací, o kterém se v případě státního rozpočtu žvaní od rána do večera.

    4) Protože zatím i přes všechny PR-kecy atomové lobby (a těch se "zdravým rozumem") žádné bezpečné úložiště nikde na světě neexistuje. Obvykle to dopadá jako třeba v Německu, kde se v dosavadním úložišti (které bylo sice koncipováno jako dočasné, ale pomalu se stává "na věčné časy") už rozpadají sudy v solném roztoku a hrozí kontaminací spodních vod, přičemž tyhle rozpadlé nádoby z toho solného dolu půjdou znovu vyskladnit už jen s extrémními náklady. Řešit se to nechce nikomu, protože je to moc drahé a stejně nikdo pořádně neví, co s tím. Nebo v USA... tam taky stojí "dočasné" skladování odpadu čím dál tím víc, nedávno zrovna proběhla dokonce i v médiích zpráva.

    5) Využití tohoto odpadu je kromě využití pro náplně zbraní víceméně v oblasti sci-fi. Asi jako ta všespásná jaderná fúze. Jako iluzorní naděje a slibotechnické alibi současných a brzce budoucích atomových kšeftů to ovšem slouží dobře.

    6) Dost pravděpodobně jaderný odpad skončí nakonec v nějaké pochybné zemi, kde ho za tučnou provizi prostě nahází do moří nebo zakopou, aby to nebylo vidět. Následky budou řešit až naši vnuci, co na tom, my se chováme podle "zdravého rozumu".

    Já mám tedy asi úplně jiný zdravý rozum a asi hlavně úplně jiné informace. Protože mi říká přesný opak toho, co vám.
    houska avatar 23.4.2010 11:34 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    priznavam ze o tom moc nevim, ale nerika se neco o tom ze dalsi generace elektraren by mela umet spalit i ten dnesni odpad?
    23.4.2010 12:10 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    ale nerika se neco o tom ze dalsi generace elektraren
    Říká se cokoliv. Klíčové je, jestli "další generace" znamená ta, co se teď bude stavět, anebo jaksi "některá další v perspektivě 100 a více let". To druhé je blíže skutečnosti.

    Já nevím, lidi, tak si o tom něco přečtěte aspoň na Wikipedii (ne ovšem české, zkuste třeba anglickou nebo německou, třeba heslo Radioactive waste nebo Radioaktiver_Abfal.

    Pro mě je fakt záhadou, proč v případě jaderné energie reagujou lidi tak iracionálně kladně, a to tím víc, čím míň o tom vědí. Asi je to ta přitažlivá utopie "čisté energie". To jsou si ochotní lidi namlouvat, že díky Temelínu a jaderné energetice se zruší nějaké tepelné elektrárny (ha ha) nebo dokonce, že bude elektřina levnější (ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!) a vůbec svět nějak růžovější. Většina lidí si taky myslí, že politici u moci vesměs lžou až se jim práší od huby, ale pozor, stačí téma jaderná energie, a tam najednou politici určitě mluví pravdu a mají na mysli jen dobro pro všechny. Tak to mi vysvětlete...
    23.4.2010 11:50 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Jasně a vy aby jste si neodpustil svoje levicově zelený kecy, které mě naprosto nezajímají. Zkuste si to dát do blogu a já si to nepřečtu.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    belisarivs avatar 23.4.2010 12:07 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Nicemne o vy vraceni jeho tvrzeni jste se pokusit mohl. Dodalo by to na verohodnosti.

    Ja s nim docela souhlasim.

    Problem je, ze jakakoliv vyroba elektricke energie je vytvareni dluhu pristim generacim. Je jenom otazka, co je nejmene spatny zpusob.
    IRC is just multiplayer notepad.
    23.4.2010 12:22 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Ne já o tomhle diskutovat nechci, protože tyhle dikuse zatím jsou velmi na vodě právě v těch prognósách. Prognosy a představy vydávají a vydávali za fakta levicová hnutí. Vědecky. Zelená hnutí atd, používají "vědecké metody," které do exaktnosti mají velmi daleko.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.4.2010 12:41 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Prognosy a představy vydávají a vydávali za fakta levicová hnutí.
    Jen jestli jste se právě neodhalil coby levičák:
    V zemi je zásoba paliva, které poskytuje ekologicky nejčistší způsob výroby energie
    zbavuje nás závislosti na dovozu energie
    vlak s jaderným odpadem do bezpečného úložiště. Kde čeká na další využití v době budoucí.

    23.4.2010 12:50 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Ale jo, když budu chtít, manipulativně vám prokáži cokoliv. Nudíte mě s takovými tvrzeními. Zkuste to jinde, možná to výjde.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Dalibor Smolík avatar 23.4.2010 13:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Takový hezký příklad:
    Je prokázáno, že požívání chleba způsobuje agresivitu. Důkazem je fakt, že 95 % pachatelů násilných trestných činů maximálně 48 hodin před svým činem jedlo chleba. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    xxx avatar 23.4.2010 16:19 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Jinimy slovy o tom vite stejne prd jako xkesh, nebo 99% diskutujicich tady, ale narozdil od nich si myslite, ze vas nazor je urcite ten jediny pravdivy?
    Please rise for the Futurama theme song.
    23.4.2010 17:25 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Ne, já jsem se přiklonil určitému názoru, po přečtení mnoha pro a proti a v tuhle chvíli mě nadšení pro alternativní zdroje nebere, stejně jako mě nebere globální oteplování způsobené člověkem, plus jiné další teorie, třeba makrobiotika, holotropní dýchání, transpersonální psychologie, New Age atd.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.4.2010 12:58 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    já jsem se přiklonil určitému názoru, po přečtení mnoha pro a proti a
    No a jde o to, jestli když píšete tak kategoricky o bezpečném úložišti jaderného odpadu, jestli jste si skutečně přečetl o tom, kde a jaké existuje, anebo jestli jste si přečetl jen to, že někdo říká, že existuje, a to vám a vašemu zdravému rozumu ke spokojenosti stačí. V prvním případě bych vás zdvořile požádal o nějaký bližší údaj, protože první bezpečné trvalé úložiště jaderného odpadu na světě si rozhodně nechci nechat ujít. To bych určitě přehodnotil i svoje názory na jadernou energetiku...

    Jo, takhle jednoduché to podle mě se zdravým rozumem je. Zdravý rozum se podle mě nespokojí s iluzemi. Takže vás sice nebere globální oteplování, ale bere vás bezpečné úložiště jaderného odpadu. Že to druhé může být stejná chiméra jako to první už si ale nepřipouštíte. Holt zdravý rozum... Jako člověk zabývající se psychologií byste to možná dokázal nějak diagnostikovat, ne? :-)

    Abych to shrnul: Ve své první reakci jsem vám vyjmenoval důvody, které MĚ vedou k tomu, že proti zdravému rozumu je naopak jadernou energetiku provozovat a ještě rozvíjet. Jak vidíte, jsou to přesně opačná tvrzení, než jste použil vy, takže oboje být pravdivá nemůžou. Jen pro vaše další studium, pokud budete o jaderné energetice dále číst "mnoho pro a proti": zjistěte si, kolik je zásob uranu pod zemí a na jak dlouho při rozvoji jaderné energetiky asi tak vystačí, zjistěte si, jak je na to naše země z hlediska těchto zásob a oné lákavé nezávislosti na dodávkách jaderného paliva, zjistěte si, jak se ve skutečnosti ono vyhořelé palivo "znovu využívá" a konečně, najděte si to bezpečné úložiště. Aspoň si myslím, že tohle by člověk se zdravým rozumem udělal, než se k nějakému názoru přikloní.

    A pak jsou ti druzí, ti mají ke svému přiklánění osobní (často ekonomické zájmy), a pak jsou ti třetí, co mají ke svému přiklánění pohodlnost a naivní dětskou (v pokročilém věku třeba nazvat dětinskou) víru v to, že když je někdo (zpravidla politik nebo "politický ekonom") ujišťuje, že je vše v pořádku, tak to taky v pořádku určitě je, a není třeba se starat.
    23.4.2010 13:45 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Nicemne o vy vraceni jeho tvrzeni jste se pokusit mohl

    To je asi jediné, co právě neumí, vždyť i přiznává, že je trénovaný lidi hlavně manipulovat. Akorát mu holt všichni na ten jeho špek neskáčou.
    23.4.2010 17:28 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Karle,

    Nemáte náhodu druhé jméno Daniela? Způsob komentování by tomu odpovídal. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.4.2010 17:44 rita-gabriela | blog: reklamace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Daniela, posílačka fotek? Třeba sem taky jednu frkne, a Amígo bude mít novou lásku, a já třeba budu žárlit, a růžová knihovna zde bude pokračovat
    Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
    kotyz avatar 23.4.2010 18:09 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    ruzova knihovna? to jako daniel steel nebo rosamunde pilcher? no me se spis zda ze v amigapowerovo pojeti sou to spis skripta pro studijni obor zootechnik - inseminator :-D

    nic ve zlym, sranda musi bejt, ikdyb na chleba nebylo ... ;-)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    23.4.2010 18:18 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Když nic jinýho, tak aspoň techniku inseminace musí ovládat. Ale na trubičky málokterou naláká. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.4.2010 19:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Pane jílek, vy jako labužník orálního sexu moc dobře víte, jakou techniku musí "larva" nejlépe vykovávat... :-D
    23.4.2010 12:26 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    aby jste si neodpustil svoje levicově zelený kecy, které mě naprosto nezajímají
    Já tuším, že vás to nezajímá. Vy máte svůj "zdravý rozum" a s tím si prostě vystačíte. I když ty vaše závěry jsou na podobné úrovni, jako kdybyste tvrdil, že zdravý rozum vám velí řídit se obsahem televizních reklam, a proto je jasné, že věci se mají tak a tak, a kdo tvrdí opak, tak je nechutně zelený levičák bez mozku.

    A když vás moje reakce nezajímají, tak si mě zablokujte, a žádnou neuvidíte. Můžete se tak řídit pouze tím svým "zdravým rozumem", o to přece jde, ne?

    23.4.2010 12:34 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Mě nezajímají vaše doměnky a představy o sociální spravedlnosti a zeleném hnutí, To je vše, prostě mě nezajímají levicové prognosy. Těch jsem četl možná víc než vy a myslím, že bych byl schopný je i napsat, jenže nějak nenacházím důvod se tímhle způsobem presentovat.

    Netvrdím, že jste bez mozku, jen si myslím, že jste pomýlený a že až budete stárnout a budete mít víc zkušeností pochopíte, že nepropaguji prqvicovou politiku, ale politiku rozumu a osobní odpovědnosti a střízlivých úvah o skutečných možnostech. Prostě mě diskuse na téma levicových prognos nezajímají.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.4.2010 12:54 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    pochopíte, že nepropaguji prqvicovou politiku, ale politiku rozumu a osobní odpovědnosti a střízlivých úvah o skutečných možnostech.
    Mně v citovaném odstavci právě chybí jak rozum, tak střízlivé úvahy. A v důsledku i ta osobní odpovědnost, protože jak už jsem vám psal, v mém pohledu děláte určitým pojmům falešnou reklamu. A stává se to vždycky tam, kde zkoušíte vyslovit tzv. "obecné pravdy", jako by vyplývaly z vašich životních zkušeností. Jenomže z toho, co píšete, mi to přijde jako velmi cizorodý prvek v tom, o čem píšete jinak, totiž o svých vlastních zkušenostech, což se jeví skutečně autenticky. V těchto momentech si naopak myslím, že "zdravý rozum" vypínáte a chcete se řídít se něčím jako intuicí. Aspoň to tak vypadá. Akorát, že když se my chlapi chceme řídit inuticí, tak není daleko nějaká pohodlná "televizní reklama", která nám tu bytostně chybějící intuici rychle dodá. Takže není od věci být právě v takových chvílích extrémně skeptický a kritický, tedy raději znovu zapnout skutečně zdravý rozum. Všechno samozřejmě můj názor na věc. Je to vysvětlení toho, proč mám na vaše psaní nutkání reagovat. A proč toho nenechám, kdykoliv budu číst něco, co mi právě jako plod zdravého rozumu nepřijde. Už jen proto, abych si uchoval ten svůj.

    23.4.2010 13:02 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Víte pište si co chcete, já proti tomu nic nemám, pouze s vámi nehodlám diskutovat o tématech, která vás zajímají. Co je a není v mých textech cizorodý prvek je mi srdečně jedno, budte kritický až do alejuja,

    Zřejmě toho o intuici moc nevíte, jinak by jste neopakoval onu televizní reklamu, která vám dodá tu intuici. :-) Jinak pro vaši informaci. Intuice se stejně jako empatie cvičí. Není to exaktní , ale funguje to. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.4.2010 12:41 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    pouze s vámi nehodlám diskutovat o tématech, která vás zajímají.
    Mě zajímá hlavně ten váš zdravý rozum, o který se údajně ve svých politických názorech opíráte.
    Co je a není v mých textech cizorodý prvek je mi srdečně jedno, budte kritický až do alejuja,
    Já budu, děkuji za pozvání. Teď se zrovna věnuju pozorování zajímavého fenoménu, že pisatel odvolávající se na zdravý rozum velmi často tuto řečnickou manipulativní berličku potřebuje k tomu, aby se pokusil zakrýt, že jeho názory stojí především na vlastních bludech. Výraz "zdravý rozum" zde zastupuje všechny ve skutečnosti neexistující rozumné argumenty. Trik starý jak kultura sama ;-)
    Jinak pro vaši informaci. Intuice se stejně jako empatie cvičí.

    Tak abyste pomalu začal, aspoň co se týče té vaší intuice politické. Třeba to opravdu zafunguje a nebudete pak tolik potřebovat jednoduchá a bezduchá hesla na to, abyste se o svém politickém názoru vyjádřil.
    24.4.2010 12:55 Péťa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Tak abyste pomalu začal, aspoň co se týče té vaší intuice politické

    To určitě samolibý JJ hned začne, něco jako brouk Pytlík. S obratem ¨zdravý rozum¨ by se možná hodil na politika, tam se s manipulací chytí, u ňáké partaje.
    David Ježek avatar 23.4.2010 12:32 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    gratuluji, po "mohutném spamovacím finiši" tohoto měsíce jste mě opět překonal v počtu zápisků v blog :-D :-D.
    23.4.2010 12:34 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Pokud sew zabýváte spamem, asi máte k tomu důvod. Jinak s váími nesoutěžím. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.4.2010 15:06 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Pročítám si tu debatu na ožehavé téma. Musím říct za sebe, že též nejsem nadšena z jaderné energetiky. A to nejsem levicově založena. Nikdy jsem žádné levicové straně hlas nedala, a nemám to v úmyslu ani v budoucnu. To bych si musela ruce urazit! :-) Vím, že bez jaderné energie se v současné době neobejdeme. Přesto ve mne vyvolává jistou ostražitost a nezodpovězené otázky:

    1/ Pokud je jaderná energie natolik výhodná, a pokud se v 90. letech rozhodlo o dostavbě Temelína, proč se současně neustále prolamují již "zastavené" limity těžby uhlí? A k tomu jako přídavek, se v brzké době postaví další 2 bloky Temelína. K tomu se plánuje i rozšíření Dukovan. Je to pro další vývoz elektřiny? Je výhodný takovýto byznys v malé, poměrně hustě zalidněné zemi střední Evropy?

    2/ Jaderný odpad - Kam s ním? Ono je totiž jen pár míst z geologického hlediska vhodných jako úložiště a ani na těch několika vybraných lokalitách je lidé nechtějí..

    Objevuje se často jako zaklínadlo, argument ohl. jaderného odpadu termín "jaderná fůze", recyklace vyhořelého uranu. Jenže o ní se mluví již několik desetiletí, vždy se zmínkou, že chybí již "jen krůček". Viz zajímavý článek v Lidovkách Jaderná fúze

    Proto, dopředu se na ni spoléhat, mohlo by se ukázat podobně nejisté jako vědecké prognózy klimatologů.

    3/ Obohacování uranu je doposud nejúčinnější zbraň k vydírání, v rukou diktátorů. Viz Severní Korea, Irán... Nebezpečí ze zneužití uranu platí i v jiných zemích s vratkým režimem.

    Tyto a další, již mnohokrát probírané důvody, ve mne vyvolávají potřebu hledat i jiné cesty, šetrnější technologie, úspory. Dát jiným možnostem šanci na ty lepší časy, třeba opravdu jen čekají za rohem :-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    23.4.2010 17:22 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Marcelo, opravdu nemíním diskutovat o jaderné energetice. Přečetl jsem si dost názorů z obou stran, zatím mi ti zastánci jaderné energie pro mne předložili srozumitelnější a věrohodnější argumenty. Přiklonil jsem se k jejich názorům a v tuhle chvíli nemám potřebu o jaderné energetice diskutovat.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    David Ježek avatar 23.4.2010 17:34 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    já bych se íránem zas tolik neoháněl:

    - jediná země, která kdy použila jaderné zbraně proti jiné zemi, bylyl usa

    - ahmadínežád je možná fanatik, ale ne hlupák, ví, že kdyby "někam něco hodil" (a nejsem přesvědčen, že má co), jeho země přestane existovat

    - (téměř?) vše, cos o íránu slyšela, pochází z proamerických agentur. kde ebreš tu jistotu, že obraz, jaký o íránu kreslí západní mocnosti poslední desetiletí (cca půlstoletí) je věrným odrazem reality? připomenu, že přední američtí představitelé z dob studené války se jasně vyjádřili, že "usa nikdy neuznávaly, že by sovětský svaz a země východního bloku mohly mít právoplatné obranné zájmy" - přijde mi, že stejnou politiku zastává agresivní izrael a agresivní usa vůči íránu

    - do iráku se vlítlo kvůli zbraním hromadného ničení a kvůli chemickým zbraním ... a nic takového se tam nenašlo - tedy kromě ropy a nedocenitelných památek kolébky lidské civilizace

    a teď z druhého soudku:

    - jaderná energetika je nejčišstší způsob výroby energie i se zohledněním k produkovanému odpadu (jehož mnosžtví se s každou další generací zmenšuje). strašák jménem černobyl, či three miles island byly důsledky studené války a hlavně použití technologií, které se již nepoužívají a v čr nejsou instalovány. v temelíně je z hlediska fyzikálních zákonů nemožné, aby došlo k takovému vývoji událostí, který nastal v černobylu, nemluvě o bezpečnostních opatřeních vyřazujících z rozhodování lidský faktor.

    - ony obnovitelné zdroje (vítr/slunce) si nevydělají ani samy výrobu svých zařízení (která probíhá v neekologických továrnách poháněných čínskými uhelnými elektrárnami atd) a jsouziskové jen kvůli umělému dotování nákupu těchto energií. viz také toyota prius.

    - jaderná fúze je hezký sen bez ohledu na realitu. supermocná lobby fosilních paliv ji zazdí, i kdyby to nakrásně fungovalo, minimálně do doby, než bude i nejhoršímu primitivovi po 20 pivech v hospodě zjenvé, že oil peak už je opravdu dááávno pryč.

    - po světě stojí stovky jaderných reaktorů a upřímně: raději deset jaderných elektráren na bázi (před)poslední generace reaktorů, než šílenost typu tří soutěsek.

    - dokud se usa nepřipojí k protokolům o snižování emisí, dokud bude čínský ekonomický růst stát na fosilních palivech, vedeme naprosto zbytečnou debatu.
    23.4.2010 18:59 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    ... a nic takového se tam nenašlo - tedy kromě ropy a nedocenitelných památek kolébky lidské civilizace

    Někdy se mi zdá, že v té kolébce zůstali a nemít tu ropu, za kterou si koupili moderní technologie, úlus mozky, nikoliv však moderní uvažování, tak dodnes s nimi Západ nemá problém, protože by válčili luky a šípy a ti "moderně vyzbrojení" by měli předovky
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    belisarivs avatar 23.4.2010 21:02 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Diskuze o Iraku je trochu slozitejsi.

    Oni to byli predevsim arabove, kdo byli po prvni svetove zrazeni svymi spojenci, okupovani a rozdeleni.

    Koneckoncu, krizove vypravy byly taky pekny podraz.
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 23.4.2010 21:06 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Ale proc tedy tu energii vyvazime?

    Ja chapu, ze za tim stoji zisk, ale pak obhajoba jaderne energetiky proste belha na jednu nohu protoze mensi produkce odpadu je vyvazovana jeho zvysenou produkci na vyrobu energie na vyvoz.
    IRC is just multiplayer notepad.
    23.4.2010 17:55 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Na jadro uz odpovedel David, ja jenom poznamku k vasi poznamce o klimatolozich. Je na tom totiz zajimave, ze vas politicke otazky (za ktere vedci nemuzou) primely neverit vedcum, kteri s tim nemaji nic spolecneho. To je sila propagandy. ;-)
    23.4.2010 18:42 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Já jsem rezignoval na diskusi s levičáky. Stejný výsledek jako diskutovat s pacientem v psychotické atace.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.4.2010 20:36 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    A vzpominate si, kdy jste naposledy podstatne zmenil politicky nazor? Ja ano. Osobne mam pochybnost, ze jste toho schopen.
    23.4.2010 20:50 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Za minulého režimu jezdil pravidelně na Západ, bez problémů tak jako každý druhý, že, tak se to dá celkem spolehlivě spočítat, kdy přestal děkovat vládě lidu!!!
    23.4.2010 21:26 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Ale Karlíku-Danielo, ty víš kulový, jen tak žvatláš,:-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.4.2010 21:28 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Ano, v roce 1968, když jsem viděl kolony ruských tanků proudit Děčínem. Tehdy jsem pochopil, že s nimi a ze socialismem přichází jen marast, svrab a neštovice. Což se potvrdilo. A když jsem v roce 1976 poprvé přijel na Západ, tak jsem pochopil do jakého marastu nás vám podobní doopravdy dostali. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.4.2010 21:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    ruských tanků proudit Děčínem.
    polských tanků proudit Děčínem.
    23.4.2010 22:29 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    To jste nazor nezmenil, to jste si ho vytvoril. Jste proste jako generace lidi, co zazili valku, a od te doby neduveruji Nemcum. Bez ohledu na to, ze situace je dnes uz jina.

    Ptal jsem se proto, protoze schopnost zmenit nazor urcuje schopnost kritickeho mysleni, ktere vam podle me dost chybi (a take na zaklade vasich odpovedi, v kterych mate potrebu spise napadat nez argumentovat).
    23.4.2010 22:35 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Mě stačí s levičáky zkušenost, ti nic nového nevymyslí, takže mi můj politický názor vyhovuje a kritické myšlení podle vašich způsobů mě nebere.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Dalibor Smolík avatar 24.4.2010 00:49 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Bez ohledu na to, ze situace je dnes uz jina.
    V čem je situace jiná? Levičák má za úkol přerozdělit něco, co vytvořili jiní. To je základní princip, na tom se nic nemění. V případě, že by levičáci převzali moc (a měli stejnou možnost, jako v roce 1948 - což doufejme již nehrozí), vypadalo by to úplně stejně jako před rokem 1989 nebo dnes na Kubě či Severní Koreji: Izolace, nízká životní úroveň (ale všichni stejně). technické zaostávání a nakonec apatie.
    Vůbec netvrdím, že na opačném pólu spektra je to ideální. Pravidelné krize a opakující se hospodářské cykly, to je něco, s čím se musí počítat. Ale rozumný hospodář se zařídí tak, aby období krize přestál bez vážné újmy.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.4.2010 01:28 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Dalibore, jestli si mám vybrat mezi chudobou a apatií nebo neideálním státem, kde se sice opakují krize, hospodářské cykly a k tomu svobodnými volbami, plus možnostmi, které třeba i ty opakující se hospodářské cykly a krize poskytují, hádej co si vyberu? :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Dalibor Smolík avatar 24.4.2010 18:32 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Já si myslím, že jsem to uhodl. Já bych vybíral stejně.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.4.2010 07:20 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    V cem je jina? Vy jste si napriklad nevsiml demokracie?

    Vy mluvite o levicovosti (prerozdelovani) jako o urcite skupine lidi (ktera to chce ostatnim vnutit), ale ja o tom mluvim jako o pravech vsech lidi (kteri maji moznost se rozhodnout). To je rozdil. Ale nema smysl to rozebirat, protoze to chapat nechcete.

    Kdyz vam to ukazu a vysvetlim, priste me zase zacnete napadat podobnym zpusobem. Nejste bohuzel schopen zmenit nazor.
    Dalibor Smolík avatar 24.4.2010 18:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    protoze to chapat nechcete.
    Ale já to samozřejmě chápu. Kromě toho nikoho nenapadám. Ale s těmi právy všech lidí jdou ruku v ruce i ty další věci. A právě to řada lidí chápat nechce. Každá mince má dvě strany. Ta pravicová - má negativní stranu ty hospodářské cykly a určitou nejistotu, ta levicová ve svém důsledku potlačování lidských práv různým způsobem. Jedna strana mince bez té druhé neexistuje. A právě levicově orientovaní lidé ukazují jen tu stránku pozitivní. Tu druhou zatajují. Ano, to by bylo na delší rozbor. To tady nejde. Ale přemýšlejte o tom. Ten minulý režim nevznikl z ničeho nebo jej nestvořili zlí lidé. Je jen logickým důsledkem určité ideologie, která na papíře nevypadala vůbec špatně.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 24.4.2010 18:52 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Ještě doplňuji: Možná si myslíte, že jsem asociál, kterému je jedno, když celé skupiny obyvatelstva chudne. Tak to samozřejmě není pravda. Jen metody řešení vidím jinde. Tím, že se rozdají dávky někomu, kdo má jiné možnosti obživy z peněz, které neexistují se nic nevyřeší. Jsem pro maximální motivaci k práci (jo - tam kde ta práce opravdu není, tak o tom žádná, to je jiná situace) a s dávkami opatrněji. Růst deficitu státního dluhu také bude muset někdo zaplatit. To, co představuje současná soc dem, se mi moc nezdá. Třeba se mýlím. Budoucnost ukáže.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.4.2010 20:56 Sunfire
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem

    Marcelo, faktem zustava ze jaderna energie je prozatim nejlacinejsi zdroj energie. Me jen vzdycky nadzvedne ze dovazime vyrabovany uran nakradeny z CR zpatky z Ruska a jeste jim za to platime. Uhli jde do nove tepelne elektrarny v Nemecku, mimo jine se z nej da leccos uzitecneho lacine vyprodukovat.Vyzkum a implementovani novych technologii stoji penize, takze ty lepsi casy jsou prozatim v nedohlednu. Je výhodný takovýto byznys v malé, poměrně hustě zalidněné zemi střední Evropy?

    Huste zalidneny prumyslovy kontinent spotrebovava nesmirne mnozstvi energie. Vypady a nedostatek elektriny z jinych nez spolehlivych jadernych elektraren jsou duvod proc se preslo k pomerne lacinemu jadernemu zdroji.
    24.4.2010 00:13 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobré časy jsou za rohem
    Já nevím, zda je jaderná energie nejlacinější zdroj energie. Připadá mi, že to zatím nikdo pořádně nevyčíslil. Se zohledněním veškerých nákladů kolem, včetně rekultivace krajiny po těžbě uranu /viz Stráž pod Ralskem/. A včetně těch patálií s jaderným odpadem. Když slyším, kolik desítek miliard Kč padne jen na přístavbu 2 bloků v Temelíně, točí se z toho hlava.

    Ale dost bylo uranu. Nebudu trápit pana Jílka svými úvahami. Pojedu raději sázet tu cibulku. I víkend bez elektřiny je docela fajn :-) Přeji všem hezký víkend.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.