abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    27.5. 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 958 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    9.2.2007 14:02 Botanicus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Python je fajn :) Ale...slysel jsi nekdy o Ruby ;) ?
    9.2.2007 14:04 Regenesis | skóre: 3 | blog: Tux_is_my_friend
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    JJ slyšel, ale nic co by mě přesvědčilo, že bych ho měl používat raději než python.
    "Člověk nemusí vždy dostat to co si přeje, ale má právo si o to říct "
    9.2.2007 14:51 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Zjevně nejsi [:narubɪ:]. :-D
    Mikos avatar 9.2.2007 14:40 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Kuš, škůdče! Jen ať hezky zůstane u Pythonu ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    9.2.2007 14:53 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Jak, zůstane? Ještě u něj není…ještě stále může být spasen Svatým Uzávěrem… :-D
    kotyz avatar 9.2.2007 14:36 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    to sem byl ja ;-)

    opravdu bych uvital k aria2 nejaky kde/qt gui a proti pythonu nemam nejmensich namitek ... ;-)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.2.2007 15:48 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Čekáš že ti někdo bude Python vymlouvat? No tak teda jo ...

    Nauč se napřed nějaký "normální jazyk" -- Java nebo C++ nebo C#
    Mikos avatar 9.2.2007 16:47 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Tak to tedy v žádném případě nedoporučuji, akorát by si získal špatné názvyky :-P

    Jinak studie dokazující, že Python je dobrým jazykem i pro naprosté začátečníky v programování:

    Python as a First Language

    Using Python in a High School Computer Science Program
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    9.2.2007 17:05 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Hm, tak pokud jde o dobré návyky a učení, Scheme něco hned tak nepřebije. :-D
    Mikos avatar 9.2.2007 17:24 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Tak dle té studie Python as a First Language:
    The weakness of Scheme is that it is perceived as a marginal language that is quite different from the system languages that are used elsewhere in the curriculum. This has limited its popularity in CS1. Python offers many of the advantages of Scheme while still being similar to languages such as C++, Java, and Ada, thus easing the transition to those languages. For those wishing to explore multiple programming paradigms in the first courses, Python has support for the functional style including first-order functions, map, apply, lambda and closures.
    A já musím s autorem souhlasit ;-) Syntaxe Lispu a jeho dialektů mi nikdy nepřirostla k srdci, ba právě naopak...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    9.2.2007 17:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Nevracení hodnoty ze spousty konstrukcí a syntakticky omezená lambda – to má být ta podobnost?
    Marek Bernát avatar 9.2.2007 22:21 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Hm, podobnosť nie je to isté čo zhodnosť. Podobnosť tam určite je, na tom sa zhodnú aj hnidopiši ako ty :-P

    Okrem toho, myslíš, že začiatočníci budú hneď chcieť uzávery, písať makrá a manipulovať syntaktické stromy? Hm :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    9.2.2007 22:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Ti vzletnější a snílkovitější z nich určitě. :-D
    9.2.2007 17:18 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    spatny navyky ???? z C++ ????? ale kdeze...
    9.2.2007 17:30 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    To nedokážu posoudit, co je nebo není vhodné ... a ani se o to nechci snažit.

    Spíš jsem chtěl jen znovu upozornit, že i když to podle ABC Linuxu vypadá, že všichni programují v Pythonu (až na pár vyjímek v podobě podivností jako je Perl, Ruby, Scheme, Lisp či Smalltalk :-) ), tak situace "tam venku" je trošku jiná...
    9.2.2007 20:01 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Ja teda dovedu psat v ledascems, ale na Python bych sahla jen v pripade ohrozeni zivota :-)

    Idealni prvni jazyk? Zpetne je mi lito, ze to u me nebyla nejaka funkcionalni potvurka, at uz nejaky dialekt Lispu nebo Haskell. Asi bych nestravila tolik casu ucenim se, jak psat kod, zato bych mela vic casu ucit se doopravdy programovat.

    Ale ono je to asi skoro jedno, kdyz se vyhneme zrudnostem jako basic nebo php :-)
    ^D
    9.2.2007 20:25 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Hallowed are the Python !!!!
    9.2.2007 20:35 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Statistika by určitě ukázala, že čtyři z pěti malých holčiček dávají přednost Jablíčkům a Squeaku. :-D (čím že jsi to začínala? ;-))
    9.2.2007 22:38 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Pata trida, programovaci jazyk Karel, pocitace Consul...

    ...ale ted doopravdy: o par let pozdeji s borlandim ceckem. A nebylo to na jablicku :-)
    ^D
    9.2.2007 22:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Mno já začal v šesti s C= 64 na BASICu a dodnes jsou na mně znát duševní následky. :-D Amigu jsem holt tehdy nedostal. :-(
    10.2.2007 22:25 to je fuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    4. třída, IQ 151 a programovací jazyk Karel... a to doopravdy :o)

    Snad si to ještě pamatuju správně...
    ?KROK
        KDYZ JE ZED
            STOP
        JINAK
            KROK
        KONEC
    
    áááááh... to byly časy... ;-)
    10.2.2007 22:38 Regenesis | skóre: 3 | blog: Tux_is_my_friend
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    No já to měl jinak 6tá třída IQ 150 a programoval jsem ve Visual Basic, První ročník na střední IQ 144(no jo ten chlast a ta tráva :-D) programovací jazyk Karel. Jo a pamatujes si to zpravne. Muj nejlepsi programek zvladal celkem dobre proklickovat mezi cihlama a pak jednu vzit :-D
    "Člověk nemusí vždy dostat to co si přeje, ale má právo si o to říct "
    10.2.2007 23:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Asi té trávy bylo trochu víc, protože Visual Basic na IQčku??? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.2.2007 23:28 Regenesis | skóre: 3 | blog: Tux_is_my_friend
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Koukám že tráva na mně zanechala tvrdé následky, no můžu jen doufat že se to nezhorší :-D
    "Člověk nemusí vždy dostat to co si přeje, ale má právo si o to říct "
    10.2.2007 23:30 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Mne se dneska nejak prici rikat tomu hrani s Karlem "doopravdy" :-)
    ^D
    10.2.2007 23:46 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Jasně, LOGO bylo o notný kus dál. :-) (A mělo funkce vyššího řádu. :-D :-D :-D)
    Martin Stiborský avatar 9.2.2007 20:45 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Pročpak Python ne ?
    Kvík ..
    9.2.2007 21:15 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Protože jak jsou děti na sladké, tak jsou matfyzačky na ortogonální? :-D
    9.2.2007 22:43 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Protoze je mi porad nejak nanic ze syntaxe, blbe se mi v tom pise a jeste mnohem hur pak cte. Kdysi jsem v tom asi dva dny v kuse programovala a dodnes na ne nerada vzpominam...

    ...a pred par tydny jsem byla nucena precist a pochopit jeden straslivy nesmysl (ponekud rozpacity pokus o mergovadlo na pci.ids), a jeste jsem se z toho nevzpamatovala :-))

    No proste, jsem zaujata. :-)

    Osobne mam asi nejradsi Perl, ale to opravdu neni dobry prvni jazyk :-)
    ^D
    10.2.2007 00:02 Regenesis | skóre: 3 | blog: Tux_is_my_friend
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    No to já to mám opačně, když jsem hledal skriptovací jazyk, napadl mě perl, ale po pár přečtených skriptech vněm se mi udělalo nevolno, nakonec se ukázalo, že to byla střevní chřipka, ale i tak jsem raději už neriskoval a zvolil pythonu. U kterého se citím vzrušen, když se koukám na jeho syntaxi ;-). A víš co je nejhorší? Nenaděláš nic :-D
    "Člověk nemusí vždy dostat to co si přeje, ale má právo si o to říct "
    11.2.2007 13:59 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Ano, i hadosexuálové se najdou. :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 10.2.2007 09:46 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Ale ono je to asi skoro jedno, kdyz se vyhneme zrudnostem jako basic nebo php :-)
    PHP je spatny jako jazyk pro zacatecnika nejen kvuli jazyku jako takovemu, ale kvuli vsem tem spatnym zvykum pri programovani webu, ktere se muze clovek s PHP velice snadno naucit (michani logiky a prezentace, atp.)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    10.2.2007 11:34 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Vsak prave :-) Syntaxi nema PHP zas tak zlou, je jen malicko neohrabane...
    ^D
    10.2.2007 13:32 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Až na apendixy, jako je znak $, který v PHP jako v snad jediném jazyku nemá distinktivní funkci, která by ospravedlnila jeho existenci. ;-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 10.2.2007 16:30 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Jo, pri prechodu z Pythonu na PHP je pro me $ (mimo jine) vzdycky pain in the ass.....
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Dalibor Smolík avatar 10.2.2007 23:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    PHP mi vytrhl trn z paty, když jsem jako laik a neprogramátor potřeboval převést databáze z MS Accessu na něco, co běhá pod Linuxem ... Tenhle jazyk je tak ohebný, že je s ním schopen pracovat i téměř analfabet.:-) Ty moje skripty splnily svůj účel, ale pro jistotu bych je raději nikomu neukazoval, aby odborník neutrpěl mentální šok.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.2.2007 23:50 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    A to je presne duvod, proc by se od nej mel drzet dal kazdy, kdo se chce doopravdy naucit programovat :-)

    Lidi, co chodi na matfyz s pocitem "programovani je jednoduche, vzdyt uz umim PHP" obvykle brzy mivaji fakt velky problem :-)
    ^D
    10.2.2007 23:58 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    A mně zase přišlo PHP nenaučitelně zašmodrchané a mnohem víc se mi vždycky líbil Lisp. :-D ;-)
    11.2.2007 00:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Lidi, co chodi na matfyz s pocitem "programovani je jednoduche, vzdyt uz umim PHP" obvykle brzy mivaji fakt velky problem :-)
    Nejen na matfyzu, já odpovídal na dotazy, jak se dá FIT vystudovat bez Céčka. ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.2.2007 00:23 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    On si někdo úmyslně upírá Cčko? :-( Nevědí, co je pro ně dobré… :-)
    11.2.2007 11:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    No já věřím, že pro PHPkáře je první kontakt z C trochu šok :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    9.2.2007 23:58 Regenesis | skóre: 3 | blog: Tux_is_my_friend
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Mozna jsem to špatně napsal. Tím že jsem se poohlížel po programovacím jazyku, ve kterém bych začal psát, jsem myslel spíš po dalším programovacím jazyku. Jinak C a C++ i VIsual Basic už umím celkem dost a samozřejmě se ho dále učí. Já spíš hledal skriptovací jazyk.
    "Člověk nemusí vždy dostat to co si přeje, ale má právo si o to říct "
    10.2.2007 01:00 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Taky jsem před nedávnem hledal skriptovací jazyk ;-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.