abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (13%)
     (31%)
     (38%)
     (19%)
    Celkem 16 hlasů
     Komentářů: 3, poslední včera 19:48
    Rozcestník

    Jednoduchá webová aplikace v Go

    15.5.2018 02:19 | Přečteno: 3341× | Linux | Výběrový blog

    Nejprve několik slov o samotném jazyku.

    Rychlý úvod do Go


    Neinicializované proměnné mají nulové hodnoty. Čísla 0, boolean false, řetězce "", interface a referenční typy (slices, ukazatele, mapy, channels, funkce) nil.

    Pokud je proměnná již deklarována, chová se krátká deklarace jako přiřazení.

    Krátká deklarace musí deklarovat alespoň jednu novou proměnnou.

    Krátká deklarace může být použita pouze uvnitř funkce.

    Životnost globálních proměnných je po celou dobu běhu programu a jejich viditelnost je v rámci package. Lokální proměnné jsou alokovány buď ze zásobníku (stack), nebo dynamicky z heapu, pokud k nim vede ukazatel nebo jiný druh reference.

    Viditelnost mimo balíček se řídí velikostí prvního písmena v názvu funkce, metody, proměnné nebo nového typu.

    Pokud je stejné jméno definováno jak ve vnějším, tak ve vnitřním bloku, je vnitřní deklarace nalezena jako první.

    Příklad níže má tři různé proměnné x, protože každá deklarace se nachází v jiném lexikálním bloku.
    func main() {
        x := "hello!"
        for i := 0; i < len(x); i++ {
            x := x[i]
            if x != '!' {
                x := x + 'A' - 'a'
                fmt.Printf("%c", x)    // "HELLO" (one letter per iteration)
            }
        }	
    }
    
    V následující části programu má f platnost pouze v bloku if, takže není vidět v dalších příkazech, které následují.
    if f, err := os.Open(fname); err != nil {    // compile error: unused: f
        return err
    }
    f.ReadByte()                                 // compile error: undefined f
    f.Close()                                    // compile error: undefined f
    
    Tudíž je občas nutné deklarovat proměnou před podmínkou:
    f, err := os.Open(fname)
    if err != nil {
        return err
    }
    f.ReadByte()
    f.Close()
    
    Slice je jednoduchá datová struktura, která umožňuje přístup k prvkům pole, kterému se říká underlying array. Slice má tři komponenty: ukazatel, délku a kapacitu. Protože slice obsahuje ukazatel, mohou funkce měnit prvky odkazovaného, spodního pole.
    // reverse reverses a slice of ints in place.
    func reverse(s []int) {
        for i, j := 0, len(s)-1; i < j; i, j = i+1, j-1 {
            s[i], s[j] = s[j], s[i]
        }
    }
    
    Zde obracíme pole:
    a := [...]int{0, 1, 2, 3, 4, 5}
    reverse(a[:])
    fmt.Println(a) // "[5 4 3 2 1 0]"
    
    a zde slice:
    s := []int{0, 1, 2, 3, 4, 5}
    // Rotate s left by two positions.
    reverse(s[:2])
    reverse(s[2:])
    reverse(s)
    fmt.Println(s) // "[2 3 4 5 0 1]"
    
    V případě, že chceme změnit u slice ukazatel, délku nebo kapacitu, musíme použít přiřazení, aby došlo k aktualizaci hodnot. Proto vestavěná funkce append má tento tvar:
    runes = append(runes, r)
    
    Zde je kontext:
    var runes []rune
    for _, r := range "Čau, Světe" {
        runes = append(runes, r)
    }
    fmt.Printf("%q\n", runes) // "['Č' 'a' 'u' ',' ' ' 'S' 'v' 'ě' 't' 'e']"
    
    Tak to by bylo na úvod vše. Akorát bych poznamenal, že výše uvedené příklady jsou pouze útržky kódu a například bez importování příslušných balíčků ze standardní knihovny nebudou fungovat.

    GOPATH


    Abychom v Go mohli tvořit větší projekty, musíme nejprve nastavit environmentální proměnnou GOPATH. V Debianu 8 přidáme na konec souborů .bashrc a .profile řádek export GOPATH=/home/me/go. O tom, zda skutečně byla GOPATH nastavena, se můžeme přesvědčit v terminálu příkazem $ go env, který vypisuje seznam všech environmentálních proměnných. V tuto chvíli můžeme zkompilovat i program, který obsahuje vlastní balíčky, ale pouze pokud kompilaci provádíme z příkazové řádky. GUI aplikace, například Geany, GOPATH stále nevidí a kompilátor hledá balíčky jen v GOROOT, kde se nachází standardní knihovna. Musíme tedy vytvořit v domovském adresáři soubor .xsessionrc opět s řádkem export GOPATH=/home/me/go. Nyní už bychom měli mít možnost importovat vlastní balíčky i v GUI. Balíček (package) je v Go vlastně obdobou tříd či modulů v jiných jazycích.

    Webová aplikace


    V GOPATH vytvoříme tři složky, a to src, pkg a bin. Složka src obsahuje zdrojové kódy k našemu projektu. Do složky pkg se ukládají objektové soubory pro vlastní balíčky a ve složce bin vzniká spustitelný soubor.

    A nyní již samotná aplikace.

    go/src/projectx/filecsv/getlinescsv.go
    package filecsv
    
    import (
        "encoding/csv"
        "io/ioutil"    
        "strings"        
    )
    
    type Table [][]string 
    
    func GetLines(file string) (Table, error) {
        
        bytes, err := ioutil.ReadFile(file)
        if err != nil {
            return nil, err
        }
        
        str := string(bytes)
    
        r := csv.NewReader(strings.NewReader(str))
    
        var t Table
        if t, err = r.ReadAll(); err != nil {    
            return nil, err
        }
    
        return t, nil    
    }
    
    func (t Table) AlterColor(n int, s1, s2 string) string {
        
        if n % 2 == 0 {  
            return s1
        }
        
        return s2    
    }
    
    Zde máme vlastní balíček filecsv, který obsahuje jednu funkci a jednu metodu. Funkce GetLines načítá ze souboru bajty, které jsou poté převedeny funkcí string na řetězec, a metoda ReadAll vrací slice sliců, který obsahuje csv data v podobě dvourozměrného pole.

    Metodu AlterColor využijeme až v samotné HTML šabloně, při zobrazování tabulky, kdy nám bude střídat barvu řádků kvůli lepší čitelnosti.

    go/src/projectx/main.go
    package main
    
    import (
        "fmt"
        "log"
        "net/http"    
        "projectx/filecsv"
        "time"
        tmp "html/template"    
    )
    
    
    type Page struct { 
        Rows filecsv.Table
    }
    
    const (
        tempLayout = "templates/layout.html"
        tempHello  = "templates/hello.html"
        tempFuncs  = "templates/funcs.html"
        tempStats  = "templates/stats.html"
        csvFuncs   = "csvdata/funcs"
        csvStats   = "csvdata/stats"
    )
    
    var Data Page
    
    
    func main() {
            
        mux := http.NewServeMux()
    
        files := http.FileServer(http.Dir("public"))
        mux.Handle("/server/", http.StripPrefix("/server/", files))
        
        mux.HandleFunc("/", tutorial)
        mux.HandleFunc("/functions", functions)
        mux.HandleFunc("/popularity", popularity)    
        
        server := &http.Server{
            Addr:         "127.0.0.1:8080",
            Handler:      mux,
            ReadTimeout:  5 * time.Second,
            WriteTimeout: 10 * time.Second,
        }
    
        server.ListenAndServe()    
    }
    
    func tutorial(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {        
        
        Data.Rows = nil
        
        t := tmp.Must(tmp.ParseFiles(tempLayout, tempHello))
        t.ExecuteTemplate(w, "layout", Data)    
    }
    
    func functions(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {    
         
        var err error
        Data.Rows, err = filecsv.GetLines(csvFuncs)    
        if err != nil {
            log.Fatal(err)
        }    
        
        t := tmp.Must(tmp.ParseFiles(tempLayout, tempFuncs))
        t.ExecuteTemplate(w, "layout", Data)    
    }
    
    func popularity(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {                      
                              
        var err error
        Data.Rows, err = filecsv.GetLines(csvStats)    
        if err != nil {
            log.Fatal(err)
        }    
        
        t := tmp.Must(tmp.ParseFiles(tempLayout, tempStats))
        t.ExecuteTemplate(w, "layout", Data)    
    }
    
    func (p Page) Date() string {
        
        return fmt.Sprintf(time.Now().Format("02 Jan 2006 15:04"))
    }
    
    V balíčku main funkce tutorial, functions a popularity představují tři webové stránky.

    Funkce FileServer a metoda Handle nastaví složku public tak, aby ji prohlížeč viděl po zadání adresy /server/. V naší aplikaci ji používáme k načtení css souboru.

    <link rel="stylesheet" href="/server/css/project.css" />

    Metoda HandleFunc po zadání adresy / zavolá příslušnou funkci, která odpoví na požadavek prohlížeče HTML šablonou. Na adresu / se dostaneme, když do prohlížeče zadáme localhost:8080.

    Must je pomocná funkce, která zachytává chyby. Tato funkce pochází z balíčku template, ale my jsme tento název v importu zkrátili pouze na tmp.

    Hlavička metody ExecuteTemplate ma tento tvar:

    func (t *Template) ExecuteTemplate(wr io.Writer, name string, data interface{}) error

    Poslední parameter je typu interface{}, což znamená, že mu můžeme předat jakýkoliv typ, např. řetězec, pole, strukturu, část podstruktury a jiný.

    Metoda Date se pojí s typem Page a vrací řetezec s aktuálním datumem v uvedeném formátu. Kdybychom v HTML šabloně chtěli použít místo metody funkci, museli bychom šablony sestavit pomocí metody Funcs.

    Zde více informací o timeoutech a nastavení serveru:

    https://blog.cloudflare.com/the-complete-guide-to-golang-net-http-timeouts

    https://medium.com/@nate510/don-t-use-go-s-default-http-client-4804cb19f779

    Na sessions, cookies a práci s databází bych doporučil třeba Go Web Programming, autor má všechny kódy z knihy na gitu, mimochodem ve druhé kapitole (na gitu) najdete celý kód k jeho ukázkové aplikaci chitchat.

    Kompilace


    $ go build main.go

    Vytvoří spustitelný soubor main.

    $ go build

    Vytvoří spustitelný soubor projectx.

    $ go run main.go

    Spustí dočasný spustitelný soubor.

    $ go install

    Vytvoří objektový soubor pro balíček filecsv ve složce pkg a spustitelný soubor ve složce bin.

    $ go install projectx

    to samé co $ go install.

    go install projectx/filecsv

    Vytvoří objektový soubor pro balíček filecsv ve složce pkg.

    Ostatní soubory


    Pro úplnost přikládám i ostatní soubory projektu.

    go/src/projectx/csvdata/funcs
    make,len,cap,new
    append,copy,close,delete
    complex,real,imag,panic
    recover,,,
    

    go/src/projectx/csvdata/stats
    1st,2nd,3rd,4th,5th,6th,7th,8th,9th,10th
    JavaScript,Python,Ruby,PHP,Java,C++,C,Objective-C,C#,Go
    JavaScript,Python,Ruby,Java,PHP,C++,C,Go,C#,Shell
    JavaScript,Python,Java,Ruby,PHP,C++,Go,C,C#,Shell
    JavaScript,Python,Java,PHP,Ruby,Go,C++,C#,C,TypeScript
    JavaScript,Python,Java,Go,Ruby,C++,PHP,TypeScript,C#,C
    

    go/src/projectx/templates/layout.html
    {{define "layout"}}
    
    <!DOCTYPE html>
    <html>
    <head>
    <link rel="stylesheet" href="/server/css/project.css" /> 
    </head>
    <body>
    
    <div id="wrapper">
      <div id="header">
        <h1>The Go Programming Language</h1>  
      </div> 
      <div id="nav">
        <ul>      
          <li><a href="/">Tutorial</a></li>
          <li><a href="/functions">Functions</a></li>
          <li><a href="/popularity">Popularity</a></li>      
          <li>Item4</li>
          <li>Item5</li>
          <li>Item6</li>
        </ul>
      </div>
      <div id="outside_div">
        <div id="inside_div">   
          {{template "content" .}}
        </div>
      </div>
      <div id="footer">
        <p>{{.Date}}</p>
      </div>
    </div>
    
    </body>
    </html>
    
    {{end}}
    

    go/src/projectx/templates/hello.html
    {{define "content"}}
    
    <h3>Hello, World</h3>
    
    <pre>
    package main
    
    import "fmt"                     // fmt is a package
    
    func main() {
        fmt.Println("Hello, World!")
    }		
    </pre>
    
    {{end}}
    

    go/src/projectx/templates/funcs.html
    {{define "content"}}
    
    <div id="table_stats">
    <h3 class="table_space">Built-in Functions</h3>
    <tt>
    {{range .Rows}}
        {{range .}}
            {{.}}
        {{end}}
        <br />
    {{end}}
    </tt>
    </div>
    
    {{end}}
    
    Tečka a samotný znak dolaru představují data, která byla předána šabloně. Tečka se však v range mění na prvky pole nebo struktury.


    go/src/projectx/templates/stats.html
    {{define "content"}}
    
    <h3>GitHub Language Stats</h3>
    
    <table>
    <tr class="head"><td>Ranking</td><td>2014 Q1</td><td>2015 Q1</td>
    <td>2016 Q1</td><td>2017 Q1</td><td>2018 Q1</td></tr>
    
    {{$r := .Rows}}
    {{range $i, $v := index .Rows 0}}
    <tr class="{{$.Rows.AlterColor $i "even" "odd"}}"><td>{{index $r 0 $i}}</td>
    <td>{{index $r 1 $i}}</td><td>{{index $r 2 $i}}</td><td>{{index $r 3 $i}}</td>
    <td>{{index $r 4 $i}}</td><td>{{index $r 5 $i}}</td></tr>
    {{end}}
    
    </table>
    
    <a class="table_link" href="https://madnight.github.io/githut/#/pull_requests/2018/1">github</a>
    
    {{end}}
    

    Dám sem i css, ale moc ho neumím, takže pro jistotu přikládám i obrázky, abyste viděli, jak by celá stránka měla vypadat.

    go/src/projectx/public/css/project.css
    a, body, br, div, h1, h3, li, link,
    p, pre, table, td, tr, tt, ul {
        margin: 0;
        padding: 0;
        border: 0;
    }
    
    
    body {
        background: #fff;
        font: 100% sans-serif;    
    }
    
    #wrapper {
        max-width: 1000px;
        margin: 30px auto;    
        background: #fff;
    }
    
    #header {    
        background: #cce6ff;
        border-top: 1px solid black;
        border-bottom: 1px solid black;
        padding: 20px;
    }
    
    #nav {
        width: 25%;
        height: 600px;
        border-right: 1px solid black;
        float: left;    
    }
    
    #outside_div {
        width: 74%;    
        height: 600px;    
        float: right;    
    }
    
    #footer {
        border-top: 1px solid black;
        clear: both;
    }
    
    #header h1 {
        font-weight: 500;
    }
    
    #nav ul {
        margin: 40px 60px;
    }
    
    #nav li {
        margin: 5px;
    }
    
    #inside_div {
        margin: 40px 30px;
    }
    
    #inside_div h3 {
        font-weight: 500;
        margin-bottom: 20px;
    }
    
    table {
        font-size: .9em;    
        border-collapse: collapse;
        margin: 10px 0;
    }
    
    th, td {    
        padding: .5em .75em;
    }
    
    td {
        border: 1px solid black;
    }
    
    tr.head {    
        background: #cce6ff;
        color: #000;    
    }
    
    
    tr.even {
        background: #fff;
    }
    
    tr.odd {
        background: #ededed;
    }
    
    a.table_link  {    
        display: inline-block;
        margin-top: 10px;
    }
    
    pre {
        background: #ededed;
        padding: 20px;
        width: 500px;
    }
    

    Tak to byl takový pokus o velice jednoduchou aplikaci v Go, která může sloužit jako základ k většímu projektu. A až budu Go lépe umět, tak třeba napíši blog na nějaké pokročilejší téma.        

    Hodnocení: 70 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Jednoduchá webová aplikace v Go, obrázek 1 Jednoduchá webová aplikace v Go, obrázek 2 Jednoduchá webová aplikace v Go, obrázek 3

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.5.2018 11:04 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduchá webová aplikace v Go
    Diky za clanek. Go pouzivam vic jak rok i v produkcnim backendu a mam ho moc rad. Jeste se hodi zminit, ze balicek se inicializuje pote, co ho nejaka cast aplikace importuje. To sice zni logicky, ale zacatecnikovi muze prijit divne, proc se nevola init() v nejakem balicku definovanem v podadresari kde ma "package main" :) toho se vyuziva treba i u globalnich registraci (napr mysql driver), tam pak staci slepy import "_ github.com/blah/mysql" a balicek implementujici sql interface se tim inicializuje a zaregistruje do aktualni app. GOPATH a dodrzovani adresarove struktury GOPATH/src/gitrepo.com/pkgname[/.../pkgname] je take velmi dulezite. Zadne relativni importy. Jo a skvely je i golint, gometalinter a gofmt. O tom by se dalo taky povidat. :) Hlavne osetrujte error returny a posilejte je vys (do volajiciho), idealne s poznamkou kde se to pokazilo (e.g. "error parsing config: %v", puvodniErr), je dobre mit i ty vlastni objekty implementujici Error interface, ale ja si na to bohuzel zatim moc nezvyk a vracim jen novy error generaci fmt.Errorf). Ale hlavne at vznika kvalitni kod, ktery kdyz neco selze, tak clovek vi co. A vypis do logu by mel byt spis az v "package main", baliky by mely jen vracet ty errors. Me oblibene IDE je vscode, i kdyz LiteIDE bylo taky fajn. Diky pomocnym nastrojum co go ma, je ale integrace do dalsich IDEs snazsi.
    15.5.2018 11:26 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduchá webová aplikace v Go
    Hodne pomaha ucit se z cizich kodu a gobyexample.com. Skoro na vse uz nekdo napsal Go knihovnu. Pri vyberu cizi knihovny je vhone sledovat pocet hvezdicek v Github repo, datum posledniho commitu (zda je projekt aktivni) a pocet neuzavrenych issues (zda je bezproblemova). Pokud nevim, jestli vubec nejaka knihovna existuje, pouzivam jednoduchy Google search typu: imagemagick golang site:github.com (pripadne pak jeste bez site omezeni), sledovat pod jakou licenci balik je, zda je pro nas vhodny. Lidi napsali kolikrat vskutku famozni knihovny. Pak je tu golang.cz a v minulosti byla nejaka konference v Brne.
    15.5.2018 12:01 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduchá webová aplikace v Go
    Díky za tipy. Mě Go dost baví, asi proto, že vychází z céčka, ale mám obavy, zda budu schopen napsat web třeba velikosti abíčka, takže se chci pro jistotu naučit ještě Django. Což se může hodit i v případě, kdy záleží více na termínu dokončení projektu než na rychlosti aplikace.
    15.5.2018 16:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduchá webová aplikace v Go
    Co mi na Go přijde dobré:
    • gorutiny
    • Na poměry managed jazyků má lehkotonážní runtime
    Co se mi nelíbí:
    • Nepodporuje verzování dependencí (wtf)
    • Absence constness / immutability
    • Implicitní implementace interfaces
    16.5.2018 00:39 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduchá webová aplikace v Go
    Verzovani zavislosi se resi nastrojem "dep". Da se pouzit semver. Puvodne slo jen 'locknout' zavislosti do vendor podadresare. Kazdopadne v obou pripadech jde docilit reproducible builds a to je nejdulezitejsi.

    Absence constness je feature. Clovek se s tim nemusi stvat a implicitne se ocekava, ze vse co sis nevyrobil sam mas povazovat za const, dokud nejsi explicitne vyzvan k opaku v dokumentaci.

    Njn, interfaces. Tam slo o zjednoduseni prekladace. Ve vetsine pripadu no big deal, interface je proste pouze abstraktni a proste jen rika, co ma implementovany typ umet, staci. Oproti tomu C++xx je hrozne prekombinovany a slozity jazyk, v jednoduchosti je krasa.

    Za pozitiva jeste stoji zminit uzitecne standardni baliky a nuceni vyvojaru k dokumentaci a system godoc, snaha psat prehlednejsi kod bez balastu (napr. nedovoli importovat balicek, co se nepouziva).

    Ale samozrejme je treba na dany ukol volit ten nejlepsi nastroj (jazyk). U backendu mi prijde Go jako perfect fit.
    16.5.2018 08:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduchá webová aplikace v Go
    Absence constness je feature.
    Ne, není.
    Oproti tomu C++xx je hrozne prekombinovany a slozity jazyk, v jednoduchosti je krasa.
    Ne, že bych nesouhlasil, s tím C++ je to pravda, nicméně tímhle mají lidi okolo Go tendenci zdůvodňovat úplně cokoli...
    Ale samozrejme je treba na dany ukol volit ten nejlepsi nastroj (jazyk). U backendu mi prijde Go jako perfect fit.
    Jo, to celkem souhlasim, minimálně na běžné věci...
    22.9.2020 20:11 lizbee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduchá webová aplikace v Go
    great article! love laser hair removal cedar rapids

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.