Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
while (int a = getData()) { // kód }
for (int a = getData(); a; a = getData()) { // kód }Nicméně tohle už v C++ validní není:
do (int a = getData()) { // kód } while ((a = getData()));Takže nás to nutí psát ošklivé konstrukce jako třeba:
{ int a = getData(); do { // kód } while ((a = getData())); }Smyslem je pracovat uvnitř cyklu s hodnotou proměnné
a
, ale podmínku testovat až na jeho konci.
Přitom ale chceme mít rozsah platnosti proměnné omezen na daný cyklus.
Že by po podobné konstrukci C++ byla poptávka, můžeme soudit podle dotazů zde a zde.
Řešením může být tato obskurní knihovna.
A následný kód je najednou validní.
do (int a = getData()) { // kód } while ((a = getData()));Důležité je, že tato knihovna neporuší původní syntaxi klíčového slova
do
v cyklu do-while.
Ještě dodám, že ty dvojité závorky jsou tam záměrně. Jinak by GCC vypsalo varování:
warning: suggest parentheses around assignment used as truth value [-Wparentheses]Pokud se vám takové konstrukce líbí, tak z tohohle a tohohle budete nadšeni.
Tiskni
Sdílej:
do { ... } while( getData() );případně, pokud bych chtěl ten výsledek, tak
int a; do { ... } while(( a=getData() ));
a
definovaná, ale během první iterace nebude mít definovanou hodnotu!
A k čemu je tato konstrukce dobrá? Proměnná "a" vznikne až v podmínce u while na konci bloku, takže se nemůže použít uvnitř, a zanikne při opuštění cyklu.Nicméně tohle už v C++ validní není: do { // kód } while (int a = getData());
while (int a = getData()) {
// kód
}
Je moc uzitecna konstrukce, obdobne jako:
if (int a = getData()) {
...
}
A za tohle bych programatora zabil:
switch (int a = getData()) do default: {
// kód
} while ((a = getData()));
Blog prispevek naprosto onicem. C++ ma milion dalsich vlastnosti, ktere by si zaslouzili hate, ale tohle zrovna ne.
Nicméně tohle už v C++ validní není: do (int a = getData()) { // kód } while ((a = getData()));Jen pro info. Toto se také nepřeloží :D.
#include <iostream> #include <functional> int glob = 10; template <typename TData> void do_loop(const std::function<TData ()> &getter, const std::function<void (TData&)> &worker) { TData data = getter(); do { worker(data); } while ((data = getter())); } int main() { int i = 65; do_loop<int>([&]() { return glob--;}, [&](int &d){ std::cout << i + d << "\n"; }); return 0; }Jinak ten zápis s dvojím voláním
getData()
mi přijde úplně normální...
Obskurní konstrukce? To by se to taky mohlo napsat takto:
Jinak ten zápis s dvojím voláním getData()
mi přijde úplně normální...
Myslím tu třetí možnost s do-while zabaleným scopu.