abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (73%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 762 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    21.11.2010 16:58 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Nejspíš jsem součástí nové generace lidí ... naše generace nejspíš zdegenerovala a nejhorší je, že o tom ani nevíme. Nedokážeme se soustředit, jsme zhýčkaní, znudění, otrávení, neustále společně v kontaktu, zabavení.
    neco v tomto stylu jsem chtel napsat (*)... popravde receno jsem necekal, ze to v zaveru blogu sam napises. Kazdopadne gratuluji, uvedomit si toto je mozna ten nejdulezitejsi krok, aby s tim slo neco delat:-)
    (*)s nactiletymi a mladymi tesne po dvacitce jsem ve styku minimalne, takze moje zkusenost je vicemene jen zprostredkovana, ale zas na druhou stranu se na podobnem hodnoceni shoduje naprosta vetsina mych znamych, kteri v mladistvymi nejakym zpusobem pracuji ... nazyvaji a zduvodnuji to ruzne (zhyckanost, znudenost, rozmazlenost), ale vicemene se shoduji, ze mladsi generace je nyni (ve srovnani napr. se situaci napr. pred 10 lety, reps. s tim, co stacilo jim, kdyz byli v jejich veku) mnohome tezsi nejak zaujmout
    Grunt avatar 21.11.2010 17:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Má osobní zkušenost říká, že nejlepší je na Matematiku se úplně vykašlat, sehnat si někde Jarníka nebo něco takového a pustit se do toho úplně sám. A nejlépe ještě úplně z opačné strany než z jaké se začíná. Prostě bez motivace projdeš a dokážeš si tím jediné: Si tak zfetovaný, že je úplně jedno před jaký problém si postaven – načteš, zchroustáš, zapomeneš. Pokud s tím máš problémy, je víc než možné že si zachoval ještě nějaké zbytky zdraví.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 21.11.2010 17:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    BTW: Neprodává někdo Jarníka v zachovalém stavu? Jaké bylo mé překvapení, když jsem přišel do knihkupectví a tam na mě hleděli jak na vola.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 21.11.2010 17:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Na kolejním fóru ho občas někdo nabízí, ale pochybuju, že tady někoho najdeš.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 21.11.2010 17:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Link?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 21.11.2010 17:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Tu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 21.11.2010 17:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Dík.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.11.2010 18:06 CALLDA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    http://rapidshare.com/files/82003701/Vojtech_Jarnik_-_Diferencialni_pocet_I.pdf.bz2.html
    Grunt avatar 21.11.2010 18:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Jo, to vím. Proto taky hledám nějakou pěknou, pevnou, hranatou, voňavou knížku.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.11.2010 18:35 maddoxik | skóre: 9 | blog: maddoxikovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    V Liberci v antikvariatu u Fryce jsem Jarnika nedavno videl...
    vencour avatar 21.11.2010 21:58 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)

    Jj, mam ho doma, minimálně DI a II. A půjčit se dá taky.

    Sám ho mam z antíku.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    kotyz avatar 21.11.2010 17:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    o jak ti rozumim. to ja nekdy sem uz tak zoufalej ze i luxuju radsi nez bych se ucil :-D sme vsichni hrozny degeni, ale myslim si ze ten internet v tom neni zas tak dulezitej. kdyby nebyl, tak misto nej cumime treba do zdi a vysledek bude stejnej :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    21.11.2010 17:22 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    o jak ti rozumim. to ja nekdy sem uz tak zoufalej ze i luxuju radsi nez bych se ucil ... myslim si ze ten internet v tom neni zas tak dulezitej. kdyby nebyl, tak misto nej cumime treba do zdi
    to asi ne, tohle je znamy jev, odborne se to tomu rika tusim prokrastinace:-) nicmene bych rekl, ze internet ma vliv minimalne v tom, ze cumet na blbosti na youtube nebo plkat v diskuzich na netu je vyrazne zabavnejsi nez cumet do zdi. Navic to cumeni do zdi obcas jeste zneprijemnuji vlastni neodbytne myslenky typu "jaky to ma vsechno smysl", "proc do te zdi vlastne cumim" a pod., ktere typicky cloveka pri klaboseni na netu moc nenapadaji, protoze resi nejaky jiny, mnohem "zavaznejsi" problem v diskuzi....
    Bystroushaak avatar 21.11.2010 17:36 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Problém internetu je v tom, že člověk může jednoduše získat skoro všechny informace které chce. Není to jen o blbostech (facebook nepoužívám, hry prakticky nehraju atp..), můžeš dělat klidně něco užitečného.

    Jinak ta prokrastinace na to sedí skvěle. Když pomyslím na učení matematiky, tak je to řádově o hodně horší pocit než že bych měl jít třeba k zubaři, přitom uznávám důležitost matematiky, navíc jsem si vědom toho že je užitečná a zajímavá. Přemýšlím jestli by nebylo lepší najít si psychologa co mě toho zbaví.
    Grunt avatar 21.11.2010 17:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Přemýšlím jestli by nebylo lepší najít si psychologa co mě toho zbaví.
    Dobře, tak ještě jednou: Máš-li problém s učením Matematiky jedním jediným způsobem, je dost možné že to nebude psychologický problém (MHO).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 21.11.2010 17:43 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Mhmm.
    kotyz avatar 21.11.2010 17:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Přemýšlím jestli by nebylo lepší najít si psychologa co mě toho zbaví.

    az jestli dostuduju tak se ti na to podivam ... :-D

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Bystroushaak avatar 21.11.2010 17:44 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    21.11.2010 21:03 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Problém internetu je v tom, že člověk může jednoduše získat skoro všechny informace které chce. Není to jen o blbostech (facebook nepoužívám, hry prakticky nehraju atp..), můžeš dělat klidně něco užitečného.
    jasne, ja mel na mysli vetsinovou mladez. Neco se ucit, cist o ruznych zajimavych vecech etc. je bezpochyby uslechtilejsi a navic se to pak muze hodit, kdyz treba dojde k vyhazovu ze skoly, ale ta podstata je stejna - odlozit neco na pozdeji a omluvit si to pred sebou (pripadne i okolim). Sice omluva typu "tohle je desne zajimavy clanek o DNA a chci si o tom precist vic" je o nekolik levelu lepsi nez "ale ja mam na facebooku tolik vzkazu, co si jeste musim precist", nicmene princip je stejny. Hlavne jsem ale chtel napsat, ze v dobe vsudypritomneho internetu je najit si nejaky zastupny duvod (cteni necoho na netu) mnohem jednodussi - preci jen, kdyz clovek uz potreti za den luxuje ten samy pokoj, tak to mozna uz i jemu samotnemu prijde divne:-)
    Bystroushaak avatar 21.11.2010 22:47 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Souhlasím, jen bych ještě trochu předefinoval svojí původní větu; Problém internetu je v tom, že nabízí prakticky nekonečnou studnu informací a příležitostí výrazně zajímavějších a často jen zdánlivě důležitějších než matematika na vysoké škole.

    Jsem rád že dneska jsem se na matiku podíval, zkusil jsem ten 30/30 systém a šlo to.
    22.11.2010 00:49 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Sice omluva typu "tohle je desne zajimavy clanek o DNA a chci si o tom precist vic" je o nekolik levelu lepsi nez "ale ja mam na facebooku tolik vzkazu, co si jeste musim precist", nicmene princip je stejny.
    Obávám se toho, že stejné to není. Ano, prokrastinace je prokrastinace, ale myslím si, že je sakra rozdíl, když někdo po několika hodinách za počítačem má otevřených stovky tabů Wikipedie (a v tomhle ohledu jsou i horší weby), nebo když celou dobu stráví na Facebooku (a raději nechci vědět čím). Asi jsem příliš starý a asociální na pochopení tohoto fenoménu, ale děsí mně to. Ne to, že u počítače sedí (my jsme nebyly jiní), ale z toho, co u něj dělají.

    A to hlavně od doby, kdy jsem narazil na tento blog, kde je velmi dobře vysvětlen rozdíl mezi "straršiny" (zhruba 25+) a "síťovou generací" (většina pod 20). Z některých implikací z toho vyplývajícíh mi běhá mráz po zádech. To, že je dlážděna cesta pro Velkého Bratra 2.0, s tím jsem se už jakš-takš srovnal, ale poslední dobou začínám mít neurčitě děsivý pocit, že tato mezigenerační mezera bude mnohem více mezerovitější, než se na první pohled zdá. Doufám jen, že se v tomhle ohledu mýlím a že neskončíme na půl cesty mezi Orwellovým 1984 a Clarkovým Koncem Dětství ...
    Bystroushaak avatar 22.11.2010 01:10 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Zajímavý blog. Připomíná mi to delfíny, nebo velryby které vydávají zvuky jenž slyší celá okolní smečka a tak se ujišťují že jsou stále spolu.
    vencour avatar 22.11.2010 08:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)

    Noo, ono se dá doufat, že kdo se spálil a poučil, je zapřisáhlý "něco", ve smyslu odnaučený kuřák je v poměru ke kuřákům nepříjemnější než nekuřák od narození. A tedy kdo nahlédne na pomýlenost svého konání že bude toto kritizovat a mýtit, co to půjde.

    Ať nechodim daleko ... vejšku jsem nedodělal a se*e mne to neskutečně. Protože teď dohánět souvislosti je hnusná dřina.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    22.11.2010 22:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Noo, ono se dá doufat, že kdo se spálil a poučil, je zapřisáhlý "něco", ve smyslu odnaučený kuřák je v poměru ke kuřákům nepříjemnější než nekuřák od narození. A tedy kdo nahlédne na pomýlenost svého konání že bude toto kritizovat a mýtit, co to půjde.
    Jistě stačí se podívat na Jílka :-D.
    vencour avatar 22.11.2010 22:44 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)

    Kolik je Jílků? Já doufam, že je to jen statistická chyba. Že jo ... no to by byla noční můra ... všude, kam se podívam ...

    Já ho blokuju, tak už mam klid. ;-)

    Mimochodem, Faust taky na sklonku života, jako propadlý ďáblu, konal dobré skutky. Jeden snad známý, třebas fiktivní, příklad.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 23.11.2010 21:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)

    Abych Jílkovi nekřivdil. Možná, že se snaží ostatní napravit. Do toho až tak nevidim.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    24.11.2010 00:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Že se mu to ale mocně daří :-D.
    2.12.2010 16:07 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    tato mezigenerační mezera bude mnohem více mezerovitější, než se na první pohled zdá.

    Jeden v podstate bulvárny povrchný článok a vyvolá rovnako povrchnú diskusiu...Potom príde niekto hrdý na svoje perfektne vypracované metódy logického myslenia, alebo niekto, kto sa vo všetkom vyzná lepšie a je aj sám najvhodnejším názorným príkladom dokonalosti. A objaví dávno objavené.

    To, čo mladí pod 25 robia väčšonou na facebooku len odráža to, čo väčšina mladých väčšinou robí (čo ju ne- zaujíma). Hodnotovo ju zorientovala tá generácia pred nimi, takže by som tam tú vekovú hranicu oddeľujúcu dve rozdielne kultúrne skupiny nedávala. Je v tom asi nejaká kontinuita. Na vine nie je len technologický pokrok - najviac kultúrny úpadok väčšiny, ale ten má nejaké príčiny! Lenže, HOP,tu už sa začína vratká pôda pavied, ako je sociológia.

    Vitajte v krásnom novom svete:-)
    vencour avatar 21.11.2010 22:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)

    Problémem internetu je to, že to máš na co svést. A že najdeš, co chceš, někam to napíšeš, co jsi hledal ... a souvislosti, kostru vědomostí Ti to neposílí, nepostaví.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Bystroushaak avatar 21.11.2010 22:43 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Druhé větě nerozumím.
    vencour avatar 21.11.2010 22:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)

    Na internetu se najde mozaika všeho. Kostru pro mozaiku máš nebo ji budeš těžko hledat a stavět.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Bystroushaak avatar 21.11.2010 23:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Hm, s tím by se dalo souhlasit.
    vencour avatar 22.11.2010 08:34 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)

    Řeknu to ještě jinak: přijde mi, že tak jako "štěstí přeje připraveným", tak kdo má informace a ví, kam s nimi, protože má systém ve znalostech, tak je na tom líp, než ten, kdo sedí u internetu a vidí tu informační smršť ... jenže si to nezatřídí a ze souvislostí nesestaví něco víc (nebo aspoň ne tak rychle).

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Bystroushaak avatar 22.11.2010 10:17 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    J, pochopil jsem.
    Saljack avatar 21.11.2010 19:02 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    A německy se prý řekne prokrastinace Studensyndrom :-D
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Fluttershy, yay! avatar 21.11.2010 17:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Já si spíš občas uvědomím, co všechno bych mohl dělat, zatočí se mi hlava a jdu nic nedělat. Učitelka mj. ekonomie (a taky ZSV, češtiny a výtvarky -- OMG!) nám na gymplu občas vykládala různé ty výsledky humanitních věd pro lepší život (jak bylo krásné s ní polemizovat!) a na některých fakt něco je. Třeba doporučovala každý den si pro trošku lepší náladu říct, co se nám podařilo... Já jsem tohle začal dělat z toho důvodu, že bych si jinak vůbec nepamatoval, co jsem celý den dělal. A taky když se nad tím třeba po večeři zamyslím, řeknu si, že bych mohl něco užitečného ještě udělat, když se celý den flákám. Pomáhá to.

    Matematiku máme fajn. ~_^ Ale zítra píšeme tu zápočtovou písemku a já to furt nikterak zvláště neumím po formální stránce.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.11.2010 17:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Já si spíš občas uvědomím, co všechno bych mohl dělat, zatočí se mi hlava a jdu nic nedělat.
    +1!
    Snad jen s/bych\ mohl/musím
    21.11.2010 19:38 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Třeba doporučovala každý den si pro trošku lepší náladu říct, co se nám podařilo... Já jsem tohle začal dělat z toho důvodu, že bych si jinak vůbec nepamatoval, co jsem celý den dělal. A taky když se nad tím třeba po večeři zamyslím, řeknu si, že bych mohl něco užitečného ještě udělat, když se celý den flákám. Pomáhá to.
    A co si tak většinou říkáš? Já si posledních pár let nepamatuji skoro nic, když vynechám drogy, alkohol, nemocniční lůžko a ...(TO JSEM ZAPOMĚL TAKY).
    Fluttershy, yay! avatar 1.12.2010 21:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    LOL! Tak třeba naučil jsem se X, přečetl jsem si Y, zapracoval jsem na Z... venku bylo hezky, takže jsem dokonce vylezl a udělal několik fotek... a tak.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.11.2010 17:52 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    začnou vytahovat notebooky a hrát hry. Ti méně majetní spí.

    na prachy si nemuzu stezovat, ale ntb jsem nikdy nemel a kdyz uz jsem se nejakou nahodou na prednasce objevil, tak protoze jit se vyspat na prednasku bylo zrovna vyhodnejsi nez se kotrcat mhd na kolej :)
    21.11.2010 17:59 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    jinak pěkný zápisek, sám mám taky problém se k něčemu dokopat, občas se stane, že třeba za celej tejden neudělam vůbec nic a přitom furt něco řeším a nemám žádný volný čas :(
    kotyz avatar 21.11.2010 18:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    to flakani desne vycerpava, celej den nic nedelas a vecer ses z toho tak unavenej ze usnes predcasne u televize v deset vecer :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Nebezpecna_sit avatar 22.11.2010 13:25 Nebezpecna_sit | skóre: 34 | blog: dangerousness | Valašské Meziříčí/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Taky to znám. Tuhle situaci už jsem definovala jako "špatné rozložení času", což v praxi znamená, že člověk má hromadu práce, ale hrozně se mu do ní nechce. Protože ale ví, že má něco dělat, nefláká se úplně, ale dělá takové drobnější věci. Tedy že nejde do kina (na to přece nemá vůbec čas), ale celý den sedí u pc, občas něco přečte, sem tam vytiskne slidy apod. Na konci dne nemá vůbec nic, ale nepřipadá si, že by si užil volno.
    Linux is sexy :o)
    Konqui avatar 21.11.2010 17:55 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Matematika je ten nejdebilnější předmět co vůbec může existovat. Tuna sraček, které nikdo nedokáže vysvětlit, k čemu vlastně jsou... Kdyby nebyla matematika, tak do té školy chodím rád...
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    Fluttershy, yay! avatar 21.11.2010 18:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Škola? Vyučující? To bude asi ten problém. (Jó, ne každý má Hencla nebo třeba MJ (a jeho příklady ^o^).)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Konqui avatar 21.11.2010 18:10 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Nevím, ale když se jich zeptám, k čemu mi to bude, tak klasická odpověď je "Ke zkoušce" - v tu chvíli mu buď řeknu něco sprostého, nebo jen odejdu...
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    Fluttershy, yay! avatar 21.11.2010 18:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Špatná škola. ~_^

    U nás je jedna z obvyklých odpovědí: "Až budete programovat..." Jenže ona je to pravda.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vencour avatar 21.11.2010 22:05 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)

    Špatnej přístup a učitel.

    Zase, já jsem asi druhej pól, když tvrdim, že "vše je k něčemu dobré" ... navíc, mozek se má cvičit, aby vydržel.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Fluttershy, yay! avatar 21.11.2010 22:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Co tě nezabije, to tě posílí... Uvidíme zítra.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Konqui avatar 21.11.2010 22:16 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Nejde jen o školu...programováním se živím už teď, ale stále mi nedochází, k čemu jsou takové hovadiny dobré...přijde mi to jako jedna velká a zbytečná teorie...
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    Fluttershy, yay! avatar 21.11.2010 22:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Smím vědět, jak bez matematiky určíš složitost a paměťovou náročnost algoritmu, abys vybral ten nejlepší? Co takové věci jako analýza dat (namátkou Bayesova věta)? Co s úlohou, v níž se operuje s maticemi (takhle se dá mj. šifrovat)? Nebo grafy (což jsou vlastně kdejaké datové struktury)?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 21.11.2010 22:40 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Matematika doplácí na neschopnost předvést praktickou ukázku, což nám technikům vadí, protože jsme zvyklí na praktické využití věcí. Jako čerstvý prvák jsem taky zastával názor že je to k hovnu, pak jsem si přečetl Kryptonomikon a Rtuť od Stephensona, což jsou dvě knížky kde se sice matematice nevěnuje, ale ukazuje že má využití a jakousi krásu.

    Navíc ve druháku pak začaly předměty které na matematice staví (třeba Signály a informace), které jsou zajímavé a taky ukazují dobré použití.

    Teď mám k matematice smíšený postoj. Nesnáším jí jakožto předmět, ale docela se mi líbí jako věda (i pro to že matematika a programování je skoro to samé, algoritmus lze zapsat matematicky a naopak).
    Fluttershy, yay! avatar 21.11.2010 22:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Matematika tu není od praktických ukázek, od toho jsou tu vědy matematiku aplikující.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.11.2010 23:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Respektive vědy aplikující aplikovanou matematiku ;-) :-D
    22.11.2010 00:49 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Dal si same trivialne priklady, ktore sa daju vcelku rychlo pochopit (a dokonca sa niekedy beru aj na matematickych gymnaziach. Az ti bude na analyze Holicky prednasat Lebegov integral, tak si povieme, kde vidis jeho uzitocnost a vyuzitelnost pre studenta "computer science".
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Fluttershy, yay! avatar 22.11.2010 02:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Jenže u něj zřejmě jde o takové triviální příklady.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    435/2001 avatar 23.11.2010 21:15 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    klasická odpověď je "Ke zkoušce" - v tu chvíli mu buď řeknu něco sprostého

    tak to je smutné,ak to povie učiteľ
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    21.11.2010 17:58 Jozef G
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Citaj na internete o matematike a mas po probleme. Sam to obcas takto robim, zacnem na wiki, kde je vela odkazov a potom uz len selektujem.
    21.11.2010 18:17 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Nasrat
    jo tento pristup me z prednasek hodne utkvel v hlave, v na fit vut maji pro tento vyraz i nejaky cisleny kod :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    21.11.2010 19:32 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Ten číselný kód bych rád znal. :D
    21.11.2010 22:44 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Povídej, studuju tam prvák a přesně tohle si říkám skoro každou přednášku :D.
    Baník pyčo!
    22.11.2010 00:50 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Prvák je procházka růžovou zahradou. Jenom pět předmětů za zimní semestr a téměř žádné projekty.

    Bude hůř. :-D
    23.11.2010 18:54 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Nebude :-), bo me beztak vyrazi ;-).
    Baník pyčo!
    23.11.2010 16:12 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Příloha:
    chvilku me trvalo to sehnat, tady to je. :-)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Jendа avatar 23.11.2010 21:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Příloha:
    Stačilo říct, že jde o soustavu o základu 36, ostatní by si to už převedli ručně nebo na stroji. Něco takového už jsem navrhoval v diskuzi o IDN :-).
    24.11.2010 00:40 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    hm ja sem si to taky presne nepamatoval jak to bylo spocitane.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    21.11.2010 18:24 Jamp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Vcera som nahodou objavil (cez reddit) zaujimavy sposob riesenia takehoto problemu, 30/30, v podstate striedate po 30 minutach sustredenie a oddych, vraj to pomaha. V prvom komentari k tomu blogu je dokonca casovac.
    Bystroushaak avatar 21.11.2010 19:11 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Wow, díky, určitě to zkusím.
    21.11.2010 21:14 Jamp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Potom napiste skusenosti, ja este nemam dovod sa to skusat, ale zrejme za par dni ho uz mat budem :D
    21.11.2010 23:32 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Komentare zminuji i Pomodoro technique - to je neco podobneho, jen pomer je 25/5. http://www.pomodorotechnique.com/ - puvodne to pry vzniklo jako pomucka ke studiu :)
    21.11.2010 19:52 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    To uz praktikuji celkem dlouho. Akorat spise 20/20 nebo 15/15. :-)
    vencour avatar 21.11.2010 22:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)

    Pamatuju, že jsem se v jednom zkouškovym drtil v cyklu 3h matika, pauza, 3h fyzika, pauza. A znova. Čili jen dvě věci a opakovat je i střídat.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    22.11.2010 00:56 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Nieco podobne praktikujem, ale mam matne spomienky na dobu pred 10 rokmi, ked som mal schopnost robit v kuse aj veci, ktore ma nie az tak bavili, ale bol na mna externy tlak, aby som ich urobil (ucenie na nudnu skusku). Dnes pri praci na extremne narocnej abstraktnej veci fungujem stylom 30/30 (extremne sustredenie a rozoberanie algoritmu ci bude fungovat a jeho ohybanie pre hranicne pripady vs. citanie si nejakych textov z inej oblasti) a pripadam si ako bezec, ktory sprintuje a vydychava sa, sprintuje a vydychava sa, atd. Co pri cieli daleko na obzore nie je najefektivnejsi sposob behu. Na druhej strane mozog nie je sval a je mozne, ze problemy, ktore riesim sa nedaju riesit volnym poklusom a sprint sa neda vydrzat dlho.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    21.11.2010 19:22 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Na střední škole jsme sice matematiku měli, ale nehrotilo se to. Hodina vypadala tak, že první dvě řady lavic dávaly pozor a ostatní se mezi sebou volně bavily. Naštěstí jsem seděl v první lavici přímo naproti učitelce, takže jsem si i něco odnesl, ale popravdě mě to nikdy nezajímalo, bylo to spíš nutné zlo a ostatní předměty jako elektronika nebo výpočetní technika byly milionkrát zajímavější. Na matice jsem se jeden týden něco naučil a do příštího to zase zapomněl. Zdálo se mi že to není podstatné, navíc to po nás ani nikdo moc nechtěl, ale i tak jsem měl na konci roku a v pololetí vždy za 2, jen v prváku za 3.
    Tohle vypadá na zásadní selhání učitele matematiky na střední škole. Jakmile učitel připustí, že se většina lidí v hodině volně baví, je něco špatně a celkově to nemůže stát za nic. Samozřejmě učitel k tomuto stavu může být částečně dotlačen situací a vedením školy, a podle toho popisu jde o extrém. Zažil jsem podobnou situaci u jednoho předmětu půl roku na střední škole, umím si to představit.

    Mě naopak středoškolská matematika přivedla k pochopení podstaty a významu matematické vědy. Šlo o odbornou elektro školu, a celé 4 roky jsme měli perfektní učitelku. Nikdy se nezapomnělo na uvedení praktických aplikací probírané látky. A to i u diferenciálního a integrálního počtu, který se díky zájmu části třídy probral kvalitně, lépe než na mnohých gymnáziích. Konečně jsem pochopil, jak a proč fungují některé věci, které jsme dříve brali jako fakt. Objevily se i aplikace pokročilých matematických metod v elektronice. Jistě, že pro víc jak půlku třídy to celé byla otrava a nezájem, ale i oni byli nuceni k soustavné práci.

    Takže nakonec spolužáci, co měli o matematiku aspoň trochu zájem, a šli na FEL/FAV ZČU neměli v první semestru s matematikou zásadní problémy.
    Bystroushaak avatar 21.11.2010 19:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Tak my jsme se nedostali ani k limitám..
    Grunt avatar 21.11.2010 20:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    To bude možná ta chyba. Já (průmyslovka) bych asi tak za ten vrchol bral odvození si vzorečku pro obsah koule jen z jejího tvaru pomocí integrálu (Kubatura a Kvadratura se ta látka jmenovala). To byla tak čtvrtina nebo půlka čtvrťáku. Brali jsme to totiž hodně na přeskáčku (byl to prej takový nadstandard a to co jsme měli brát, tedy pravděpodobnost a ještě myslím binomické věty jsme v Matice brali až po tom úplně na konci před maturou).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 21.11.2010 20:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Na střední škole jsme sice matematiku měli, ale nehrotilo se to. Hodina vypadala tak, že první dvě řady lavic dávaly pozor a ostatní se mezi sebou volně bavily. Naštěstí jsem seděl v první lavici přímo naproti učitelce, takže jsem si i něco odnesl, ale popravdě mě to nikdy nezajímalo, bylo to spíš nutné zlo a ostatní předměty jako elektronika nebo výpočetní technika byly milionkrát zajímavější. Na matice jsem se jeden týden něco naučil a do příštího to zase zapomněl. Zdálo se mi že to není podstatné, navíc to po nás ani nikdo moc nechtěl, ale i tak jsem měl na konci roku a v pololetí vždy za 2, jen v prváku za 3.
    Tohle vypadá na zásadní selhání učitele matematiky na střední škole. Jakmile učitel připustí, že se většina lidí v hodině volně baví, je něco špatně a celkově to nemůže stát za nic. Samozřejmě učitel k tomuto stavu může být částečně dotlačen situací a vedením školy, a podle toho popisu jde o extrém. Zažil jsem podobnou situaci u jednoho předmětu půl roku na střední škole, umím si to představit.
    My to teď takhle máme taky, v matice a fyzice. Odešla celkem dobrá matikářka a v podstatě byl odejit matfyzák, protože si na něj skoro všichni soustavně stěžovali, že učí moc složitě. Přitom to bylo poprvé, kdy jsem se ve fyzice dozvěděl něco, co jsem už předtím neměl nastudováno odjinud. Dostali jsme novou učitelku. Sedím kvůli tomu v první lavici a občas mám problém slyšet. Úroveň extrémně poklesla. Na matiku ani fyziku jsem se od začátku roku ještě ani jednou doma nepodíval a už mám nějaké jedničky. Štve mě to, protože matiku bych docela potřeboval. Co s tím?
    21.11.2010 21:26 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Co s tím?
    To je celkem problém. Nelze počítat s tím, že se něco vyřeší hned, a že řešení přinese zlepšení přímo pro tebe. Nicméně s pár lety nadhledu nad dokončenou SŠ a s možností vidět do fungování střední školy bych doporučil najít aspoň jednoho člověka, který to vidí podobně, a nebát se jít s tím za vedením školy. Zpětně si nadávám, že jsme na střední na některé problém víc neupozorňovali, a báli jsme se, že by nás pak někdo kvůli tomu neměl rád. Myslím, že na školách s aspoň trochu rozumným vedením to nehrozí.

    Na státních školách je situace bohužel taková, že ředitel na učitele "nemůže", ať učí jakkoliv blbě, pokud má kvalifikaci. Jediná možnost jsou stížnosti od žáků nebo rodičů, případně nález inspekce, která obvykle stejně řeší jen formální věci. Pokud si spolužáci ve velké většině neuvědomují, že ke studiu na vysoké škole se jim budou znalosti hodit, a že hezké známky jim možná ulehčí přijetí, nikoli však setrvání na VŠ, pak je to těžko řešitelné. Teoretická možnost je hledat si jinou školu, jenže těžko najít takovou, kde bude vše podle představ, a to i v budoucnu.
    21.11.2010 21:34 Horáčková
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Pokud má stejný názor na úroveň výuky matematiky více lidí ve třídě, tak by bylo dobré si popovídat s učitelkou např. o tom, že stojíte o větší podrobnosti atd. Jestli je rozumná, tak na to bude nějakým správným směrem reagovat. Jak znám ředitele, tak má na matikáře docela vysoké nároky a najít někoho, kdo matematiku umí naučit je pro něj docela obtížné.
    22.11.2010 08:14 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Půlka mých příbuzných a známých jsou učitelé, učí i naše děti. Manželka a děti matematiku. Manželka učila v na oné liberecké, teď je na ČVUT a byla pár let na gymplu. Znám to tedy i z druhé strany. Zejména nejmladší syn, který ještě studuje FEL a zároveď učí na své rodné průmce je roztomilý, neb mi ještě v hlavě zní jeho chlubení se, jaký tam zvládli dělat binec (přehánim trochu :)))) a to se prolíná s jeho současnými stesky nad úrovní studentů. :)

    Spec, na gymplu manželka dost trpěla tím, že to několik lidí bavilo a zbytek buď tupě zíral, nebo vyrušoval. K tomu problém, že cca nad 25 lidí ve třídě se to začně rozpadat vnitřní dynamikou. A je třeba šetřit, tedy velké třídy. Naopak měla nějakou výběrovku nepovinnou a to se vracívala nadšená. Zajímali se, bylo jich málo...

    Učit jé náročná, mizerně placená práce. A žáci někdy chtějí zázraky. Učitel by měl spojovat perfektní znalost se se schopností baviče, zaujmout těch třicet lidí z nichž jeden je po flámů, další balí spolužačku, další si chce narychlo udělat úkol z jiného předmětu...

    Z toho co slýchávám mám pocit, že žák (někdy nějaký, všichni ne!) předpokládá, že sedne otráveně do lavice a tam bude nesmírně zábavně všechno naučen, aniž by se soustředil, trápil svůj mozek či se nedejbože učil :))). Zkušenosti učitelů, zejména na středních školách jsou takové, že nejvíc stížností pochází od nejlínějších žáků. Nakonec takový dostane tři konkrétní příklady k naučení s tím, že pokud tyhle (nebo jeden) bude umět tak proleze. Nenapíše ani řádku, dostane za pět (což je pro učitele a školu jen a jen nepříjemnost) a druhý den jsou tam jeho rodiče. Případně ta inspekce, ale tu zajímá, jestli je v třídné knize správný zápis...

    Tím nechci říct (ostatně to nevím) , že nejsou učitelé, co by měli rychle změnit povolání a nedělat škody na národu! Ale... Co se zkusit s učitelem, profesorem... domluvit? Pokud na váš zájem o podrobnější probrání tématu zareaguje odmítavě, tak je s nim něco v nepořádku.

    Další věc je, že hodinové dotace na matematiku (v rámci právě oné příjemné školy pro každého) jsou snižované. na SŠ i VŠ. Tím se také snižuje možnost zajímavé matematiky, někdy možnost slušně učit fyziku, neb na ty zajímavé věci žáci nemají matematický aparát. Zajímavé věci (třeba jak se objevují mat. funkce v přírodě, na co se...), na to je potřeba (tvrdí mi všichni), nejprve nacapt v bolestech do hlavy ty znalosti. Programování je také jistě zábavné, ale nejdřiv se musí člověk naučit základy a na tom najít něco tvůrčího, nebo veselého, to dokáže málokdo. A tak je to všude, svět je zlej! :))))
    22.11.2010 08:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Jo, s láskou žena má vzpomíná na chytré, ale trochu frajírky. S těmi to byl většinou vývoj od studentov nevraživosti k hezkému vztahu. Když on se dozvěděl nějaký zajímavý postup, fintu. Pochopil, že je sice hezké že se "nemusí učit, všechno si odvodí", ale když se něco naučí, nebude objevovat Ameriku a zvládne to efektivněji. Někteří jí pak ještě psali maily co studují a dělají.
    Bystroushaak avatar 22.11.2010 10:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Já měl kupodivu nejlepší zkušenosti s učiteli kteří dříve dělali vojáky, policisty atp.. Z nějakého důvodu jich u nás na střední byla víc jak polovina a naučit dovedli nejlépe. Bordeláři většinou zkusili dělat bordel jen první hodinu, pak si je učitel srovnal že ani nepípli :)
    Saljack avatar 22.11.2010 13:13 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Přesně to jestli je ve třídě bordel je kolikrát podle toho, jakou má učitel autoritu. U někoho by mě ani nenapadlo promluvit, ale u někoho bych klidně udělal co chci. A samozřejmě, že záleží také na jaké škole učí.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    22.11.2010 15:02 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    To je určitě pravda. Zkušenost z "druhé strany barikády" ovšem také říká, že jsou třídy pohodový a třídy šílený. Jak se to sejde. A že prý hodně záleží na velikosti. I třída postach z době epidemie chřipky (třetina tam není) může být naprostá pohoda. Postrachem jsou také poslední hodiny, kdy už je žactvo (i učitel) unavený.

    Další pozoruhodná zkušenost říká, že nejhorší žáci jsou učitelé. Když jsou na nějakém školení, kurzu. :)))
    21.11.2010 19:36 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Vystudoval som elektro priemyslovku, bol som cisty dvojkar. Sem-tam jednicka. Isiel som na technicku univerzitu. Matematika bola v prvom a druhom rocniku najtazsi predmet (analyza 1, 2, diskretna, nemericky pocet, statistika, ...). Do druheho rocnika postupila polovica.

    Bol som na vsetkych prednaskach aj cviceniach. V podstate som vsetko co bolo na tabuli prepisoval do zositu a snazil sa pochopit maximum. Realne som chapal tak 10% suvislosti. Pred pisomkami som vela pocital priklady, v podstate co to slo, kludne do 2-3 v noci, niekedy aj priebezne pocas semestra.

    Na kazdu skusku som sa ucil 1-2 tyzdne, 8h-16h denne v kuse som sedel v kuchyni (nikto tam nebol). V podstate som sa to biflil, zjednodusoval, prepisoval, vyhadzoval som nepotrebny balast. Ku kazdej otazke som sa snazil nieco vediet. Ak bolo napr 60 otazok tak ku kazdej 1 strnu A4. Ak boli nejake priklady pocital som ich dovtedy kym som si nezapamatal postup ako sa pocita. Uspesne som spravil vsetky skusky na 1. pokus. S tym ze som aj z trivialnych predmetov bral vsetky znamky, ked som kvoli blbosti dosta E z trivialneho predmetu, vzal som ho a sustredil som sa na dalsiu skusku.

    Internet ani notebook som nemal. Otec ho chcel zaviest ale ja som mu povedal ze potrebujem pri studiu pokoj nech radsej pocka kym dokoncim vysoku. Obcas bol problem zohnat nejake materialy ale dalo sa to zvladnut, napr. som ich na druhy den v skole skopiroval od inych a ucil sa medzytim nieco ine.
    21.11.2010 20:34 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Zjistil jsem, že mám snad nějaký psychický blok, který mi brání se učit matematiku. Místo toho bych klidně dělal těžší fyzickou práci a to jí normálně nesnáším.

    To znám. My měli na střední totálně cáklou učitelku češtiny. Přišla do třídy a hned začala diktovat. Kdo nestačil měl smůlu. Po půl roce jsem měl normálně psychosomatickou poruchu. Jen vlezla do třídy začala mě bolet ruka tak, že jsem nemohl psát. Tak jsem si koupil Literaturu v kostce a sral na tu krávu. Ve finále jsem na tom byl stejně jako většina co si pilně psala poznámky. Nejhorší bylo, že ona to měla všechno v hlavě. Takže občas něco zapomněla a pak nám diktovala poznámku na okraj (jo sešit musel mít 5cm okraj na vnější straně listu) klidně to na tom okraji zabralo i pět stran. Nejlepší, ale bylo zkoušení z básní. Kdo klesnul hlasem na čárce nebo konci věty měl smůlu. Podle ní to neuměl a v lepším případě za 4. Takoví lidé by neměli ve škole ani uklízet. Později jsem měl učitelku co dokázala výkladem zaujmout. Dokonce i odcenila,že čtu (narozdíl od většiny spolužáků) a znala krom klasiků i Kinga, oba Neffy, Tolkiena atd. Přesto, že jsem byl flákač a známky jsem si moc nevylepšil jsem ji měl rád a ona mě snad celkem taky. To byla super učitelka.
    Saljack avatar 21.11.2010 20:54 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Vy můžete získat známku z matiky bez zkoušky? (to bych taky chtěl) Já jsem byl na střední (elektro průmyslovka) trojkař a teď je pro mě matematika v pohodě (když teda pominu důkazy v algebře a pamatování si těch vět). Já jsem na výšce prostě náramně spokojený, dělám co mě baví a ještě mi to jde a výsledky jsou vidět. U nás na STM FEL (jsem v druháku) je spousta lidí co jim chybí nějaký předmět klidně bych si tip, že více než 75%, naštěstí do této skupiny nepatřím a nehodlám na tom nic měnit ;-).
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    lucorp avatar 21.11.2010 20:58 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Treba vydržať, prvé tri dni učenia sú vždy najhoršie. Potom už pôjdeš na zotrvačník a nebudeš si to tak uvedomovať.
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    21.11.2010 22:44 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    za tři dny musí bejt naučenej na 1A+*
    21.11.2010 22:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Hm, já jsem za 3 dny naučenej na 4 + :-*
    :-D
    22.11.2010 01:01 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    V Plzni na pravach.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    21.11.2010 22:46 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Když jsem si začal číst tvůj blog, měl jsem pocit, že jsem ho napsal já sám. Máš tam téměř přesně popsané pocity a situace, úplne jsem z toho dostal husí kůži. Já takhle musel dělat matiku na ekonomce, kam jsem přišel z obchodní akademie, kde byla matika jenom v prvních dvou ročnících. Takže já nejenom měl blbý znalosti toho, co jsme brali, ale po příchodu na vejšku jsem jenom zíral, protože tam se začínalo s něčím, co my jsme vůbec nebrali. Navíc, tu základní matiku jsem nikdy neakceptoval jako něco, co budu muset jako ekonom potřebovat (měli jsme fůru jinejch předmětu příbuznejch matice, ale víc směřovaných do obchodu a ekonomiky), a proto jsem se to ani nechtěl učit. Zkoušel jsem jako přírodní lenoch dokonce chodit na doučování - nebo jak ty píšeš, dělal bych klidně fyzický práce místo učení.

    Jinak bych to neviděl na svádění nové generace u počítače, i když to určitě láká ke svádění. Jenom tady na webu píše 60-letý grafoman, který podle četnosti komentářů počítač neopouští. Takže myslím, že je to výmluva, taky jsem u kompu hodně času, a taky na mne plati - "Nic už mě nezastaví!... jen co se do toho pustím.".

    Takovejch nás bylo v ročníku víc, většina právě nepřišla z gymplů, ale z obchodních škol, a taky kvůli matice skončilo v prváku tak 20% lidí, i když pak už dál nebyla, a měli jsme navrch zase v odborných předmětech. Jako správný budoucí obchoďáci jsme nakonec udělali společný pakt, na zkoušky jsme šli v nejzazších termínech, kdy ty chytrý už byli hotoví a ti nejchytřejší mezi blbejma měli šanci projít, a velmi intenzívně jsme i pracovali na sehnání zadávaných otázek, které nám ti nadaní kolegové obětavě vypracovávali :-)
    Nobody can give you as much as I can promise you
    22.11.2010 01:28 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Zozen si DOBRU NAUCNU knihu o matematike. Jarnik to nie je. A obecne ja ani neviem, ktora to je (okrem jednej na algebru). Knihu, ktora ku vetam da priklad, kde sa daju vyuzit a ku definiciam da priklad niecoho predstavitelneho, co tu definiciu splna. Ak sa da, prida geometricku interpretaciu. Kniha, ktora vysvetli preco nieco plati, ake to ma pekne vyuzitelne dosledky, ze to plati a co by stalo, keby to neplatilo (bolo by to v rozpore s niecim obecne znamym atd.).

    Takuto knihu staci citat a netreba sa ju ucit a aj tak si to zapamatas a logicky si to ulozis. Samozrejme, ak prednasky maju 6 stran, tak takato kniha bude mat 300, ale staci ju precitat 1-2x.

    Je dost mozne, ze ju cesky nezozenies, ale asi by som riskol cudzi jazyk, ak by som ho aspon trocha ovladal. Terminologiu casom chytis a jazyk inak nebyva zlozity. Vacsia narocnost dana sucasnym dekodovanim cudzieho jazyka moze byt lahko prekonana daleko vacsou priamou a hladkou pochopitelnostou matematiky. Predpokladam, ze v USA by sa nejaka mohla najst.

    Pri hladani TEJ KNIHY by som si vypocul nazory nejakeho stareho cviciaceho, ktory cvici matematiku na technickej skole 30 rokov. Mohol by nieco o NEJ tusit. Pripadne si najdi niekoho, kto sa zaobera pedagogikou matematiky. Aj keby bol zamerany na iny stupen/vek, tak mohol mat prehlad.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    22.11.2010 01:29 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    6 stran --> 60 stran
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.11.2010 02:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Mně přijde na prd, když neudělám nějaký předmět, opakuju ho a oni ho mezitím natolik změní, že studuju jiný, ale rovněž obtížný předmět. To mi pak prostě nepřijde, že jsem dostal nějakou druhou šanci.

    Vůbec se tadyto děje na FELu nějak moc často. David Watzke je o dva ročníky níž a přijde mi, jako by studoval nějakou příbuznou, ale jinou školu. Například Úvod do operačních systému už ani nezajišťuje Katedra počítačů, nýbrž Katedra měření :-O Dále pak sloučili Tvorbu elektronické dokumentace a Profesionální komunikaci, což mi jako člověku, který absolvoval obojí, přijde jako sloučit jabka s hruškama - to první je technický předmět, kdežto to druhé je zase ryze humanitní předmět.
    22.11.2010 12:36 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Mně přijde na prd, když neudělám nějaký předmět, opakuju ho a oni ho mezitím natolik změní, že studuju jiný, ale rovněž obtížný předmět
    No, co jsem tak zaregistroval, přijde mi, že někteří vyučující mají pro ty, co předmět opakují a studovali starší verzi možnost být hodnocen podle starých osnov. Ale přijde mi to asi stejně legitimní jako požadavek mít při opakování předmětu stejného přednášejícího, cvičícího i zkoušejícího.
    Například Úvod do operačních systému už ani nezajišťuje Katedra počítačů, nýbrž Katedra měření :-O
    A Struktury a architektury počítačů katedra elektrických pohonů a trakce :))) Souhlas, vypadá to blbě. Ale na druhou stranu, zrovna ÚOS je předmět, který by mohl učit i dost velký podíl místního osazenstva.
    Dále pak sloučili Tvorbu elektronické dokumentace a Profesionální komunikaci
    Souhlas, taky mi to přijde divné, ale třeba mě to ještě příjemně překvapí (pokud se do LS dostanu).
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Josef Kufner avatar 22.11.2010 13:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    [...] Ale přijde mi to asi stejně legitimní jako požadavek mít při opakování předmětu stejného přednášejícího, cvičícího i zkoušejícího.
    Legitimní požadavek by spíš byl mít někoho jiného. Zapsat se dvakrát na stejný předmět ke stejnému vyučujícímu je hloupost (prakticky ověřeno). Jiný vyučující látku podá trochu jinak a je tak větší šance na úspěch.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.11.2010 14:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Ale na druhou stranu, zrovna ÚOS je předmět, který by mohl učit i dost velký podíl místního osazenstva.
    Jak se to vezme. Zatímco já měl poctivou variantu předmětu se Žďárkem (člověk musel k testům opravdu s Unixem umět), nyní to funguje tak, že si můžou řešení volně googlovat...
    22.11.2010 15:00 xavier | skóre: 10 | blog: borkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Tohle je způsobené přechodem studijního programu STM na ECTS. Když se podíváš do studijních plánů, tak zjistíš, že prakticky u všech předmětů se zvýšil počet kreditů. Kvůli tomu je potřeba pár předmětů zrušit, aby se to vešlo do 180 kreditů. Na UOS má nejspíš vliv odchod prakticky celé katedry počítačů na fit, takže se museli najít jiní lidé.
    22.11.2010 08:15 Karel Zak | blog: kzak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    > stane se z vás jen stroj na přepisování slajdů
    Proboha to jeste existuje? Ja z toho mel vzdy takovy divny pocit jako ze jsem v klastere pred vynalezem knihtisku kde se rucne prepisuji knihy...

    Smutne je, ze v pripade pouziti kopirky pripadne odkazani studentu na nejakou ucebnici by rada "vyucujicich" uz nemela na prednaskach co delat. Hodne z nich neni schopno k tomu syrovemu studijnimu materialu dodat neco sveho, neco zajimaveho.
    22.11.2010 09:20 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Zjavne je to tá správna príprava na prax: nezáživné projekty, udržiavanie kódu napísaného pred 20 rokmi (v Pascale, v tom lepšom prípade v K&R) , šéf blbec, hlúpi užívatelia, mizerná dokumentácia, tlak na dodržanie termínu, nedostatok spánku, hranie a surfovanie v pracovnom čase, ... Na čo si na škole zvykneš, to v praxi, ako keby si našiel. :-D

    Kecám. Tak trochu. Šéfa mám fajn. Takmer ho nevidím.

    Čo na tej matike vlastne beriete?
    Bystroushaak avatar 22.11.2010 10:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Limity (pokud to nebude nějaká zákeřná, tak zvládám), derivace (zvládám). V písemce bude dost teorie z celého semestru.
    Josef Kufner avatar 22.11.2010 12:59 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Ktomu přepisování slajdů... Pořiď si digitální foťák se slušnou citlivostí, rozumným zoomem (4× stačí, ale je to minimum) a maličký stativ, který si postavíš na lavici (cca 200Kč). – Obvykle je totiž málo světla a je třeba fotit na delší čas, protože blesk nepřipadá v úvahu. Také je otrava pořád mířit a navíc při prohlížení je lepší, když se tabule nehejbe a jen se mění písmenka.

    Na začátku přednášky si to nastavíš a pak jen mačkáš spoušť. Vedle toho doporučuju dělat si jen stručné poznámky ve formě osnovy přednášky a občas čísly fotek, protože vždy se najde pár věcí, které na slajdech nebudou. Na konci přednášky pak vyfoť i ty své poznámky, protože papír se rád ztrácí.

    Obrovskou výhodou tohoto přístupu je dostatek času na vnímání přednášejícího a přitom zachování alespoň nějakého použitelného záznamu z přednášky. Docela se mi to osvědčilo na různé matematiky, kde přednášející hodně píše a nemá slajdy. Pak je to také fajn, pokud přednášející má meotar a slajdy jako že opravdové fólie.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.11.2010 15:44 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Vyborny postreh pokud jde o internet, hromadu veci na praci/zkoumani a "mlade" generaci. Ono to driv bylo opravdu subjektivne jednodussi - skola a skolni knihovna byla hlavni zdroj informaci, bylo snazsi se motivovat a konecne treba az bude psat diplomku tak nejspis zjistis (pokud k tomu pristoupis poctive), ze zavidis predchozim generacim, ktere mely jednak strasne malinko relevantnich zdroju a navic vsechny v cestine a na jednom miste (v te knihovne). Jeste bych k tomu dodal, ze kvalita informaci bezne dostupnych na internetu je sporna. Lze zjistit prakticky cokoliv, ale neni to "prebrane", na dobrou knizku to proste nema.
    22.11.2010 15:56 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    neni to "prebrane", na dobrou knizku to proste nema.
    Souhlas, ale tady se dopouštíte tak trochu nefér srovnání. Srovnáváte _veškerý_ obsah na internetu s _dobrou_ knížkou. Srovnání veškerého obsahu na internetu a veškerých knih by bylo lepší :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    22.11.2010 18:14 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Njn, dopustil jsem se logicke chyby, priznavam. Bohuzel je i rada nekvalitnich knih. Driv, kdy bylo tezsi publikovat, byla prumerna kvalita vyssi. A ze stejneho duvodu je kvalita informaci na internetu sporna - je prilis snadne neco zverejnit. Svoboda internetu je obecne vec spise dobra, pri hledani kvalitnich informaci je to ale bohuzel spis na prekazku. Jinak si muzeme klidne tykat.
    435/2001 avatar 23.11.2010 21:05 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Bohuzel je i rada nekvalitnich knih. Driv, kdy bylo tezsi publikovat, byla prumerna kvalita vyssi. A ze stejneho duvodu je kvalita informaci na internetu sporna Vydá kto zoženie grant, sponzora, koho knižku niekto pretlačí, týka sa to aj vydávania učebníc, je to dnes biznis, o to, ktorá je ozaj lepšia nejde.

    Myslím si, že problém je tiež ten, že dnešná mladá generácia vo všeobecnosti na klasické knihy už nie je zvyknutá ( decká sa vždy pri odporúčaní nejakej knižky pýtajú dopredu otrávene aká je hrubá, a požadujú, ak, tak tenkú:-)).Keďže odmala málo čítajú, majú s tým málo skúseností, majú už problém porozumieť čítanému textu( hovorím o strednej škole.)Ako majú rozoznať, ktoré informácie sú kvalitné, keď už nemajú všeobecný prehľad, ktorý sa získaval vďaka čítaniu všetkého možného. Teraz narýchlo zoženú nejaké povrchné momentálne požadované informácie na internete.Ich kvalitu nemajú s čím porovnať.

    Riešením by bolo možno vypnúť internet a obmedziť podobné radovánky.:-)
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    435/2001 avatar 23.11.2010 21:21 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    P.S. ,,Elektromagnetické vlnění bezdrátových wi-fi sítí má škodlivý vliv na stromy. Zjistili to na základě výzkumu holandští vědci. Stromy rostoucí v blízkosti wi-fi vysílačů, které bezdrátovou síť distribuují do přijímačů, trpí poškozením kůry a listí. "
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    Josef Kufner avatar 22.11.2010 21:21 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Problém je, že z pohledu uživatele je Internet a dobrá knížka zhruba stejný zdroj. Přirovnání ke knihovně by asi bylo lepší, ale i tak. Hlavní problém Internetu je hromada matoucího hnoje, kterým je nutné se prohrabávat. A pokud je třeba najít trošku specializovanější informace, ḱteré málokdo zná/používá, tak je Internet asi to nejhorší médium.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jardík avatar 22.11.2010 19:12 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    A ty si jako myslíš, že tohle je realita, ten šmejd kolem nás? Až budu mrtvý, tak to všechno zanikne, protože vy vlastně neexistujete a jste jen moje představa, způsob, jak se zabavit, koho otravovat, ... která buď mou smrtí skončí, nebo začne znovu, protože smrt neexistuje. Navíc i kdybych už nebyl člověk, ve vesmíru nic údajně nezaniká, jen se to přeměňuje. Pokud je to pravda, není důvod se smrti bát, protože stále budu součástí něčeho většího. Horší bude, až přijde Bůh a vypne si počítač. Vlastně ne, stále budu, přeměněný, třeba jako teplo. Pak vychladnu ........... ty seš magor, co zase hulíš, říkáte si. Ale mně to neva, protože magoři jsou naprosto všichni a dokud mi někdo neřekne a nedokáže mi, jak jsem vznikl, jak vzniklo to, z čeho jsem vznikl, jakto že mi nevadilo, že jsem nebyl člověk, než jsem začal být člověkem, ... tak nikomu nevěřím, protože si to všichni vymýšlí, tedy vymýšlím si to já, protože jste součástí mé představy ... :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Bystroushaak avatar 22.11.2010 20:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Aha. Jsem z toho na rozpacích, mělo to být vtipný, snaha o filozofickou úvahu, nebo jen pokus o strhnutí pozornosti?

    Abych neurazil, odpovím na každou eventualitu:

    Lol, rofl :D To budu muset poslat všem svým kámošům, možná to dát i na lamera :D

    Hmm, tj hluboká myšlenka, teď si nemůžu být jist realitou. Kde je teď Bůh?!

    Wow, ty jsi tak cool, až vyrostu, chci být jako ty.
    Jardík avatar 22.11.2010 21:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Nicky726 avatar 22.11.2010 23:54 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    To zní, jako by to někdy z dálky slyšelo Descarta...
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Jardík avatar 23.11.2010 02:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Descarta
    Neznám.
    Věřím v jednoho Boha.
    22.11.2010 21:02 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    U matematiky je nejdůležitější spočítat celou sbírku příkladů, nejlépe ve dvou.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    22.11.2010 21:21 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    U matematiky je nejdůležitější spočítat celou sbírku příkladů, nejlépe dva krát.
    22.11.2010 23:44 sved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Pekny blog :)

    Jsem stavem ceskeho skolstvi znechucen. Byl jsem rok na CVUT FEL a odesel jsem. Nelituju. Vubec me to tam nebavilo, ucitele se ke studentum chovali jako k odpadu (asi plati jen u prvniho rocniku).

    Bouzel je to dane stavem ceskeho skolstvi, kdy rada studentu nema o studium zajem a skoly zamerne snizuji pozadavky na prijeti jelikoz maji od statu dotace za pocet studentu, kteri na skole studuji. Tusim v roce 2006/2007 k prijeti do EaI stacili 4 body z 20 :D

    Hlavne ze nam pri zapise davali nejakou radu, tusim neco ve smyslu at studujem hned od zacatku a ze to stejne radi studentum i na vehlasne MIT.

    Celkem troufale, jak si v Dejvicich snazi hrat na MIT, prijde mi to k placi :) Srovnejte pozadavky k prijeti na CVUT FEL vs MIT

    Tento rok ze pokusim dostat na univerzitu do Svedka, jako EU obcan neplatim skolne, ale potrebuju samozrejme mit nejake penize abych tam mohl prezit :)

    Skoly v teto zemi maji daleko lepsi hodnoceni nez ty ceske, duraz je kladen na prakticke zkusenosti, temer kazdy magistersky program je vyucovan v anglictine.
    24.11.2010 01:03 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Kamarad do Svedska letos posilal kluka, do Lundu - je to pry posledni rok, co se neplati skolne, tak si to radsi zkontroluj!! Ten kluk ma 3 roky z Warwicku, a sel sem jenom na posledni rok, takze mu to nevadilo.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Ruža Becelin avatar 24.11.2010 10:48 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Potvrzuju, od pristiho roku ma byt zavedene, ocekava se znacny ubyt zahranicnich studentu...
    25.11.2010 20:49 sved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    http://www.thelocal.se/30406/20101124/
    The number of first-time students at the country's universities declined in the autumn session overall, but the number of new students from other countries increased ahead of the introduction of tuition fees for non-EU students next year.
    22.11.2010 23:57 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Btw jaký máš učitele, Zádu jsi už měl? :-D
    1.12.2010 21:01 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza studijních chyb (heh, kéžby)
    Do dneška mě to nenapadlo, ale co když je to jen další způsob jak zabíjet život? Tak jako někteří chlastají a jiní čumí na televizi, nebo hrají hry. Jasně, je to o hodně produktivnější, člověk pořád něco kutí, ale co když to je jen jiný způsob jak nemyslet na okolní realitu? Prostě si sednu k počítači, na chvíli se v něm ztratím a pak je hluboká noc a já můžu jít spát. Je to zábavné, je to návykové a příjemné. Myslím že předchozí generace to měly bez počítačů jednodušší.

    zmenilo sa na tom akurát to, že teraz sa zabíja život na táraním na internete,my sme si ho prekecali inde

    tak mi napadlo, že vtedy asi prevládali spoločenskí alkoholici, teraz je možno väčší pomer tých, čo si vezmú fľašu ( ale iný životabudič)osamote k počítaču

    medzi samotným únikom k internetu a napr. ku knihám až taký veľký rozdiel nie je,možno len ten, že na internete je tých informácií a rôznych podnetov také množstvo, že ich človek nestihne absorbovať, a to vnímanie si vyžaduje oveľa väčšiu rýchlosť,je oveľa povrchnejšie, útržkovité, s knihou nadviažeš vnútorný dialóg,na internete prevládajú tie predstierané, na efekt

    ako prežiť život tak, aby mal človek trvalo pocit, že žije naplno, to sa asi darí málokomu

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.