abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 49
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 880 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Minecraft jinak

    17.9.2012 16:20 | Přečteno: 5645× | Osobní | poslední úprava: 17.9.2012 17:35

    Vize bez realizace je halucinace. - Thomas A. Edison
    Začalo to jednou, kdy mi v tunelu ujel vlak. Znalci ví, jak neochotně se vagonky pohybují mimo trať, a můj vláček tvořený dvěma prázdnými vagonky (do kterých jsem před tím na kolejích šprtnul) se zastavil 41 bloků od konce kolejí. Od té doby jsem Minecraft přestal hrát a začal jsem vymýšlet jak by to šlo udělat líp.

    Respektive, před tím jsem se ještě podíval jak že je vlastně ten engine udělaný, jestli by se to nedalo opravit. K dispozici byl deobfuskovaný (nebo jak se tomu říká) kód Javy. Někdy před rokem, takže následující už třeba neplatí. Každopádně Notch si troufl na vlastní engine pro kombinovanou simulaci, a totálně ho zprasil. Takto nějak by měl fungovat (velmi zjednodušeně):
    napořád:
        pro všechny entity:
            updatuj stav na základě vstupů, výstupy ponech na starých hodnotách
        pro všechny entity:
            updatuj výstupy na základě stavu, na vstupy nehleď
        posuň čas tn na tn+1
    
    Proč se iteruje dvakrát? Dejme tomu, že se simulují dvě entity, A a B, s tím, že stav B závisí na výstupu A. Simulační engine pro ně ze stavu v tn počítá stav v tn+1. Pokud bych v A propagoval nový stav na výstup ihned, B by svůj stav pro tn+1 počítal z výstupu A pro tn+1. Následně bych, aby to aspoň vypadalo že funguje, musel aplikovat spoustu všelijakých oprav. No a přesně toto svého času běželo v Minecraftu. A jestli to někdo neopravil, tak to tam běží doteď. Dovolím si předpokládat že podobných oprav a návrhů na zlepšení chodí vývojářům denně desítky, a nejspíš se neobtěžují všechno číst. Pokud si někdo myslíte opak, zkontrolujte jestli chyba pořád existuje, a jestli ano, napište jim.

    A mimochodem, první cyklus (ten náročnější) se dá provést v kolika vláknech jen chcete, bez potřeby synchronizace - jen spustit a počkat až všechny dojedou.

    Spolu s vývojem samotné hry v poslední době mě to odradilo. Jsem hračička, který by místo stavby domečků či kolosea, nebo lovení ovcí lezoucích po stromech uprostřed moře, raději jezdil vlakem, který může zastavit, odbočit, připojit/odpojit vagony atd. Který by si v pozdních fázích hry raději postavil nějaký ten razicí štít s automatickým odvozem materiálu a výstavbou kolejí, protože na to, abych kopal 100000000 bloků pro pořádný tunel, se mi můj čas zdá příliš cenný. Rád se potrápím s odvozem a uskladňováním materiálu. S odvodňováním. S požáry a plynovými kapsami. Je to mine - craft, ne dragon - kill. A tak vymýšlím vlastní řešení, k jehož realizaci se na 100% nedostanu.

    Jazyk

    C++. Nehandrkujme se tu o rychlosti Javy ani "výšce" či bezpečnosti C++, obojí se dá s dostatečnými znalostmi dosáhnout v obou jazycích. Pravda, některé low-level optimalizace si v Javě dovolit nemůžu, a high level funkce typu 'exec' zase v C++, ale stejně je to spíš o návrhu. Takže C++ proto, že ho, narozdíl od Javy, znám.

    Engine

    Podle mě jeden z největších problémů Minecraftu. Na jednu stranu před Notchem smekám, že si poradil s takovým množstvím bloků, na druhou stranu kvůli zprasené simulaci se dají tak akorát stavět domečky pro panenky. Jo, borci postavili počítače, "konzoli" s minecraftem a všechno možné i nemožné. Já při stavbě svého díla ale třeba zjistil, že počet pístů, které se vysunou v jeden okamžik, je omezený - některé prostě nefungovaly, a když jsem odstranil jiné, fungovat začaly (ne, neprobíjelo mi to nikde).

    Engine bych rozdělil. Pro update bloků (voda, stromy, elektrika,...) bych zkusil celulární automat. Změny (například rychlost šíření el. energie) by se omezily na 1 blok za update, ale to by mi zas tak moc nevadilo - pokud se zvládnou updatovat všechny bloky, které mají. Navíc, pokud se simulace udělá pořádně (ve dvou krocích, tak, jako ta kombinovaná), odstraní se efekty typu north/south quirk. V ideálním případě by se dala použít nějaká knihovna.

    Malá vsuvka o efektivitě. Při správném použití pořádně napsané knihovny (nemá něco Boost?) může být C++ rychlejší než C. Jedná se o extrémní případy, ale možné to je. Taková C funkce sort si bere ukazatel na porovnávací funkci. C++ šablona sort si vezme funktor, který, pokud je správně napsaný, inlinuje do šablony sort. Odstraní se práce se zásobníkem + volání funkce, a kompilátor navíc dostane víc prostoru pro optimalizaci.

    Druhá vsuvka: Existují i knihovny, které řeší lokalitu přístupů kvůli vyrovnávací paměti. Slyšel jsem o tom u počítání s maticemi. Dokonce existují i knihovny, které na toto téma provedou pár testů a nastavení už při kompilaci. Přijde mi to zajímavý :-)

    Pro simulaci entit například ODE. Případně jiný engine, nějaký, který by zvládal více vláken. Do simulace by byly vloženy jen entity a jejich nezbytné okolí z bloků, čímž by se simulace mohla stát únosnou. Ono celkově je s tím výkonem problém. Moje představa je 8 bajtů na blok, a už jen uložit v paměti 512x512x512 bloků zabere 1GB.

    Hra jako taková

    Ubrat kouzla, zvýšit obtížnost (ne větší výdrží monster, neděláme střílečku), snížit časovou náročnost v pokročilé hře.

    Kapaliny: Celkem by mě zajímalo jak daleko by se dalo dostat s celulárním automatem. Lepší simulace vody, včetně hraní si na nějaký objem? Pokud by se podařilo nasimulovat i tlak, otevírají se možnosti pro spojené nádoby, čerpadla, průšvih když se zevnitř dolu prokopu do vody. "Vodní" část enginu by šla použít i pro plyny - kopu, prokopnu se do plynové kapsy, ozve se zaječení větru a během pár vteřin je celá štola zaplněná nedýchatelným plynem. A pokud by se připojila i teplota, dalo by se myslet i na stavovou rovnici. Samozřejmě jen zhruba. Počítám s tím, že není potřeba updatovat pokaždé každý blok - pokud teče voda, updatovat musím jen bloky ze kterých teče a bloky do kterých teče. Bloky kterými teče updatovat nemusím, protože jejich stav se nemění.

    Vsuvka ohledně stavové rovnice: Často mě udivuje, jak ochotně jsou lidi schopní naučit se sto tisíc hovadin, aby mohli líp hrát hru. Robota qwer vyrobíž z tzuio. Musíš ale použít tzuio s přídavkem fdsa, ne s yxcvb, protože yxcvb je pro roboty trewq a takto by ti to ghjklalo místo sdfgání. Co radši trochu zjednodušit realitu? Mám železnou sekeru, ta se mi rychle zničí. Když při tavení železa z rudy přidám trochu uhlíku, dostanu ocelovou sekeru, která se už tak rychle nezničí. Samozřejmě nenasypu do hry Universum, abych pak hledal, kde by se co dalo použít, a celé si to zabil.

    Doly: Chci řešit otázku "kam s tím". Na začátku ručně, později strojně, ještě později automaticky. Takže na začátku hrábnu do hlíny, držím blok jak Enderman. Položím ho vedle. S lopatou to samé, jen to půjde rychleji. Možnost uložit si do inventáře 211 bloků hlíny (jeden blok je 0.125m3, to je 2-3m3, takže človíčkova kapsa má 256m3 :-)) mi přijde prdlá. Skálu musím nejdřív rozkopat, stane se z ní kamení, s tím zacházím jako s hlínou.

    Vlaky: Co mi vadilo, byla naprostá nepoužitelnost vlaků na cokoliv. Když už, tak jediný vagón a akcelerační koleje. Podle mého by mohly vypadat například takto. Rozhodně bych chtěl ovladatelnou lokomotivu: zapnout-vypnout, vpřed-vzad-brzda, ovladač výhybky. Případně zapnout a vypnout světlo. Určitě i spojování/rozpojování vagonů. Je otázka, jestli se vagony spojit automaticky a rozpojit vecpáním se mezi ně, nebo dělat obojí pomocí nástroje (který by mohl být součástí lokomotivy).

    Stroje: Na začátku ruční vozíky, později důlní vláčky, nakonec možnost postavit razicí štít. Možností není zrovna málo:        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.9.2012 16:21 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Původně čistě interní zápisek pro odložení myšlenek zveřejněný omylem.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    17.9.2012 16:21 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Nedá se to nějak vrátit zpátky?
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    AsciiWolf avatar 17.9.2012 16:34 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Kdyby jsi k tomu zápisku nenapsal komentář, mohl jsi jej smazat. ;-)
    17.9.2012 16:37 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Sakra :-D No co už
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    Bedňa avatar 17.9.2012 19:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Čakal som že vyvrcholenie bude, tak som naprogramoval Minetest.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.9.2012 20:34 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Jak jsem psal, na realizaci se nikdy nedostane. Ale minetest se mi líbí (díky za odkaz), dokonce mají balíčky v AUR, tak možná jednoho dne něco přidám.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    17.9.2012 22:43 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Anebo taky ne. Proč se ti chlapíci snaží jen okopírovat Minecraft?
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    17.9.2012 23:14 ajikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Tohle taky nechápu. Když to vezmu čistě z hlediska programátora, tak vývoj minecraftu ve verzi 1.0 trval cca. 2 roky a lidem z minetestu to bude trvat zhruba stejně dlouho, když to půjde dobře. Jenže minecraft v té době bude zas o 2 roky dál. Tohle mi připomíná problém achilese a želvy s tím rozdílem, že v tomhle případě achiles není rychlejší.
    17.9.2012 23:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Jen za předpokladu, že rychlost vývoje bude u obou projektů stejně vysoká. To se ale nedá ani vzdáleně porovnat (Java vs. C(++?), různý počet programátorů, různý počet uživatelů, closed-source vs. LGPL).
    18.9.2012 07:36 ajikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Právě můj odhad je, že vývoj minetestu bude podstatně pomalejší, protože nemají žádné placené vývojáře. 2 roky vývoje jsou celkem dost na to, aby na tom někdo naplno makal ve volném čase. Navíc naměřená produktivita vývoje v C++ je obvykle o něco nižší než v javě. Počet uživatelů je imho podstatně menší než u vývoje minecraftu.

    Na podobných projektech je právě vidět absurdita sw patentů, protože i když někdo zkopíruje celý program, tak konkurenční výhodu nezíská.
    18.9.2012 21:18 DK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    hlavne "tahoun" minetestu je v tom, ze nema "limitace javy" (tj tech 256 kostek vysku - coz v zadnem pripade neni limitace javy), takze to u koncovych hracu dost narazi a padne
    17.9.2012 22:52 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    A díkybohu za to :-D, kvalitometrům na abíčku ukazujícím derivaci kvality blogpostů se právě utrhly ručičky.
    AsciiWolf avatar 17.9.2012 23:44 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    +1 :-)
    masožravá palma avatar 17.9.2012 17:05 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Co rikal jeb_ a Dinnerbone tak prave probiha masivni prepisovani celeho engine. Proto nebude v 1.4 jeste porad modAPI protoze s tim se ceka az bude dopilovany novy engine.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    18.9.2012 08:32 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Probuh, zase dalsi prepis? Takhle se k tomu modovani nikdy nedostanu.. Uz takhle trochu cekam na port RP2 na 1.3.
    17.9.2012 17:35 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Zajimavy zapisek. Premyslel jsem o necem podobnem..

    Ale predne - zkus nejake mody. Doporucuji Redpower 2 a Railcraft (nejlepsi je asi stahnout si Technic pack nebo neco). Redpower 2 je asi nejlepsi tech mod vubec, a Railcraft resi spoustu uvedenych problemu s vlacky. A dulni stroj uz v Railcraftu je, a s RP2 si ho muzes postavit. :-)

    Co se tyce te simulace, mit vsechno jako stavovy automat je hezka myslenka. Akorat to muze pak byt necekane problematicke, to uz holt tyhle elegantni napady byvaji.

    Ja jsem nad tim uvazoval v tom smeru, ze by melo byt mozne postavit si vlastni blok z mensich bloku, a ty stavove automaty tech mensich bloku by se proste zkombinovaly do toho vetsiho bloku, a vysledek se zoptimalizoval pri provadeni. To by mohlo vykonu dost pomoct. Eventualne, bylo by hezke, kdyby kazda entita ve hre byla stavovy automat.

    Ale co bych videl daleko radsi jako hru typu Minecraft: Neco jako simulator technologii a automatizace. Velky duraz na realismus (zadna magie a nestvury), a cas straveny craftingem jako (negativni) skore. A clovek by si stavel naradi, pak ruzne stroje jako soustruh atd. a pozdeji automatizovane roboticke vyrobni linky. Bylo by to dost poucne, ruzne technologicke procesy. Na lehkou obtiznost by neexistovalo opotrebeni stroju, a na tezkou obtiznost by hrozilo riziko poraneni pri praci. Pokusem o neco takoveho je Terra Firma Craft, ale to je postavene na MC a jenom pro primitivni uroven technologie.
    17.9.2012 18:16 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    <ironie>no mody mě ani jednou nenapadly</ironie> :-) Je pravda, že jsem to už dlouho nehrál. Ale svého času mod na vlak s vagony nebyl. A mody Railcraft nebo Industrial byly pro mě moc těžkotonážní. Všechno co jsem chtěl od vlaků byly použitelné lokomotivy a spojování vagonů, to Railcraft neposkytoval, zato teleportace mezi kolejemi, zprávy, "výtah", atd. No a automatické těžební sondy z Industrialu... myslím moc velká automatizace za moc málo peněz.

    O tom razicím štítu si budu ještě psát. Nevím jak vypadá v RP2, mně by ale vyhovovalo si ho spíš nějak postavit z redstone, pistonů, počítačů, atd.

    Vezmi si takový computer craft. Geniální myšlenka, ale jen pro programátory. Mimochodem, tento odstavec měl přijít (a přijde) do finální podoby zápisku. Složitý jazyk (pro neprogramátory, myslím tam je Lua), kousanec hry při nekonečné smyčce, zato jsi mohl postavit počítač pro zadání hesla. Nestačil by ale jazyk na úrovni jazyka Karel? Který by zpracoval deset instrukcí za vteřinu a stačil by tak akorát na spožďování, jednoduchou implementaci logických funkcí, případně jednoduché uživatelské funkce?

    Jinak stavový automat bych nedělal. Celulární automat je něco úplně jiného. Podívej se jak funguje Conway's Game of Life. Ve zkratce: blok se podívá jak vypadají (ideálně pouze) sousední bloky (ve 3D by to bylo šestiokolí), a na základě nich updatuje vnitřní stav. Při druhém průchodu stav změní.

    Ohledně poučnosti hry jsem zrovna přidal odstavec. Stroje by se mi ale taky líbily - o těch si taky ještě popíšu.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    17.9.2012 19:14 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    no mody mě ani jednou nenapadly
    Tak ja nevim, existuji lide, co znaji jen vanilku.. Navic tech modu je celkem dost a ja jeste i ted objevuji obcas nejake uzitecne, co jsem neznal.
    O tom razicím štítu si budu ještě psát. Nevím jak vypadá v RP2, mně by ale vyhovovalo si ho spíš nějak postavit z redstone, pistonů, počítačů, atd.
    Razici stit v Railcraft Muj razici stit v RP2 - jelikoz se to sklada z kostek, existuje hafo variaci
    Vezmi si takový computer craft. Geniální myšlenka, ale jen pro programátory. Mimochodem, tento odstavec měl přijít (a přijde) do finální podoby zápisku. Složitý jazyk (pro neprogramátory, myslím tam je Lua), kousanec hry při nekonečné smyčce, zato jsi mohl postavit počítač pro zadání hesla. Nestačil by ale jazyk na úrovni jazyka Karel? Který by zpracoval deset instrukcí za vteřinu a stačil by tak akorát na spožďování, jednoduchou implementaci logických funkcí, případně jednoduché uživatelské funkce?
    Alternativou je Redpower Control z RP2, ale to je mozna vic pro programatory nez Lua.. Computercraft moc rad nemam, uz z toho duvodu, ze mi RP2 Control prijde stylovejsi a mene chybovy. A na hodne veci staci jen RP2 logika (viz vyse uvedeny stroj, ten se da slusne ovladat na par hradel).
    Jinak stavový automat bych nedělal. Celulární automat je něco úplně jiného.
    Co je celularni automat vim a neni to nic jineho nez velmi velky stavovy automat, vznikly urcitym slozenim mnoha malych, zakladnich stavovych automatu. Vtip je v tom, ze teorie stavovych automatu je dobre znama a je zname, jak takove automaty optimalizovat a simulovat (a stejne principy se pouzivaji prave pro simulaci velkych celularnich automatu).
    Ohledně poučnosti hry jsem zrovna přidal odstavec. Stroje by se mi ale taky líbily - o těch si taky ještě popíšu.
    Ja bych tam klidne Universum pridal. Proc ne, at je co automatizovat.
    17.9.2012 20:19 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Brzdi, mám práci, synka, nemožu zas trávit veškerý čas pařením :-D Ten tvůj stroj vypadá luxusně. Nemáš video? Koneckonců i ten z Railcraftu, ale tam právě odpadá to, podle mě, nejzajímavější.

    Jestli je RP2 Control to, co máš na spodku tutorialu, tak je to něco podobného jako mám na mysli. Ale jazyk Karel předpokládám znáš.

    V těch automatech se asi vyznáš líp, nebo stavovým automatem myslíme něco jiného než konečný. Do psaní algoritmů bych se ale stejně asi nepouštěl - pokusil bych se použít nějakou knihovnu. Divočinu, do které se v těch knihovnách pouštějí, zmiňuju v zápisku.

    Univerzem jsem myslel, že bych do hry dal i nějaká fakta, ale zase ne celou encyklopedii, aby se to dalo taky hrát. Jak jsi to myslel ty? Jinak ten nápad se simulátorem technologií a automatizace se mi líbí, jen aby se to zvládl engine.

    Jinak co se mi ještě na MC nelíbí je chování vody a lávy, které, předpokládám, novým enginem nezmění. Plus jejich duplikace donekonečna ze třech bloků. Vyhnout se tomu nedá, pokud nechci simulovat každý litr zvlášť, ale počet bloků, který potřebuju k duplikaci, bych si vynutil větší.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    18.9.2012 08:14 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Video nemam (ale staci si dat "Redpower frames TBM" do Google a najdes jich hafo..). Posledni dobou me to trochu (asi tak mesic) prestalo bavit a chtel jsem modovat (protoze mi fatalne chybi par veci, ale je to tezke), a predtim jsem hral na solar.jabbim.cz, a mozna tam nejaky RP2 vehikl postavim. Jeste predtim jsem mel SSP svet, zminil jsem ho tady, je tam par obrazku meho vozoveho parku :-). Ten 7x7x7 motor je muj vynalez (navod jsem dal take na RP2 wiki), a pro me standardni zpusob, jak delat vozitko, protoze umi pohyb ve vsech osach, automaticky detekovat zda se posunul a nemuze se dostat do vadneho stavu (narozdil od te levne TBM co jsem na ni posilal odkaz).

    RP2 Control je skutecne to na spodku tutorialu. :-) Ale spouste lidi Forth nevyhovuje; a alternativa, totiz 6502 strojak, jeste mene. ;-)

    V pocitaci je kazdy celularni automat jen konecny automat, protoze ma konecne mnoho bunek. Tam jde spis o ten pristup - tim ze bys vsechno v tom svete bral jako konecny automat si uvolnujes cestu prave pro jednotny a silny system optimalizace vypoctu te simulace.

    Na druhou stranu, existuje vic cest. Mit vsechno jako konecny automat je zajimava myslenka, ale nevim, jestli je to dobra cesta, jak napsat smysluplnou hru. Podobne tak duraz na co nejlepsi fyzikalni simulaci. Strasne zalezi, jaky je tvuj cil, a pak je potreba slevit z tech ostatnich.

    Co jsem mel na mysli spis tim svym simulatorem "technologii" bylo to, ze by neslo o az tak podrobnou simulaci na fyzikalni urovni, ale spis o implementaci urcitych komponent, ktere by pak slo skladat dohromady (a mely zaklad v existujicich nebo historickych fyzikalnich a chemickych procesech). Jinak receno, byl by to asi podobny simulacni zmatek jako MC (i kdyz treba RP2 je napsane IMHO lip).

    Ano, klidne bych tam dal celou encyklopedii. Vezmi si dnes jak vypadaji nektere letecke simulatory.. Takze proste at je to simulator technologii se vsim vsudy (akorat nekde se da ta simulace trochu okecat, jak rikam vys). Jedina vyhoda by byla, ze usetris cas za praci, chyby te nic nestoji a nezranis se pri tom. Nemusi to byt take realisticke v tom smyslu, ze to co postavis v te hre bude fungovat v realnem svete. Z toho bych ustoupil a myslim, ze by to byla velmi zajimava hra. Zkus se podivat na Terra Firma Craft, jak tam maji udelanou treba geologii. To je dobry zacatek IMHO. Ale samozrejme, chtel bych to mnohem realistictejsi nez MC.

    Voda, lava - existuje Finite Liquid mod, ktery tohle resi, ale nevim, jak moc je aktualni.
    18.9.2012 10:26 radicalcut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Hustý, já osobně Minecraft nikdy neviděl a ani jsem popravdě neměl představu, o co vlastně jde, ale tohle jsem nečekal, to se mi hodně líbí. Škoda, že bych na to asi neměl čas, jinak bych tam zkysnul docela dost. :-)
    17.9.2012 22:31 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Uplně nejlepší by bylo naprogramit si svůj vlastní 3D prametrickej CAD a na něm postavit všechno ostatní... :-)
    17.9.2012 22:42 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Včetně vlastního OS, na kterém to pojede.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    18.9.2012 00:23 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    A uplnej finál by byl kdyby si s tím softem pomocí nesvobodné konstrukce postavi lvalstní svobodnej HW na který by pak jel svobodnej OS. Pak by se uzavřela smyčka do singularity a dosáhli bychom osvícení! :-)
    17.9.2012 23:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    17.9.2012 22:59 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Ja jsem nad tim uvazoval v tom smeru, ze by melo byt mozne postavit si vlastni blok z mensich bloku
    !!!! Taky !!!! Postavit si vlastní auto by byla prdel :-D.
    Velky duraz na realismus (zadna magie a nestvury)
    Řekni to mému Taintu :-D. Ale jestli bereš i vanilla nestvůry tak protestuju, imho za polovinou úspěchu minecraftu stojí Creepeři.
    Josef Kufner avatar 17.9.2012 23:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Není problém všechno jako stavový automat mít. Na to stačí držet v paměti jen stav pro každou entitu, automat samotý stačí v jedné instanci pro všechno (resp. pro každý typ entity).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.9.2012 20:12 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Také se divim, že jsou tam dvě smyčky namísto jedné. Když jsem si kdysi hrál se simulacemi agentů (navíc říznuté i celulárními automaty), tak jsem měl dvě sady stavových proměnných, "sudou" a "lichou", přitom v každém kroku se z jedné sady vypočítal stav a nasypal do druhé a v přístím kropku se prohodily (řídící index se binárně sxoroval s jedničkou). Sice to zabralo víc paměti, ale usoudil jsem, že se to vyplatí. Je tedy možné, že Notch raději obětoval rychlost, aby ušetřil paměť, přece jenom v Javě si nemůžete dělat s pamětí to samé, co v Céčku.

    Jinak simulace tekutin přes celulární automat jde udělat, ale pokud se zohledňuje jen čistě skalární prezentace (tj. aktuální výška hladiny), tak výsledek vypadá spíš jako nějaká opravdu vazká, pomalu tekoucí hmota jako smůla nebo asfalt. Bylo by třeba prezentovat to vektorově, zohlednit hydrostatický tlak, povrchové napětí, možná i turbulence a to už není žádná trivialita ...
    17.9.2012 20:32 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Mazané. Ty v podstatě celou druhou iteraci smrskneš do změny řídícího indexu. A teď je možné že engine Minecraftu to má, ale kvůli špatné deobfuskaci kódu (x, xOld, atd) to není vidět. Tak možná Notchovi patří moje omluva. Každopádně ten engine měl nějaký vzít.

    Myslím že by stačil ten hydrostatický tlak. Povrchové napětí v tomhle měřítku a s touto přesností podle mého nemá vliv, turbulence... možná jo, ale zas tak přesně to potřeba není.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    Josef Kufner avatar 17.9.2012 23:00 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Ty turbulence ti dělají třeba vlny a šplouchání. Bez nich to bude vypadat hodně uměle.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.9.2012 09:23 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    A vodu v Minecraftu jste viděl? Prokopnete stěnu tunelu 30m pod hladinou moře. Dovnitř se začne valit voda, ale zatopí jen placku 8x8 bloků (pokud je podlaha plochá) nebo kolik. Ale když to stihnete, a pod otvorem vykopete jeden blok, voda teče do vziklé díry a nestane se zhola nic.

    Mně jde o to, aby fungoval princip spojených nádob.

    Každopádně včera večer jsem jako "proof of concept" pro Kvakora začal navrhovat jednoduchoučký 2D simulátor vody (něco jako http://w-shadow.com/blog/2009/09/01/simple-fluid-simulation/) a od reality dostal zcela nehorázný kopanec do vajec.

    Asi největší problém je, když mám prázdnou plošku, okolo ní 4 plošky s vodou, tak mi do ní natlačí víc než 1 jednotku vody. Pokud bych to udělal jako "pull", že si prázdná ploška natahá z okolí, tak zas 4 prázdné v okolí jedné plné vysajou tu plnou do záporna. 'Změň pokud je rozdíl větší než x' tenhle problém vyřeší, ale vytvoří kopce. Odkazovaný simulátor je zas nehorázně pomalý.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    17.9.2012 23:21 ajikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Jestli tě dobře chápu, tak to co chceš implementovat nemá nic moc společného s minecraftem. Minecraft je vlastně počítačová simulace lega. Takže autoři si do určité míry můžou vytvářet vlastní fyzikální zákony a pravidla toho světa. Ty zase chceš něco jako simulaci reálného světa. Nevím jestli jsme už došli tak daleko, aby bylo možné to udělat jako parta nadšenců.
    18.9.2012 09:33 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Minecraft se vydal cestou vesniček, ender beden, draků. Připadne mi že se posouvají víc a víc k adventure. Když bojuješ s drakem, co potřebuješ postavit? Chatrč, velký sklad, možná pár farem, pak už jen lítat hore dole a hledat suroviny.

    Já bych se chtěl právě soustředit na ty stavby. Postavíš si důl, ale pokud ho chceš hluboký, musíš někam sypat materiál, nebo ho transportovat ven -> stavíš si důlní železnici, která k něčemu je.

    V dolu ti prosakuje voda, pokud s tím něco neuděláš, bude zatopený -> stavíš si kanálky, čerpadla, potrubí.

    Chceš dostat do pouště velké množství vody -> musíš stavět potrubí nebo železnici, rozhodně ti nebudou stačit dva kbelíky.

    Atd.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    Salamek avatar 18.9.2012 10:06 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    +1 to je presne to co jsem od minecraftu chtel... realitu uz znas :D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Josef Kufner avatar 17.9.2012 23:33 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Jo a nezapomeň taky na počasí a to, že Země je kulatá, ehm, šišatá. Pak by mohlo být zajímavé postavit si raketu a vydat se na Měsíc či jinam.

    Pak bych ale ubral realističnosti a přidal teleporty (ve stylu Stargate), aby neutrpěla hratelnost. A aby nebyly až tak lehce použitelné, tak by vyžadovaly minimální vzdálenost od sebe (15 minut cesty vlakem?).

    Pak by také bylo pěkné, kdyby vláček byl postaven z bloků. Tedy kostička jako kolečko, další jako druhé, pak nějaký motor, který by točil kolečkama, pár bloků jako podvozek... Klidně by jsi mohl mít jezdící hrad. Pak by ale bylo potřeba nějak spočítat potřebný výkon na kolečka podle hmotnosti...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.9.2012 23:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Jo a nezapomeň taky na počasí a to, že Země je kulatá, ehm, šišatá.
    Ne Farlands mě neber :-D. (kulatost se dá simulovat pomocí souřadnic modulo něco).

    Teleporty v MC jsou (portál z obsidiánu), dokonce jsou vskutku jako v SG, protože můžeš jen mezi velmi vzdálenými lokacemi (což nether a overworld jsou :-D). V modech je pak teleportů kotel.

    Tuším, že nějakej historickej sprite byl v MC uvažovanej jako ozubené kolo, ale pak to bylo zavrhnuto.

    Co bych ale v MC uvítal by byly spřažené bloky. To by pak šlo aspoň pomocí pistonů udělat nějaké lepší pohybovadlo.
    17.9.2012 23:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    P.S. jsem o tom psal a pak jsem na to zapomněl :-D. Ad farlands, chtělo by to nějak vymyslet formát záznamu dat, aby to právě nedopadlo jako ve farlands (kde končí použitelnost aritmetiky v pohyblivé řádové čárce, což je ironické, když je téměř všechno v mřížce 1 metr = 1 solidní blok (buňka vesmíru)).
    Josef Kufner avatar 18.9.2012 00:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Pokud by jednotkou byl milimetr, pak uint64_t obsáhne vzdálenost 18446744 milionu kilometrů, což je 3130× vzdálenost Pluta od Slunce. To by mohlo chvíli stačit. A kdyby ne, při použití dvou uint64_t (128bit) při stejném rozlišení obsáhne 1038 km, což je 35×1018 světelných let, což v pohodě obsáhne celý známý vesmír (nejvzdálenější známá galaxie UDFj-39546284 je 13.2 bilionu světelných let od nás).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.9.2012 00:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Taky mě bylo divný proč to v MC neudělali v integer logice. Pohyb osoby o 1mm za tik je docela dobrý rozlišení.
    Josef Kufner avatar 18.9.2012 00:59 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    kulatost se dá simulovat pomocí souřadnic modulo něco
    Modulem přes obě osy dostaneš anuloid (toroid). Na pohyb po kouli je lepší počítat ve sférických souřadnicích, tedy dva úhly a výška (vzdálenost). Pak potřebuješ trošku jiné vzorečky na výpočty vzdáleností, ale život si tím moc nezkomplikuješ.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.9.2012 01:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Jo toroid vím, ale víš co: Toroid nebo koule, bába nebo sníh. :-D
    18.9.2012 09:37 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Nedala by se koule simulovat podobne jako Toroid, ale prehozenim jedne ze souradnic pri prechodu? Tzn. kdyz bys sel na zapadni strane na sever, dostal by ses na jih na vychodni strane.
    18.9.2012 09:38 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Ah, spatne - asi by bylo potreba spis posunuti o 1/2 sirky sveta.
    18.9.2012 09:30 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Co bych ale v MC uvítal by byly spřažené bloky. To by pak šlo aspoň pomocí pistonů udělat nějaké lepší pohybovadlo.
    Sprazene bloky jsou RP2 frames, viz moje prispevky vyse.
    18.9.2012 19:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Jo to vypadá zajímavě.
    18.9.2012 19:41 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Jo a nezapomeň taky na počasí a to, že Země je kulatá, ehm, šišatá. Pak by mohlo být zajímavé postavit si raketu a vydat se na Měsíc či jinam.
    Přemýšlel jsem i o hře, kde bys byl na asteroidu 1000x1000x1000 bloků a stav co umíš. Jestli ho chceš přestavět na bitevní loď, tak prosím prosím.
    Pak by také bylo pěkné, kdyby vláček byl postaven z bloků. Tedy kostička jako kolečko, další jako druhé, pak nějaký motor, který by točil kolečkama, pár bloků jako podvozek... Klidně by jsi mohl mít jezdící hrad. Pak by ale bylo potřeba nějak spočítat potřebný výkon na kolečka podle hmotnosti...
    Nějak tak možná, nicméně zakázat kombinace bloků prostředí a bloků strojů. Udělat to tak, že se přepočítává jen při stavbě stroje, při provozu už jsou výkony atd známé.

    Přidat tam bloky lehčí než vzduch, a můžeme stavět i vzducholodě. Přidat tam "antigravitační" bloky, postavit létající bitevní loď, druhý tým staví druhou, a pome... Stálo by to za samostatnou hru? Ve které by si člověk navrhoval vlastní bitevník, včetně kabelů, paliva, pohonu, rozmístění zbraní...? Soupeř mi zasáhne pohonnou jednotku, dolétal jsem. Soupeř zasáhne jeden z antigravitačních bloků, musím upravit výkon v ostatních, jinak jdu na bok, atd...
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    18.9.2012 19:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Antigravitační bloky jsou v MC módu Aether, ale jaký a zda maj využití to fakt nevím. Jinak jestli myslíš vztlak apod. tak nevím jak moc dobře by to s těma 1x1x1m kostkama fungovalo. To rovnou můžeš udělat 3D Phun :-D (ale to by asi moc rychle nešlo, aspoň podle toho jak náročnej je 2D Phun).
    Josef Kufner avatar 18.9.2012 21:15 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Já spíš uvažuju o tom, že by bylo lepší se na bloky vykašlat a reprezentovat svět nějak víc analogově.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Bystroushaak avatar 18.9.2012 21:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Nebo se na to vykašlat a jít něco dělat do analogového světa, který má přece jenom perfektně promakanou fyziku, o grafice ani nemluvě, ta se už delší dobu veze na vrcholu technologie :)
    Josef Kufner avatar 18.9.2012 21:36 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Jo, to je taky docela dobrá myšlenka.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.9.2012 21:53 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    A kam asi tak? Nebylo by špatné si jako koníček postavit něco takového uprostřed ničeho a pohánět to malou vodní elektrárnou, ale zkus to
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    19.9.2012 06:55 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    A taky strasne svazujici zakony, treba zachovani energie, nemoznost si hru ulozit a zrestartovat.. Je to proste vhodne jen pro "hardcore" hrace.
    Bedňa avatar 19.9.2012 08:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Leela: Fry, you're wasting your life in front of that TV. You've got to get out and see the real world.

    Fry: But this is HDTV, it's got better resolution than the real world.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.9.2012 23:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    A zrovna když jsem si ten minecraft koupil, tak bude něco lepšího :-D (neříkej, že nezačneš vývoj :-D).
    S požáry a plynovými kapsami. Je to mine - craft, ne dragon - kill.
    Njn imho lidem se to těžení moc nechtělo, tak šel vývoj MC jiným směrem. Ale v kvalitním automatu není problém udělat i draka.

    Jazyk C++. Nehandrkujme se tu o rychlosti Javy ani "výšce" či bezpečnosti C++, obojí se dá s dostatečnými znalostmi dosáhnout v obou jazycích. Pravda, některé low-level optimalizace si v Javě dovolit nemůžu, a high level funkce typu 'exec' zase v C++, ale stejně je to spíš o návrhu. Takže C++ proto, že ho, narozdíl od Javy, znám.
    Jo díkybohu za to, java je extrémně pomalá.
    Podle mě jeden z největších problémů Minecraftu. Na jednu stranu před Notchem smekám, že si poradil s takovým množstvím bloků, na druhou stranu kvůli zprasené simulaci se dají tak akorát stavět domečky pro panenky. Jo, borci postavili počítače, "konzoli" s minecraftem a všechno možné i nemožné. Já při stavbě svého díla ale třeba zjistil, že počet pístů, které se vysunou v jeden okamžik, je omezený - některé prostě nefungovaly, a když jsem odstranil jiné, fungovat začaly (ne, neprobíjelo mi to nikde).
    Tohle imho už opravili, protože jsem si v 1.2.5 postavil pole pístů (masivní sklízení cukrové třtiny :-D), kde ani náhodou redstone signál nestačí na celou délku pole (po obvodu musí být minimálně tuším 3-4 repeatery). Po spuštění to normálně pro všechny písty fungovalo (dokud mě nějakej hajzl neukradl kostku hlíny, na kterým byl redstone prášek).
    Často mě udivuje, jak ochotně jsou lidi schopní naučit se sto tisíc hovadin, aby mohli líp hrát hru. Robota qwer vyrobíž z tzuio. Musíš ale použít tzuio s přídavkem fdsa, ne s yxcvb, protože yxcvb je pro roboty trewq a takto by ti to ghjklalo místo sdfgání. Co radši trochu zjednodušit realitu? Mám železnou sekeru, ta se mi rychle zničí. Když při tavení železa z rudy přidám trochu uhlíku, dostanu ocelovou sekeru, která se už tak rychle nezničí. Samozřejmě nenasypu do hry Universum, abych pak hledal, kde by se co dalo použít, a celé si to zabil.
    Mám takovej dojem, že ze začátku se snažil Notch navrhovat kraftění, aby bylo jednoduchý, ale s vývojem hry ty pravidla blobovaly (například přidání pravidel pro halfbloky a schody). To políčko 3x3 je imho na realistické kraftění málo. Klidně bych kraftění vypustil a nahradil výrobou z mikrobloků, po získání dalších zkušeností by se to mohlo zautomatizovat (viz crafting table 2 mod - nebo tak nějak).

    Ad nový recepty: například ty zlatý nugety (předstupeň ingotu) jsou už moc imho :-D. Nebo to, že rozkopanej blok typu (carved stone) se nerozpadne na cobblestone, když cobblestone jsou vlastně nahňácaný kamínky z kopání stonu.

    Možnost uložit si do inventáře 211 bloků hlíny (jeden blok je 0.125m3, to je 2-3m3, takže človíčkova kapsa má 256m3 ) mi přijde prdlá. Skálu musím nejdřív rozkopat, stane se z ní kamení, s tím zacházím jako s hlínou.
    Tak pokud se ten bordel nebude despawnovat dřív než ho naložím tak proč ne :-D. Ale muselo by to být hratelný. Jak dlouho bys v reálu stavěl pyramidu jen pomocí jednoduchých strojů? Sám! :-D

    Rozhodně do toho jdi, ale hru dej pod GPL :-D (btw MC modaři nebojíte se, že bude v té nové .class nějakej java exploit?).

    BTW terasology znáš? Rozhodně pokud bys začal vývoj, tak dej jako minimální GPU něco hodně starýho, jinak mě to jako terasology (a skoro jako MC) nepojede :-D.

    Důležitá je grafika. Minetest má dost odpornou grafiku (jmenovitě 2D monstra), takže ač je opensource, tak já radši MC. Zajímavý, že ta oldstyle paleta se mě líbí víc různé true color.

    Kapaliny: Celkem by mě zajímalo jak daleko by se dalo dostat s celulárním automatem. Lepší simulace vody, včetně hraní si na nějaký objem? Pokud by se podařilo nasimulovat i tlak, otevírají se možnosti pro spojené nádoby, čerpadla, průšvih když se zevnitř dolu prokopu do vody. "Vodní" část enginu by šla použít i pro plyny - kopu, prokopnu se do plynové kapsy, ozve se zaječení větru a během pár vteřin je celá štola zaplněná nedýchatelným plynem. A pokud by se připojila i teplota, dalo by se myslet i na stavovou rovnici. Samozřejmě jen zhruba. Počítám s tím, že není potřeba updatovat pokaždé každý blok - pokud teče voda, updatovat musím jen bloky ze kterých teče a bloky do kterých teče. Bloky kterými teče updatovat nemusím, protože jejich stav se nemění.
    Plynová kapsa by byla superepická. Ono by stačilo mít i jen kapsy metanu, kterej buď hoří, nebo po kopnutí exploduje, dušení už vlastně v MC je.

    Ad voda: určitě ne nic jako má Algodoo (phun), to je pomalý a vypadá to hnusně (ale první opravdu cool raketu na reaktivní pohon, jsem měl stejně já :-D, ostatní plivali jen hacknutý kuličky :-D). BTW jak bude v případě bloku, přes které voda jen teče, řešeno třeba to, že voda teče, naplní jeden blok a začne plnit blok před? Tohle mírně narušuje možnost udělat reakci na hození třeba loďky a vytlačení určitého objemu mimo.

    P.S. Na MC se mě nezda moc logický to s těma zdrojema vody a lávy. Stojatá voda 2x2 je vlastně nekonečný zdroj zdrojů, kde se tyhle zdroje vody daj nabírat do konečného kyblíku :-D. U lávy není ani netheroceán nekonečný zdroj zdrojů :-(.
    18.9.2012 14:54 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Njn imho lidem se to těžení moc nechtělo
    Divíš se? Když se s pár pochodněmi a kamenným krumpáčem prokopeš hned až na bedrock, kde nečeká nic nového, jen podlaha?
    Ale muselo by to být hratelný. Jak dlouho bys v reálu stavěl pyramidu jen pomocí jednoduchých strojů? Sám!
    Kdo říká že musí být jednoduché?
    Plynová kapsa by byla superepická.
    Teď si představ, kdyby se aspoň v omezené míře podařilo nasimulovat i plyny. Představ si že se prokopeš do plynové kapsy hluboko pod vodou. Kopneš, ozve se jekot vzduchu, hučení vody, syčení hašené lávy, přes páru najednou není nic vidět, a máš asi tak pět vteřin na to, aby ses dostal pryč, protože kvůli tlaku unikajícího vzduchu se k prokopnuté díře nedostaneš.

    Toto by bylo epické. Bohužel je to pohádka.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    Bystroushaak avatar 18.9.2012 18:20 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Teď si představ, kdyby se aspoň v omezené míře podařilo nasimulovat i plyny. Představ si že se prokopeš do plynové kapsy hluboko pod vodou. Kopneš, ozve se jekot vzduchu, hučení vody, syčení hašené lávy, přes páru najednou není nic vidět, a máš asi tak pět vteřin na to, aby ses dostal pryč, protože kvůli tlaku unikajícího vzduchu se k prokopnuté díře nedostaneš.

    Toto by bylo epické. Bohužel je to pohádka.
    A pak bys zcela náhodně (jak jsi mohl vědět, že je tam plynová kapsa?) umřel, dropnul všechny předměty a s trochou štěstí se pro ně 20m vracel, hratelnost--.
    Josef Kufner avatar 18.9.2012 18:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Aspoň by to bylo víc napínavé. Vždyť je to nuda pobíhat po bezpečném pískovišti...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.9.2012 19:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    MC hardcore mode? :-D
    18.9.2012 20:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Josef Kufner avatar 18.9.2012 18:59 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Ale informovanost hráče by šla zajistit nějakým příručním scannerem. Že by hráč měl omezené možnosti koukání skrz skály, takže by třeba viděl, že o pár metrů dál něco je. Něco jako ultrazvuk nebo radar.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.9.2012 19:28 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Říká se tomu geosonar. Jinak ano, hráč by mohl v pozdějších fázích možnost aspoň zhruba prozkoumat skálu, do které se chystá vrtat.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    18.9.2012 19:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Kapitáne detekuji neznámou formu života asi 100 yardů před námi :-D.
    18.9.2012 19:26 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    +1.

    Na druhou stranu, reálné by to bylo jen ve velké hloubce. Tam je podle mě nějaké to nebezpečí žádoucí - nechci aby se hráč hned první den prokopal až na dno. Proudící voda by navíc postavu unášela pryč.

    No a řešením v pozdější fázi hry by bylo mít štoly uzavřené. Prokopneš, zaječí to, zahučí to, zasyčí to, zvedne se tlak (co se v takovém případě stane s lidským tělem?), ale jinak se nic nestane, bo se jen zvětšil prostor kapsy.

    Nebo jen varovat hráče a nechat je, ať si s tím poradí. S tím bych zkusil zaexperimentovat víc - dát tam nějakou situaci, na kterou řešení neznám, a které se snadno dá vyhnout. A pak sledovat co lidi vymyslí.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    18.9.2012 19:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Divíš se? Když se s pár pochodněmi a kamenným krumpáčem prokopeš hned až na bedrock, kde nečeká nic nového, jen podlaha?
    Jo hlubší to mít mohli, ale ono by těžení byla aspoň nějaká sranda, pokud by fungovaly ty vagónky.
    Kdo říká že musí být jednoduché?
    Když to nebude v mezích jednoduché, tak to skoro nikdo nebude hrát.
    Teď si představ, kdyby se aspoň v omezené míře podařilo nasimulovat i plyny. Představ si že se prokopeš do plynové kapsy hluboko pod vodou. Kopneš, ozve se jekot vzduchu, hučení vody, syčení hašené lávy, přes páru najednou není nic vidět, a máš asi tak pět vteřin na to, aby ses dostal pryč, protože kvůli tlaku unikajícího vzduchu se k prokopnuté díře nedostaneš.
    Jo to by bylo epické, akorát na mém kompu by tak složitá simulace asi nefungovala :-D.

    P.S. Ještě by to chtělo v té hypotetické těžařské hře automatické pokladače bloků (na klonující se automaty).
    18.9.2012 19:48 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    hlubší to mít mohli
    Tak bys to prokopal za den a půl, v čem je rozdíl? Pokud nestavíš Sarumanovu věž, tak je výška dostatečná.
    ale ono by těžení byla aspoň nějaká sranda, pokud by fungovaly ty vagónky
    Přesně tak. Ideálně kdyby bylo i potřeba je používat - třeba kdyby se kámen kupil jen po 16.
    Když to nebude v mezích jednoduché, tak to skoro nikdo nebude hrát.
    Jako jednoduchý stroj beru příruční vozíček nebo vlak. Vyřešme to tak, že v inventáři bude míň políček, do políčka se vejde míň předmětů, na druhou stranu půjde vozík přesunout do kapsy na jedno kliknutí.
    na mém kompu by tak složitá simulace asi nefungovala
    Nejspíš ani na mém, to je ten problém.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    Josef Kufner avatar 18.9.2012 21:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Vozík do kapsy? Ale fuj... jen ho hezky nech na kolejích. Prostě počítat realisticky hmotnosti nákladu a podle naložení umožnit postavě rychlost pohybu. Takže hráč bude muset používat dopravní prostředky a cesty či koleje.

    Aby hratelnost moc neutrpěla, tak bych postavám dal pořádný svaly a nechal je unést třeba i 100kg, ale na víc jedině s jeřábem...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.9.2012 21:38 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    :%s/vozík/obsah vozíku/gc
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    19.9.2012 23:07 kujón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    100 kg je sice realistický, ale absolutně nehratelný. To by se ti do invetáře nevešla ani jedna kostka většiny materiálů (viz. hustoty).
    19.9.2012 23:48 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Jojo, blok zlata přes dvě tuny. Borec v MC jich může mít 64x4x8 (mám pravdu?), to je dohromady přes 4 tisíce tun. Dokážete někdo zjistit, jestli by za sebou na poušti nenechával šlápoty ze skla?

    Samozřejmě to chce nějak vyvážit, myslím by ale bylo celkem dobrý, kdyby sis pro manipulaci s větším množstvím materiálu (co tak dvě velikosti kolejí?) musel postavit jeřáb.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    19.9.2012 09:22 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Ja bych to vyresil tak, ze bych pridal cas jako skore. Cim mensi cas k dosazeni nejakeho cile, tim vyssi skore.

    No a kdybys chtel presunout material z mista na mista, mohl bys to udelat bez cekani na par kliknuti; ale stalo by te to prave ten potrebny cas. Stejne tak by se pocital crafting (i kdyz ja bych radeji, aby byly ruzne druhy craftingu).

    Popr. pridat nejake vlastnosti/dovednosti postavy, ktere by mohly ten celkovy cas (pri ruznych cinnostech) ovlivnit.
    20.9.2012 09:01 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Alternativne, mohlo by to stat jidlo.
    30.10.2012 14:13 Lodo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    No, uz to tu usnulo, ale co kdyby.
    Ted si par tydnu hraju s vlackama na technicracft.cz. Je tam mod "Trains and Zeppelin". Postavili jsme si par ruznych masin na ruzne pohony, nejake vagony. Je to velka zmena oproti minecartu ve vanille, ale pocet much je nezanedbatelny. To, ze vlaky projizdeji skrz sebe (chybi vypocet kolizi?) jsem zazil i v Simutransu, tady ale dochazi treba k tomu, ze tahnu vagony po koleji, odbocim na vedlejsi tak, ze jedu zpet, takze masina jede treba na jih a vagony jeste na sever a ty vagony se z toho pominou a misto, aby masinu nasledovaly po kolejich tou otockou, tak se odepnou a pripoji se pred masinu! :)
    Ale jako napad to ma slibny potencial.
    Nebo treba ty vcely! To me desne chytlo. Halda druhu na vstupu, mendelovy zakony uprostred a vysledkem je treba vcelstvo, co dela kakaove plastve, ktere krome medu a vosku davaji i to drive tak vzacne kakao.
    Vadi mi ale moc ten velky pocet ruznych modu, ktere nebyly urceny ke spolupraci mezi sebou. MC me hodne moc chytil a asi prave proto mi moc vadi veci jako treba ty obri inventare, kde postava unese 4x vic narubaneho kameni nez vajec.
    Moc se mi libi ta vase diskuze o enginech a simulaci, ale uz starnu a muzu nabidnout jen financni injekci. Ty deti na vsech tech serverech se vyzivaji v mlaceni mezi sebou, ale je hezke videt, ze tam taky je slusne stariku, co sami deti maji a neda jim to spat.
    Mojang ukazal, ze to jde, jen se lidi museji dat dohromady jinak nez je v nasi zemi zvykem.
    30.10.2012 16:47 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    Diskuze usnula, já neusnul. Normálně mě tu nalomili. Chystám se pomalu k dalšímu zápisku. Chtěl bych zkusit demo s jedním typem bloku, kolejemi a vodou. Jenže každý bod z téhle trojce s sebou nese problémy, se kterými si nevím rady. Proto by se asi i nějaký ten "stařík" hodil, ať může předat zkušenosti ;-)
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    21.5.2013 14:51 ricova videika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft jinak
    SWEET! Právě jsem dostal zdarma Minecraft kódu karty v http://minecraftcode.me/

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.