Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Tiskni Sdílej:
std::fstream
má jak RAII konstruktor, tak ale i non-RAII funkce.
Co si myslíte o použití RAII?
Šifrovací klíč by měl jít do konstruktoru. Asi by bylo lepší pro něj vytvořit vlastní třídu (která bude dělat samotné šifrování), obzvlášť pokud vyžaduje více než jeden parametr.Jj, budu to asi muset celý rozdělit do více objektů, minimálně vnitřně...
Pokud opravdu potřebujete vědět délku celého souboru (proboha, jaký algoritmus to je?)Steganografický Tam prostě potřebuju dopředu vědět, kolik dat ukládám. No, dík za tipy, zkusim si s tim nějak poradit...
bool foo(Something ** ret) { try { ret = barThrowsSomething(); return true; } catch(...) { return false; } }
Dalsi pikantni veci pri je pouzivani vyjimek v multithreaded aplikacich. Muze se vam stat, ze vyhozena vyjimka bude odchycena v kontextu uplne jineho vlakna.Takhle fungují v multithreaded aplikacích signály (tedy minimálně v Linuxu) a i když je možné, že se kdysi vyjímky mohly implemenotovat pomocí nich, žádný moderní runtime nic takového, pokud vím, nedělá.
Ale mezi námi, myslíte si, že pouhé předání struktury v C je binárně kompatibilní s jinými jazyky? Není. I to se může rychle zhroutit.Samozřejmé to není (padding,...), nicméně dá se to zajistit.
Výjimky nejsou binárně kompatibilní, ale stejně tak nejsou binárně kompatibilní ani struktury, ani řada věcí z C.A to je co za argument? Vy zas bijete černochy? Že něco taky nefunguje v C je sice možné, ale to nijak neovlivňuje fakt, že binární nekompatibilita C++ exceptions je dost problém.
Omlouvám se za svou drzost, že jsem si dovolil napsat jak to je.Já proti tomu nic nenamítal, ono to tak opravdu je (ano, pane Ponkrác, máte pravdu!), já jen namítal, že to je irelevantní.
Problém je programátor, který si myslí, že jediná nekompatibilita mezi binárními součástmi modulu jsou C++ exceptions.Ale vždyť to tady přece nikdo netvrdil.
Ve skutečnosti kdo umí, tak nekompatibility vyřešíOk, chceš použít knihovnu, od který máš k dispozici binárku zkompilovanou kompilátorem Y a ty používáš kompilátor X. Máš jinou možnost než přejít na kompilátor Y, přestože z různých důvodů nechceš?
Fakt se stydím, že jsem měl dokonce drzost napsat ještě tento příspěvek po Vaší káravé výtce.O tom silně pochybuju
IAnyIfc *anyobj=new AnyObj<Potomek>(foo); try { anyobj->throwAsPtr(); } catch (Predek *bar) { //převedeno z potomka na předka } catch (...) { //není kompatibilní }Pokud by někdo věděl, jak udělat dynamic_cast podle typeinfo, byl bych mu vděčný. V MSVC jsem našel jednu neveřejnou funkci, která to dělá, ale pak to není platformovně nezávislé. Má prototyp zhruba tento:
void *dynamicCastFn(void *src, const typeinfo &from, const typeinfo &to);
void* __dynamic_cast(void *what, // objekt, který chcete castovat const __cxxabi1::__class_type_info *from, // třída, pod kterou ten objekt vystupuje teď const __cxxabi1::__class_type_info *to, // třída, pod kterou chcete, aby ten objekt vystupoval int hint); // nápověda, pro full scan použijte -1Tahle funkce vrátí buď pointer na objekt vystupující pod požadovanou třídou (může, ale nemusí být stejný s
what
) nebo nullptr
, pokud to nejde převést. Trochu problém může být dostat se k class type info (nezkoumal jsem to, ale je to skryté někde ve vtable).
Pokud vám stačí konverze od potomka na předka, můžete rovnou použít virtuální metodu std::typeinfo pro castování výjimek
bool std::typeinfo::__do_catch(const std::typeinfo *target, // typeinfo třídy, pod kterou chcete, aby ten objekt vystupoval void **what, // pointer na pointer na objekt, který chcete castovat (může se změnit) unisgned outer) const; // Indikuje počet vnějších ukazatelů a jejich kvalifikace, podle zdrojáků by tam zřejmě měla být 1 nebo 3