Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
ln -s main.c README
[user@machine SuperProgram-9.5.7]$ cat README #include "pgmimpl.h" int main(int argc, char** argv) { return pgmmain(argc, argv); }
Kde chodíš na to 15ky a 18ky? To už lidi neumíte psát jako lidi?Jako pouceny a dodrzujici lidi jsi myslel? Jinak je to totiz docela logicky a v tehle forme jinak zapsatelne pouze slovy: 15 (= patnact) + ky = patnact-ky Kdyz se dneska pise z5 o5 ... kde na to ti nelidi chodej :P
Adresář /media je úžasná zvrhlost. Pokaždé, když jej zahlédnu, zdá se mi, že se kolem něj tetelí sirný zápach složek "Moje Dokumenty" a "Moje Obrázky".
Jeho prostá existence ve mě vyvolává úvahy nad otázkou Where do we want to go today? a vzbuzuje ve mně obavu, že někdy kolem verze FC7 bude instalátorem nabízené defaultní hostname Počítač_v_ložnici.
Já nad nějaým BSD seriózně uvažuju už delší čas, nicméně mi to celé troskotá nad jedním pro mě neoddiskutovatelným požadavkem. Předpokládám, že VMWare prostě pod BSD fungovat nebude, že? A existuje nějaká plnohodnotná náhrada pro tuto platformu?
Dobře, VMWare 3 nepovažuju za použitelný. Spuštění linuxové binárky mi zrovna u VMWare těžko bude k něčemu, protože VMWare se nejprve musí nakonfigurovat pro aktuálně používané jádro, přičemž ta konfigurace obnáší kompilaci a zavedení proprietárních VMWarových jaderných modulů. A to je přesně ta fáze, která se na BSD podle mě nemůže podařit, emulace neemulace.
Požadavkem je mít virtuální stroje, na kterých mohu mít nainstalovány různé operační systémy a mohu je plnohodnotně používat podle potřeby. Momentálně mám v linuxu ve VMWare virtuální stroje s Windows XP, dalšími dvěma Linuxy a s BSD (na vyzkoušení).
A to je bohužel přesně ta chvíle, kdy musím prohlásit, že BSD prostě z principu nemůžu používat jako svůj hlavní OS, přestože bych docela rád. Nejde v něm udělat to, co potřebuju.
Tiskni Sdílej: