abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Zajímavý článek

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:33 | IT novinky

    Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (61%)
     (22%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 54 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    21.3.2015 07:12 little-drunk-jesus | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Zajimave. Jen nejsem si zcela jisty, jak moc komercni zdravotnictvi muze u nas fungovat. Lide nejsou na nic takovehlo zvykli, muze je to snadno znicit. Zejmena starsi generaci lidi, kteri uz nemaji moc moznosti jak vydelat penize a potrebuji leky. Zaroven mam par kamaradu, kteri pochazi ze statu a mamka jedne z nich mela zdravotni problemy(vrozeny problem) a i s pojistenim musela platit uzasne sumy za veci, ktere tady dostaneme skoro zdarma. Pripadne popis situaci, kdy se komercni pojistovna brani platit za osetreni (je motivovana vlastnim ziskem), vse se dokladuje atp. Je to slozite tema a mozna muze fungovat, jen je to potreba udelat dobre. Ne ve vsech oblastech muze fungovat volny trh, ale to vedel uz Adam Smith :)
    21.3.2015 07:36 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Asi ne zcela volný trh, ale takovou formu, kde je člověk víc tlačen k osobní zodpovědnosti a starosti za sebe.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    21.3.2015 07:44 little-drunk-jesus | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    To se mi zda jako rozumny napad. Otazka je, jake proto jsou predpoklady ve spolecnosti a zda je naplnujeme, pripadne jak tomu pomoci (skolstvi, kultura, televize - zpusobu jak lidi naucit myslet jinak je spousta )
    21.3.2015 07:52 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    a zda je naplnujeme, pripadne jak tomu pomoci

    Osvěta, jak se tomu také říká, moc nefunguje. Spíše přímý tlak. To znamená, jasně definované zákonodárství, plus standardy, co je věcí jednotlivce, a co je jeho právem, díky pojištění. Spokojení rozhodně nikdy nebudou všichni.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Dalibor Smolík avatar 29.3.2015 21:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Jedna moje známá ze Skotska měla problém - pojišťovna jí odmítla zaplatit operaci kyčle, protože měla nadváhu a nedodržovala předepsanou životosprávu. Už pár kilo navíc a ta známá měla smůlu. Drsný způsob, jak přimět lidi, aby o své zdraví pečovali .. ale asi dost účinný
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    21.3.2015 10:31 blake
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Bezite na zabugovanem programu, ktery jste si ani nenapsal ale byl do Vas nainstalovan. Vzbuzujete ve me uprimnou litost. Myslim obecne, ne jen ve vztahu k tomuto blogu.

    Nezkousel jste Junga nebo Lacana pri laskovani s psychologii ? Nebo to jen s Vami nerezonovalo ?

    21.3.2015 11:01 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Vzbuzujete ve me uprimnou litost.

    :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    21.3.2015 12:32 blake
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    gotcha ;-)
    21.3.2015 11:29 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Nezkousel jste Junga

    Jung byl dobrý spisovatel, ale mizerný terapeut. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    21.3.2015 12:43 blake
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Hodnoceni a soud ;-)

    Jako racionalni berlicky a pruvodce ke dverim pro vstup do absolutniho vedomi asi funguje, aspon pro nekoho. Kvuli Stinu ktery tu vrhate uz ani nevidim na klavesnici a je i duvodem ztraty pozornosti, ktera zde byla venovana. Preji mnoho stesti.

    21.3.2015 12:59 zero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Proč myslíte že byl Jung mizerný terapeut? Pokud vím, terapeutickou praxi intenzivně vykonával.
    Grunt avatar 21.3.2015 11:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Závěr: odin1978 je další Jílkovo alter-ego a prudí tady s ním, protože už ho stáří a samota píchají do žeber. Šašek jakýsi pomalovaný…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.3.2015 11:25 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    prudí tady s ním, protože už ho stáří a samota píchají do žeber.

    věnuj se chovu prasat a nepleť se do psychologie. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Grunt avatar 21.3.2015 11:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Sem si to hned myslel. :-D Prostě Jílek.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.3.2015 11:34 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Jestli si myslíš, že jsem odin, pak tě při tom nechám, stejně jako si slinta myslela, že miriam je Jílek. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Grunt avatar 21.3.2015 11:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Miriam je také Jílkovo alter-ego, jo?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.3.2015 11:47 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    No je pár blbů, co si tohle myslí, jako je pár blbů, co si myslí, že odin je Jílek. Můžeš si vybrat, do které party se zařadíš. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Grunt avatar 21.3.2015 11:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Tož už patřím do party prasat, tak proč bych nemohl patřit ještě do party blbů? Já s tím problém nemám. Hlavně když to mám v hlavě správně srovnaný, heh…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.3.2015 11:55 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Parta prasat je mnohdy přijateljší, než leckterá parta lidí. Prasata jsou slušnějí. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.3.2015 17:29 PRASOMRD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Takže ty PRASATA radši mrdáš, nebo seš od prasat mrdanej? :-) Protože je rozdíl mezi MRDORPRASETEM a nebno PRASOMRDEM! :-)))
    23.3.2015 22:52 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Ta předívka, co pod ní píšeš je přesná. A tvé sexuální fantazie jsou unikátní.Ale užij si je. :-) A nezkoušej mi namluvit, že mě podezříváš ze svých fantazii. To je jen a jen tvoje. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    21.3.2015 15:46 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Odin neskutecne troluje, ale krome jim spolecneho narcisismu je na rozdil od Jilka inteligentni, a pise gramaticky spravne. To Jilek nezvlada, ani kdyz se nekdy pod nejakym sranda nickem snazi s pomoci slovniku nebo sve soucasne pichny.
    21.3.2015 20:28 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    aaa Já jsem na rozdíl od tebe nadprůměrně inteligentní. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    21.3.2015 18:45 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Neni to tak. Pana Jilka jsem v zivote nevidel a nevim nic o tom, ze bych byl jeho alter-egem.
    Grunt avatar 21.3.2015 20:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Proč teda máte vždy potřebu to zdůrazňovat? Já už to vidí na tři alter-ega.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.3.2015 23:36 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Mam potrebu to vyvracet, jelikoz je mi to casto predhazovano.
    24.3.2015 22:38 annoyed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Jilek == Odin == Miriam == Grunt ?

    Kolik jeste dalsich identit tenhle clovek ma? A chodi sem vubec nekdo jiny? :-)
    25.3.2015 00:39 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Obavam se, ze ani jedna rovnost neni platna. ;-) Miriam nevim kdo je. pana Jilka respektuji velice, ale na spoustu veci mame rozdilne nazory. Grunt je takovy velice sverazny jedinec, je inteligentni, jezdi na babete a o mne si mysli, ze jsem nacista. Ale myslim, ze nazivo muze byt celkem fajn ;-)
    Grunt avatar 25.3.2015 12:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    A nebo Jilek = Odin1918 = anonymové a pouze tady hrajete jakousi šarádu. I to je možnost.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.3.2015 13:09 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    spis Odin=Loki. Odin je sice narcis, ale daleko inteligentnejsi nez Jilek - coz neni zase tak tezke.
    25.3.2015 13:23 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    coz neni zase tak tezke.

    Uplně nejlehčí je být inteligentnější než ty. Což se mi hravě vede. Tak snadné a zábavné. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    25.3.2015 22:42 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    To psal falesny odin.
    25.3.2015 23:23 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Tak neni inteligentnejsi
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.3.2015 11:12 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Tak buď lékaři přestanou skládat Hippokratovu přísahu a pak můžeme zavést komerční zdravotnictví, nebo ji nepřestanou skládat a pak komerční zdravotnictví mít nemůžeme, protože se to tak nějak vylučuje. Ono by bohatě stačilo, kdyby se v tomto sektoru přestalo krást, pak by byly peníze na všechno. Jenže dnes už nejde o to lidi uzdravit, ale držet si klientelu. Z tohoto hlediska svým způsobem komerční zdravotnictví máme. Když by se však uvolnilo úplně, dovedete si představit, jak by to vypadalo, kdo by vlastnil nemocnice atp? Já bych také raději viděl své odvody za ZP na svém spořícím účtě, rozhodně bych s těmi penězi pracoval lépe, než stát, leč současná doba je absolutně proti a nikdo se těch ředitelských platů pojišťoven, nemocnic a kdo ví čeho ještě nevzdá. Jen se podívejte na ty paláce pojišťoven. To jsou paláce nás všech, jejich osazenstvo může být rádo, že je tam necháváme se poflakovat.
    21.3.2015 11:28 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    pak komerční zdravotnictví mít nemůžeme, protože se to tak nějak vylučuje.

    Můžeme a nevylučuje. Krást lidi nepřestanou. Hlavně ne z veřejných peněz. je jich tam obrovská spousta a pokušení je příliš veliké.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    22.3.2015 18:07 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Jedina spolehliva metoda, jak omezit rozkradani a korupci, je obycejne snizeni baliku prerozdelovanych penez, o kterem rozhoduji politici a urednici. Represe nepomuze, protoze lide budou krast porad. I z tohoto duvodu neni existence statem organizovaneho zdravotnictvi spravna. Spravne by bylo statni pojisteni zrusit, statem vlastnena zarizeni zrusit ci zprivatizovat a umoznit vznik soukromeho pojisteni. Clovek by si mohl vybrat, zda vubec a pripadne kde se pojisti. Urgentni peci o nepojistene a nemajetne by trh patrne resil dobrovolnou solidaritou. Verim, ze prispivajicich dobrovolniku i cirkvi by se naslo hodne. Mozna by i socialiste byli prekvapeni, jak je nas narod solidarni, kdyz mu k tomu uvolnime ruce a vytvorime podminky.
    Dalibor Smolík avatar 29.3.2015 22:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Verim, ze prispivajicich dobrovolniku i cirkvi by se naslo hodne.
    Jde však o to mít dobrou organizaci, aby se taková pomoc dostala ke všem, kteří ji velmi nutně potřebují. (I když v tom případě to nikdo zaručit nemůže, to je logické). V TV Nova se ukáže na nějaký příklad, lidé tam pošlou peníze. Ale to, že je kromě toho jednoho ještě dalších 600 pacientů s nemocí motýlích křídel, je další věc. A k těm se pomoc nedostane ..je to jakási forma losu, což není moc šťastné řešení.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    21.3.2015 23:36 OM MANI PADME HUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    kdo je odin?
    22.3.2015 07:31 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Musím říci, že ač už jsem věkem důchodce, přesto se spoustou jeho závěrů musím souhlasit. A s některými ne.
    To vypadá, že jste normální;-)
    ⧠ A = 0 avatar 22.3.2015 15:54 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    S druhou půlkou zápisku (kupodivu) víceméně souhlasím. Nicméně k "zaúčtování" odpovědnosti za své zdraví škodlivé jednání existují effektivní, ryze "etatistické" nástroje. Třeba spotřební daň. Tabáková lobby dokonce tvrdí, že vybraná spotřební daň přesahuje náklady na léčení kuřáků (čemuž moc nevěřím).

    Nevolte zmrdy.
    22.3.2015 16:48 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Třeba spotřební daň.

    Ta nefunguje, to je jen podvod, kterým se má zdůvodnit proč víc danit. A vybrané peníze rozházet, bez jasného směřování do léčení. Takže, kdo chce kouřit, kouřit a pít alkohol nepřestane. Ani při sebevyšších cenách.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.3.2015 16:44 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    neni divu, oba jste stejny narcisti, rozvedeny, jeden si musi dokonce delat testy na deti, druhej na ne neplati. Treba je Odin levobocek Julka, genove by to mohlo bejt, jenom jestli umi stejne kalit.
    Dalibor Smolík avatar 29.3.2015 21:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S odinem1918 v mnohém souhlasím
    Zdravotnictví má (jen částečně) odlišný ráz, než ostatní části života společnosti. I tady platí, že se má člověk o sebe starat pokud možno co nejlépe (tento trend je vidět v současné době na Západě, ale hlavně v USA), u nás se tento aspekt hodně podceňuje.Chození na preventivní prohlídky, nepodceňování závažných příznaků nemoci apod. U nás pořád se lidé dívají na člověka, který chodí na prohlídky, jako na hypochondra. Správný chlap (či ženská) přece k doktorům nechodí! Takhle se na Západě neuvažuje. Vím, že lidé jen s lehce zvýšenými krevními testy mají starost, co s tím a jak se zachovat, u nás nad tím mávnou rukou. A to vše nám krade peníze z rozpočtu a z pojišťoven. Prevence je nejlepší léčba. A platby by se měly zohlednit podle toho, zda člověk na prohlídky chodí - protože se ve finále ušetří spousta peněz, když se např rakovina konečníku či prsu pozná včas a vyléčí.
    Jiná věc je, že i přes veškerou snahu může přijít nemoc, která bude vyžadovat léčbu v řádu milionů. Tady není možné argumentovat, že měl člověk myslet na zadní kolečka. Na to lidi většinou nemají. A proto solidární platbu neodmítám. I když platím pro někoho jiného. Zítra totiž může on platit na mě. Tady musí existovat určitá pojistka, která nepošle spořádaného občana (který v rámci svých možností se chová racionálně) pod most nebo do spárů exekutora.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.