Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).
V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.
Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.
Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.
Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.
Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).
Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.
Dneska si ukážeme, jak jde vizuálně analyzovat filmový materiál - v našem případě půjde o celou sérii původního Neon Genesis Evangelionu od magora, který si říká Hideaki Anno. K analýze postupně použijeme již dříve zmíněný shotdetect, ImageJ, ImagePlot a Calc
Co bylo našim cílem? VŠECKO! Hlavně se tedy naučit s programem ImagePlot, a vyzkoušet si co umí a kam až jde ohnout. Základem našeho bádání zkoumání je myšlenka, že pokud projedeme strojově film či seriál, měly by se v něm objevit určité paterny, které budou jednak zajímavé a jednak nám možná i o daném díle něco řeknou. Pro analýzu byl použit program ImageJ, který u RGB obrázků v základním nastavení dělá především to, že je převede do stupně šedi 0-255 a dále na nich počítá různé analýzy (mean, stdDev, median, skew...). Cíl je tedy spočítat si o daných střizích co nejvíce informací a následně je vykreslit tak, aby jsme z výsledku byli schopni něco vyčíst. Ha, ha.
Postupoval jsem tedy tak, že jsem si pomocí shotdetectu vygeneroval jednotlivé začáteční scény jednotlivých epizod do samostatných adresářů, aby se nám s nimi lépe pracovalo. Dílů má pouze 26, takže si stačí napsat skriptík, který spustí tento příkaz:
shotdetect -i eva.01.mkv -o 01/ -s 60 -w -v -f -r
Co vznikne je 26 adresářu pojmenovaných od 01 do 26, které obsahují soubory s názvy in_0001.jpg. Dalším krokem tedy bylo pomocí programu Gwenview hromadné přejmenování na název, který nám později umožní rozpoznat kapitolu - já jsem zvolil formát <číslo_epizody><číslo_záběru>.jpg, takže na výstupu jsem dostal jeden adresář, ve kterém už byly všechny epizody ze všech dílů a hezky pojmenované.
Dostáváme se k nejdůležitější části - počítání hodnot. Pomocí příkazu "imagej -x 4000" spustíme ImageJ v módu, kdy nám na 64bit systému dovolí použít celé 4GB RAM!!!, a už jdeme do menu Analyze > Set measurements, kde se nachází nastavení měření a kde zaškrtneme všechno co vidíme, aby jsme to případně nemuseli počítat znovu. Následuje už samotné měření, které spustíme z menu Proces > Batch > Measure. V této chvíli mu již stačí jen předhodit adresář se všemi fotkami a můžete jít na kávu. V našem případě se jedná o 25613 obrázků v rozlišení 704x480px. Na konci nás čeká tabulka s naměřenými daty, kterou však musíme uložit do xls. Obsahuje pak sloupce jako Label, kde se schovává název vstupního obrázku, a dále už všechna měření Area, Mean, StdDev, Mode, Min, Max... My si ji otevřeme a dopočítáme si číslo epizody, pořadí záběru a pak doděláme jeden ošklivý hack, který nám umožní trochu lépe zobrazit data na ose y - a tedy že medián, který chceme zobrazit na ose y a má hodnoty od 0-255 vydělíme číslem 255, následně ještě zmenšíme na polovinu a přičteme k číslu epizody, tím nám vznikne něco, co budeme moci nanášet na osu y a trochu nám to zpřehlední výstupní obrázek.
Jako první jsem zkusil na osu x nanést číslo epizody a na osu y medián světlosti. Vzniklo něco co sice vypadá hezky, ale výpovědní hodnotu to má malou, snad jen že všechny epizody jsou si v tomto směru dá se říci velmi podobné:
V dalším kroku mě napadlo zanést do výsledku počet střihů v epizodě a zachovat pořadí jak jdou po sobě, osa x je tedy pořadí střihu, osa y pak číslo epizody. Výsledek je sice pěkný, ale naprosto jsme v něm ztratili jakékoliv počítané hodnoty.
A v této fázi použijeme ošklivý hack o kterém jsem mluvil na začátku. Do osy y jsme si dopočítali normalizovanou hodnotu mediánu, a tak místo aby jsme měli epizodu 1, má obrázek hodnu například 1.83. Vznikne tak celkem zajímavý mišmaš, který je však velmi nepřehledný:
A tady už vás přestanu napínat a ukážu výsledek, který vznikl tak, že jsem před přičtením mediánu k číslu epizody číslo ještě vydělil dvěma:
Kdo došel až sem, dostane tradiční kostičku! A teď co nám to vůbec vzniklo? a) hezký obrázek b) ? c) profit! Především nám vznikl pocit, že méně je někdy více a i když tato forma analýzy vypadá efektně, kdyby jsme počítali pouze s daty spočtenými s pomocí ImageJ a vykreslovali je do normálních grafů, vyčíst by se z nich dalo pravděpodobně více. Co je na posledním obrázku hezky vidět je naprosto specifická 26. epizoda (úplně nahoře), která obsahuje sled naprosto stejných záběru pouze s jinými obličeji a pak ještě 20. epizoda, která má opravdu zvláštní pruh světle růžových záběrů. Toto bylo moje první hraní si s ImageJ a ImagePlot, myslím že účel to splnilo, zase umím o pár nových analytických nástrojů více, vím jaké jsou jejich omezení, jaké jsou možnosti, a mám tisíc nápadů jak to všechno vylepšit! Teď jen sehnat pořádný výpočetní cluster a dostatek dat == POUŽÍVEJTE FACEBOOK LIDI, JE ÚPLNĚ SUPER!!! Zatím zdar...
Tiskni Sdílej:
POUŽÍVEJTE FACEBOOK LIDI, JE ÚPLNĚ SUPER!!Přečti si podmínky FB a pak něco doporučuj, pokud tam něco nahraješ tak FB je vlastník, ne ty. Dále pokud chceš to co se tam objeví, aby uvízlo v pavučině 3-písmenkových informací tak tam piš vše. LIDI nebuďte blbí a nepoužívejte FACEBOOK.
Přečti si podmínky FB a pak něco doporučujAno, tohle je vyložené vykání. Osobně, když mi někdo tyká, oplácím mu stejně...
dostatek dat == POUŽÍVEJTE FACEBOOK LIDI, JE ÚPLNĚ SUPER!!!Mne to príde ako dobrá irónia.