Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Zjednodušené schéma kodéru JPEG. Stejné schéma se aplikuje na každý obrazový kanál. |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Význam koeficientů DCT v bloku 8×8 pixelů. V (a) je naznačena orientace funkce cosinus. Červeně jsou vybarveny vertikální hrany (světle jsou čistě vertikální), modře horizontální (světle čistě horizontální) a zeleně mřížka vytvořená kombinací vertikální a horizontální funkcí. V (b) je zobrazeno rozdělení frekvencí. Modře jsou vyznačeny nízké frekvence, červeně vysoké. Bázové funkce jsou zobrazeny v (c). |
kategorie | rozsah hodnot |
---|---|
0 | 0 |
1 | −1, 1 |
2 | −3, −2, 2, 3 |
3 | −7 … −4, 4 … 7 |
4 | −15 … −8, 8 … 15 |
5 | −31 … −16, 16 … 31 |
6 | −63 … −32, 32 … 63 |
7 | −127 … −64, 64 … 127 |
8 | −255 … −128, 128 … 255 |
9 | −511 … −256, 256 … 511 |
10 | −1023 … −512, 512 … 1023 |
11 | −2047 … −1024, 1024 … 2047 |
Tiskni Sdílej:
- written in C99Bolo by fajn dopisat, ze so GNU GCC rozsireniami. ;) V Makefile by bolo fajn dat premene:
BIN_ENCODER=jpg_encoder BIN_DECODER=jpg_decoderA doplnit make install/uninstall do /usr/local/bin. Nechces zo svojho programu urobit kniznicu + bin program?
Díky za skvělý článek.
* media-gfx/eog Available versions: (1) 3.36.3 {+exif gtk-doc +introspection +jpeg lcms +svg tiff xmp} Homepage: https://wiki.gnome.org/Apps/EyeOfGnome Description: The Eye of GNOME image viewer
samozřejmě si to umím konvertovat imagemagickem a prohlížet pak... Ale prohlížet si fotky tímto způsobem je dost nepohodlné. To už bych si snad napsal FUSE filesystém, který to bude konvertovat za běhu…
*.heif
a on na pozadí udělá konverzi někam do tmpfs a pak to otevře normálním prohlížečem? Když pro tu konverzi použiješ nějakou nekomprimovanou bitmapu, nemusela by tam být ani moc velká prodleva oproti nativní podpoře přímo prohlížečem samotným.
$ ls -l /usr/bin/display lrwxrwxrwx 1 root root 6 2. led 17.32 /usr/bin/display -> magick $ ldd /usr/bin/magick linux-vdso.so.1 (0x00007ffdef3c7000) libMagickCore-7.Q16.so.8 => /usr/lib64/libMagickCore-7.Q16.so.8 (0x00007effb0938000) libMagickWand-7.Q16.so.8 => /usr/lib64/libMagickWand-7.Q16.so.8 (0x00007effb07fd000) libc.so.6 => /lib64/libc.so.6 (0x00007effb063f000) libxml2.so.2 => //usr/lib64/libxml2.so.2 (0x00007effb04da000) libfontconfig.so.1 => //usr/lib64/libfontconfig.so.1 (0x00007effb0493000) libfreetype.so.6 => //usr/lib64/libfreetype.so.6 (0x00007effb03d0000) libXext.so.6 => //usr/lib64/libXext.so.6 (0x00007effb03b9000) libX11.so.6 => //usr/lib64/libX11.so.6 (0x00007effb0277000) libbz2.so.1 => /lib64/libbz2.so.1 (0x00007effb0264000) libz.so.1 => /lib64/libz.so.1 (0x00007effb024a000) libltdl.so.7 => //usr/lib64/libltdl.so.7 (0x00007effb023e000) libm.so.6 => /lib64/libm.so.6 (0x00007effb00fa000) libpthread.so.0 => /lib64/libpthread.so.0 (0x00007effb00d8000) libgomp.so.1 => /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/9.3.0/libgomp.so.1 (0x00007effb00a3000) libgcc_s.so.1 => /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/9.3.0/libgcc_s.so.1 (0x00007effb0089000) /lib64/ld-linux-x86-64.so.2 (0x00007effb0c6c000) libdl.so.2 => /lib64/libdl.so.2 (0x00007effb0084000) libicuuc.so.67 => /usr/lib64/libicuuc.so.67 (0x00007effafea3000) libexpat.so.1 => /usr/lib64/libexpat.so.1 (0x00007effafe74000) libuuid.so.1 => /lib64/libuuid.so.1 (0x00007effafe6b000) libpng16.so.16 => /usr/lib64/libpng16.so.16 (0x00007effafe32000) libxcb.so.1 => /usr/lib64/libxcb.so.1 (0x00007effafe07000) libicudata.so.67 => /usr/lib64/libicudata.so.67 (0x00007effae2ee000) libstdc++.so.6 => /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/9.3.0/libstdc++.so.6 (0x00007effae077000) libXau.so.6 => /usr/lib64/libXau.so.6 (0x00007effae070000) libXdmcp.so.6 => /usr/lib64/libXdmcp.so.6 (0x00007effae068000) libbsd.so.0 => /usr/lib64/libbsd.so.0 (0x00007effae04e000) $
a ty velikánský neekologický foťáky co dělaj fotky z prací sody kafe a pomerančový šťávy by se taky měli zrušit dneska má stejně každej normální člověk mobil auž ani jako neví kudy se do takovýho starobylýho foťáku kouká a kudy z něj lítaj takový ty světelný blesky :O ;D
8bitová vstupní data (na každou složku)
díky :D :D :D :D
Mimoto JPEG definuje hierarchický režim, kdy je obrázek uložen v několika různých rozlišeních.
to trošku připomíná jakoby mipmapu hele :O :O
Podstatné je, že pro její zpětné získání potřebuješ mít i původní obrázek.A je to opravdu nutné, já bych naopak řekl že původní obrázek je zapotřebí účinně zničit? Pokud vezmu případ formátu obrázku s bezeztrátovou kompresí a pro jednoduchost řekneme, že nejnižší bit barevné informace subpixelů bude představovat bit zakódované informace (samozřejmě předem zašifrovaný jinou metodou), pak pouhá extrakce těchto nejméně důležitých bitů z obrázku mi dá stream šifrované zprávy (z něhož po dešifrování získáme otevřený obsah). Na obrázku se užitečná informace projeví pouze jako nepatrný šum. Další otázkou je samozřejmě charakter takového šumu, výsledek prvodního zašifrování může být až příliš náhodný (snímače mají typicky jiný charakter šumu, ale i s tím se lze vypořádat).