Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.
Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Nějak jsem si u té zuté boty vzpomněl na Indiana Jonese a jeho "hrábnutí si" pro klobouk. 
Video je taky zde:
Já vidím tohle přebíhání či přejíždění jako obecné ohrožení. Jestli chce někdo ukončit nebo ohrozit svůj život, je to jeho věc. Proč ale mají být stejně ohroženi i ostatní, nevinní?
Věřím, že dva roky lepení pytlíků a tučná pokuta směřující na konto obětí těchto blbů by mohlo alespoň ty nejhorší případy přimět k rozumu.
souhlasím s tebou. co mě má nějakej posranej vlak ohrožovat když jedu přes přejezd??? na nádražácký mrdky platim daně a ještě zdržujou.
Na tom videu to vidět není - příliš nízká kvalita.. A přestože bych to považoval za pravděpodobnější, myšlence zutí boty vlakem se stejně neubráním 
Přesně tak. Ale když se člověk podívá na ty dva snímky a uvědomí si, že je mezi nimi rozestup 40ms a že vlak je za jednu sekundu schopen se dostat z jednoho rohu obrazovky téměř do druhého…dokonce jsem si z toho nechal vyfiltrovat hrany a ten kritický moment obě hrany splynou. Nakonec se dá říct, že jeho jediné štěstí bylo, že šel po špatné straně cesty.
Nepatříš ty náhodou mezi ně?
A teď už vážně. Opravdu dráta ABC (či někdo jiný) neplatí a dělá to jen ze své vlastní vůle? Už mi to přijde jako jím tolik kritizovaný způsob vydávání distribucí aneb nějaký blogový zápisek musí být vydán ať to bude blábol sebevětší.
No zatim ani jednou nezklamal (snad az na ten SAT solver pro apt, to byl celkem rozumnej zapisek). Ale ted uz pozde bycha honit, jmeno si tu uz udelal jako provokater co ma denni limit dva blogy a plni ho na 100 i vic % a ted to uz tezko bude zehlit. Navic dost lidi ho uz ma zablokovanyho tak ani ty zehlici zapisky neuvidi (teda jestli maji zablokovany vsechny nicky ktery ma, nevim kolik jich je, myslim ze tak 3).
Myslis ze je placenej od zapisku? Ale kym? A za jakym ucelem?
To netuším, ale ta rychlost a zaměření zápisků…za tím určitě bude něco skrytého. Heh, že bych to vykreslil do nějakého grafu?
Treba tajnou zidozednarskou lozi usilujici o novej svetovej rad?
A nebyl by k tomuto tématu nějaký lepší materiál? Všichni o tom tady furt mluví a já můžu jen mrkat očima.
Ach jo, Británia - krajina s kamerou na každom kroku.
Já bych všechny ty internety a kamery zrušil. Co je komu do toho, co se děje na železničním přejezdu? Ať si tam třeba rodinka pořádá piknik, mají přece právo na soukromí.
Zkuste to vysvětlit tomu strojvůdci, který najede do takového člověka ...
Fousatej Hat, to uz je let co sem to slysel naposledy.
A závory. Všude závory. Ach jo.
Jo. Lepší jsou přejezdy bez závor. Třeba v takových Zbraslavicích (okr. Kutná Hora). Tam je zatáčka, přejezd bez závor a se zhaslou signalizací, podél trati vysoká tráva. Přejezd přes takové koleje, to je ten správný adrenalin!!!
Ruská ruleta hadr.

jo v Top Gear je spousta poučných věcí a taky kupa srandy. Kdo nezná o hodně přichází, na youtube je toho spousta. Kam se hrabou české motoristické magazíny. Na přejezdu jsem viděl jednou kritickou situaci. Nechráněný přejezd uprostřed vesnice, je u něj stopka ale ta se moc nedodržuje což v tomhle případě není až takový problém. Jezdí tam jen několikrát denně osobáček zvaný orchestrion nebo šukafon (viz necyklopedie) a hned vedle přejezdu je zastávka takže tam má minimální rychlost. Taky většinou nezastavuju, podřadím na dvojku a zpomalím na minimální rychlost. Rozhled je dostatečný, riziko se nekoná. Jenže co platí u jednoho nemusí fungovat u jiného. Škodufka stodváca, f korozi, f zelený štětkalýze. Tyhle auta většinou řídí motoignoranti a lidi bez citu. Obvykle takzvaní sedmdesátníci, jedou sedmdesátkou furt a všude, rovina kopec dědina, všechno jedno. Škodufka dojíždí k přejezdu, zpomalí na minimum ale ignorant nepodřadí. Motor udělá kašl kašl prsk škrk, ignorant šlápne na plyn ale motor už je v agónii a chcípne to přímo na kolejích. Kdo zná karburátorové motory tak snadno odpoví na kontrolní otázku. Co udělá takový motor když mu v minimálních otáčkách pod zátěží dáme plnej kotel? No přechlastá se! A nejde nastartovat což je na přejezdu prima atrakce. Naštěstí na tomhle konkrétním místě je riziko minimální ale i tak by to asi bylo zajímavý sledovat toho řidiče co by dělal kdyby ten šukafon přijel.
Kdo zná karburátorové motory tak snadno odpoví na kontrolní otázku. Co udělá takový motor když mu v minimálních otáčkách pod zátěží dáme plnej kotel?Nezdechne, protože je to dvojitej Weber s regulací výkonu palivový pumpy a naproti sedí ještě jeden takovej
...ale mluvíme o škodivce, to je fakt, tam si pán bude muset pár minutek počkat než se mu to odpaří...
Tiskni
Sdílej: