abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    14.6. 12:11 | IT novinky

    Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    14.6. 11:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 11:11 | IT novinky

    Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.6. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 14:33 | Zajímavý článek

    Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 13:22 | IT novinky

    Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    13.6. 00:11 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.6. 22:00 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 15:44 | Nová verze

    Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    "Služby" České pošty

    24.11.2005 21:33 | Přečteno: 2586× | Ze života | poslední úprava: 31.12.2005 02:16

    Vedení České pošty má plná ústa frází o tom, jak se pošta stává moderní firmou, poskytující kvalitní služby. Bohužel, realita nutného kontaktu se službami České pošty mi říká něco jiného. A není to vůbec lichotivé.

    Že pošty nijak neručí za tzv. obyčejné zásilky (tedy takové, které se vhazují do poštovní schránky, případně podávají u přepážky bez podacího lístku), už beru jako normální věc. Ale že dosud pošta neručila za posílané peníze v těch případech, kdy skočila na lep podvodníkům, to jsem tedy nevěděl. A jen to přilévá olej do ohně mé nenávisti vůči této instituci, požívající zákonný monopol na některé služby.

    Občas ještě slýchám od pamětníků, že byly doby, kdy se pošta doručovala třikrát denně. A že zásilky chodily do druhého dne, přestože vlaky jezdily na páru a samotní listonoši jezdili s koňskými povozy, na kole nebo na motocyklu. A také, že pracovat u pošty bylo prestižní zaměstnání, srovnatelné tehdy s učitelskou prací. No, časy se holt mění...

    Upřímně řečeno, doručování třikrát denně ani nepožaduji. Pro začátek by mi stačilo, kdyby pošta plnila aspoň své vlastní (pro zákazníka velice nepřátelské) smluvní podmínky. A ve druhém kroku, aby služby pracovaly tak, že si nebudu muset takto stěžovat.

    Abych nehovořil jen tak naprázdno, uvedu pár příkladů z posledních let, které se mi staly (od jiných lidí jsem slyšel ještě o mnohem více takových případech, ale ty moje vlastní budou bohatě stačit):

    Výčet sice není úplný (to je jen to, na co jsem si teď vzpomněl), ale jako ilustrace stavu služeb České pošty bohatě postačuje. A to přesto, že pošta zavádí nové služby v oblasti elektronického podepisování. Jednoznačně tu platí "nahoře huj, dole fuj" - a ten spodek tu tvoří naprostou většinu.

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.11.2005 21:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    PSČ obhajuju, usnadňuje to doručení zásilek - navíc by jinak mohly vznikat problémy, když se víc obcí jmenuje stejně. Ale že se PSČ mění, to je hodně nevhodné...

    Ale jinak jsem se s většinou ostatních problému já, nebo někdo blízký, setkal. Kromě prvního a posledního (nebydlím na samotě, SIPO neznám).

    Já jen dodám, že je pošta hrozně pomalá - složenka, co jsem poslal v pondělí odpoledne, se dostala na účet až v pátek odpoledne.
    24.11.2005 22:14 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Taky nebydlím na samotě a vlastní poštu nemáme, v obci nás je kolem 1000. Doručování tu spíš nefunguje, taže poště nesvěřuju vůbec nic. Pokud možno si nechávám důležité věci posílat do práce, kde to pošťačka vždy doručí bez problémů.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.11.2005 22:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Já bydlím v obci s 2300 obyvateli, pošta tu je, a doručování celkem funguje...takže alespoň nějak to doručí, otázka je v jakém stavu.
    27.11.2005 23:28 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    PSČ obhajuju, usnadňuje to doručení zásilek - navíc by jinak mohly vznikat problémy, když se víc obcí jmenuje stejně. Ale že se PSČ mění, to je hodně nevhodné...
    To, ze si Ceska posta interne pouziva PSC, je jeji vec, ale mne jako zakaznika to vubec nezajima. Ony totiz existuji i jine postovni sluzby a ty zadne PSC nepouzivaji.

    Zakon totiz zna adresu mista. Adresa mista je napr. adresa trvaleho bydliste a PSC tam opravdu nema co delat. K odliseni obci se pouziva jednoduchy figl: v ramci okresu je jmeno obce jedinecne. Tudiz adresa Dolni Lhota c.p. 22, okr. Kocourkov je zcela postacujici.

    Adresa postovni, naopak neni nijak standardizovana. Jeji jedina formalni definice je jakasi ISO norma, kde se pise postovni adresa je volny text cleneny do nejvyse sesti radku, kazdy o maximalni delce 40 znaku.

    Velmi mne totiz obtezuje, kdyz nekdo po mne chce zcela zbytecne PSC a nazev dodaci posty. A ponejvice mne stvou ignoranti, kteri si mysli, ze kazdy bydli ve meste s ulicemi a nuti me psat nazev obce do kolonky ulice a do mesta jmeno dodaci posty.
    xxx avatar 24.11.2005 21:54 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Navic postaci zacinaji byt lini. Ze mi domu nedoruci balik velikosti racku, tomu rozumim. Ale ze by byl problem zkusit dorucit balicek s jednim trickem, to me fakt stve. Navic Praha 2 ma dve posty. Jednu Na Bojisti, kterou mam kousek, a druhou v Moravske, ktera je zatracene daleko. Hadejte kam chodi baliky :). Jinak pokud posilate neco drazsiho, tak se asi urcite vyplati pouzit PPL, DHL, nebo neco podobneho. Tak to alespon delala firma, kde jsem pracoval.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Luk avatar 24.11.2005 22:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    PPL a DHL ano, ale pozor na DPD. Možná jsem měl jen smůlu, ale zboží z Alzasoftu mi doručovali dvakrát, a pokaždé s ukrutnými problémy (naposledy v tomto týdnu). Takže DPD nikdy více!!!
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.11.2005 22:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    DPD pro mě v pohodě. Ale kamarád, co má dům uprostřed oploceného pozemku a nemá tam zvonek měl problém: týpek od DPD přijel, vylezl z auta, chvíli čuměl jako blbec a pak zase odjel (jeho soused ho viděl). A takhle to udělal dvakrát.
    Luk avatar 24.11.2005 22:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Ano, tohle se mi stalo také. A také dvakrát. Tehdy přijel, zkoumal dům (neobydlený) na druhém konci ulice, a pak odjel. Pak mi přišla SMS, že mě nezastihl. Řekl jsem mu přesně, kde to je, a druhý den to doručil. To bylo v srpnu.

    Minulý týden se na to první den vykašlal úplně (prý nestíhal), druhý den opět zkoumal úplně jiný dům (i když jsem nechal od Alzasoftu napsat na balík upřesňující popis), to už se ani neozval. V pondělí tam stál znovu, a kdyby mé sestře, která zrovna šla okolo, nedošlo, že asi hledá mě, nejspíš by to nedoručil dodnes.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.11.2005 22:38 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Bohuzel podobna zkusenost. Objednaval jsem si tiskarnu na koleje, s tim ze jsem nechal presne cislo bloku i pokoje. Chapu, ze se s tim ten clovek nepotahne nahoru ale zpusob, jakym byla zasilka "dorucena", me sokoval. Clovek od DPD prijel, zeptal se na vratnici(!) jestli jsem tam nenechal nejake penize a kdyz zjistil ze ne, zase odjel. No pak jsem volal na dispecink a ptal jsem se, jestli jim prijde normalni nechavat penize na vratnici. Nastesti druhy den uz se mi ozvali telefonem, takze to bylo v pohode. Ale fakt nevim, proc to neslo napoprve. Cele dopoledne jsem kvuli tomu trcel na pokoji a pak jsem zjistil, ze se me ten ridic ani neobtezoval sehnat a proste po minute zase odjel.
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    Luk avatar 24.11.2005 23:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Asi nejlepší cestou bude oznámit příslušnému internetovému obchodu, že přepravní služba, kterou využívají, je hrubě nekvalitní, a jestli s tím něco neudělají, mají utrum. Já tak učiním, protože právě u Alzasoftu jsem byl zvyklý na to, že Danzas (což je dnes DHL) fungoval vždy perfektně (nevím, proč přešli na DPD).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.11.2005 23:15 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Ja mam krasnou zkusenost s PPL, obednavali jsme kamaradovi soucasti na nove PC, v praze, v jednom velkoobchode. Bylo to asi 14 dni pred vanocemi, nebylo to sice zadnemu diteti, jen ten kamarad si chtel udelat na vanoce radost, druhy den po obednani zbozi prevzalo zasilku PPL, cekali jsme, nic, cekali jsme druhy, treti, dalsi den, a nic, volali jsme do PPL, ano zasilku maji, ale nebyl prej u nej nikdo doma. Ptame se jestli nechavaji listecek, kdyz nezastihnout, prej ano, proc ho tedy nemame? Nic. Kamaradova matka je nemocna, byla celou tu dobu doma. Domlouvame si dalsi pokus. Nic, prej nebyl nikdo doma, kec matka stale nemocna. Dalsi a dalsi pokusy konci jejich lzi. Pak priznali ze toho maji hrozne moc, a tak male zasilky proste vynechavaji. Na stedrej den bere kamarad auto, a jede si pro balik do skladu PPL, do prahy to mame asi 50km, dojede tam, balicek si zaplati, a zjistuje si plati i za prepravu, hadka ze jsme si pro to museli pro jejich neschopnost dojet sami, nic, prepravu plati. Bere balik a jede 50km zpatky.

    PPL maj u me vroubek do konce zivota
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.11.2005 21:55 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Kromě chaloupky na samotě jsem byl na vlastní kůži vystaven všem zmiňovaným lahůdkám. Obzvláště akce "lístek do schránky, adresát nezastižen" mě vytáčí. To se mi stává pravidelně. Ale mám vyzkoušeno, že to záleží na doručovateli. Někteří jsou slušní, jiní zase líní.

    Systém SIPO mě vytrestal a zároveň rozesmál teď na podzim. Kvůli momentálnímu nedostatku prostředků na účtu se inkaso neprovedlo. Ale přesto přišel lístek (Rozpis SIPO) s velkým nápisem NEPLAŤTE (za to je účtováno pokaždé 5,-). Až po měsíci a půl přišla upomínka (dalších 5,-), na které stálo, že je nutno částku uhradit buď v hotovosti na přepážce nebo převodem na účet (dalších 5,-). Když jsem volal na informace ČP, tak mi po delším naléhání slečna prozradila, že lístek s výzvou NEPLAŤTE se posílá vždy - bez ohledu na to, jestli je potřeba něco zaplatit nebo ne.
    Luk avatar 24.11.2005 22:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    K té chalupě - to není na samotě, nýbrž ve vesnici s 50 obyvateli, kudy vede frekventovaná silnice (po které se musí projet na cestě od "civilizace" do vesnice, kde je pošta). To jen pro upřesnění.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.11.2005 22:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Když jsem volal na informace ČP, tak mi po delším naléhání slečna prozradila, že lístek s výzvou NEPLAŤTE se posílá vždy - bez ohledu na to, jestli je potřeba něco zaplatit nebo ne.

    To mi nepřipadá příliš překvapivé - vzhledem k tomu, že je to rozpis inkasa, které se teprve bude strhávat. Jediné, co by se dalo vyčítat, je skutečnost, že info o nedoplatku z minulého měsíce nepřipsali na následující rozpis, asi s tím systém nepočítá.

    Valoun avatar 24.11.2005 23:47 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Jediné, co by se dalo vyčítat, je skutečnost, že info o nedoplatku z minulého měsíce nepřipsali na následující rozpis, asi s tím systém nepočítá.
    To se zasadne nedela u zadneho typu inkasa, protoze rozumni lide maji na kazde inkaso nastaveny maximalni limit pro transakci. Takze kdybyste k nemu pricetl nedoplatky/dluhy, mohl by snadno byt pretect a operace by se vubec neporvedla. Z toho duvodu hodne sluzeb funguje stylem "preplatky na ucet, nedoplatky slozenkou".
    24.11.2005 21:55 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    A co čísla účtů na složenky, každý říká, že se píší jinak, jednou to je zleva, podruhé zprava (zarovnané na), příště to tedy udělám jak řekli, a někdo jiný za přepážkou mi to dá přepsat celou složenku, když na ně řvu, že kolega to říkal obráceně, řekne mi, že to už roky neplatí, příště se to opakuje, jinak mám ty samé zkušenosti.
    Luk avatar 24.11.2005 22:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    S čísly účtů jsem sám problémy neměl (asi proto, že už dlouho platím všechno z účtu), ale kdekdo si na to stěžuje. Zvlášť, když tak někdo zaplatí třeba doplatek sociálního pojištění (částka v desítkách tisíc), ten se po 3 týdnech vrátí zpět, a celou dobu nabíhá penále 0,1 % denně (což za tu dobu pár stovek udělá).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.11.2005 22:20 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    To je jasný, to se mě naštěstí nestalo, ale i tak ...
    24.11.2005 21:56 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Jo a často mi přišla až upomínka že se mi balíček vrátí zpět, přitom mě nikdo neinformoval, a nikdo nikdy nezvoní, často jsem dopoledne doma a nikdo nezazvoní a objeví se tam až papírek...
    24.11.2005 22:09 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    U nás pošta funguje docela použitelně. Jenom by samozřejmě bylo fajn, kdyby to doručovali někdy mimo dobu kdy všichni nejsou doma. Doporučené dopisy ve schránce nekončí, ale je zase fakt, že ho jsou ochotní většinou dát každému kdo se tomu nebrání a je u něj aspoň malá šance že má s adresátem něco společného :-)
    Copak toho není dost?
    24.11.2005 23:34 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    S doporučenými dopisy mám přesně opačný problém. Aby mi je dali, i když jsou pro manželku, dceru... Dřív to šlo, neb maloměsto bylo malé a dělali tam veteránky, které každého znal. Vůbec to fungovalo. Ožral se někdo jako sliva a doporučený dopis mu byl rovnou donesen ke kamarádovi u kterého přespal. Utekl od manželky k mamince a už mu pošta rovnou chodila tam, nic nemusel hlásit... ;-)
    Něco jako byl místní lékař a nebo obecní policajt (co každého v rajonu znal), ostatně i učitel na vsi, co věděl, že Pepíčka dneska nejde zkoušet, neb včera byla u nich zabijačka a nemohl se učit. ;-)
    S tím balíkem. A máte číslo na baráku? A zvonek?
    Vadí mi, že dopis jde někdy týden a déle. Údejně je to tak: V třídírně se třídí a když přijede nová pošta, tak se naloží na tu, co zbyla. A jede se zvrchu a tak ten dopis vespod má smůlu. Nevím, je-li to tak, ale moc bych se nedivil. To jsou ty zefektivnění a centralizace.
    25.11.2005 00:02 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Nase obec ma 11 casti ... jednu hlavni a 10 vedlejsich. Vzdalenost nejvzdalenejsi casti od hlavni je asi 5km. V centralni obci je posta, ktera drive dorucovala postu pro vsechny mistni casti. Aby se usetrilo, tak tedka tahle posta dorucuje pouze v centralni casti a mistni si rozebraly okolni mesta. Takze ja si jezdim pro doporucenou postu autem 13 km, protoze jinak se fakt nedostanu (obcas na kole) a jelikoz studuju v brne, tak proste doma nejsem. Vysledek je ten ze v obci s 1500 obyvateli mame 4 PSC :-) a vsichni z okolnich obci sou nasr... Treba znamej kterej od te hlavni mistni casti bydli 2km (a samozrejme tam pracuje, takze je tam kazdej den) jezdi extra do mesta do ktereho vetsinou nepotrebuje... koucourkov...

    Jinak u nas jezdi uz asi 3 roky ten samej chlapek s PPL a je to fakt pohodar. Hodinu pred prijezdem zavola a domluvime se kde se sejdem, nebo jestli mi to nema hodit nekam jinam.
    never use rm after eight
    25.11.2005 00:10 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Většinu těchto problémů eliminují tři věci:
    1. služby ČP téměř nevyužívám
    2. máme slušnou pošťačku
    3. bydlím v Brně
    (Ad 3: v Brně platí vyhláška, která nařizuje mít na domě ceduli s číslem domu a jménem ulice. Díky tomu není problém daný dům najít a to i na neznámých sídlištích.)
    Luk avatar 25.11.2005 00:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    v Brně platí vyhláška, která nařizuje mít na domě ceduli s číslem domu a jménem ulice. Díky tomu není problém daný dům najít a to i na neznámých sídlištích.
    Takové vyhlášky platí prakticky všude. Jenže je problém s tím, že někdy je těžké poznat, co je která ulice (zvlášť v situaci, kdy mají různé úřady různě označené jednotlivé ulice - pak se snadno stane, že jsou v jedné ulici dva domy se stejným orientačním číslem). Spousta lidí si také plete popisné a orientační číslo - v menších městech se používají více ta popisná.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.11.2005 10:14 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Takové vyhlášky platí prakticky všude.
    Nikde jinde jsem neviděl jméno ulice na každém domě - vyhláška (především článek 5) skutečně platí i v praxi. ;-)
    Luk avatar 25.11.2005 12:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Jméno ulice je skutečně málokde - problém je totiž v tom, že se to dříve nepoužívalo, a znamenalo by to tedy kompletní obměnu všech cedulí. Musela by to platit buď obec (pro menší obce by to byla dost velká zátěž), nebo majitelé (ti už toho také musí platit dost). Proto se to nedělá, a ani nevidím příliš velký důvod to dělat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.11.2005 14:22 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Proto se to nedělá, a ani nevidím příliš velký důvod to dělat. Ma to dovod uz len preto, aby clovek vedel, na ktore je ulici, ked sa v cudzom meste orientuje iba podla mapy...
    Luk avatar 25.11.2005 14:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    K tomu jsou normální uliční tabule na rozích. Není důvod to mít na každém domě (výroba+instalace 1 tabulky = cca 500 Kč).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.11.2005 15:25 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    No tie praveze nie su vzdy a vsade, preto o tom hovorim. A ked si pozriete, ako vyzeraju niektore ulice na novych sidliskach v Prahe, tak by sa hodili ozaj na kazdy dom :)
    Luk avatar 25.11.2005 17:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Tam by klidně mohly být, tam je stejně vždycky jeden obří panelák a pak dlouho nic. Mám na mysli menší města, kde jsou hlavně rodinné domky, a kde jich je na stometrovém úseku ulice třeba 10. To by bylo opravdu zbytečné, měnit všechny tabulky na ty s názvem ulice.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.11.2005 23:39 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Ale v Brne tomu tak skutecne je.

    Nekdy v 80. letech doslo ke kompletnimu precislovani vsech domu a tak nyni, kdyz vyjdete z namesti, tak cisla vzdy tvori rostouci radu, po jedne strane vzdy kladna, po druhe strane vzdy licha. Pokud se nejaky dum zboura ci postavi, tak se cislo zrusi nebo vlozi stejne jako sousedni, jen mu pribude pismenny posfix (napr. 68b). Navic skutecne na kazde ceduli s cislem orientacnim je nazev ulice a naopak na ceduli s cislem popisnym je jmeno uzemniho celku.
    Luk avatar 30.11.2005 15:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Přečíslování domů je něco, co by se ani nemělo vyslovovat nahlas. To zatíží obyvatele i úřady obrovským množstvím administrativních operací (výměna všech dokladů, změny smluv, vytvoření a používání konverzních tabulek atd.). V dobách reálného socialismu se prostě zavelelo, a nikoho problémy lidí nezajímaly, proto to v Brně mohlo proběhnout. Ale tehdy tam bydlet bych nechtěl. Ono bohatě stačilo, když se měnily názvy ulic - i když tam to byl většinou návrat k původnímu názvu, který měli lidé ještě trochu v povědomí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.11.2005 00:13 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    S PSC z polovice suhlasim, je to ich interna routovacia vec. Minimalne by mali radit a nie prudit.

    S dorucovanim veci mam rovnaku skusenost, rano vstanem 9:00, na obed idem von, najdem v schranke listok, ze 10:00 tam bol postak a nikoho nezastihol. Idem na postu. Nastastie to mam pesi 3 minuty, takze im nevynadam. Preberiem balik. Dalsi den mam v schranke papier A5, ze mam na poste nevyzdihnuty balik (ten, ktory uz mam den doma). WTF??

    A dalsia vec su otvaracie hodiny. Rano vecne nestiham, takze ci 7:30 alebo 8:00, to mi je jedno. Ale ako ma v IT pracujuci clovek stihnut postu pred 18:30, 40 minut cestovania od prace, veru neviem. Vo vseobecnosti mam dojem, ze obchody, posty a ine urady maju otvaracie hodiny vtedy, ked je vacsina ludi (teda ich potencialnych zakaznikov) v praci. Najviac ma pred 4 rokmi dojala CSOB na Vaclavskom namesti, kde som bol okolo 12:30 a po hodine (!) cakania som sa tam jednej pani spytal, ze ci im pripada normalne, ze uz hodinu cakam. Ze ano, lebo zamestnanci su na obede. Takze v case, kedy pracujuci lud ma cas si odskocit nieco vybavit do banky, su bankeri na obede. Na namietku v tomto duchu mi temer vynadala, ze preco vobec chodim v pracovnom case do banky... Na dalsi den som tam zrusil ucet.

    Posielanie penazi poukazkou je tiez zaujimave, aspon na Slovenskej poste. V schranke ma clovek poukazku, ze mu niekto (v tomto pripade poistovna) poslal nejake peniaze. Kedze sa ponahla na vlak, tak ide na blizsiu postu a tam mu povedia, ze mu tie peniaze nemozu vyplatit, lebo tie peniaze su na inej poste. To sice bolo na poukazke napisane bolo, ale dal sa stihnut iba vlak, alebo otvorena posta (leto, dovolenkova sezona, upravene otvaracie hodiny - tiez riadny bullshit, ziadna komercna firma si toto nedovoli). Akoby sa jednalo o nejake fyzicke peniaze, a nie iba o presun par cisiel, ktore tie peniaze symbolizuju...

    Jedina cesta von je asi zrusit statne monopoly na taketo sluzby.
    Luk avatar 25.11.2005 00:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Na namietku v tomto duchu mi temer vynadala, ze preco vobec chodim v pracovnom case do banky... Na dalsi den som tam zrusil ucet.
    Přesně z takového důvodu jsem kdysi zrušil účet ve spořitelně. Čekání tam bylo naprosto běžné (i desítky minut), ale když jsem při vyzvednutí nové platební karty čekal už 1,5 hodiny, pohár trpělivosti přetekl. Napsal jsem výpověď smlouvy, strčil do obálky i se starou kartou a poslal jsem to na centrálu ČS. Hotovo :-D

    To bylo před 5 lety. Nedávno jsem zašel do ČS kvůli výplatě dividend z ČEZu. Vzal jsem si lístek, bylo tam 810, na panelu svítilo 801. Po hodině čekání na panelu svítilo 804, tak jsem odešel - když jsem po další hodině šel okolo spořitelny, přes okno jsem viděl na displeji číslo 808. Opět jsem to řešil písemnou cestou.

    Z tohoto pohledu mi nejvíc vyhovuje KB - tam jsem zatím nečekal déle než 2 minuty. Kdyby ještě dali do pořádku internetové bankovnictví (Win+MSIE only :-(), byl bych úplně spokojený.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.11.2005 11:22 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Nápodobně, KB jsem spokojený. S českou škudlitelnou jsem měl pěkné obíhačky. Měl jsem studentský účet do 18ti let, ten jsem šel před 18 rokem zrušit, písemně jsem ho zrušil, měl jsem k tomu papír, zbytek mi převedli na nový účet u KB, dnem mých 18tých nar. přestaly chodit výpisy, to se stát mělo, přišel mi i dopis, ve kt. mi poděkovali, že jsem u nich byl, supr, ale po 4 letech mi přišla soudní obsílka, že jim dlužím 15000 kč. Zjistil jsem poté, že účet byl převeden na BU (běžný účet), mají směrnici, že musí alespon čtvrtletně chodit výpis, nic mi nikdy nepřišlo, tvářili se jakoby nic a až potom to na mě vyplivli, když jsem se hádal, tak papír o zrušení účtu byl na ten studentský, ne na nově vzniklý, nakonec jsem to uhádal a zaplatil "jen" 5 000... náhodou jsem včera potkal člověka komu se stalo to samé. Takže BACHA NA NĚ!
    25.11.2005 15:48 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Z tohoto pohledu mi nejvíc vyhovuje KB - tam jsem zatím nečekal déle než 2 minuty.
    Velmi záleží na pobočce. Když jsem si účet zakládal, byl jsem nadmíru spokojen. Po přestěhování (a změně domovské pobočky) už přemýšlím, kam utéct. Teď se v KB setkávám jen s nedoškolenými, neochotnými a především blbými úředníky. Už mockrát se mi stalo, že mi úřednice oznámila, že to či ono "nejde". Tak jsem trpělivě vysvětlil opět, jen abych sledoval, jak obíhá kolegyně, vzrušeně s nimi diskutuje a pak mi přijde vítězoslavně oznámit, že to doopravdy nejde.

    Takže musím vzít letáček, který má v přihrádce na stole vystavený, odrecitovat z něj, že to _jde_ a pak čekat, než vytiskne příslušný formulář (přitom říká věci jako "já to tu ale nikde nemám, zase ten systém blbne, oni nám to nedávno měnili a od tý doby jsou s tím pořád problémy" apod.). Pak ho vytiskne a já jedním pohledem zjistím, že to není ten správný. Když jí to oznámím, tak řekne s povzdechem "vždyť jsem vám říkala, že to nejde".

    Nechám zavolat nadřízeného, ten jí to v počítači najde, vytiskne, mně se omluví. Pak formulář podepíšu, po hodině a půl strávené v bance odejdu a za dva měsíce se celá taškařice opakuje znovu (jde o tentýž úkon), s tou samou (!) úřednicí... KB teď nemohu vystát.
    Luk avatar 25.11.2005 17:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    No jo, u KB záleží na pobočce, kdežto u spořitelny jsem zažil naprosto stejné problémy na všech pobočkách, které jsem měl tu čest (spíš tu smůlu) navštívit.

    Samozřejmě, ani KB není dokonalá. Založil jsem si účet v expozituře Praha - Štěpánská, tam to bylo naprosto skvělé - pracovalo tam jen pár lidí, brzy mě tam všichni osobně znali, rádi pro mě udělali leccos navíc. Bohužel, po nějaké době tuto expozituru zrušili a účet mi přesunuli do pobočky na nám. Míru. Tam už to bylo horší, bylo to skoro takové, jak píšeš. Ale to už je také minulost, na svoji současnou pobočku si opravdu nemohu stěžovat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.11.2005 12:39 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Právě jsem se vrátil z pošty, měl jsem včera papírek o doporuč. psaní. Čekal jsem tam skoro hodinu u okýnka, kde bylo psáno Výdej listovních zásilek, chlápek za přepážkou si každou chvíli běhal kamsi... a poté, když na mě byla řada, řekl, že tam mi to nedá, že musím o okýnko VEDLE!!! Tam však byla ještě delší fronta, řekl jsem mu to, co zde publikovat nebudu. Tímto je proklínám!!! Do pekel s nimi!
    25.11.2005 17:35 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Jo, je to tak, s če$kou poštou jsou problémy. Mám několik zkušeností, které mi vždy připomenou, že poště je dobré se obloukem vyhnout pokud je to jen trochu možné.

    Bydlím na "malé" vesnici (800 obyv.) a už několikrát se nám stalo, že nám poštu přesunuli do vedlejšího města a po roce zas vrátili na původní místo. Nebo třeba dopis (doporučený) nebylo komu doručit, nechali lísteček, v pořádku, jdu na poštu. Dopis tam není, ještě ho má doručovatelka, WTF? Dobře, jdu tam druhý den, ten dopis tam opět není, protože ho odvezli na tu druhou poštu, do města (6 km), pěšky tam nejdu, auto nemám, sockou nejedu, nechám si tedy dopis doručit znovu. Samozřejmě jsem ho zase nedostal a to jsem byl celý den doma.

    Další věc = otevírací doba. Teď už je to o něco lepší, ale tak tři - čtyři roky nazpět měla pošta otevřeno jen tři dny v týdnu a navíc jen do 14:30, takže jsem si nikdy nemohl nic dojít vyzvednout, protože takhle brzo prostě doma nejsem. (Asi moje chyba)

    Skoncovat s poštou...

    Mno a balíky jsou specialitka. Už jako malého chlapce mě pošta psychicky podlomila, když mi hrneček, který jsem vyhrál v jakési soutěži doručila v podobě asi deseti fragmentů keramické hmoty. Tenkrát jsem to obrečel. No a mám pocit, že nikdy žádný balík nedošel v úplném pořádku. Obaly CD popraskané i když byly ve speciální obálce, obálky samozřejmě potrhané, leckdy i otevřené, prostě hrůůůůůůůůza!

    Jinak se službami typu PPL, DPD atd. mám sice málo zkušeností, ale i přesto, že je nás velmi obtížné najít, tak vše vždy dorazilo včas a při problémech se ozvali telefonicky.

    AAARGH! Copak nemá člověk za ty peníze, které jim pořád cpe (zdražování známek, poplatky za placení složenkou,...) nárok na alespoň normální služby. To, čemu v současné době říkají služby se dá spíše nazvat týrání.

    Radši už toho nechám, nebo ze mě můj kardiolog nebude mít radost :-)
    Free your mind and the ass will follow...
    Luk avatar 25.11.2005 20:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Další věc = otevírací doba.
    Tohle je právě jeden z důkazů, že to není služba, nýbrž "služba". Mít otevřeno 8-14.30? Pro koho? Na vesnici, kde v tu dobu nikdo není (ve městě v tu dobu mohou posloužit aspoň firmám)? Ať už člověk pracuje 6-14.30 nebo třeba 8-16.30, má vždycky smůlu, zvlášť když se doručuje kolem poledne. Na návštěvu pošty aby si vzal dovolenou (nebo se vypařil z práce v pracovní době).

    Kdyby pošta chtěla sloužit, fungovaly by přepážky i doručování v době, kdy to lidem vyhovuje. Také by dala pojmu záruka za služby skutečný obsah. Balíky by nechodily rozbité. A v neposlední řadě by nebuzerovala lidi kvůli nesmyslům.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.11.2005 18:45 Ctibor Ott | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty

    Služby obyčejné doručovatelky jsou 100% v pohodě,ale jak dojde na balíkáře..........

    Zásadně nezvoní, vypíšou oznámení,které 2. den donese listonoška a jdou dál.Loni se mi tak stalo 3x ze 4 balíků, které jsem netrpělive očekával a byli jsme doma 2.Nevím,proč předpokládají,že v domě plném důchodců jsou všichni v práci a nebudou otevírat.........
    Ondrej avatar 25.11.2005 19:04 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Ja si myslim, ze Cp je brontosaurus odsouzeni k vyhynuti. Nejen ze balik nepojisti na vic nez 30 000 Kc (coz v pripade kdyz posilate zbozi za 100 000 je trochu problem) ale jsou
    a) pomali - email je mnohem rychlejsi, PPL/DHL taky
    b) drazi - email mam zadarmo, PPL/DHL za smesny peniz
    c) nespolehlivi - viz. vise

    Jedine co by ji mohlo zachranit od uplneho vymizeni je el. podpis. Uvidime - chci si ho dat k vanocum, tak pak poreferuju, jak to slo.
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    25.11.2005 22:19 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Služby" České pošty
    Tak, a dnes ma znovu nastvali :). Prisiel mi dobierku Red Dwarf 4. Otvaracie hodiny 8:00-19:00 som nestihol, pretoze od 8:00 do 18:15 som bol v praci a s cestovanim to bolo nestihnutelne. A aj keby som siel do prace neskor, by som to nestihol, pretoze balickar dal listok do schranky az po 14:00. A kedze cez vikend nemaju otvorene vobec, tak ho uvidim az v pondelok. Wrr! Pretoze otvorit aj v sobotu (aspon doobeda), co zvladne kazda komercna firma, CP proste nezvlada. Ako za socializmu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.