abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    29.4. 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.4. 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    29.4. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 889 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    15.3.2007 21:32 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    O něčem jinym než Intel teď ani nepřemýšlím. Že mi fungujou věci z chipsetu je jaksi nejdůležitější a pokud AMD/ATI nepochopí tak mají smůlu a příjdou o zákazníka.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Bluebear avatar 15.3.2007 21:34 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    To chce klid. AMD je komerční firma a snaží se maximalizovat zisk. Není v tom žádná zášť, takže je zbytečné reagovat na to emocionálně. Je třeba získat pro Linux takové místo na trhu, aby se AMD a dalším vyplatilo nás podporovat.

    Pokud jde o drivery ke grafice, tak tam asi hraje významnou roli obava z patentových sporů, které by mohly nastat, kdyby publikovali kód svých driverů. Jak víme, v USA prakticky nejde cokoli naprogramovat bez porušení něčího patentu, a tohle je zrovna dost riziková oblast. Trochu pochopení, je-li možno.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    15.3.2007 22:01 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    přesně tak, to chce zachovat klid a koupit si Intel :-D
    Bluebear avatar 15.3.2007 22:06 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Pokud je výhodnější, lépe podporovaný nebo má lepší technické parametry, tak samozřejmě ano. Ale rozhodovat se v technických oborech emocionálně je velmi nevhodné, protože to pak dělá z člověka snadnou oběť reklamy, která útočí právě na to.

    Nohy v teple, chladnou hlavu, analyzovat možnosti nezaujatou myslí. Tím si zajistíš, že až uděláš příště fatální chybu, budeš naprosto přesně vědět, proč jsi ji udělal a jak k ní došlo. A to je přece dobrý pocit, ne? :-D
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    15.3.2007 22:08 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Až na to že slušné procesory od intelu začínají na ceně 5000 Kč.
    15.3.2007 22:25 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Ano. C2D se da sehnat od 4500,- vyse.... Ale polozte si dulezitou otazku. Kolik to je rozdil v celkove cene pocitace? 5%??? A tech 5% nedate zadarmo, ale bohate se vam nakup vyplati...
    16.3.2007 13:07 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Pocitac za 90000?:-) 4500/5*100
    16.3.2007 13:20 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Doporucuji si precist jeste jednou muj prispevek a ujasnit si pojmy:

    cena CPU je 5% z ceny pocitace

    a

    rozdil AMD - Intel CPU je 5 % z ceny pocitace.

    Kdyby jste totiz umel pocitat, dopracoval by jste se nekam sem:

    (Intel - AMD) 4500-3500=1000 ....dale... 1000/5*100 = 20 000kc!

    Nebo snad platforma AMD nepotrebuje procesor??? :-D Vy jste mi tedy vtipalek!
    16.3.2007 19:20 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Uznavam, ze zle som si precital prispevok. Ale smejd procesor sa da zohnat od 1000 :-). Takze tych 4500 by mohol byt aj rozdiel v cene a teda 5% ceny
    16.3.2007 20:22 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    No, mohl bych si koupit Celerona s 512kB L2 cache a pres 3GHz, ktery jde pretocit az na 4,5GHz a pak si poradi i s Athlonem FX. Je zajimave ze Semprona Athlon FX neudelas, ale z Celeronu jo. A pritom Semprony se mi jevi jako lepsi CPU nez Celerony.
    15.3.2007 22:24 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Nemuseli by publikovat opensource driver! Nemuseli by publikovat ani celou specifikaci. Stacilo by zverejnit takove informace, ktere by umoznily vznik opensource driveru.... Nejsem odbronik na HW ani SW, ale mnohokrat jsem se setkal s otazkou, proc nezverejni alespon specifikaci "vrstvy" mezi driverem a GPU... coz by ke svobodnemu ovladaci mohlo stacit... Ze pravdepodobne nechteji, a zmuzou se jen na marketingove kecy o "strongly considering" a "functional subset" jde poznat i z toho, jak podporuji ATI chipsety...

    At tak ci tak, jak jste rekl AMD je komercni firma. Je zcela jeji problem jestli chce/nechce ... muze/nemuze... specifikace zverejnit. JA jsem zakaznik a ME to nezajima! Nemuze mi vyjit vstrict, at si tedy trhne nohou.... Takhle by to melo fungovat vsude... u jakehokoli zbozi, v jakemkoli odvetvi.... Prave ze to neni o emocich, to je o penezich!
    15.3.2007 23:49 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    > Nemuseli by publikovat ani celou specifikaci. Stacilo by zverejnit takove informace, ktere by umoznily vznik opensource driveru....

    Takove informace se jmenuje specifikace :–)

    (No nekdy taky Programmer's reference manual, Hardware reference manual, ci databook)

    Je pravda, ze specifikace obcas obsahuje i inzenyrske informace (rozmery cipu, pouzdro, prubehy signalu na pinech ci rady pro navrhovani PCB), nicmene ty jsou casto snaze dostupne nez programatorska informace.
    15.3.2007 23:55 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Ano ja vim.... "Nemuseli by publikovat ani celou specifikaci..... ale treba jen cast specifikaci..."
    15.3.2007 22:32 Tanis.CZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Mluvíš mi úplně z duše :)
    15.3.2007 22:34 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    O to tu prave jde. Jako Linuxovy uzivatel si v dnesni situaci mohu AMD koupit jen z EMOCIONALNICH duvodu. A to je jak jsi rekl, a na tom se schodneme, spatne!!

    Nakup AMD pro me postrada jediny racionalni duvod, kdyz klicovou vlastnosti pro me je Linux friendly HW, a jedine za tuto kvalitu jsem ochoten zaplatit...
    16.3.2007 02:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Nakup AMD pro me postrada jediny racionalni duvod

    Poměr výkon/cena podle vás není dostatečně racionální důvod?

    16.3.2007 05:37 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Ten pomer cena/vykon je udelan na vzorku aplikaci z Windows. Nerikam ze v Linuxu by to melo dopadnou jinak, ale bavime se o prostredi Linuxu. Zprovozneni Linuxu na nForce a ATI deskach je temer vzdy spojeno s nejakymi problemy, vypinanim ci zakazovanim neceho v jadre a podobne. Tedy snizenim "kvality" sluzby. V tomto pripade je dle meho nazoru jako zakaznika pomer sluzba/cena jeste krapet horsi nez u Intelu
    16.3.2007 12:21 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Co se tyka nforce tak souhlasim. Do dnes musim na 2 a pul roku starem PC (AthlonXP + nforce2) vypinat v jadre IO-APIC, bootovat s mem=nopentium a ACPI se da rozumne pouzivat tak od jadra 2.6.16. Za to nemuze Linux, ale AMD a nforce. V podstate Athlon XP2800+ s nforce2 jsou pouzitelne bez tuhnuti v dobe kdy se s tohoto PC stal podprumerny stroj.
    17.3.2007 16:45 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Je započítána cena ztracených nervů a ušlý zisk způsobený rešením problémů, místo kterého mohl člověk normálně pracovat?
    17.3.2007 18:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Rozhodně, používám totiž procesory AMD už dost dlouho (vlastně jsem nikdy v počítači jiný neměl) a nic takového jsem nezaznamenal…
    17.3.2007 23:37 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Tak to gratuluju. Já takové štěstí neměl. :-)
    15.3.2007 22:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    tyhle skoro AMD chipsety jsou spise ATI nez AMD a podle toho to vypada, SB600 bude podporovat nejdriv kernel 2.6.20!

    Zajímavé… Mám SB600 na desce a funguje hladce i s 2.6.18…

    15.3.2007 22:29 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Ano ja vim. SB600 se da zprovoznit pridanim parametru pci=nomsi. Je ale fakt, ze uzivatele freeBSD maji ale smulu. Je uplne jedno, jestli neco funguje nebo ne. Jde o to, zda mi vyrobce vychazi vstrict a nebo mi hazi klacky pod nohy. Vsechna cest a klobouk dolu tem, co vytvorili drivery reverse-enginerringem... Ale prece neodmenim vyrobce ignoranta tim, ze si koupim jeho produkt. Koupim/nekoupim je jediny ucinny nastroj, ktery mohu pri svem tlaku na vyrobce pouzit.... tak bych se ho nemel vzdat....
    Michal Wirth avatar 15.3.2007 22:31 Michal Wirth | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Vámi popisované problémy se mi v životě nestaly. Jsem s AMD nadmíru spokojen a po intelu bych nesáhl ani omylem. Co se týče grafických karet ATI, tak tam je situace trochu horší. Ale musíme si uvědomit, že ATI patří AMD jen "chvíli". Já věřím, že se stav zlepší. Na závěr jen dodám, že ze strany AMD osobně cítím větší podporu Linuxu a to je pro mě důležité.
    Důležité se časem stává absurdním, absurdní se časem mění v důležité.
    15.3.2007 22:36 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Mohu vedet v které oblasti? Nechci se dohadovat, prave naopak, rad se dozvim neco, co mi asi unika....
    Michal Wirth avatar 15.3.2007 23:00 Michal Wirth | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    tak mohu se samozřejmě mýlit, každopádně na co si zrovna vzpomínám: http://lwn.net/Articles/81724/ toho jsem si u intelu nevšiml, ale nechci se hádat

    stále však tvrdím, že s AMD jsem neměl nikdy sebemenší problém, což se o intelích celeronech říci nedá také mám pocit, že AMD má lepší poměr cena/výkon, což je pro mě, jako pro studenta celkem příjemné

    nechci však nikoho ovlivňovat, každý má své osobní preference stojící základě vlastních zkušeností ;-)
    Důležité se časem stává absurdním, absurdní se časem mění v důležité.
    15.3.2007 23:10 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    No ale v tomto se samozrejme schodneme. Ten odkaz je z roku 2004. Tehdy opravdu platilo, ze AMD, ktere se mimochodem teprve dralo nahoru, chytalo kazde zajimave prilezitosti a podporovalo masivne Linux. Intel byl tehdy opravdovym clenem nepsaneho kartelu Wintel, a na Linux kaslal..... Problem je, ze ty doby jsou pryc. Coz me mrzi.

    AMD se vypracovalo na silneho hrace, a na Linux nejak zapomelo (mereno ciny a ne recmi). Mezi tim Intel totalne zmenil svuj postoj. Otevrel specifikace snad uplne vseho co vyrabi! Sam vydava opensource ovladace! Z pohledu Linuxoveho zakaznika je to proste uzasne! A ted si polozte otazku co dela AMD??? Neni ochotno poskytnout specifikaci ani pro chipset, coz je klicova vec....
    15.3.2007 23:11 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    mimo to, jestli si koupim pocak za 3500,- nebo za 4500-5000, to je v cenne PC sestavy skoro jedno....
    16.3.2007 11:03 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    No jedno, lepsi je penize vynaklad ucelne. Slusne dvoujadro od AMD lze poridit za cenu kolem 3000 Kc, u intelu je potreba priplatit jeste 2000 Kc, tyhle penize bych vsak radeji investoval do dalsi pameti, vyplati se to _mnohem_ vic.

    A za druhe jsou to stejne kecy, v cene sestavy to muze delat i desitky procent, protoze ne vsechno z te stare sestavy vyhodim, neco pouziju znovu a neco prodam.
    16.3.2007 11:22 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    No, ja povazuju upgrade (krome vymeny nejake karty) za vyhozene penize!!! Vzhledem k tomu ze behem 2-3let se vzdy zmeni patice, slot, sbernice,standard... tak nakupuju kompy zasadne jako celek a pouzivam je 4-6let. Postupne priohybani pocitace novejsim standardum mi prijde jako krute vyhazovani penez, protoze vykonostni zmena neni natolik vyznamna, aby se mi to vyplatilo...

    Mimo to, slusne dvojjadro? Co to je? muzes si klidne koupit D805 za pakatel, v pohode jeste brutalne pretaktovat. A i v obycejnem stavu je napriklad na multimedia lepsi... a HRY? to me v Linuxu nezajima.... Ale jak rikam, jestli si koupim AMD za 3000 nebo intel za 4500,- to je mi vzhledem k cene sestavy putna. A to co jsem schopen vymacnkout z toho intelu navic oproti AMD, je rozhodne vetsi vykonostni rozdil, nez rozdil v cenne. Takze me to ani nemusi mrzet
    16.3.2007 12:28 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    No, ja povazuju upgrade (krome vymeny nejake karty) za vyhozene penize!!!
    Asi proto, že nakupuje samé šmejdy.

    Ale opravdu nevím, proč bych měl vyhazovat skříň, drahou zvukovku atp. S tebou to nemá smysl :-)
    16.3.2007 12:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    …nebo proč bych měl vyměnit celý počítač jen proto, že potřebuji větší disk…
    16.3.2007 13:28 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    AMD ani Intel pokud vim nevyrabi disky pane kolego. ale mozna vite neco, co ja nevim.... Vymena CPU je skoro 100% spojena s vymenou MB a RAM, pravdepodobne take grafikce karty. A jak uz jsem úredeslal, prilis velky pocet ATA zarizeni vam muze zpusobit dalsi dodatecny problem k reseni...
    16.3.2007 19:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...

    Reagoval jsem na větu

    No, ja povazuju upgrade (krome vymeny nejake karty) za vyhozene penize!!!

    Pokud jste ji nenapsal vy, měl byste si to vyřídit s tím, kdo se za vás vydává…

    16.3.2007 20:24 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Ano , za tim si stojim.... Muzete vymenit nejakou kartu, Disk, mechaniku.... Ale ty hlavni veci se meni najednou... CPU, MB, RAM, GPU.... Jinak vam samozrejme rozumim a souhlasim s vami.
    16.3.2007 13:26 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Skrin vyhazovat nemusite. Ale vetsinou je treba koupit CPU, MB, RAM, Grafiku, nekdy disky.....

    Ano stare disky si muzete nechat, ale potvrzujete jenom to co jsem rikal. ATA66 se zmenilo na ATA100 pak ATA 133, nakonec prislo nekompatibilni SATA 1 pak SATA 2. A se 4 starymi ATA disky si novy motherboard tezko koupite bez vyznamneho kompromisu.... To je to o cem mluvim. Ja pocitac zuzitkuju do posledni "kapky", a pak jej daruji/prodam/presunu na jinou cinnost. Po 4 letech je malo z toho, co se da znovu pouzit. A abych si co 1-2 roky kupoval novy procak, takhle rozezranej nejsem panove...
    16.3.2007 12:43 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    D805 hrozně topí i nepřetaktované. AMD nabízí komfort nízké spotřeby a tedy nízkého hluku od nejnižších modelů a to je na něm právě zajímavé. Nejlevnější conroe stojí skoro 5k5 (beru koncové ceny na maloobchodě) a ten bych popravdě ani nechtěl. Když už dát takovou částku za CPU, tak ať je to alespoň nějaký střední model v řadě s rychlým FSB a větší cache. S AMD problém "když už tak už" nemám, tam mi stačí CPU za 2k.

    Ale jinak s blogem naprosto souhlasím. Je to bída. Popravdě, mě by satačilo i nějaké K8M890, desky jsou za hubičku, ale štve mě ta nepodporovaná VIA grafika. Ještě uvidím jak to bude s AMD R960. Líbí se mi, že mají onboard kromě VGA i DVI nebo HDMI, což se u intelu vidí zcela výjimečně, spíš vůbec (kromě asrock). A ta onboard grafika má vycházet z X700, takže je dost reálná šance, že to poběží s opensource ovladači.
    16.3.2007 13:06 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    xpress 200 tiez vychodi z x300 a doteraz 3D s opensource ovladacom nechodi.
    16.3.2007 13:41 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    To není moc povzbudivé :( Navíc ještě ono to s grafikama se sdílenou pamětí na K8 není tak jednoduché, protože všechno musí běhat přes sběrnici CPU a HT narozdíl od řešení s FSB, kde si to obsatará paměťový řadič.

    Ach jo, ať výrobci do desek s G965 začnou cpát DVI a intel zlevní C2D na 3k a nebude se už o čem bavit...
    16.3.2007 13:35 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Neni problem koupit si za 2000 P630, ktera Athlony v mnoha cinnostech s prehledem prekonava. Mimo to, k tomu AMD. Cenova politika AMD je udesna! Vzpomente si, kolik stalo "nejhorsi" AMD X2 v dobe, kdy bylo AMD na vrcholu. nejakych 8-9tisic! Nejhorsi X2!!!!! A ted si vsimnete kolik stoji Conroe? Nejhorsi E6300 v dobe uvedeni stala 5000!!! A to prichazeji levnejsi modely!!!! A onech 9000, kolik stala nejhorsi X2, stoji dneska Naprosta drticka vseho od AMD procesor Intel C2D E6600! Prave ze AMD neni vubec cenove vyhodne! Nejhorsi modely AMD po uvedeni stoji tolik co nejlepsi modely intelu..... X2 kdyz byla na spicijsem si dovolit nemohl, Conroe muzu.... Rozumite tomu rozdilu???

    Takze pokud mam opravdu jen 2000,- koupim P630, ziskam 100% kompatibilni, zdokumentovany a vyborny chipset bez "nolapic", "noapic"...... a s vykonem vyssim v multimediich..... HRY v Linuxu stejne tak jako tak ozelim....
    16.3.2007 14:04 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Neni problem koupit si za 2000 P630, ktera Athlony v mnoha cinnostech s prehledem prekonava.
    Jak jsem psal, v prvé řadě mě zajímá spotřeba a potažmo tedy hlučnost, což P4 diskvalifikuje. Ještě bych tak zkousnul nějakej celeron D s tím že to do roka za něco vyměním.

    Mimo to, k tomu AMD. Cenova politika AMD je udesna! Vzpomente si, kolik stalo "nejhorsi" AMD X2 v dobe, kdy bylo AMD na vrcholu. nejakych 8-9tisic! Nejhorsi X2!!!!!
    To bych tak nesrovnával. V té době byla jiná situace a dvoujádro byla absolutní novinka, když přišel C2D, už to byla zaběhnutá rutina.
    16.3.2007 18:38 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Intel prodaval dvoujadra drive a za mnohem nizsi ceny. S tou hlucnosti bych to neprehanel.... zas tak hrozne to nebylo, a Prescott byl nenazrany jen ve spicce....
    16.3.2007 19:54 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Intel prodaval dvoujadra drive a za mnohem nizsi ceny.
    Pokud vím, tak první skutečná dvoujádra byla od AMD. Ale to je fuk a OT.
    S tou hlucnosti bych to neprehanel.... zas tak hrozne to nebylo, a Prescott byl nenazrany jen ve spicce....
    Těch sestav jsme za poslední roky "pár" postavil a tohle nemůžu říct. Jakékoliv P4 chtělo slušný chladič i když nic moc nedělá, zatímco lowendové AMD si vystačí s boxem, co se při běžné práci ani nemusí točit. Dvoujádrové P4 byla potom slušná pec, která neustále roztáčela chladič na vyšší otáčky, než by mi bylo příjemné. Přechod na C2D platformu potom bylo vysvobození.
    otula avatar 16.3.2007 22:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Jakékoliv P4 chtělo slušný chladič i když nic moc nedělá

    Před časem jsem měl v rukou počítač od IBM. Bylo v něm P4 a na něm chladič s větrákem… …který se netočil. Přišlo mi to divné, a co chvíli jsem rukou kontroloval chladič na CPU. Byl vlažný. Půl hodiny provozu, stále vlažný. Pak jsem pustil kompresi xvid. Po pár minutách se větrák roztočil, po dokončení komprese se zase zastavil - chladič byl vlažný. V procesoru tedy asi problém nebude…

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.3.2007 09:51 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Neco podobne mam na stole ja. Pe to P4 640 alebo nieco podobne. je to chladene pasvivom a vetrakom cez zdroj. pokial sa na tom nic nerobi, je to ok skoro to nepocut, ale pokial sa zatazi tak s toho ide taky ramus, ze by som to najradsej vyhodil von oknom.
    Moj nazor:
    P4 nebrat vobec
    Athlon 64 - ak je k dispozicii malo penazi
    Core 2 - ak je k dispozicii viac penazi
    17.3.2007 11:31 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Tak to určitě nebyl prescot, ale northwood. Možná i nějaká mobilní verze. Běžná P4 s chladičem Arctic freezer 7 (víš-li o nějakém lepším chladiči, dej tip) Pro se takhle tedy rozhodně nechovají a když je teplejší léto jako loni, tak už je větrák slyšet i když v systému člověk nic nedělá. A výkonnější modely typu 3.8GHz Core pečou celoročně a z kejsu fouká horký vzduch jak z elektrických kamínek. A to se furt bavíme o jednojádrech.
    otula avatar 17.3.2007 16:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...

    Ona je otázka, nakolik v tom mělo IBM prsty. Motivovalo mne to tehdy ke koupi desky GigaByte (naivně jsem myslel, že má GB tak schopné desky, zažil jsem ale velké sklamání za hodně peněz). Byla tam totiž GB deska, ale s tím, že se ten typ vůbec nedal nikde koupit. Nenašel jsem ji v žádném obchodě u nás, ani za hranicemi. Použitý větrák byl hlučný úplně minimálně. Prakticky mohu konstatovat, že to byl nejtišší počítač, jaký jsem potkal, i když měl oddělaný kryt.

    Jde asi o to, čemu se u nás říká "značkový počítač", a co opravdu JE značkový počítač.

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.3.2007 16:32 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Samozřejmě. Taky značkové počítače nejsou poslepované podle aktuálních poměrů cena/výkon, ale z velmi pečlivě vybraných komponent. V případě IBM bych se ani nedivil, kdyby tam byla nějaká specielně vybraná série CPU.
    16.3.2007 19:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Opravdu si myslíte, že vaše emocionální výkřiky budou působit věrohodněji, když za každou větu dáte 3-5 vykřičníků?
    michich avatar 16.3.2007 07:50 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Intel je také členem Linux Foundation (dříve OSDL) a to dokonce Platinum (AMD je jenom Gold).
    15.3.2007 23:40 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Ono to s tim Intelem neni take tak pozitivni.

    Posledni dokumentovany graficky chip od Intelu je (AFAIK) i815, pro novejsi neni zverejnena dokumentace.

    (AFAIK) X drivery pro novejsi chipy neumi sami nastavovat rozliseni a vyuzivaji k tomu BIOS, z toho plynou cetne problemy.

    K aktualnim wifi kartam od Intelu take neni zverejnena dokumentace.

    Boardy pro AMD s chipsetem VIA se daji bez problemu poridit.

    Mezi AMD a Intel nevidim v tomto ohledu moc rozdil:

    procesor Intel - dokumentovano chipset Intel - (snad) dokumentovano, jsou free drivery grafika Intel integrovana v chipsetu - nedokumentovano, jsou free drivery

    procesor AMD - dokumentovano chipset VIA - (snad) dokumentovano, jsou free drivery grafika ATI Radeon 9250 - nedokumentovano (pry je dokumentovana pod NDA), jsou free drivery

    Intel grafiky jsou navic integrovane, coz znemoznuje nezavisly vyber boardu a graficke karty.
    15.3.2007 23:52 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...

    Ma byt:

    procesor Intel - dokumentovano chipset
    Intel - (snad) dokumentovano, jsou free drivery
    grafika Intel integrovana v chipsetu - nedokumentovano, jsou free drivery

    procesor AMD - dokumentovano
    chipset VIA - (snad) dokumentovano, jsou free drivery
    grafika ATI Radeon 9250 - nedokumentovano (pry je dokumentovana pod NDA), jsou free drivery

    16.3.2007 00:00 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    chipset VIA? A kde ho prodavaji? Snad nemyslite X let stary K8T890 s tim zaostalym southbridge s xx37 na konci, co ma jen 2 Sata1 porty? Tady je ten kardinalni problem. nVidia si na vyrobcich motherboardu vymohla, ze se K8T900 chipsety na AM2 platforme vubec neobjevi! To je pekna spina ze strany nVidie a smula pro AMD. K8T900 s southbridgem xx51 co ma 4 SATA2 porty by byla jiste skvela volba. Ale nikdo to nevyrabi!
    16.3.2007 00:23 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Ano ten myslim. Boardy s nim maji casto navis samostatny chip s SATA radicem, takze na desce jsou pak treba 4 SATA porty , viz treba ASUS M2V ( http://cz.asus.com/products3.aspx?l1=3&l2=101&l3=305&slname=VIA%20K8T890 ).
    16.3.2007 00:28 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Nehlede na to, ze i s externim radicem do PCIe bych se cenove mozna dostal i pod srovnatelne reseni s Intelem. A navic pochybuji, ze SATA 2 ma pri soucasnych discich valny prinos (ci v dohledne dobe bude mit).
    16.3.2007 05:44 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Ano. A neni vam to dive? Jedna jedina dostupna grafika a to jeste s o 1-2 generace strasim chipsetem nez VIA ma? Bohuzel o teto desce jsem neslysel moc slov chvaly, takze jsem nemel odvahu si ji koupit. A zde se projevuje absence jakekoli jine alternativy... Vidite, zase... kdyz porovnam s Intelem, misto 10 "spatnych desek si muzu vybrat jinych 20 sqelych a vsechny navic budou Linux compatible
    David Ježek avatar 16.3.2007 00:49 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    bohuzel, az AMD soupne na trh R600, tak pochopis, ze narky nepomuzou, pokud budes chtit aby ti v kompu vrnel "king of the hill", budes muset sahnout po tom zlem osklivem AMD. ale to uz odbiham k tematu, kteremu se chci jest nejakou chvili vyhnout...
    16.3.2007 05:40 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Pokud to AMD udela sqele ovladace a R600 bude nejlepsi grafika pro muj Linux pak si jej cesem zcela jiste koupim. Zatim to ale stale vypada spise na nVidii, kvuli "lepsim" ovladacum.
    David Ježek avatar 16.3.2007 07:46 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    ovladace se daji vzdy opravit, ale spatny/horsi/zastaralejsi/konzervativnejsi (vyber dle gusta) navhr architektury GPU nikoli.
    16.3.2007 08:18 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    ovladace se nedaji spravit, poku je nekdo spravit nechce, a ostatni nemohou, protoze dovnitr nevidi. Navic, koupit si kartu s tim, ze jednou to urcite nekdo spravi mi prijde blaznovstvi... Jedina jistota je koupit si to, co funguje ted!
    David Ježek avatar 16.3.2007 17:45 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    gf8800 nefunguje ;) minimalne pod vistou nejede sli, nejede dx10, sere se to vubec obecne i ve 2D (jak komu,lidem s 2560x1600 prej celkem jo) ... btw, namitky proti viste neberu, gf8800 si clovek tezko koupi, aby mu beryl behal pri 65536fps, ale spis kvuli "dx10"

    jinak samozrejme ve chvili, kdy jsou na trhu dve reseni, se neptam, zdali to ci ono funguje,ale jak kvalitne to funguje
    16.3.2007 18:40 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Na muj provoz me zajimaji grafiky do 4 tisic. Tedy zadne R600 ani G80!.... Mimo to, uvazuji ze ocenim snahu Intelu nakupem G965 GMA X3000
    David Ježek avatar 16.3.2007 19:08 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    pak tedy patrne sahnes po G84 nebo RV630. ale s ohledem na predpokladane parametry ... mno, asi jsem opravdu fanATIk :-D
    16.3.2007 20:28 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    No me je to jedno co to bude, jestli nVidia, ATI, nebo Intel. Nezajima me ani, jaky to bude mit vykon ve Windows nebo v DX. Jelikoz je s ovladaci situace takova jaka je, o nejlepsim vykonu v Linuxu nerozhodne nejlepsi navrh chipu, ale nejlepsi ovladace... Takze kdo mi nabidne vic, ziska moje penize. Mimo to, GPU koupim s lowendu-mainstreamu... takze muzu kdykoli levny vymenit...
    16.3.2007 08:36 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Takže počítáš, že od R600 se najednou karty od ATI/AMD nebudou v OpenGL dívat nVidiím na záda? Protože výkon v nějakém DirectX je pro mě, jako uživatele Linuxu jaksi úplně k ničemu a v případě ATI byla podpora i výkon v OpenGL dost mizerná.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.3.2007 12:08 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bojkotuje AMD Linux? Bojkotujte AMD...
    Já jsem si řikál, že je to nějak podezřele podobný tuxclusteroj, a vono :-D Bylo mi to hnedko nápadný, když mi ten mladík řekl, že něco nechápu :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.