abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 510 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Defective By Design

    31.10.2006 00:17 | Přečteno: 1975× | Ze života | poslední úprava: 3.11.2006 16:45

    Nebude řeč o DRM, přestože je také Defective By Design. Opět vytáhnu něco z oblasti silniční dopravy.

    Jak všichni víme, za naprostou většinu nehod mohou účastníci silničního provozu, zejména řidiči těch nejrozšířenějších, tedy osobních aut. Jedna nebo více chyb, případně frajeřina atd., odstartují řetěz dějů, který skončí nehodou.

    Jenže tak jednoznačné to zase není. Stačí si vzít do ruky statistiky, a hned vidíme, že jsou na silnicích místa, kde je relativní četnost nehod výrazně vyšší než jinde. Někde je to dáno terénem (i když samozřejmě lví podíl má též projektant příslušné silnice a případných souvisejících staveb), ale v některých případech je v tom příroda zcela nevinně. To jen prostě nějaký člověk navrhl silnici tak, že je drasticky špatná, nebezpečná. Zkrátka, "defective by design".

    K napsání tohoto textu mě inspirovala událost v jednom z minulých dnů, o které se hned zmíním. Kromě tohoto do očí bijícího případu uvedu ještě další dva, na které opravdu nelze zapomenout. Kdyby to nebylo tak tragické, musel bych se tomu smát. Jenže ono to tragické je, a ještě tragičtější je to, že se jedná o řádně zkolaudované stavby (tedy posvěcené státem).

    Silnice II/491 (Slušovice - křižovatka s I/49)

    Právě zde se stala zmíněná tragická nehoda, kdy se automobil Š105 čelně srazil s kamionem. Zavinění řidiče ponechme stranou (téměř jistě bylo), ale mnohem zajímavější jsou další souvislosti. Hrají zde totiž významnou roli.

    Silnice totiž mívala původně v každém směru dva jízdní pruhy. Jenže nějaká hlava pomazaná u správce komunikace (za tuto oblast je zodpovědný krajský radní Petr Hradecký) rozhodla, že se ponechají pouze pruhy dva. Prý kvůli úspoře nákladů na údržbu. A učinilo se tak způsobem, který je přímo vražedný.

    Vzhledem k asymetrii totiž silnice působí dojmem, že je vše jako dřív - ale není. K těžké nehodě je pak už jen krůček. Když chtěli radní Zlínského kraje zúžit vozovku na dva pruhy, měli se aspoň postarat, aby to bylo provedeno bezpečně. Odborníci by jistě našli řadu způsobů, jak to zajistit (tím nemám na mysli osazení značkami "nejvyšší dovolená rychlost 30 km/h"). V současném stavu je jen otázkou času, kdy se tam znovu něco stane.

    Kruhový objezd - Kolín, Pražská ul.

    Tento kruhový objezd je ukázkou toho, jak se kruhové objezdy dělat nemají. Jedná se o malý objezd (uvnitř prostoru původní křižovatky) se dvěma pruhy, vložený v silnici se dvěma pruhy v každém směru a dvěma odbočkami ve směru příčném. Hlavní směr (Pražská ulice) je zcela dominantní, s provozem víc než 20 tisíc vozidel denně.

    Kruhový objezd svým provedením svádí řidiče k tomu, aby ho v přímém směru (Kolín-Praha) projížděli bez zpomalení, a samozřejmě bez ohledu na ostatní řidiče. To platí hlavně pro levý pruh, kde ačkoliv řidič musí dát přednost řidiči jedoucímu v pruhu pravém, nejméně 95 % řidičů tak nečiní. Už proto, že pravděpodobnost toho, že řidič v pravém pruhu neodbočí (dá-li se přímá jízda odbočením nazvat) a bude pokračovat po objezdu dál, je naprosto zanedbatelná.

    A nyní se dostáváme k jádru problému. To malé procento řidičů, které chce pokračovat k jinému výjezdu, je ve velmi svízelné situaci. I když mají přednost, prakticky jim nezbývá než čekat na uvolnění objezdu a blokovat tím řidiče za sebou. Kdyby se totiž na svoji přednost spolehli, je velmi vysoké riziko, že je vozidlo (třeba i kamion) v levém pruhu sestřelí. Kromě toho při čekání hrozí náraz zezadu, protože vzadu jedoucí řidič nebude očekávat, že někdo v objezdu zastaví.

    Na objezdu zkrátka hrozí velmi vážné dopravní nehody. Již tam k řadě nehod došlo, a není příliš velká naděje, že by to do budoucna bylo lepší. Opět se obávám toho, že jediným "řešením" se v budoucnu stane omezení rychlosti, přičemž podstata problému zůstane nevyřešena.

    Silnice II/327, obchvat Levína a Loukonos

    Nově vybudovaný obchvat, sloužící též jako přípojka k dálnici D11, představuje další názornou ukázku nebezpečného řešení. Riziko hrozí ve směru na Týnec nad Labem. Vznikla tam totiž pravotočivá "utahující" zatáčka (sama o sobě vcelku žádný problém), která se ale navíc zužuje a je opačně (vlevo) klopena. Tato zatáčka vzápětí přechází v levotočivou pravoúhlou zatáčku.

    Podobných míst je na našich silnicích celá řada, ovšem většina vznikla v době, kdy se na bezpečnost příliš nehledělo. Ve 21. století by se tvůrce takového řešení měl za svoji "práci" stydět. Zejména na sněhu (o náledí nemluvě) je toto místo velice nebezpečné, a to tím spíš, že jde o pravotočivou zatáčku, a hrozí tedy čelní střet s protijedoucím.

    Je ostudné, že v době, kdy se studenti na stavební fakultě učí, jak se vyhnout podobných chybám při návrhu dopravních staveb, takové hrůzy vznikají pod taktovkou profesionálů. Našli bychom jich spousty. Tím spíš, že kdekdo má plná ústa řečí o dopravní bezpečnosti, působí jako pěst na oko. Takže nezbývá než stále počítat s tím, že se mohou objevovat takovéto nebo ještě mnohem horší zrady.


    UPDATE: Nová dopravní úprava ve stylu Defective By Design vznikla také v Českých Budějovicích. V tomto případě se jedná o světelnou signalizaci.

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    31.10.2006 01:14 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    Pamatuju si, ze kdyz jsem kdyzi jezdival na kole kolem Namesti nad Oslavou, tak tam byvala takova zatacka smrti - extremne prudke klesani nasledovane zatackou doprava, ktera byla velmi vyrazne vyklopena smerem ven(!) ze zatacky a nasledovana strmym stoupanim. Navic se tam asfalt nasledkem casteho zoufaleho brzdeni shrnul do paradni "rolety" - ta zatacka byla naprosto idealni na to aby vas vyhodila primo do protismeru, pod kola kamionu frciciho z kopce na druhe strane. Sam jsem tam parkrat vyvazl jen tak tak a to jsem o tom vedel a jel jsem hode opatrne - ta zatacka byla fakt "by design" nebezpecna - odklopeni fakt silne natlacovalo do protismeru a v nejkritictejsim miste, kdyz jste nejvic potreboval brzdit, tak bum-bum-bum jak jste vlitl na roletu a uz jste leteli jako prosta hricka fyzikalnich sil uplne bez vlastni kontroly... rad bych vedel, jestlipak uz to predelali...

    Nicmene si porad myslim, ze hlavni pricina vetsiny nehod je v lidech - jejich neopatrnosti a pocitu "me se tohle nemuze stat", pripadne "ja jsem v poho, dyt to bylo jen 5 piv". Samozrejme ze chybu muze udelat kazdy, uplne nehodam zabranit nejde. Ale je tolik zbytecnych nehod... vzdycky jsem se jako cyklista na silnicich pohyboval hodne, a v cesku mi bohuzel opravdu uz pripada, ze to je "o zivot" - tolik agresivnich, totalne bezohlednych a nesmyslne sebejistych "ridicu" clovek potka... a mrzi me to tim vic, kdyz vidim jak je to zbytecne a jak to jde i jinak - ziju druhym rokem v anglii, a to je tak obrovsky rozdil! A moc me to mrzi, protoze cechy jsem mival moc rad - rad bych se asi jednou vratil, ale to jak se cesi chovaji na silnicich je jeden z duvodu, proc s tim asi jeste par let pockam.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    clipper avatar 31.10.2006 08:03 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    Ta zatáčka tady pořád je tzv. spáleňák mezi Kralicemi a Rapoticemi, jen v ní už není ta roleta. Faktem je, že tahle silnice vznikala v dobách, kdy se o nějakých automobilech nikomu ani nezdálo, takže původnímu projektantovi asi nemá cenu spílat :-)

    I když nejsem nadšený ze zadlužování našeho kraje (momentálně Vysočina) jsem rád, že se konečně dostalo peněz alespoň na opravy silnic I.třídy, které se tady začali podobat spíš tankodromům. Kdy se dostane peněz na opravy dezolátních silnic nižších tříd, to je otázka.
    Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
    31.10.2006 08:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    Ta zatáčka tady pořád je tzv. spáleňák mezi Kralicemi a Rapoticemi, jen v ní už není ta roleta.
    nevím, jak to vypadalo dřív, nicméně teď mi to tak tragické jak popisuje kolega výše nepřipadá - vyklopená ven není, bez protisměru (vidět tam je) se dá na suchu projet s feldou 80
    Faktem je, že tahle silnice vznikala v dobách, kdy se o nějakých automobilech nikomu ani nezdálo, takže původnímu projektantovi asi nemá cenu spílat :-)
    no, to je věc, kterou nechápu ... za minulého režimu údajně nebyl problém cokoliv vyvlastnit a tak, přesto spousta (tehdy) nově zbudovaných silnic se naprosto nesmyslně klikatí po trase starých cest a mezí; kdyby se narovnaly, ušetřilo by se řidičům nejen kroucení volantem (a potenciál k nehodě), ale i asfalt, benzín ... no a v dnešní době k nějakému vylepšování a vyrovnávání není vůle už vůbec :-/
    I když nejsem nadšený ze zadlužování našeho kraje (momentálně Vysočina) jsem rád, že se konečně dostalo peněz alespoň na opravy silnic I.třídy, které se tady začali podobat spíš tankodromům. Kdy se dostane peněz na opravy dezolátních silnic nižších tříd, to je otázka.
    vidíš, a zrovna tohle mě teda nijak netěší, protože ty peníze de facto padly do černé díry - zrovna ve zmiňovaném kopci byla silnice ve slušném stavu, nemusela by se předělávat, přesto tam byl položen nový povrch, a to dokonce asi o půl roku dřív než se spravil tankodrom nad Náměští; nemluvě o tom, že třeba za Popovicemi byl sice taky položen nový povrch, nicméně rozdíl je bohužel takový, že zatímco dříve měl člověk pocit, že jede po tankodromu, nyní se ho zmocňuje mořská nemoc ...

    a bavit se v této souvislosti o vyhození peněz na "obchvat" Třebíč - Meziříčí, to už je pomalu na kudlu :-/

    (pro nezasvěcené: asi největší perlou na tom "obchvatu" je v Meziříčí cesta Třebíč - Praha ... nad Meziříčím je křižovatka staré silnice, která vede víceméně přímo dolů, přes řeku a na západním konci Meziříčí ven k dálničnímu sjezdu, nicméně Praha je tam značena po obchvatu, který vede na východní konec Meziříčí, pak je třeba vrátit se přes celé město na západ, kde se připojí stará silnice, a dále ven ke sjezdu ... takže člověk najede o nějakých šest-sedm kilometrů víc a doba, kterou jede mezi domy, je větší, když jede po "obchvatu" ... v opačném směru z dálnice je to značeno po stejné cestě, tedy ještě s tím detailem, že Třebíč je poprvé značena už o exit dříve na Měřín, kudy je to sice možná o kousek kratší, leč podstatně horší silnice a samozřejmě zcela mimo celý slavný nový obchvat)
    clipper avatar 31.10.2006 10:55 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    no, to je věc, kterou nechápu ... za minulého režimu údajně nebyl problém cokoliv vyvlastnit a tak, přesto spousta (tehdy) nově zbudovaných silnic se naprosto nesmyslně klikatí po trase starých cest a mezí; kdyby se narovnaly, ušetřilo by se řidičům nejen kroucení volantem (a potenciál k nehodě), ale i asfalt, benzín ... no a v dnešní době k nějakému vylepšování a vyrovnávání není vůle už vůbec :-/
    No, já jsem nemyslel minulý režim, ale dobu kdy vůbec tyhle cesty vznikaly - tedy režimy ještě o nějaké to století dřív.
    vidíš, a zrovna tohle mě teda nijak netěší, protože ty peníze de facto padly do černé díry - zrovna ve zmiňovaném kopci byla silnice ve slušném stavu, nemusela by se předělávat, přesto tam byl položen nový povrch, a to dokonce asi o půl roku dřív než se spravil tankodrom nad Náměští; nemluvě o tom, že třeba za Popovicemi byl sice taky položen nový povrch, nicméně rozdíl je bohužel takový, že zatímco dříve měl člověk pocit, že jede po tankodromu, nyní se ho zmocňuje mořská nemoc ...
    Jistě, ale nemyslel sem jen tento konkrétní úsek, ale protože hodně jezdím i kolem Žďáru, Velmezu, apod. všímám si silnic i tam a opravdu jsem rád, že se to opravuje i tam. Otázka je kolik peněz se ztratí a jak dlouho to budeme splácet. Na druhou stranu, kvalita opravy úseku např. mezi Radostín n.Osl - Ostrovem n.O na Žďársku a Vysoké Popovice - Zastávka u B. to je doslova "nebe a dudy". Ten druhý jmenovaný úsek je fakt hrůůza.
    a bavit se v této souvislosti o vyhození peněz na "obchvat" Třebíč - Meziříčí, to už je pomalu na kudlu :-/
    No, ona už ta výpadovka v Třebíči je perla.
    Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
    31.10.2006 12:17 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    Ta zatáčka tady pořád je tzv. spáleňák mezi Kralicemi a Rapoticemi, jen v ní už není ta roleta.
    nevím, jak to vypadalo dřív, nicméně teď mi to tak tragické jak popisuje kolega výše nepřipadá - vyklopená ven není, bez protisměru (vidět tam je) se dá na suchu projet s feldou 80

    Bohuzel si presne nepamatuju, kde ta zatacka je/byla, a nazvy vesnic kolem Nameste si uz nevybavuju (jen jsem tam jezdival na leto a uz je to tak 15 let zpatky (smarja, to uz jsem tak starej?), ale jsem si jisty ze tohle neni ona - popis absolutne nesedi - ta o ktere pisu byla nejvic "vyklopena" co jsem kdy kde videl, ostra a neprehledna (v lese), s protismerem do ktereho vas vytlacovala. Nikterak nezpochybnuju vase ridicske schopnosti, ale vzhledem k prostym fyzikalnim zakonum povazuju za absolutne vyloucene vjet do mnou zminene zatacky osmdesatkou a zustat na silnici. Ale rekl bych ze mluvime o jine zatacce a ta "moje" tam mozna uz ani neni.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    2.11.2006 11:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    popis "z obou stran prudký kopec" mi na nic jiného v okolí nesedí ... mohlo se to tam za ty roky změnit, před 15 lety jsem řidičák neměl :-)

    navíc ten náhled je relativní ... 80 znamená u feldy reálně něco málo přes 70, bavíme se o "zůstat na silnici" nebo "zůstat ve svém pruhu"? (směrem do je výhodné Brna si najet z protisměru a "utáhnout" to zpět, směrem z Brna střihnout oblouk a zpátky se nechat vynést), s tou viditelností - je třeba se včas podívat nahoru na kopec, zda se něco neblíží, přímo při nájezdu už není vidět úplně ideálně ...
    31.10.2006 08:14 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    kruhak v koline (ten o kterem pises) neni na miste puvodni krizovatky, tak nikdy krizovatka nebyla, kruhak byl postaven na miste kde proste byla rovna, dvouprouda silnice, a podle toho to vypada. Postaven byl v podstaten jen proto aby se dalo zajet k Lidlu. Nesnasim Lidl, ten kruhak je opravdu o smrt.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    31.10.2006 08:16 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    oprava, rovna dvouprouda -> rovna, dva pruhy v kazdem smeru
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    Luk avatar 31.10.2006 10:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    Pokud mě paměť neklame, není tomu tak. Kruhák vznikl až o nějakou dobu později, než tam ten Lidl postavili.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    31.10.2006 11:16 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    ano, protoze se k lidlu dalo zajet jen z jedne strany. Byla k nemu jen odbocka kdyz clovek vjizdel do kolina. Krizovatka tem predtim nebyla.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    xvasek avatar 31.10.2006 09:15 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    No zrovna silnice u Slušovic je defective by design už od svého vzniku. Tady se jí říká "Gorbačovka" a je to živoucí pomník komunistického režimu. Když byl na státní návštěvě v Českoskovensku někde v sedumdesátých letech Michail Gorbačov, chtěli mu ukázat vzornou socialistickou vesnici Slušovice, pýchu zdejšího komunismu. A co by to bylo za vesnici, kdyby do ní nevedla čtyřproudá komunikace, že tam projede asi jedno auto za deset minut vůbec nevadí. Inu strana rozhodla a vzniklo asi 10 kilometrů čtyřproudé silnice třetí třídy - máme ještě někde takovou raritku? Pravá betonová, jak to měli komunisti vždycky rádi.

    Dál se osud silnice vyvíjel jako všude jinde - peněz na opravy bylo málo i tak a navíc je to silnice třetí třídy, která je stavěná původní dálniční betonovou technologií, což jí ovšem peněz nepřidá. Panely se časem rozjely a silnice je velmi hrbatá. Do původních dálnic se po převratu nalily stovky milionů do oprav a jejich stav se dá považovat za mírně uspokojivý (dá se po nich jezdit :), ale co s těmi pár tisíci, na které má nárok naše Gorbačovka, silnice třetí třídy?

    Gorbačovka se donedávna snažila vypadat jako dálnice, která svádí ke zmáčknutí plynu až na podlahu. Vznikalo tak spousta velmi nebezpečných situací (často vedoucích k nehodě), protože okolní komunikace nemají přípojné pruhy a bylo možno z nich odbočovat i doleva přes dva pruhy, ve kterých se dobrodruzi proháněli značně nad rychlostní limit. Když navíc z vedlejší silnice odbočuje Trambus s vlečkou... Já sám jsem měl loni nehodu na konci Gorbačovky, kdy mě srazil člověk, který se domníval, že když sjíždí ze čtyřproudé komunikace (třetí třídy!) na dvouproudou komunikaci (první třídy!), tak by mohl mít přednost.

    Rozhodnutí radních uzavřít dva pruhy není v tomto případě nesmyslmé, mělo naopak přijít už dávno. Neobhajuji způsob, jakým to bylo technicky provedeno, ale o tom těžko rozhodoval Petr Hradecký, kterého (ač vůbec nevím o koho jde) bych se tímto chtěl zastat.
    xvasek avatar 31.10.2006 09:20 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    Pardon, Gorbačovka je druhá třída.
    Luk avatar 31.10.2006 10:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    Petra Hradeckého jsem si vzal "do huby" proto, že je radní zodpovědný za dopravu. Nese za to tedy politickou odpovědnost. I když souhlasím s tím, že technické provedení nejspíš nevymyslel.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jiří Poláček avatar 31.10.2006 14:51 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    Děkuji za vyprávění, zrovna nedávno jsem po té silnici jel poprvé v životě a hodně mi vrtalo hlavou, kde se tam taková hájvej vzala.
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    31.10.2006 09:32 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    Byl jsem na jedné konferenci, kde byli většinou lidi z univerzit nebo výzkumní pracovníci v dopravě. Zatímco v zahraničí se zabývají myšlenkou, že by bylo pěkné, aby 3. derivace osy silnice byla spojitá ve všech směrech a měla nějakou rozumnou maximální hodnotu (laicky řečeno, všechny síly, které na auto působí by se měnily spojitě. Například při přechodu z rovného úseku do oblouku s pevným poloměrem, by se dostředivá síla měnila skoekm, pokud by řidič jel přesně po krajnici nebo jiné čáře, v praxi samozřejmě kousek vybočí), my zápasíme s otázkou, jak to udělat, aby se silnice nevydrolila po každé zimě na tom stejném místě. Nějaké Defective by Design je mimo rozhled ,,profesionálů''.
    31.10.2006 13:05 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    Všechny úseky, které jsou stavěny zhruba od 60. let se tohoto drží*. Průšvih je, že velká část dnešních silnic I. třídy jsou jenom vyasfaltované císařské silnice.

    Příklady:
    Luk avatar 31.10.2006 13:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    Ještě k těm obloukům. Měly by být klopené tak, aby při jízdě návrhovou rychlostí autem s neutrální charakteristikou (ne přetáčivé, ne nedotáčivé) v podstatě nebylo potřeba sahat na volant. Jinými slovy, aby odstředivá síla kompenzovala sílu tíhovou.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.11.2006 09:53 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    To možná platí pro teplé kraje, ale u nás to dost dobře nejde kvůli maximálním sklonům (nejvyšší běžně používaný příčný sklon u nás jsou 4 %, tam, kde nemají sníh se běžně používá až 10 %). Navíc nám tvrdí, že řidiči kroutící volantem se víc soustředí než ti, co jedou rovně ;-) (mohu sám za sebe potvrdit :-)).
    Luk avatar 1.11.2006 12:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    Při dostatečně velkém poloměru nemusí být ten sklon nijak velký.
    Navíc nám tvrdí, že řidiči kroutící volantem se víc soustředí než ti, co jedou rovně (mohu sám za sebe potvrdit ).
    Vzhledem k tomu, že neutrální auto je pouze teorie, takový stav stejně nenastane. Tím spíš, že drtivá většina osobáků se chová nedotáčivě a volantem se musí kroutit víc, než by odpovídalo poloměru.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 31.10.2006 13:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
    my zápasíme s otázkou, jak to udělat, aby se silnice nevydrolila po každé zimě na tom stejném místě
    Například tady se to zjevně nepovedlo. Po poslední zimě byla tato silnice opravena stylem, že je plná záplat vyčuhujících 1-2 cm nad povrch. Navíc ty záplaty zjevně nejsou příliš spojeny s původním kobercem a zatéká pod ně voda. Takže za pár měsíců se utrhnou a máme to tu znovu, a v mnohem horší podobě.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.