abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    7.5. 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (7%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 139 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 17:35
    Rozcestník

    Jen tak ze skoly

    10.9.2006 12:14 | Přečteno: 1715× | Linux

    Tak nam pred tydnem zacal novy skolni rok a uz tento patek me nakrkla nase nova ucitelka na programovani. Ve skole programujeme ve Visual Basicu. Visual Basic nesnasim. Krome toho, ze ma debilni syntaxi tak je strasne moc omezeny a SPATNE vyhodnocuje podminky. Viz tento priklad:

    Dim textik as String
    Do
      textik = InputBox("Neco zadej:", "Neco zadej", "Neco jsem zadal")
    Loop While textik = "" And MsgBox("Nic jsi nezadal, zkusit znovu?", vbYesNo + vbQuestion, "Znovu?") = vbYes
    

    Jak byste cekali, ze toto bude fungovat? Ja zvykly na C++ bych to vydel takto:

    Jenze vyvojari VB to vymysleli jinak: I kdyz neni textik prazdny retezec (tj. prvni podminka neni splnena), zavola se MsgBox. Pak se teprve kouka na operator And. MsgBox se tada vola vzdycky!! Ted si vemte, co by se stalo, kdyby v te druhe podmince bylo neco, co by zaviselo na platnosti prvni. Proste VB = shit.

    Ok. Nejak tato omezeni prezivam. Dalsi veci, co me stve je, ze programujeme ve verzi 6. Opravdu nechapu, proc se musime ucit tak starou verzi, kdyz uz je na svete verze 2005, ktera se v mnoha vecech lisi.

    A ted, proc me nakrkla ta ucitelka. Bylo nam sdeleno, ze kazdou hodinu budeme dostavat domaci ukoly. To by me zas tak nestvalo, kdybych mel na svem PC nainstalovan Windows a VB6. To bohuzel nemam. Jak mam sakra delat ty ukoly? Dalsi vec, ktera vypadla z jejich ust: "Kdo nema doma VB, muze si prinest CD a ja mu ho vypalim." Jak vubec muze neco takoveho rict? To je prece jasne porusovani zakona a premyslim o tom, ze ji udam.

    Hlavne si ted musim najit nejakou nahradu za ten debilni VB. Mozna by nebyl spatny Gambas, popr. Mono, ale nevim, jak jsou na tom s kompatibilitou s VB. Mono bude spis pro VB .net, ale to by me nestvalo. Rekl bych ji, at si sezene .net verzi VB - stejne krade software, tak by ji to cinit problemy nemelo. Jenom by ale to mono muselo umet vytvaret projektove soubory kompatibilni s temi v .net - tedy nejake ty *.sln soubory. Gambas se mi zda spise podobny verzi 6, jenze nektere veci jsou v nem odlisne. Tak nevim ... poradte. Kazdopadne, i kdybych se mel s tou ucitelkou pohadat a poslat ji do mista, ktere slusny clovek nevyslovi, Windows na mem disku NIKDY nebude.

           

    Hodnocení: 31 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    kozzi avatar 10.9.2006 12:23 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Ahoj Jardo, Já kdysi programoval ve VB a taky ve verzi 6, ale stežovat si nemůžu. Tenkrát mi bylo 13 let a visual byl skvělým začátkem do programování ale je pravda že už během prvního roku jsem začal narážet na jeho mantinely. No a ohledně té učitelky já bych to řešil tak. POkud neakceptuje to že nechceš mít doma windows a že to budeš psát v nečem jiném, tak jí udej.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    freshmouse avatar 10.9.2006 12:25 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Ty si žádné Win instalovat nemusíš. Stěžoval bych si na ní. Musíš ale rozumně, protože i když "vyhraješ" a nebudeš si muset nic instalovat, tak ti to dá sežrat.
    10.9.2006 12:32 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    To není žádná chyba VB. Je to prostě volba mezi dvěma přístupy. Tomu zkrácenému se tuším říká short cut evaluation. A pokud se nepletu, tak v Borland Pascalu šlo snad ovlivnit, jak se budou podmínky vyhodnocovat nějakou direktivou (takové to {$něco+}). vižlbejzikář by si zase mohl stěžovat, že je to špatně v tom tvém C++ :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    10.9.2006 13:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    No ono v C++ si člověk může vybrat, jestli se udělá zkrácené vyhodnocování tím, jak napíše tu podmínku

    vyraz1() && vyraz2 udělá zkrácené vyhodnocování, kdežto vyraz1() & vyraz2() vyhodnotí vyraz2() bez ohledu na to, jak dopadl vyraz1()

    Samozřejmě vyraz1() i vyraz2() musí vracet stejnou - boolean - hodnotu (0 nebo 1), protože jinak to nebude fungovat
    Quando omni flunkus moritati
    10.9.2006 13:12 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Tak to je humus - míchat bitové a logické operátory, to doufám slušný člověk nedělá!
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    10.9.2006 13:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Pokud pro pravdivou hodnotu použiju vždy stejné číslo (#define TRUE 1, #define FALSE 0), pak na použití bitových operátorů v podmínce nevidím nic špatného.

    I když abych pravdu řekl, sám to taky nedělám - ještě nikdy jsem nepotřeboval, aby se podmínka vyhodnotila kompletně.
    Quando omni flunkus moritati
    10.9.2006 13:15 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Tedy, teď se asi ztrapním, ale mám-li vyraz1() && vyraz2(), tak stejně v každém případě potřebuju vědět jak dopadne vyraz2 (narozdíl od třeba vyraz1() || vyraz2()). Nebo mi někde lhali?
    10.9.2006 13:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Nepotřebuješ, pokud vyraz1() není pravdivý.
    Quando omni flunkus moritati
    10.9.2006 13:47 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    No jo, vlastně, na jedno pravidlo si vzpomenu a na další zapomenu, takový blbý handl :-)
    10.9.2006 12:37 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Tak si hod Windows do VMwaru nebo neceho podobneho. Taky nechci misto na disku obetovat Windows, ale obcas jsou potreba (testovani, programovani ve VB do skoly, ... :D) Nehlede na to, ze si muzes "funkcni" obraz zazalohovat behem nekolika minut a az to zacne padat (velmi brzo), zkopirujes jeden soubor a jses v klidu.
    10.9.2006 12:42 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly

    To že některé jazyky mají a jiné nemají (případně to jde nastavit v překladači) zkrácené vyhodnocování podmínek je známá věc. Prakticky každá učebnice programovacího jazky to uvádí asi tak na dvacátý stránce...

    Jinak co se týče tvého GNU fanatismu - jistě můžeš učitelku "udat", ale komu tim pomůžeš?!. Dosáhneš tak maximálně toho, že si ostatní budou shánět Visual Basic někde jinde... (a to ještě ani nezmiňuju možnost, že je tvoje škola v nějakém MSDNAA programu, takže je vše legální...)

    Jazyk který se učíte se tím stejně nezmění. Já bych kvůli nějakýmu fanatikovy taky neměnil prostředí, natož jazyk ve kterym programuju (vyučuju). Požadavky prostě určuje škola (což neznamená, že se s vyučujícím nelze rozumně domluvit). Tu školu sis vybral dobrovolně a pokud ti tak nepřekonatelně vadí operační systém a jazyk ve kterém se tam programuje, můžeš jít jinam.

    Každý má právo na můj názor!
    10.9.2006 17:36 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly

    Jazyk který se učíte se tím stejně nezmění. Já bych kvůli nějakýmu fanatikovy taky neměnil prostředí, natož jazyk ve kterym programuju (vyučuju). Požadavky prostě určuje škola (což neznamená, že se s vyučujícím nelze rozumně domluvit). Tu školu sis vybral dobrovolně a pokud ti tak nepřekonatelně vadí operační systém a jazyk ve kterém se tam programuje, můžeš jít jinam.

    To je naprosto spravny pristup. Pokud se ovsem nejedna o statni skolu.
    10.9.2006 17:58 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Pokud se ovsem nejedna o statni skolu.

    Co to na tom mění?!

    Každý má právo na můj názor!
    10.9.2006 18:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Tohle není GNU fanatismus. Kdyby mi kupříkladu na ČVUTu řekli, že mám udělat domácí úkol v Matlabu a nedovolili by mi udělat ho ve škole (pominu celofakultní studentskou licenci, je to ilustrační příklad), bylo by to v pořádku? Nějak mi smrdí myšlenka, že by mě státní instituce (úřad, škola) tlačil do koupě jakéhokoli konkrétního softwaru a pokud bych tak neučinil, hrozil by mi sankcemi. Ale budiž, celý národ začne hromadně pirátit Office kvůli úřadům a VB kvůli škole…nebo na to dostanou příspěvek?
    10.9.2006 18:50 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly

    Takže až po tobě budou chtít naprogramovat nějakou semestrálku, tak si zažádáš o počítač, protože je nemyslitelné, aby tě škola tlačila do koupě nějakého HW?! Software je prostě nástroj jako jakýkoliv jiný.

    A druhá věc - na ČVUT tě někdo nutil jít? Pokud by ti nevyhovoval přístup školy k používanému/požadovanému SW*, můžeš jít přece jinam, studium na ČVUT je dobrovolný, stejně tak jako studium na libovolný střední škole.

    * zrovna na ČVUT s tímhle problémy nejsou, jednak se ve velké míře dá používat opensource a jednak má škola pro studenty různé multilicence a MSDNAA programy.

    Každý má právo na můj názor!
    Josef Kufner avatar 10.9.2006 19:03 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Takže když je někdo chudý, tak nemá právo na vzdělání? Pořádně se zamysli nad tím, co jsi právě napsal.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    10.9.2006 19:19 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Takže když je někdo chudý, tak nemá právo na vzdělání?

    Říká kdo?! Já akorát tvrdím, že máš v případě školy (narozdíl třeba od státní správy) možnost volby. Že nejseš v postavení prosebníčka ale zákazníka. Nicméně - ano, vzdělání se stalo zbožím a za kvalitní si holt musíš připlatit, (ne bezdůvodně je například Harvard jedna z nejdržších univerzit...) je to možná smutný, ale je to fakt.

    Každý má právo na můj názor!
    Josef Kufner avatar 10.9.2006 19:49 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Možnost volby máš, ale v případě státních škol nesmí být obsah peněženky důvodem, proč tam nejít.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kozzi avatar 10.9.2006 20:43 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Vzdělání že je zboží. HMM zamysli se mad tím co tu tvrdíš. Jinak škola tě nesmí nutit koupit si PC, ale musí ti dát možnost tu práci udělat ve škole
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    10.9.2006 21:12 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Vzdělání že je zboží. HMM zamysli se mad tím co tu tvrdíš.

    A zamyslel jsi se ty? Proč existuje nepřeberný množství jazykovejch škol, rozmáhají se soukromé vysoké školy, o různejch odbornejch kurzech a školeních ani nemluvě? Protože to lidi chtějí, stejně jako chtějí "zasraně velkou televizi a elektrický otevíráky na konzervy"! Proč si lidi v USA berou na studia celoživotní hypotéky, "jenom" aby mohli studovat ty nejlepší školy? Stejně jako u zboží je tu nabídka a poptávka a i státní školy mezi sebou "soutěží" o studenty...

    Každý má právo na můj názor!
    Luk avatar 10.9.2006 20:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Zrovna u ČVUT nikdo nikoho netlačí do žádného nákupu HW ani SW. HW je tam bez problémů k dispozici (i když to v některých speciálních případech může vyžadovat jisté oběti, např. jít tam v půl osmé ráno nebo v pátek odpoledne), o SW nemluvě.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.9.2006 20:44 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly

    A druhá věc - na ČVUT tě někdo nutil jít? Pokud by ti nevyhovoval přístup školy k používanému/požadovanému SW*, můžeš jít přece jinam, studium na ČVUT je dobrovolný, stejně tak jako studium na libovolný střední škole.

    Třeba v mém případě mne nikdo neupozornil při nástupu do školy, že si budu muset koupit jiný software a případně i hardware. Nikde v podmíkách ke studiu není uvedeno že škola (nemám na mysli ČVUT, ale obecně) je jen pro MS klienty. Navíc u nás ty podmíky mění během studia a nedávno jsem se dozvěděl že diplomku musím odevzdat jen v DOC formátu a anotace musí být jen v angličině (že jsem se anglicky neučil nikoho nezajímá). :-( Kdybych to věděl u zápisu tak bych tam nelez, protože už jsem se kvůli škole musel vícektát snížit ke kradení software. Pomalu nabývám dojmu že na našich školách se v čímdál větší míře vychovávají zloději a individualita slušných lidí se potláčí.
    Luk avatar 10.9.2006 21:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Ještě malý dodatek. KP FEL ČVUT je známá tím, že značná část pedagogů MS naopak nenávidí a proto jeho produkty a technologie zanedbává (i oproti jinému proprietárnímu SW). Takže jen o MS bych nemluvil...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.9.2006 23:25 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Ale já jsem nepsal o ČVUT. Možná je ČVUT jedna z mála která může jít ostatním školám vzorem, ale to já nevím na čvut jsem byl jen asi 3 dny. (nebyl jsem student ČVUT, aby si někdo nemyslel, že mne hned vyrazily jen jsme si měřily VRABCA).
    Josef Kufner avatar 10.9.2006 23:44 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Jojo, jednou jsem tam hledal počítač s Explorerem, abych se kouknul jak mi moc mrší web. O pár dní později jsem si vzpoměl na jednu zapadlou učebnu …
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.9.2006 15:32 X3 | blog: Půlnoční blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Vsichni, co jsou jen pro GNU a MS je pro ne spatny zapominaji, ze MS nabizi k vetsine produktu vyukove verze, ktere do skoly bohate postacuji. Vestinou omezene tim, ze po spusteni zkompilovaneho souboru jen vyskoci hlasku, ze program je vyvyjen ve vyukove verzi...
    Kuk :-)
    10.9.2006 12:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    To je prece jasne porusovani zakona...
    To nemusí být pravda. Školy docela často dostávají k dispozici multilicence pro studenty.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 10.9.2006 13:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Ježiši :-( Ten kód je paskvil. Podmínky přece nejsou od toho, aby se v nich vykonával výkoný kód a navíc nemáš zaručeno pořadí vykonávání výrazů v podmínkách. Tudíž ani jednotlivé části podmínky nesmí souviset.

    Hrůzný příklad: if ((++i == 0) || (i = 1)) ... Co se vykoná nejdřív?
    10.9.2006 13:11 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Je na následujícím kódu něco špatného? :-)
    if (!udelej_neco_hrozne_zleho ()) {
      fprintf (stderr, "Kua, nepovedlo se mi neco hrozne zleho, to bude pruser!\n");
    }
    Heron avatar 10.9.2006 13:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Z hlediska syntaxe ne. Z hlediska přehlednosti kódu bych měl výhrady.

    Pochopitelně v podmínce se funkce mohou vyskytovat, proti tomu žádná, ale mělo by jít víceméně o dotazovací metody (pardon, funkce ;-) ), které nemění data a nevykonávají nějakou akci.
    10.9.2006 13:51 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Teď je ale otázka, jak to elegantně a přehledně (bez výjimek) udělat líp. Neošetřit chybu asi to správné řešení nebude.
    10.9.2006 13:54 Billy The Pilgrim | skóre: 1 | blog: Swamp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    no, kdyz uz jsme u toho - mam pocit, ze tohle je presne ta vec, ktere se v uvodnich kurzech algoritmu rika "vedlejsi efekt". Vetsinou hned za popisem tehle veci nasleduje par duvodu proc tuhle zvrhlost nepouzivat.
    10.9.2006 14:06 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    A stejně to všichni používají a vesele si dál programují stavově a nefunkcionálně, pakáž jedna mizerná! :-D
    10.9.2006 13:25 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    nejdřív se provede ta inkrementace, pak se porovná s nulou, pokud nebylo i předtím -1, tak se do i přiřadí jednička

    jinak je to hezký způsob jak napsat if true ... :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Heron avatar 10.9.2006 13:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    No to nemusí být pravda. Optimalizátor to může pěkně pozpřeházet. Nejsem si jistý jestli si to optimalizátor v gcc (je-li jaký ;-) ) dovolí, ale Delphi svýho času umožňovali v kompilátoru zapnout v rámci optimalizace short eval. pro podmínky a to se občas děli věci, když jsi to poštval na prasácký kód, který ovšem předtím zaručeně stabilně fungoval ;-). Tedy kód, který "počítal" s přesným pořadím vykonávání výrazů.
    10.9.2006 18:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    O tom, v jakém pořadí se vyhodnocují výrazy v podmínce rozhoduje norma jazyka a ne rozbitý optimalizátor překladače ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    wake avatar 11.9.2006 08:19 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    AFAIK v C i C++ je poradi vyhodnoceni vyrazu v podmince dane normou (zleva doprava). To, co se optimalizuje je treba poradi vyhodnoceni argumentu funkce. Jinak by neslo treba:
    ...
    CObluda *pObluda;
    if( (pObluda = new CObluda('velka')) && (pObluda->zarvi() )
        this->lekni('se');
    ...
    
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    Heron avatar 11.9.2006 08:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Uff ano, máš pravdu. Argumenty, ne podmínky.

    Btw: ten obludný kód není z praxe, že ne?
    wake avatar 11.9.2006 09:04 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    ne, to je cviceni z materializace tvoru, lekce "materializace neprima"... ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    wake avatar 11.9.2006 09:06 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    nehlede na to, ze mi tam chybi... co mi tam chybi??? ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    10.9.2006 13:06 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Já se teď v práci učím VBA, píšu si makra pro MS Excel. Syntaxe VB mně není sympatická a tohohle už jsem si také všiml. Vůbec nechápu, k čemu je to vyhodnocování obou podmínek dobré, program se tím v mém případě hodně zpomaluje. V nejhorším jde dát do cyklu dva vnořené IFy a dovnitř Exit Do... no vypadá to teda hrozně.

    Tu učitelku ti nezávidím :)
    10.9.2006 13:22 ..... | skóre: 4 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly

    To je pěkně pitomý přístup, asi jako když je zadané udělejte práci v TeXu a nějaký dement se poté zeptá, jestli by mohl ve Wordu (ideálně, když je to předmět na TeX přímo zaměřený), jen z druhé strany. Je zadán nějaký úkol a definován nástroj, ve kterém ho máš zpracovat, tak ho v tom principiálně uděláš, ne? A k tomu, jak máš dělat ty úkoly, tak jí vysvětli, že doma Windows nepoužíváš, nechť ti tedy umožní jít úkol udělat do učebny po vyučování.

    10.9.2006 17:25 Morion
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Naprosto souhlasím, ideální řešení :)
    "I kulhavý může někam dojít"
    Max avatar 10.9.2006 17:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Přesně tak, též absolutně souhlasím.
    to Jaroslav Šmíd :
    Navíc nevím, proč jí udávat. Prodává to? Vydělává na tom? Spíš chce, aby to ty studenti nemuseli dělat ve škole a mohli to v klidu sepsat doma. Dělá to z dobré vůle a ty jí kvůli tomu chceš udat? Vím, není to příliš legální postoj, ale podle mě není správné, hrát si na ubohýho práskače.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    OndraZX avatar 10.9.2006 13:48 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Takhle bohuzel vypada nase skolstvi.

    Ono dnesni Basic.NET vubec neni zastaraly a spatny jazyk. Microsoft na nem opravdu zapracoval a je plne srovnatelny s jinymi jazyky (hodne lidi asi bude namitat, ze nemam pravdu, ale je to pravda). Ale s Basicem ktery byl ve Visual Basic 6.0 se opravdu neda srovnavat. Je velky rozdil mezi Basic 6.0 a soucasnym Basic.NET. V NEtu je uplne jedno jestli programujete v C#, nebo Basicu - vysledek bude totozny. Jen programatori C#, nebo Javy se samozdrejme divaji na Basic s usmevem, ale nikdo netvrdi, ze Basic patri mezi TOP jazyky - jen dela to co umel vzdy dobre - pritahnout k programovani i bezne lidi.
    13.9.2006 15:36 X3 | blog: Půlnoční blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Spravne :-) Ja osoben VB nesnasim kuli syntaxi, jsem zvykli na C,C++,C# a delat neco ve VB je pro me utrpeni, ale VB.NET je na slusne urovni, clovek ani nevi kolik programu ve VB.NET pouziva
    Kuk :-)
    Jiří Němec avatar 10.9.2006 13:52 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Tak to je skoro všude. Na střední jsme měli delphi. Po nějaké době se mi podařilo přesvětčit učitelku, aby začala používat aktuální delphi. Takže jsem mohl použít kylix.

    Minulý semestr jsem půlku předmětu o C/C++ dělal v linuxu normálně v kdevelopu. Když jsme přešli na Borland C++ builder, tak jsem si prostě upravil podle zadání ukázky z přednášek v linuxu a pak jsem to během 5 minut naklikal ve Win na začátku cvičení. Stejně mé programy získaly dohromady možná i tisíce bodu :-D (free software vládne).

    Nyní bych asi použil vmware/qemu.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    10.9.2006 14:01 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Jinak, jsou ty úkoly takové povahy, aby kvůli tomu byl potřeba Visual Basic? Nebo vůbec počítač? Pokud ano (a pokud hodlá hodnotit každý překlep nebo zapomenutý středník kvůli kterému to nebude fungovat), pak bych teprve řekl, že se mi něco nelíbí :-)
    10.9.2006 15:15 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    No už je to dávno, co jsem dělal v QBasicu a VisualBasicu, ale stále na to rád vzpomínám. On to není úplně nepoužitelný jazyk, stejně jako C/C++ není všelék. (Ačkoliv první co mě napadlo při pohledu na ten zdroják bylo, že ti tam chybí středníky :-D.)

    Jinak k tomu problému s "And": Netvrdil bych, že jazyk, který vykonává oba operandy u "and" je implicitně špatný. Existují prostě dva pohledy na věc. Jeden, který říká, že před vyhodnocením je nutné získat hodnotu všech operandů a pak zjistit výsledek a druhý, který prvně vyhodnotí jeden operand a pokud je již teď jasný výsledek, tak další operand (operandy) už nevyhodnocuje. To že C++ používá zrovna ten druhý přístup ještě neznamená, že jazyk který ho nepoužívá je špatný. Je to jen otázka "filosofie výpočtu"...
    θηριον ειμι
    Ondrej avatar 10.9.2006 19:16 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Udavat nema cenu, akorat na seb pritahnes pozornost profesorskyho sboru. Ja vim ze na skolach (bohuzel) plati ono povestne "udat a byt udan" ale neni to moc fer pristup. My ve skole programujem ve VB.net, tak to resim pomoci druhyho kompu s winama a vb expressem. Ale jinak bych fakt asi sel do toho wmware. A nebo odevzdavej exace a vytisknuty kody a neres problem se .sln.
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    11.9.2006 06:03 wo | skóre: 2 | blog: wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly

    Školy vyšší než základní jsou dobrovolné. K povinostem a právům doporučuji přečíst školský zákon a školní řád příslušné školy

    Existuje něco jako VisualBasic-LE (learning edition) - právě pro potřeby výuky. Jinak i když je licenční politika Mikrosoftu ke školám podivuhodně široká, pochybuji že by (středo)školská multilicence licence umožňovala instalaci jakéhokoli softu na počítač žáka.
    Doporučuji dotaz typu:
    Prosím jakou to má licenci... používám otcův firemní počítač a občas legálnost (zaplacení) softu kontrolují z finančního...
    Pokud ti to nebude stačit, zjisti si sériové číslo programu a kontaktuj české zastoupení MS (na jejich stránkách najdeš informace i k podobným případům. K tomu doproučuji pročíst také stránky BSA). Možná tak trochu znepříjemníš život učitelce, řediteli školy, ekonomickému úseku a při troše štěstí i pracovníkům tajuplné Služby Škole.

    Pokud bude vše legální, zkus to rozchodit ve wine, qemu a wmware jsou emulátory a musíš do nich nainstalovat OS - čili je nutná legální instalace windows

    Jako poslední řešení se můžeš pokusit sehnat nějakou free implementaci basicu, vzpomínám si, že jsem kdysi zkoušel něco co se jmenovalo nejak jako X-Basic.

    11.9.2006 10:00 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Záleží na tom, či sa predmet volá Programovanie vo VB, alebo Informatika. V prvom prípad máš smolu. V druhom prípade by som sa s učiteľkou pokúsil dohodnúť na použití iného jazyka. Cieľom predsa má byť zvládnuť konštrukcie jazyka a nie jeden konkrétny jazyk. Musel by si, ale zvoliť niečo, čo v škole pobeží bez ďalších inštalácií. Zjavne lisp alebo smalltalk, nie sú moc vhodné ;-)

    Môžeš tiež vyskúšať Basic.NET a Mono.

    Btw, Visual Basic môžeš mať aj legálne. Potreboval by si si zohnať len Windowsy - ktoré by mala zabezpečiť škola - a miesto na disku.
    11.9.2006 11:05 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    < off-topic >Nevím, co se míní instalací, ale clisp může být jeden exe soubor, případně i s nahraným zkompilovaným programem uživatele (saveinitmem umí dělat .exe). Sbcl asi to samé, ale ten exáč bude trochu větší :)

    Čímž neříkám, že vypracovávat příklady pro VB v lispu je dobrý nápad, ale instalaci bych jako problém neviděl... < /offtopic >
    13.9.2006 05:48 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    „Trochu větší?“ :-D Tomuhle říkám Binárka s velkým B! :-D

    http://boinkor.net/lisp/mcclim-listener-0.9.2.tar.bz2

    GCL se mi taky nevyšvih, myslím, že to mělo až třicet mega na Hello, World. :-D Ale ono to samozřejmě zatím nedělá turnkey, tím to bude. Ale zase – „Hello, World“ s vestavěným kompilátorem, to hned tak nějaký jazyk nemá… ;-)
    11.9.2006 22:28 JardaK | skóre: 12 | blog: Linuxovy_obcasnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    Mrkni se sem. RealBasic Standard je pro Linux zdarma.
    8.1.2007 21:17 matej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak ze skoly
    No nevim, o tom zkracenem vyhodnocovani a jeho absenci vim, ale jako byvali uzivatel qbasicu a nyni visualu, bych rozhodne na vizla takovy hnuj nehazel. Vizl ma dokonce sve vyhody, nehlede na prostredi (intelisense) ktere v podstate je velmi pozitivni, a v podstate je lepsi nez manual, tim jak cloveka uci. Rozhodne bych taky rek, ze basic syntaxe je krasna. Viz moznost True ^ False... atd. Vizl ma hromadu brouku ale zbytek to dost vyvazuje. A syntaxe je rekl bych mnohem prehlednejsi nez pascal typy (c, php, java)... no nedam na nej dopustit

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.