Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
Nějak jsem si u té zuté boty vzpomněl na Indiana Jonese a jeho "hrábnutí si" pro klobouk.
Video je taky zde:
Já vidím tohle přebíhání či přejíždění jako obecné ohrožení. Jestli chce někdo ukončit nebo ohrozit svůj život, je to jeho věc. Proč ale mají být stejně ohroženi i ostatní, nevinní?
Věřím, že dva roky lepení pytlíků a tučná pokuta směřující na konto obětí těchto blbů by mohlo alespoň ty nejhorší případy přimět k rozumu.
souhlasím s tebou. co mě má nějakej posranej vlak ohrožovat když jedu přes přejezd??? na nádražácký mrdky platim daně a ještě zdržujou.
Na tom videu to vidět není - příliš nízká kvalita.. A přestože bych to považoval za pravděpodobnější, myšlence zutí boty vlakem se stejně neubráním
Přesně tak. Ale když se člověk podívá na ty dva snímky a uvědomí si, že je mezi nimi rozestup 40ms a že vlak je za jednu sekundu schopen se dostat z jednoho rohu obrazovky téměř do druhého…dokonce jsem si z toho nechal vyfiltrovat hrany a ten kritický moment obě hrany splynou. Nakonec se dá říct, že jeho jediné štěstí bylo, že šel po špatné straně cesty.
Nepatříš ty náhodou mezi ně?
A teď už vážně. Opravdu dráta ABC (či někdo jiný) neplatí a dělá to jen ze své vlastní vůle? Už mi to přijde jako jím tolik kritizovaný způsob vydávání distribucí aneb nějaký blogový zápisek musí být vydán ať to bude blábol sebevětší.
No zatim ani jednou nezklamal (snad az na ten SAT solver pro apt, to byl celkem rozumnej zapisek). Ale ted uz pozde bycha honit, jmeno si tu uz udelal jako provokater co ma denni limit dva blogy a plni ho na 100 i vic % a ted to uz tezko bude zehlit. Navic dost lidi ho uz ma zablokovanyho tak ani ty zehlici zapisky neuvidi (teda jestli maji zablokovany vsechny nicky ktery ma, nevim kolik jich je, myslim ze tak 3).
Myslis ze je placenej od zapisku? Ale kym? A za jakym ucelem?
To netuším, ale ta rychlost a zaměření zápisků…za tím určitě bude něco skrytého. Heh, že bych to vykreslil do nějakého grafu?
Treba tajnou zidozednarskou lozi usilujici o novej svetovej rad?
A nebyl by k tomuto tématu nějaký lepší materiál? Všichni o tom tady furt mluví a já můžu jen mrkat očima.
Ach jo, Británia - krajina s kamerou na každom kroku.
Já bych všechny ty internety a kamery zrušil. Co je komu do toho, co se děje na železničním přejezdu? Ať si tam třeba rodinka pořádá piknik, mají přece právo na soukromí.
Zkuste to vysvětlit tomu strojvůdci, který najede do takového člověka ...
Fousatej Hat, to uz je let co sem to slysel naposledy.
A závory. Všude závory. Ach jo.
Jo. Lepší jsou přejezdy bez závor. Třeba v takových Zbraslavicích (okr. Kutná Hora). Tam je zatáčka, přejezd bez závor a se zhaslou signalizací, podél trati vysoká tráva. Přejezd přes takové koleje, to je ten správný adrenalin!!! Ruská ruleta hadr.
jo v Top Gear je spousta poučných věcí a taky kupa srandy. Kdo nezná o hodně přichází, na youtube je toho spousta. Kam se hrabou české motoristické magazíny. Na přejezdu jsem viděl jednou kritickou situaci. Nechráněný přejezd uprostřed vesnice, je u něj stopka ale ta se moc nedodržuje což v tomhle případě není až takový problém. Jezdí tam jen několikrát denně osobáček zvaný orchestrion nebo šukafon (viz necyklopedie) a hned vedle přejezdu je zastávka takže tam má minimální rychlost. Taky většinou nezastavuju, podřadím na dvojku a zpomalím na minimální rychlost. Rozhled je dostatečný, riziko se nekoná. Jenže co platí u jednoho nemusí fungovat u jiného. Škodufka stodváca, f korozi, f zelený štětkalýze. Tyhle auta většinou řídí motoignoranti a lidi bez citu. Obvykle takzvaní sedmdesátníci, jedou sedmdesátkou furt a všude, rovina kopec dědina, všechno jedno. Škodufka dojíždí k přejezdu, zpomalí na minimum ale ignorant nepodřadí. Motor udělá kašl kašl prsk škrk, ignorant šlápne na plyn ale motor už je v agónii a chcípne to přímo na kolejích. Kdo zná karburátorové motory tak snadno odpoví na kontrolní otázku. Co udělá takový motor když mu v minimálních otáčkách pod zátěží dáme plnej kotel? No přechlastá se! A nejde nastartovat což je na přejezdu prima atrakce. Naštěstí na tomhle konkrétním místě je riziko minimální ale i tak by to asi bylo zajímavý sledovat toho řidiče co by dělal kdyby ten šukafon přijel.
Kdo zná karburátorové motory tak snadno odpoví na kontrolní otázku. Co udělá takový motor když mu v minimálních otáčkách pod zátěží dáme plnej kotel?Nezdechne, protože je to dvojitej Weber s regulací výkonu palivový pumpy a naproti sedí ještě jeden takovej
Tiskni
Sdílej: